Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Huertecilla schreef:De kans op problemen neemt zowat exponentieel toe met het aantal ruiters.
Zeker voor een ervaren ruiter is extra minder ervaren gezelschap alleen maar risicoverhogend. In de praktijk is die dan als groepsleider die de problemen voor de rest oplost op pad. Veilig voor de rest ja.
Onder extreme omstandigheden is het zinvol om met drie ervaren ruiters op pad te gaan. Niet meer, niet minder. Als er een minder ervaren ruiter mee zou moeten om aan drie te komen is echter twee veiliger.
hc
). In mijn eentje heb ik daar dan ook geen last van, dus dan heb je ook niet veel keus. Dus vind niet altijd dat het veiliger is als je met meerdere gaat rijden.
Huertecilla schreef:WWisecracker schreef:Maar dwars door een snelstromend riviertje waar je niet kan zien hoe diep het isecht niet.
Ik dus wel![]()
Ook in het donker, heb een zoontje van 7 en ben 50+ met enkele titanium vervangingsonderdelen
.
.
.
sorsie schreef:Als je alleen bent ben je meer met de natuur en je paard bezig

Karin schreef:Ik. Als ik buiten rijd, train ik meestal endurancegericht. En ik heb niet zo heel veel mensen in mijn directe omgeving die dat ook doen.
Op een wat rustiger rit vind ik het wel gezellig om met iemand anders te gaan. En ik vind het ook leuk om af en toe samen met een andere enduranceruiter af te spreken om te trainen. Maar praktisch gezien is het voor mij het handigst om in mijn uppie te gaan en ik vind het daarnaast ook heerlijk om alleen met mijn paard in de natuur te zijn.
En nee ik voel me niet egoistisch. Ik voel me der beter bij met alleen rijden, gewoon Room en ik samen, heerlijk! Ik geniet veel meer alleen, dan let ik vooral op ons en niet op een andere. Ze heeft ook een hard loop tempo, en ik heb gewoon geen zin om rekening met andere te gaan houden.
Ik heb heel veel (vaak ook erg gevaarlijke) dingen meegemaakt met andere ruiters in het verleden, dit wil ik ook nooit meer meemaken. Ik weet nooit hoe andere mensen reageren op een bepaalde situatie.

.
Ben altijd met mijn pony..... lonniejj schreef:oh, ik vind het héérlijk om er alleen op uit te gaan met mijn paardje. Gewoon genieten van de rust, en gewoon een moment voor mezelf. En Romy, die geniet met volle teugen! We kunnen gewoon ons tempo aanhouden, rijden waar wij heen willen enz.
Heerlijk gewoon!
. Ik zit te denken huh? Romy hoe weet zei nou dat 'mijn Romy' zo geniet.
Maar dat is dus gewoon jou Roompje!
En dan nog liever in de regen 
ziet dat ie ze niet meer kan inhalen en dan is het net een klein kind.
Huertecilla schreef:Karin schreef:Ik zou ook niet weten wat er egoïstisch aan is om in je eentje te gaan rijden?
Sterker nog, het is eerder egoïstisch om voor de veiligheid iemand mee te willen/ mobiel te hebben; dat is kiezen voor hulp door een ander uit eigenbelang![]()
hc
iig niet voor het kiezen van hulp.
samantha21 schreef:Ik rijd ook liefste alleen buitenEn dan nog liever in de regen
Dan is het zoooo lekker stil in de hei, heerlijk gewoon.
Jenny_B schreef:Voel me zeker niet egoistisch omdat ik alleen buitenrijd. Het is echt een moment van rust, niets aan je hoofd, heerlijk. Net als lekker in je uppie met de hond naar het strand bv.