Buitenrit Noordwijkerhout, Manege Bakker of Manege Smit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sefanja

Re: Buitenrit Noordwijkerhout, Manege Bakker of Manege Smit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:24

Je kan ook manege 't Langeveldt doen

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:27

ja die schijnt idd ook best goed te zijn! Heeft iemand dáár ervaringen mee?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:14

ikke ikke

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:14

vertel op dan!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:15

Ik heb daar vanaf mijn 5e paardgereden, voor mij beste stal uit omgeving Noordwijkerhout...

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:16

okj.. meer info?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:18

Manege 't langeveld staat vlakbij Smit en Bakker... De paarden worden goed verzorgd te denken aan stalling, verzorging, vrije dagen en werkuren...

Wij reden ieder maand 1 bos en 1 strandrit soms wel vaker afhankelijk van het weer... Bosrit duurt een uur en strand ongeveer 2,5 uur... Je hebt ook maanritten, echt een aanrader... Je vertrekt om 22.00 tot 00.00 uur...

Het is voor mij een tijd geleden, maar altijd veel plezier beleefd... Ik heb ook strandritten bij Smit en Bakker gehad... Persoonlijk vind ik 't langeveld gevoelsmatig veel beter...

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:20

Ik zou anders gewoon gaan informeren, je kent die andere twee al dan zou ik iets nieuws gaan doen...

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:57

Manege Ruckert is ook top. Veel buitenritten, door kennemerduinen, waterleidingduinen en strandritten.

www.manegeruckert.nl

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:55

waar zit die dan?

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:14

Kan je bij één van de manege een paard huren voor een strandrit? Mijn vader reed vroeger ook paard, en we willen samen eens een leuke strandrit maken. Alleen, ik heb dus een eigen paard, en hij niet. Dus nu willen we er ergens één huren, maar zou dat kunnen?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 12:48

Manege ruckert zit in Zandvoort. Aan de duinrand.
Als je naar de site gaat kun je onder bewoners de paarden zien, en er is ook een fotoboek. Tijdens de ritten worden er vaak fotoos genomen . www.manegeruckert.nl

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:01

vinurr schreef:
Kan je bij één van de manege een paard huren voor een strandrit? Mijn vader reed vroeger ook paard, en we willen samen eens een leuke strandrit maken. Alleen, ik heb dus een eigen paard, en hij niet. Dus nu willen we er ergens één huren, maar zou dat kunnen?

Dat kon altijd bij manege het langeveld, ik weet niet of dat nu nog zo is volgens mij wel. Je moet alleen wel in bezit zijn van ruiterbewijs, maar ik zou het voor de zekerheid even navragen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:25

marloesXpaco schreef:
De paarden hebben inderdaad OUDE drukplekken. Die hadden ze al toen ze kwamen.
@Fjordnina
Op welk paard zat jij dan? Bij mij is dat namelijk nooit zo dat een paard gewoon naar de commando's van de voorrijder luistert.

Dat zeggen ze op elke manege ja. Ik ken Smit ook al wat langer dan vandaag...

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:31

Lees de laatste bit over manege bakker, komt er niet erg positief uit als je het mij vraagt...

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:37

Ik heb een aantal keren een rit gemaakt op Helios van Manege Bakker. Echt een fantastisch paardje, en de ritten vond ik echt super, en toen mochten we als je het wilde ook een rengalop doen op het strand.
Ik vond het altijd super.
Dus vraag om Helios en je hebt een super rit.
Hij rijd echt zo fijn, je kan hem in galop zetten als andere draven in de duinen.
Als ik dit allemaal schrijf heb ik al zin om daar heen te gaan, is overigens wel al zeker 6 jaar geleden, dus misschien is hij er wel niet meer???

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 10:50

Ik heb vorige week een rit gemaakt bij manege bakker in de duinen en over het strand samen met mijn vriend :) erg leuk!

Mijn vriend zat op Helios super lief paard, maar vond de paarden er niet erg goed uitzien daar.....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 16:13

sefanja schreef:
Je kan ook manege 't Langeveldt doen

Ik heb ook lange tijd bij Manege t Langeveld gereden, in de tijd van Ard van Hoeken.
Als de manege niet al te veel veranderd is in de loop der jaren, kan ik de buitenritten prima aanbevelen! Maar maak er niet de fout te zeggen dat je goed kunt rijden als dat in werkelijkheid niet zo is (b.v. omdat je geen "sloom" paard wil), want dan kun je voor verrassingen komen te staan. De paarden waren er in alle soorten, van jongere en oudere, uiterst brave dieren, tot pittige en onervaren 4-jarigen, die het hele vak nog moeten leren!

Ik heb ook een paar buitenritten gemaakt vanuit Bakker, met een vriendin mee die daar reed, maar die haalden het echt niet bij t Langeveld.

Maar goed..... ik praat wel over 13 jaar en langer geleden....

Bij mijn weten worden er bij geen van deze 3 maneges paarden verhuurd aan onbekenden die zonder begeleiding naar bos en strand willen, ook niet met een ander (eigen) paard mee.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:35

Ook ik heb een aantal jaren geleden en paar strandritten meegemaakt bij manege t Langeveld,
en heb geweldig genoten,
aangezien we in een klein groepje reden met allemaal ervaren ruiters/amazone s,
hebben we veel rengalopjes gedaan, wat erg gaaf was!!
de paarden hadden er onwijs veel lol in, en wij uiteraard ook :D

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:42

je kunt ook rijden bij Recreatie de Stal. Die rijden in kleine ngroepjes de hele week door. Ze hebben maar 7 paarden. Ze zitten aan de duinen in Noordwijk. Als je bij Bakker en Smit naar het strand rijd, in de bocht zitten ze. Zoek maar op google.
Veel plezier

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:47

Het lag er bij 't Langeveld wel sterk aan wie de begeleiding deed ;) .
Ik heb doordeweeks ook geregeld kleine groepen meegenomen, maar ik nam zelf echt geen risico's w.b. temporijden als ik het idee had dat niet iedereen helemaal relaxed op zijn paard zat, hoewel we altijd wel een paar keer een galopje deden.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:32

De begeleider die met onze groep meeging was een man die daar al zelf jaren reed, hij was al wat ouder,
en we mochten niet zeggen dat er zoveel werd geraced.
Dan heb ik het wel over jaren geleden.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:45

ik ben wel benieuwd of je nij 1 van de genoemnde maneges een rit kan reserveren met een groepje. Dus dat je met een aantal mensen gaat dat je kent? Of moet je je altijd aansluiten bij een bestaande groep? Weet iemand dat?

Rooow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:00

Ik heb een aantal keer met 3 vriendinnen bij manege Smit gereden. Leuke paarden, relaxte rit met handgalopjes. Eigenaren erg gericht op het welzijn van de paarden, controleren alles na het poetsen/opzadelen en ook daarna of de paarden weer netjes worden teruggezet. Sommige paarden stonden in stands, andere in boxen. Maurice vond ik juist wel erg leuk, maar de andere begeleiders ook. Zitten gezellig te kletsen en vertellen nog wat over de omgeving.

Bij manege Bakker hebben we 1 keer gereden. Ik zat toen op Kimber, stond als erg eigenwijs bekend. Er had verder niemand ingeschreven die dag, dus waren we met z'n 4en + de begeleider. Erg leuke rit, begeleidster maakte wel een praatje, maar zat ook veel te smsen.

Weet nog niet zo goed welke ik manege ik nou leuker vind... Zou ik bij Manege Bakker nog eens echt met een groep moeten rijden, wil ik dat kunnen zeggen.

Volgens mij moet je altijd aansluiten bij de groep, maar wij hadden bijvoorbeeld het geluk dat er verder niemand gereserveerd had. Misschien is het wel mogelijk om dat te regelen, ik zou gewoon is bellen.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:03

Ik heb bij manege Bakker gereden, een 2 uurs rit.

Het was erg gaaf, brave pony's en paarden, tuig kan altijd beter maar het zat wel goed allemaal. :) Het was wel jammer dat we met 13 (!) man waren, met allemaal een verschillende rijervaring. Dus het was vooral veel stap. Maar verder was ik er erg over te spreken! :D Een paard mocht ook niet meer dan 2 uur lopen op een dag, enzo.