Hebben jullie veel bos in de buurt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:01

Wij hebben een natuurgebied in de buurt waar sinds kort ruiterpaden zijn, daar is het ook erg mooi!

Winterhold

Re: Hebben jullie veel bos in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:30

In de buurt van de manege waar ik rij is nogal wat bossage. Bij ons in de buurt helaas niet, maar dat is de prijs die je betaald als je in de stad woont ;)

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:42

Ga naar het bos bij bakkum..dicht bij castricum.

Kan je uren rijden door de bossen,duinen,stranden en daarna je paard kan neer zetten bij restaurant Johanna's hof waar ze lekker wat water kunnen drinken en waar jullie heerlijk kunnen lunchen en de paarden daarna lekker op de trailer zetten,

Het neemt je hele dag in beslag maar reken maar dat je ervan geniet!!

annamarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 00:34

Vlak bij het Staphorsterbos, kun je met gemak een 3,5 uur rijden met veel afwisseling (bos/ heide).

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 02:09

Mijn stal staat bijna in het bos (de straat oversteken en ik sta er midden in) :+ . Ikzelf woon ong. 15 km van stal en het is geen enkel probleem om naar mijn huis te rijden (daarvan 80% door het bos). Eigenlijk kan ik in alle richtingen vanaf stal dagenlang in het bos rijden (zonder steeds weer op dezelfde plek te komen) :D .
Maar goed, daarvoor heb ik dan geen strand (zee/meertje) in de buurt (behalve een beek waar we met de paarden in kunnen) :\ ....

lovesalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:51

wij zitten precies bij het boss en als je een stukje het bos door rijdt krijg je het strand binnen tienminuten dus das wel lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:55

"Onze" bossen rond Hoog Soeren staan bekend onder de naam "Kroondomein" :D
Je mag er echter bijna niet in met je paard (alleen het doorlopende ruiterpad van de Veluwe Trail) en van september tot 25 december is het gesloten ivm de hofjacht :+
Wel kans dat Beatrix te paard tegen komt, die mag er dan wel weer paardrijden :D

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 21:59

geen bos hier in de buurt helaas.. Wel heel veel leuke landweggetjes, fietspaden, Noord aa en de vlietlanden (meertjes) en op heel korte trailerafstand natuurlijk het strand.

Mijn ouders wonen in Apeldoorn, daar heb je idd het kroondomein, prachtige omgeving. Laat alleen hond en paard thuis, die zijn verboden. Er ligt trouwens wel een begraafplaats voor paarden die van koninklijk huis zijn geweest.
Ook de Posbank is prachtige omgeving, zou daar wel een keer willen paardrijden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 23:01

wij hebben veel landschap dus zandwegen tussen weilanden door, we hebben ook de stevens bergen gewoon een hoop zand :P
en de sahara in belgie war je kan zwemmen

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:28

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar in Lage Vuursch is heel veel bos, en restaurantjes waar je kan eten enz (of je echt je paard daar vast kan zetten weet ik niet, misschien aan het hek) (A)
En ik Hilversum kan je heel leuk over een redelijk grote hei heen rijden met veel bos er om heen, (op de hei kun je wel wat eten en drinken, en daar kan je wel je paard goed vastzetten, zij hebben een speciale boom ervoor:))

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:04

Ik woon in de buurt van Bolsward, bijna geen bos in de buurt ;(

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:05

Ik woon in de buurt van Beetsterzwaag en bij ons van stal weg is het nog geen 10 minuten rijden en dan zit je in het bos. :D
Ideaal!

_silvie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:45

Mijn paard staat op de rand van het Westland en den Haag, we hebben daar voor ons doen veel bos. Er zijn drie recreatiegebieden in de buurt waar je kan paardrijden, en natuurlijk het strand :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:53

Ik ben jaloers op de mensen die dicht bij het bos wonen, het strand of de heide! Wij hebben alleen maar platteland.. Bos of strand is toch wel zo'n 45 min? rijden

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:23

Nope, niet zoveel bos meer over. In Almere was in het begin nog aardig wat, nu bouwen ze steeds meer vol. Gelukkig hebben we nog wel wat bospaden :D

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:53

In Venlo aan het zwarte water, rij vanuit de stalpoort letterlijk het bos in, je kunt naar Duitsland, naar de groote heide, er is water, heuveltjes en velden, echt vanalles.. je kunt hier echt uren rijden :D Maar het mooiste vind ik zelf waar ik geboren en getogen ben en vroegah uuuuuuuuuuuuren gezworven heb: de Brunssumerheide :+: en vandaaruit naar de Teverenerheide in Duitsland. Echt prachtig Limburgs heuvelland en heide met geweldige uitzichten, beek en zilverzandvlakte.

Schinveldse bossen waren erg mooi maar nu zijn veel paden afgesloten :( .

juudje329

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:11

ik heb heel de loonse en drunense duinen tot mijn beschikking...
daar kan ik uren en uren en uren rijden zonder op hetzelfde pad uit te komen..ik wil nooit meer anders..
veel liefs Juudje

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:05

Maar 1 en dat is trimunt!

Koffiefilter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:11

In losser heb je ook een bos met kleine gangpaadjes
en zandstuk

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:04

Helemaal niks :(

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:05

weet iemand misschien een mooi bos vlak bij de leeuwksegraaf?

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:22

Onze manege ligt haast in het bos :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 19:27

Ik rij in de buurt van Deventer en ja daar is redelijk wat bos

cowgirlsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:48

ik ook de prachtige loonse en drunense duinen, lekker heel de dag rijden door bossen, duinen en open zandvlakte.

not2miss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:21

Ik sta met mijn verzorgpaard in Driemond. Aan de wei grenst het Diemerbos. Dat is trouwens wel een erg grote naam voor een klein stukje ruiterpad met wat boompjes, je bent er zo doorheen. ALs je een stuk langs de weg rijdt kun de bij de Gaasperplas komen, maar die is ook niet al te groot, en je kan doorrijden via Abcoude naar de Ouderkerkerplas. Het is totaal niks spectaculairs, aanraden hier speciaal met de trailer naar toe te komen zou ik ook niet doen.. Ben ook zeeeeeer jaloers op iedereen die schrijft bij de duinen etc. te wonen. Wat wel leuk is (dus miss een optie) is het Amsterdamse bos. Je moet het maar ff googlelen voor een overzicht van de ruiterpaden. Van daaruit kun je geloof ik ook bij andere plaatsjes komen. Helaas heb ik geen beschikking over een trailer.. ;(