Wie rijd nog meer het liefste alleen buiten.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 19:59

Gezellig met zijn 2en.. dacht ik altijd, ging ook nooit alleen omdat ik het onverantwoord vond.
Wel gewoon omgeving stal, maar niet echt weg...
Afspreken met iemand was altijd al lastig nu nog..

Tot ik het doldwaze idee kreeg endurance te willen gaan rijden, toen in mijn uppie erop uit getrokken.
Omdat niemand kon als ik kon en men gemiddeld genomen niet zin had om stevig door te rijden, ca 3 uur lang....
Zalig!!!! ikkie en mijn ponydier, zwervend door bos en hei.
Liefst op doordeweekse dagen als het er niet stikt van de touristen.
(Wel altijd even iemand laten weten dat ik ga, waar ik ga en bellen als ik terug ben)
Staat onze neus niet naar serieus trainen? Geen probleem dan genieten we gewoon!

Hertjes, hei, stuifzand, bossen, vosjes, eekhoorns, spechten van alles kom je tegen, echt genieten.
Vooral de bossen of hei na een regenbui dan ruikt het zo lekker.

Zucht... Hoop dat Sjol snel weer rad is.. Kunnen we er weer op uit, herfst is vind ik mooi jaargetijde,
met al die ritselende blaadjes..
Winter is balen, dan alle bermen hier bagger en heel vroeg donker, dus weinig kans serieus te trainen door de week.

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:03

Als je alleen bent ben je meer met de natuur en je paard bezig :D

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:49

Huertecilla schreef:
De kans op problemen neemt zowat exponentieel toe met het aantal ruiters.
Zeker voor een ervaren ruiter is extra minder ervaren gezelschap alleen maar risicoverhogend. In de praktijk is die dan als groepsleider die de problemen voor de rest oplost op pad. Veilig voor de rest ja.

Onder extreme omstandigheden is het zinvol om met drie ervaren ruiters op pad te gaan. Niet meer, niet minder. Als er een minder ervaren ruiter mee zou moeten om aan drie te komen is echter twee veiliger.

hc

Mee eens! Mijn verzorgpaard wil altijd haasje de voorste zijn. Met als gevolg dat we overal in rengalop langs vliegen, dat gebeurt ook als ze voorop loopt (ja, zo weet ze in ieder geval wel zeker dat ze voorop blijft :Y) ). In mijn eentje heb ik daar dan ook geen last van, dus dan heb je ook niet veel keus. Dus vind niet altijd dat het veiliger is als je met meerdere gaat rijden.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-09 23:28

Tjee, wat een hoop antwoorden :D
Leuk al deze buitenrit mensen eens allemaal bij elkaar te zien.

Enige foto HC van je zoon toen ie nog klein was, vind het altijd zo schattig om te zien die kleintjes te paard.
Hij zit er al net zo stoer op als jij, dat word wat of is al wat onderussen.

Tsssssssst wat een ellende ik kom dus werkelijk nooit in aanmerking voor HAW whahaha, hoe weet ik dan of ik rechtop zit en of mijn teugels op maat heb :+
Toch is het een beetje discriminatie denk ik evenals het BRT.
Waarom staat dat niet onder diciplines
Er komt aardig wat bij kijken dacht ik zo :=

@WWisecracker dacht altijd dat het hoe ouder hoe gekker was en dat komt beter te pas hier :D
Raar is dat he inderdaad met kinderen word je als vrouw zijnde rustiger en verstandiger lijkt.

Huertecilla schreef:
WWisecracker schreef:
Maar dwars door een snelstromend riviertje waar je niet kan zien hoe diep het is :n echt niet.

Ik dus wel 8-)
Ook in het donker, heb een zoontje van 7 en ben 50+ met enkele titanium vervangingsonderdelen *D

Ik ben ook vanavond laat terug gekomen het was al donker onder tussen en dacht ipv over de weg te gaan neem ik een bospad.
Whahaha nou dat heb ik geweten zag geen moer en kreeg allemaal takken in mijn gezicht _O-
Erg raar want ik ken dat pad maar het is duidelijk anders in het donker.
Tevens was vriend lief ook ongerust want die was me halverwege tegen gekomen en ben dus een zijpad in gegaan.
Toen hij me zag kwam hij naar me toerennen, helemaal zenuwachtig hahaha :D
Begrijp ook niet waarom hij niet belde, waarschijnlijk heeft het andere topic teveel los gemaakt := .

Je moet me nog even vertellen waar ik evt een lampje aan bevestig HC of vertel me hoe jij het doet zonder gewurgt te worden door de bomen onderweg.
Waarschijnlijk zullen na een tijdje je ogen wel wennen, daar was het een te kort stukje voor, maar et is echt donker in de bergen heb ik gemerkt :D
In Nederland ging ik vaak met mijn paard op stap in het donker, maar er is echt een wereld van verschil hier, of het is weer de leeftijd :o

Inderdaad heb ik ook ondervonden de kans op problemen neemt toe met onervaren ruiters.
Ben het met je eens dat er mnimaal twee ervaren ruiters mee moeten.
Zo ging ik op pad met twee onervaren ruiters en zat buitendat een van de eerste keren weer op mijn paard nadat ik hersteld was van een breuk in mijn enkel.
Liep nog niet honderd procent maar rijden ging natuurlijk wel O:) .
Affijn een klein staprondje en een beetje draven moet kunnen.
Alles ging goed totdat we bij een een omgevallen boom kwamen, kon er net onder door terwijl ik op flash bleef zitten.
De ruiter achter mij ging ook goed leek, toen ik even omkeek, totdat de boom het meisje pakte bij haar kapusjon (geen idee of je het zo schrijft) het paard liep rustig door en toen ik keek hing ze dus aan de boom _O- .
Whahahaha, daarna viel ze naar beneden in een plas die eronder lag.
Het was zo'n stom gezicht dat ik bijna in mijn broek pieste :+
Maar het derde paard en ook de ruiter hadden dit gezien en wilden dus absoluut niet meer onder die boom door.
Op dat moment is het best moeilijk om de boel goed te leiden als enige.
Flash en het andere paard aan een boom gezet en ik met mijn manke enkel door de blubber en de plas het andere paard helpen onder de boom door te kruipen.
Verder alle riuters weer op hun paard en snel richting huis.
Met geduld lukt alles en alles is goed gekomen maar achteraf gezien had het fout af kunnen lopen.
Als ik nu iemand mee neem op buitenrit verbied ik jasjes met kapusjon.

sorsie schreef:
Als je alleen bent ben je meer met de natuur en je paard bezig :D

Inderdaad een hele mooie belevenis elke keer weer :D

Pikeur

Re: Wie rijd nog meer het liefste alleen buiten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:29

Ik ga altijd alleen.. ofnouja wel met t paard natuurlijk :=
Vind het wel gezellig, en erg fijn om tijd samen te hebben

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 23:34

Karin schreef:
Ik. Als ik buiten rijd, train ik meestal endurancegericht. En ik heb niet zo heel veel mensen in mijn directe omgeving die dat ook doen. ;)

Op een wat rustiger rit vind ik het wel gezellig om met iemand anders te gaan. En ik vind het ook leuk om af en toe samen met een andere enduranceruiter af te spreken om te trainen. Maar praktisch gezien is het voor mij het handigst om in mijn uppie te gaan en ik vind het daarnaast ook heerlijk om alleen met mijn paard in de natuur te zijn.

Same here :D

Heerlijk alleen rijden en mijn paard is ook een stuk rustiger in haar uppie.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-09 18:11

Kan me voorstellen idd als je traint voor endurance dat het fijner is om dat alleen met je paard te doen :j .

Winterhold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:25

Nya.. Ik rij gewoon in een mangegroep, op een manegepaard, dus dat is sowieso altijd met een groep en ik vind het wel gezellig. Er alleen op uit doe ik wel op skates ^_^

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:32

Ik. :) En nee ik voel me niet egoistisch. Ik voel me der beter bij met alleen rijden, gewoon Room en ik samen, heerlijk! Ik geniet veel meer alleen, dan let ik vooral op ons en niet op een andere. Ze heeft ook een hard loop tempo, en ik heb gewoon geen zin om rekening met andere te gaan houden. :) Ik heb heel veel (vaak ook erg gevaarlijke) dingen meegemaakt met andere ruiters in het verleden, dit wil ik ook nooit meer meemaken. Ik weet nooit hoe andere mensen reageren op een bepaalde situatie.

Ze is ook veel relaxter en rustiger alleen, net als ik zelf. Het is gewoon iets van ons samen, het over de weg rijden. Maar ik moet zeggen met twee bepaalde paarden en ruiters rij ik altijd erg lekker over de weg. Helaas is ze verhuisd naar een andere stal en wilt de andere graag ook alleen rijden.
Laatst bijgewerkt door suus_romy op 08-09-09 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:34

Ik ook.. Vind het fijn om zelf te kunnen beslissen wanneer we in welke gang gaan, lekker op ons eigen tempo en zonder dat ik er constant op moet letten hoe ze op een ander paard reageerd.. :+

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:36

oh, ik vind het héérlijk om er alleen op uit te gaan met mijn paardje. Gewoon genieten van de rust, en gewoon een moment voor mezelf. En Romy, die geniet met volle teugen! We kunnen gewoon ons tempo aanhouden, rijden waar wij heen willen enz.
Heerlijk gewoon!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:39

Idd heerlijk om lekker met zn tweetjes weg te gaan, zonder ander paard in de buurt :D

Sowieso omdat mijn paardje het liefst voorop loopt, moet ik veel te veel doen om haar rustig te houden, dus dan is het geen ontspannen ritje meer.

En daarnaast ook omdat ik dan veeel beter kan genieten van de omgeving en het paardrijden, omdat ik dan niet afgeleid wordt. En even geestelijk tot rust komen, kan ook niet als er een ander bij is :)

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:40

Ik vind het ook heerlijk af en toe.. maar soms ook wel gezellig met iemand anders :Y)

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:40

ik rij meestal met een een goeie vriendin buiten, maar af en toe een lekker buitenritje
alleen heerlijk, lekker zelf het tempo bepalen en de route!
daar kan ik echt van genietem lekker aleen zijn met je paardje!

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 19:48

Ik ga ook altijd met zijn 2tjes, ik en mijn paard :D .
Heerlijk, lekker genieten van de omgeving en in ons eigen tempo.
Ben in het verleden wel met anderen naar buiten geweest, omdat de
anderen niet alleen naar buiten wilden of met een ander. Daar ben ik mee gestopt.
Constant op een ander letten of moet in praten omdat ze niet verder durven,
en zelf niet meer genieten. NEE
Nu nog lekker alleen. Of het nu avond, ochtend of middag is.
Heerlijk die rust...............

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:15

Ik zou ook niet weten wat er egoïstisch aan is om in je eentje te gaan rijden? :?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:51

Karin schreef:
Ik zou ook niet weten wat er egoïstisch aan is om in je eentje te gaan rijden? :?

Die zie ik ook niet?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 23:54

Ja, maar je rijdt toch nooit alleen.....?? ;) Ben altijd met mijn pony.....

Overigens heb ik makkelijke pony, dus samen rijden ook leuk.
Sjol is 'DE' maak je paard verkeersmak pony, waar iedereen altijd bij aan wil kleven.
Vind dat geen probleem, als het niet op trainings rit is.. Maar dat snappen ze nu wel.

Na alle bossen.. Dit was niet de bedoeling, maar op weg terug naar stal vonden we dit, moesten hier wel langs...
Sjol in haar element.. Onverstoorbaar oortjes naar voren, achter Sjollie hetzelfde beeld als ervoor..
De Nederlandse "Natuur" in al haar facetten.. (dit is de ijsgekte natuur..... )
http://lh6.ggpht.com/_K_-98rq2IWw/SV-jQSBhj9I/AAAAAAAAIpk/Xq_7iimjC-Q/s640/2009%2001%2003%20ijspret%20filefjord%20030.JPG
Dan kan je toch genieten van je paard?????

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:00

lonniejj schreef:
oh, ik vind het héérlijk om er alleen op uit te gaan met mijn paardje. Gewoon genieten van de rust, en gewoon een moment voor mezelf. En Romy, die geniet met volle teugen! We kunnen gewoon ons tempo aanhouden, rijden waar wij heen willen enz.
Heerlijk gewoon!

Jou paard heet ook Romy :). Ik zit te denken huh? Romy hoe weet zei nou dat 'mijn Romy' zo geniet. ;) Maar dat is dus gewoon jou Roompje!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 00:06

Ik rijd ook liefste alleen buiten :j En dan nog liever in de regen :+
Dan is het zoooo lekker stil in de hei, heerlijk gewoon. :+:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 09:00

Karin schreef:

Sterker nog, het is eerder egoïstisch om voor de veiligheid iemand mee te willen/ mobiel te hebben; dat is kiezen voor hulp door een ander uit eigenbelang ;)

hc

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:04

Op de hei rijden dat lijkt me echt geweldig. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 12:06

Ik

maar alleen omdat de mijne zo druk wordt met ander hij wil voorop hij wil sneller hij wil dit en hij wil dat.

En dan denk ik Hij moet luisteren laat ik anderen voorop gaan.
Hij :D ziet dat ie ze niet meer kan inhalen en dan is het net een klein kind.

Hij gaat staan dreinen op de grond,steigeren en bokken op de plaats mijn mede buitenrijder moet terug komen en wel nu en snel want hij is vreselijk boos.
Tot het ander paard er weer is, gaat ie normaal lopen maar zijn neusje iets meer vooruit want HIJ wilt tenslotte voorop :roll:

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 16:33

@Sjolvir prachtige foto, whahaha stond je in de file bij de ijsgekte :D
Hoe lief die kleine oortjes van je fjord.

Huertecilla schreef:
Karin schreef:

Sterker nog, het is eerder egoïstisch om voor de veiligheid iemand mee te willen/ mobiel te hebben; dat is kiezen voor hulp door een ander uit eigenbelang ;)

hc

Met het egoistish voelen bedoel ik het afspreken met anderen in de hoofdzaak ik doe graag mijn eigen ding en vooral met alle rust.
Ondertussen heb ik begrepen door bepaalde antwoorden dat dat niet zo is gelukkig. ;)

HC die mobiel blijft je dwarszitten he en zoals ik al verteld heb weet je waarom ik hem bij me heb ;) iig niet voor het kiezen van hulp.
Maar goed ik weet dat jij er anders over denkt en respecteer dat.

Graag zou ik willen dat je me antwoord geeft hoe ik de takken kan zien als ik in de bergen in het donker rijd met mijn paard.
Want ik zie dus werkelijk echt niets, nu is dat niet het ergste probleem want Flash blijft stilstaan als ik in gevecht zit met wat takken :D
Maar vind het toch makkelijker als ik ze kan zien.

samantha21 schreef:
Ik rijd ook liefste alleen buiten :j En dan nog liever in de regen :+
Dan is het zoooo lekker stil in de hei, heerlijk gewoon. :+:

Ik vind het ook heerlijk om in de regen te rijden, alles ruikt dan zo lekker en is wat frisser :D

@tita
Kan me heel goed voorstellen dat jij het liefste alleen buitenrijd dit is alles behalve ontspanning als ik het zo lees.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 16:36

Jenny_B schreef:
Voel me zeker niet egoistisch omdat ik alleen buitenrijd. Het is echt een moment van rust, niets aan je hoofd, heerlijk. Net als lekker in je uppie met de hond naar het strand bv.

Klopt helemaal. Ik rijd ook het liefste enkel buiten en dan graag alleen. Natuurlijk vind ik het heel gezellig om iemand mee te nemen, want soms is alleen buitenrijden ook wel eens een beetje 'eenzaam' (denk eraan dat ik echt 99 van de 100 keren buitenrijd), maar alleen heb jewel alle mogelijkheid om helemaal niets aan je hoofd te hebben. Gewoon fijn rondrijden, zelf het tempo bepalen en genieten van de omgeving. Ik neem ook wel eens iemand op de fiets mee, dat is ook altijd erg gezellig.

En over in de regen rijden: er is niets beters! Zooo heerlijk. Ik heb ooit een lange rit in de Drunense Duinen gemaakt, helemaal in de regen, dat was echt zoo heerlijk.