) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
)
Tancreda4 schreef:Als je sowieso nooit meer op je paard kan komen als je eenmaal buiten bent afgestapt, kan je in mijn ogen beter de weg niet op gaan. Toch wel een basis-iets dat een paard moet kunnen en moet toelaten.
daarom vinden de paarden het ook doodnormaal als ik er weer eens naast sta)
silvericathy schreef:op mijn manege mag je er nog niet eens afstappen:)
alleen als je ervanaf valt ja, dan kun je er ook niks aan doen.
gewoon blijven zitten, en probeer om hem gewoon door te laten rijden, laat zelf merken dat het niet eng is, door gewoon door te stappen...en zachtjes praten kan veel wonderen doen.
) kun je een minder dapper paard achter een stoerder exemplaar plakken en vaak zijn ze, iig die keren dat ik met meerderen buiten rij, minder snel angstig dan als ze alleen op pad gaan. Met z'n allen kun je bv een potentieel strotvliegende vuilniswagen een stuk beter aan...xNursiex schreef:Als het nu echt nooit goed gaat geld dan natuurlijk ook; niet naar buiten gaan.

Maar dat was echt alleen maar trekken en springen op de weg... Gelukkig is dat al wel verbetert met wat 'opvoedlesjes' maargoed, met 2 dagen in de week kan ik het paardje ook niet helemaal verbeteren 

Citaat:Ik stap af. Ben ik heel makkelijk in. Ik stap liever af, dan dat ik een tijd ga lopen k*tten. Ligt ook een beetje aan de situatie, en ik kan redeiljk goed inschatten of ze aan het mutsen is of echt 'bang' is. Mutsen zet ik wel door (mits ik de tijd krijg en we geen autos in de weg zitten, anders moet ik wel afstappen, ik wil niemand tot last zijn), en bij echt bang sta ik er zo naast.
Candace schreef:Ik vind het vrij dom om eraf te stappen, je hebt dan zoveel meer kans op een trap van je paard of een paard wat er vandoor gaat! Ik voel me altijd veel veiliger als ik erop blijf zitten. dan ga je er maar vandoor, so what? Liever dat en m dan na eventjes weer netjes terug hebben dan dat ie weg rent zonder mij! Plus dat wanneer je afstapt je je paard laat merken dat er iets engs aan komt als je het vaker doet. Misschien schrikt je paard wel helemaal niet als je gewoon rustig door probeert te stappen!