het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chelss

Re: het fjordenpaard in drenthe, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 16:18

ja idd, echt sneu voor die paardjes. als ze misschien ergens anders waren opgegroeid (denk namelijk dat de paardjes die we mee hadden daar opgegroeid waren want ze liepen daar al heel lang mee en zijn ook al heel schreef enzo en kennen precies de weg) dan waren het misschien wle hele mooie paardjes geweest waar je veel mee kon bereiken! heb het te doen met die paardjes!

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:44

in het foldertje stond ook rijden op : echte arabieren ..
heb nog geen 1 echte gezien xD
daar zijn alleeen maar mengelmoesjes. :P
van fries X fjord enzo :Z

:P ik heb ook een forum ?
daar kan je ook terecht :)
de noord nl gaan met plezir naar deel 1 :P
Xx. :X
Laatst bijgewerkt door Tanja op 03-03-09 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:57

Marjo_x schreef:
Vippie schreef:
helaas met mensen op de bok zónder verstand van paarden blijkbaar.

Snap echt niet dat deze manege nog steeds bestaat.

Precies de reden dat hij nog bestaat ;) Mensen zonder enige ervaring kunnen leuk alleen met paarden en pony's op pad. Dat heb je lang niet overal. Dat zal wel een van de belangrijkste redenen zijn dat er veel klandizie blijft..

niet alleen mensen zonder ervaring gaan er heen hoor.. wij zijn er vorig jaar met school geweest, een paardenhouderij klas, dus ervaring hebben we zeker wel :j dat een paard kreupel is en nog moet lopen kan idd niet, functioneel is imo ook passend omdat je anders met problemen zit, (wondjes e.d die je weer moet behandelen)
sorry maar ik denk dat het allemaal wat overtrokken is. dat het er niet superschoon uitziet zegt niet zoveel, ik heb ook wel eens een dag dat ik even snel poets en ga rijden, hoofd en de plekken waar het zadel + de singel ligt zijn schoon, maar soms is ze voor de rest ook niet helemaal schoon, zeker als ze veel buiten staan kan je ze niet schoon houden.
de pony's die wij mee hadden liepen goed, waren fris en oplettend, niets mis mee :n
imo zitten jullie gewoon af te geven omdat jullie het niet leuk vonden.
sorry chells maar het gedoe over opgroeien slaat nergens op, mijn bijrijdfries kent de weg ook helemaal dat hebben ze heel snel door, en wat is daar mis mee? imo heb jij dan ook niet genoeg ervaring om te bepalen of een paard goed rechtgericht loopt of niet :) niet als je manege's pony's rijd,want die lopen vaak ook niet rechtgericht.
over de kakatoe kan je niet oordelen, heb je gevraagd waarom die daar zat? misschien wel om de drukte van een kamp te vermijden, vogels raken erg snel in de stress en met veel gillende meiden heb je een grote kans dat die verschrikkelijk gaat lopen gillen, hadden ze hem binnen staan dan was er vast gezeurd dat jullie niet konden slapen omdat die vogel zat te schreeuwen ;)

geef mij maar een manege waar de paarden veel buiten staan, wat viezer zijn, en miss een ander soort tuig, dan de manege's pony's die 24/7 in een box of stand staan, en wel schoon zijn en met het normale tuig lopen.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 19:22

ik moet zeggen dat wij een hele goeie manege hebben, en ik wel de nodige ervaring heb, daarom ging ik er ook heen. Op onze manege letten ze er ook op dat je de paarden niet scheef gaat rijden. En de paarden rijden bij ons ook heel fijn, wel even anders dan het fjordenpaard. Natuurlijk is het ook beter dat de paarden over het algemeen lekker buiten staan en dat ze dan wat viezer zijn, maar dat ze wat viezer zijn heeft er niets mee te maken dat ze scheef lopen. en zoals ik had gehoord dat als ze een wondje bij de singel hadden gewoon een spons er tussen stoppen en hem wel laten meerijden vind ik niet kunnen. ik vind dat je een paard goed moet behandelen en ook de nodige verzorging moet geven. En onze paarden staan heus niet de hele dag binnen. vooral in de zomer staan ze de hele dag op het land tenzij ze moeten rijden dan worden ze naar binnen gehaald en na het rijden gaan ze weer naar buiten.

maar je zegt:
geef mij maar een manege waar de paarden veel buiten staan, wat viezer zijn, en miss een ander soort tuig, dan de manege's pony's die 24/7 in een box of stand staan, en wel schoon zijn en met het normale tuig lopen.

ik snap dan niet wat je bedoeld. want een bit aan hethalster vast knopen noem ik niet "het normale tuig" en wel een ander soort tuig, dan spreek je toch eigenlijk jezelf tegen?

en over de kaketoe, dan hadden ze toch maar geen kaketoe moeten nemen als ze er geen aandacht aan besteden? ja in de zomers misschien, maar in de winter staat die dan alleen maar binnen in een schuurtje.
als je een dier neemt moet je er ook goed voor zorgen. en dat geld dus net zo goed voor de paarden. ze mogen dan wel heel veel paarden hebben, maar dan kunnen ze beter iets minder paarden nemen en ze de goede en nodige verzorging geven dan heel veel paarden.

Sorry, maar wie ben jij om te zeggen dat ik dan te weinig ervaring heb als je het niet weet. in ieder geval genoeg ervaring om te weten dat die paarden echt niet lekker liepen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:05

dees_daan schreef:
[
imo zitten jullie gewoon af te geven omdat jullie het niet leuk vonden.
.

Vind jij het dan leuk om met je gasten (had kennissen mee) een huifkar door de bagger te moeten duwen omdat het paard het niet meer trekt omdat ze op is?
En helaas zat de bagger hier ook ónder het tuig, mag toch verwachten dat er minstens een borstel overheen gehaald wordt voor dat geld (mochten we zelf ook niet doen nl).
Ik was helaas voor hun geen leek op paardengebied (en dan ook nog eens fjorden) dus ik kan met gedegen kennis zeggen dat dit bedrijf geen aanrader is in alle opzichten.
Liever een paard wat niet 24/7 buiten staat en gezond en met plezier aan het werk, dan 24/7 buiten en kreupel een huifkar moeten trekken. ;)

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 22:40

helemaal mee eens! ;)

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 16:12

Mijn zus gaat voor haar 2de x naar het fjorden paard :P
ik ga mooi op trainingskamp :D
Stal Vos :D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:46

dat is ook wel leuk, dan leer je er ook nog eens van :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 17:54

chelss schreef:
ja idd, echt sneu voor die paardjes. als ze misschien ergens anders waren opgegroeid (denk namelijk dat de paardjes die we mee hadden daar opgegroeid waren want ze liepen daar al heel lang mee en zijn ook al heel schreef enzo en kennen precies de weg) dan waren het misschien wle hele mooie paardjes geweest waar je veel mee kon bereiken! heb het te doen met die paardjes!

Mijn paardje is daar opgegroeid
en is toch echt niet scheef hoor???

ZIe mijn profiel voor foto's :D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 17:59

is die daar ook voor een lange tijd bereden dan :P ? ik denk dat het paardje waar ik op zat en me vriendin op zat daar al heeeel lang zijn en ook voor het huren gebruikt word, als er zoveel verschillende mensen opgaan en ze niet weten of die ervaring hebben dan kunnen de paarden zo helemaal scheef worden gelopen.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 18:00

oh heb trouwens al voor dat ik daar heen ging in je profiel gekeken, vond het idd een heel mooi paardje! en zag dat die daar ook niet was ingereden toch?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:13

Mijn pony komt daar ook vandaan, hoewel ze een heel sociaal dier is, dat kan natuurlijk niet anders als je opgegroeid bent in een kudde O:), was ze niet goed ingereden, toen ze bij mij kwam zijn we daarmee opnieuw begonnen.
Wat dat betreft was ik niet zo blij.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat, maar ik heb het altijd erg naar mijn zin gehad bij het fjordenpaard. Het is meer back to basic, dus geen luxe... je moet er maar tegen kunnen :D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 18:16

ja, maar toen ik in sommige profielen keek waar ik zag dat het paard vandaan kwam sprak het me wel aan, want die dieren zagen er heel leuk uit enzo en wel goed verzorgd en alles. en opzich ik hoef niet alle luxe van de wereld natuurlijk, alleen daar tja. toen ik daar aan kwam dacht ik al van oke het is niet heel luxe maar het lijkt me wel heel leuk. Alleen toen we de man vriendelijk begroette, begroette hij ons terug alsof hij het echt irritant vond dat we al kwamen. tja, gewoon niet erg heel positief. en toen we op de paarden zaten was het al helemaal minder. dus ja ik vind het gewoon niet zo.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 18:18

Ah ja, dat vond ik ook wel altijd hoor. Echt heel erg vriendelijk komen ze niet over. Toch zijn het hele leuke mensen.
:D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 18:21

achjaa, misschien heb ik wel een hele verkeerde indruk gekregen wat misschien wel heel anders zou zijn. maarja ik ga er ook niet weer heen. maar ik denk dat de paarden waar wij op reden gewoon al zo lang daar mee lopen dat ze ondertussen helemaal scheef zijn geworden. Als mensen het daar dan niet mee eens is, sorry dan. maar voor mij voelde het echt scheef ;) maar de paarden waren wel lief :D alleen toch vind ik het geen aanrader.

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 19:07

Heee.
jaa..
maar de dieren daar vind ik niet goed worden verzorgt ;)
hoeven enzo ..
ze verdienen genoeg geld :P Dus.
ik vind die dieren niet zo mooi daar ..
jaaeen paar ;)
maar verder niet echt.. xx

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:28

ik ga er deze zomer ook rijden met een vriendin ze staat op die camping Ronostrand ik ben benieuwd hoe het er daar uitziet

zij maakt vaker ritten daar zij had wel een gewoon hoofdstel

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 17:22

maar dit is het fjordenpaard :P niet camping ronostrand O:)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:19

chelss schreef:
oh heb trouwens al voor dat ik daar heen ging in je profiel gekeken, vond het idd een heel mooi paardje! en zag dat die daar ook niet was ingereden toch?

Nee mijn paardje heb ik zelf ingereden
en we zijn nog aan het doorrijden

Maar qua paard heb ik er de beste aan
omdat hij 3.5 jaar is opgegroeid in een kudde is hij zeer sociaal
en zeer netjes opgevoed richting mens en paard
Omdat hij "geen" verleden heeft
nix engs heeft meegemaakt
heb ik er echt een toppaard aan!

Ik heb daar een week lang op Rapido gereden
en die was echt niet scheef of iets
sterker nog
was echt top paardje :D

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 22:15

maar ik las dat jij dat westernkamp deed ofzoiets toch :D ? ja zie, wij deden paard huren, en dan geven ze denk ik zoiezo ook niet hun toppaarden mee, en deze liepen echt scheef. naja me vriendin zij dat die van haar scheef liep, leek ook wel zo. maar ik weet niet zeker of die van haar scheef liep omdat ik er niet op zat. maar de mijne reed wel scheef. en die man zij ook dat deze altijd mee reden samen met nog wat paarden voor paardenhuren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:05

chelss schreef:
ik moet zeggen dat wij een hele goeie manege hebben, en ik wel de nodige ervaring heb, daarom ging ik er ook heen. Op onze manege letten ze er ook op dat je de paarden niet scheef gaat rijden. En de paarden rijden bij ons ook heel fijn, wel even anders dan het fjordenpaard. Natuurlijk is het ook beter dat de paarden over het algemeen lekker buiten staan en dat ze dan wat viezer zijn, maar dat ze wat viezer zijn heeft er niets mee te maken dat ze scheef lopen. en zoals ik had gehoord dat als ze een wondje bij de singel hadden gewoon een spons er tussen stoppen en hem wel laten meerijden vind ik niet kunnen. ik vind dat je een paard goed moet behandelen en ook de nodige verzorging moet geven. En onze paarden staan heus niet de hele dag binnen. vooral in de zomer staan ze de hele dag op het land tenzij ze moeten rijden dan worden ze naar binnen gehaald en na het rijden gaan ze weer naar buiten.

maar je zegt:

ik snap dan niet wat je bedoeld. want een bit aan hethalster vast knopen noem ik niet "het normale tuig" en wel een ander soort tuig, dan spreek je toch eigenlijk jezelf tegen?

en over de kaketoe, dan hadden ze toch maar geen kaketoe moeten nemen als ze er geen aandacht aan besteden? ja in de zomers misschien, maar in de winter staat die dan alleen maar binnen in een schuurtje.
als je een dier neemt moet je er ook goed voor zorgen. en dat geld dus net zo goed voor de paarden. ze mogen dan wel heel veel paarden hebben, maar dan kunnen ze beter iets minder paarden nemen en ze de goede en nodige verzorging geven dan heel veel paarden.

Sorry, maar wie ben jij om te zeggen dat ik dan te weinig ervaring heb als je het niet weet. in ieder geval genoeg ervaring om te weten dat die paarden echt niet lekker liepen.

ik spreek mezelf niet tegen :) er staat: geef mij maar een manege waar de paarden veel buiten staan, wat viezer zijn, en miss een ander soort tuig, dan de manege's pony's die 24/7 in een box of stand staan, en wel schoon zijn en met het normale tuig lopen.

dus ik heb liever paarden die lekker buiten staan, en een ander soort tuig hebben, dan paarden die 24/7 binnen staan, brandschoon zijn, en met een "normaal tuig" lopen. het fjordenpaard heeft een ander soort tuig, dus waar spreek ik mezelf tegen?

@ vippie, tuurlijk kan dat niet, maar het paard werd onderweg kreupel? daar kunnen zij miss niets aan doen, het paard kan zich verstapt hebben, gestruikeld zijn, spierpijn hebben enz.. dat ze het paard weer voor de kar zetten kan ook een reden hebben, ik zou ook zelf willen kijken of het paard wel echt zo kreupel is als gezegd wordt.. loopt hij zonder kar wel goed, dan zou ik hem er ook even voor zetten om te kijken wat er aan de hand is.

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:02

dees_daan schreef:
ik spreek mezelf niet tegen :) er staat: geef mij maar een manege waar de paarden veel buiten staan, wat viezer zijn, en miss een ander soort tuig, dan de manege's pony's die 24/7 in een box of stand staan, en wel schoon zijn en met het normale tuig lopen.

dus ik heb liever paarden die lekker buiten staan, en een ander soort tuig hebben, dan paarden die 24/7 binnen staan, brandschoon zijn, en met een "normaal tuig" lopen. het fjordenpaard heeft een ander soort tuig, dus waar spreek ik mezelf tegen?

och zo bedoel je het, ik had het verkeerd begrepen, sorry :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:07

Ik ben het er eigenlijk niet mee eens met dat je zegt dat ze niet goed voor de paarden zorgen
als je Henk en Jose leert kennen
merk je het dat het hun lust en leven is
en over ieder paard kunnen ze je wel wat vertellen, en niet zomaar een verhaal, maar echt met hart en ziel.
Ze staan achter de manier van paarden houden
(dus 24/7 op het land) en ik snap nu ook waarom, sinds ik Diego daar vandaan heb gehaald.
Ze geven de paarden daar echt een goed bestaan vind ik
en die ritjes daar, is voor de paarden ook echt leuk...
lekker door de bossen, soms lekker zwemmen
geloof me
beter als sommige andere eigenaren die bv een manege runnen ofzo
daar lopen de paarden 100den rondjes verplicht zoveel uur mee..
en daar hadden we zelfs paardje meelopen waarvan we vonden dat ze een beetje hoeste
die werd meteen niet meer ingedeeld die weken en kreeg meteen tijd om te herstellen...
Tis echt beetje back to basic daar
maar dat maakt ze nog geen slechte eigenaren vind ik
in tegendeel...

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 16:13

dat is jouw mening, maar bij ons maakte ze niet echt een goede indruk vond ik. En ik hoor ook van best wel veel dat het daar niet zo goed georganiseerd is, ook op die ponykampen niet. Maar daar kan ik zelf niet over oordelen omdat ik daar niet ben geweest. Misschien zijn de meeste manege's wel zo, alleen onze manege vind ik anders erg goed. de paarden zijn alleen in de winter niet altijd buiten, maar het is niet dat ze alleen maar 100 rondjes rijden, we doen altijd van alles en de paarden vinden het meestal ook echt leuk. en als het weer mooi weer word gaan we in de crosswei en dat vinden de paarden ook geweldig. en je hebt ook nog de grote wei, daar staan de paarden in de zomers altijd. En met het mooie weer maken we ook wel eens buitenritten. Dus misschien zijn de meeste maneges wel zo dat ze 100 rondjes achter elkaar gaan en alleen maar binnen staan en alles. Maar ik vind dat dat bij ons niet zo is, ze houden ook echt van die paarden.

edit: ik bedoel het niet heel lu-llig ofzo, alleen ik heb zo me eigen mening en dat is wat ik vind :D je mag best wat anders vinden.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:26

:j, das idd mijn mening na 1 week ponykamp daar
en nog aantal keren terug gegaan te zijn voor de koop van mijn paardje natuurlijk...
Over jouw manege kan ik weer niet oordelen, want daar ben ik nooit geweest O:)