Alleen buitenrijden, jij en je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

d_ruiter

Re: Alleen buitenrijden, jij en je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 11:45

Citaat:
Als ik alleen ga, rijd ik niet op al te afgelegen plekken; je weet maar nooit als vrouwzijnde als je ergens achterin het natuurgebied rondrijd wie je daar tegenkomt!

Zo heb ik een keer 2 homo's in de bosjes gezien.. Paard schrok ergens van dus staat stokstijf stil.. Ik kijk zie ik een man voorover gebogen met erachter een andere man.. Ik ben er als een gek vandoor geraced.. (en het is daar niet eens heel afgelegen ofzo. Een ruiterpad net achter die stal)

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:29

Die homo's zullen je denk ik niet lastig gevallen hebben :D

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 17:53

net terug van me paardje :D ik heb een uurtje door t dorp gestapt. En ook een beetje gedraaft. In t begin was Elsja nogal gestressd maar later werd ze weer wat kalmer. Alleen d'r kwam wel n paar keer eene vrachtwagen langs, is ze niet zo dol op :+
Maar vond t echt super leuk weer naa buite te gaan :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:03

xmarliez schreef:
Vroeger reed ik elke dag buiten, ik had namelijk geen beschikking tot een bak.
Ik reed achter de dijk, over de weg, in de polder en in de uiterwaarden. Nu heb ik beschikking tot een bak maar ga ik nog steeds minimaal 1 keer per week buiten rijden. Ik vind het heerlijk ontspannend en mijn paarden doen dat het liefste.

Ik had dat vroegah ook.
Nu ik een bak ter beschikking heb, rij ik 'nooit' meer echte buitenritten..
Scheelt ook wel dat mijn huidige paarden ook niet relaxed zijn 'buiten de bak' :P

heb btw ook genoeg funzigheid gezien tijdens de buitenritten. :roll: :r

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:06

Meestal gaat mn pa of zus ofzo op de fiets mee als ik een buitenrit maak. Eigenlijk rijd je dan ook wel een beetje 'alleen'.
Kan maar heel weinig met een ander paard buitenrijden (meestenzijn echte bakrijders).
Ben de afgelopen 3 keer alleen gegaan zonder fiets. Dat is toch wel anders eigenlijk :+ . De laatste keer had ik 2 weken niet gereden toen heb ik voor de zekerheid een slof eraan gehangen, weet dat het geen noodrem is, en ik heb sowieso al een andere noodrem, maar ik weet dat mn vader dat wel fijn vind ( en ik vond het ook wel fijn, al hing die los ) .
Hij vond het wel een beetje spannend, ben toen heel veel gaan stappen (normaal galoppeer ik dat hele bos eigenlijk door). Soms doet ie op de heenweg nog wel eens of die om wil draaien of hij doet alsof hij gaat bokken. Maar als ik dan even streng ben, of even aandraaf, dan is het wel weer over, en kunnen we verder weer ontspannen rijden.
Ik ga niet alleen het viaduct over, en rijd in een bos met best veel wandelaars en fietsers (en enge nordic walkers ).

Ik heb altijd een cap op, sowieso. En een mobiel mee. En een (lange) zweep bij me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 18:19

Ik rijd heel veel buiten (eigenlijk alleen maar :+ ) en ben bijna altijd alleen.
Vorig jaar ben ik tijdens een buitenrit mijn mobiel verloren (is gelukkig wel gevonden en teruggebracht door een eerlijke man) en sindsdien nam ik hem alleen nog mee als ik een vest droeg dat zakken met ritsen had. Ik bedacht me laatst, toen ik verdwaald was in een groot natuurgebied, dat dat onwijs stom is. Niet alleen om het verdwalen, als er daar iets gebeurt zit ik in the middle of nowhere waar je weinig mensen tegenkomt. Tegenwoordig gaat de mobiel dus maar weer mee.

Er kan altijd wat gebeuren, maar met goede uitrusting (cap ook op) en een redelijk bomproof paard kom je een heel eind. ;)

Ik vind ook niks zo heerlijk en rustgevend als in mijn eentje buitenrijden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:40

Ik vind het wel lekker alleen, kan je zelf alles bepalen. Meestal ben ik wel 2 uur weg dan. Of langer, ligt aan het weer en alles.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:10

beantsje schreef:
Marjo_x schreef:
Muziekje op? Ik mag toch hopen dat je geen oordopjes indoet?

Waarom zou je dat niet doen?

Zie mijn reactie op pagina 2
Marjo_x schreef:
Ik heb ze hier namelijk ook wel eens zien rijden met oordopjes in, midden op een (niet drukke, maar toch) weg. Dat je 6 keer kan schreeuwen dat je erlangs komt maar niemand je hoort, en dan nog vals kijken als je ze inhaald ;)

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:12

lijkt me heeeerlijk in mijn eentje..
maar dat mag ik echt niet van mijjn moedder :+
en mijn paard is dan echt niet te houden!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:25

Ik vind het heerlijk om alleen te rijden.
Soms is samen wel gezellig, maar ik hou ervan om eigen tempo en route te bepalen. Én paard is veel braver en stoerder alleen :j

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 04:04

Vroeger reed ik ook alleen maar buiten, zaaalig!! Mijn paard nu kan dit niet.. Maar kon ook uren buiten rijden. Ene keer lang andere keer kort (hangt af van je agenda, tijdstip en weersomstandigheden;-)) Ook wel gekke dingen gezien (naakte man brrr!) maar vond vooral de band die ik met m'n pony kreeg bijzonder. Praatte ook wel wat tegen haar (geen hele verhalen hoor hahaha!) en als ik pauzeerde soms wat brokjes mee & uiteraard altijd die mobiel. Kan je maar 1 tip geven, doe het alleen als je je paardje/pony 200% vertrouwd!

Soofjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:27

Je kunt altijd van je pony afvallen.. In de bak kan je pony er ook zonder jou vandoor gaan, maar ik snap je wel :) Als ik alleen naar buiten ga neem ik zowiezo mijn mobiel mee en doe ik vooral veel stappen en soms draven, zo vaak ben ik nog niet alleen naar het bos geweestr, maar voor mij is het meer rondstappen door het bos en de weg vinden! :P

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:37

ik heb mn pony daarom een soort van 'label' aan zn halster/zadel/hoodstel hangen.
die heb ik laten drukken, zijn van die roestvrijstale kaartjes waar de lettes ingedrukt zijn:
http://www.hetdier.nl/adrespenning/iden ... aatje.html
Ik heb op de kaartjes de naam van het paard, mijn adres en mijn thuisnummer en mobiele nummer..
mocht t paard dr vandoor gaan en ze vinden 'm dan weten ze meteen waar hij thuis hoort :)
deze heb ik dan met een tayrep (of hoe je dat schrijft) vast gemaakt, want die ketting die je dr bij krijgt is niet sterk genoeg

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:50

Ik ben er wel een paar keer afgevallen buiten, maar nooit echt wat gebeurd, als ik val hou ik op een of andere manier automatisch de teugels vast. Het is dus een kwestie van kleding afkloppen en weer opstappen. K ben geloof ik 2 of 3x buiten gevallen en al de keren was er toevallig iemand bij en het was ook elke keer bij springen over een stomme boomstam die mensen over het ruiterpad heen leggen. Leuke hobby hebben die lui... Hebben jullie dat ook bij jullie in het bos, mensen die de ruiterpaden gaan blokkeren met obstakels? Ik snap dat echt niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:02

moniekk schreef:
ik heb mn pony daarom een soort van 'label' aan zn halster/zadel/hoodstel hangen.
die heb ik laten drukken, zijn van die roestvrijstale kaartjes waar de lettes ingedrukt zijn:
http://www.hetdier.nl/adrespenning/iden ... aatje.html
Ik heb op de kaartjes de naam van het paard, mijn adres en mijn thuisnummer en mobiele nummer..
mocht t paard dr vandoor gaan en ze vinden 'm dan weten ze meteen waar hij thuis hoort :)
deze heb ik dan met een tayrep (of hoe je dat schrijft) vast gemaakt, want die ketting die je dr bij krijgt is niet sterk genoeg

Wat een goed idee! Dat kan ik ook wel gaan doen.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:28

Het laatste stukje langs de weg naar de stal rij ik wel eens alleen. Maar alleen het bos in mag ik niet van mijn moeder;) Het zou wel makkelijk kunnen met Pless, maar nu gaat er gewoon altijd iemand mee op de fiets.

Stratovarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:44

Ik ga eigenlijk het liefst alleen naar buiten. Kan dan echt uren stappen, heerlijk. Hoef dan idd ook geen rekening te houden met het tempo van anderen of met andere paarden waar ze het niet mee kan vinden ;) Normaal gesproken gewoon hier door de polder en soms met de trailer naar het bos of het strand. Neem eigenlijk nooit iets speciaals mee, alleen een telefoon. Is wel zo handig als er iets gebeurd of als je de weg kwijtraakt (wat mij al meerdere keren gebeurd is in het bos, paard was nog nooit zo blij de auto weer te zien :Y) )

Zo'n plaatje vind ik ook wel een goeie oplossing, toch handig mocht er ooit wat gebeuren.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:48

Met mijn vorige vz pony reed ik ook altijd alleen buiten. Eerst schrok hij nog wel heel veel, maar later werd hij steeds braver. Vond het heerlijk, geen rekening houden met wat een ander wil. Crossen waar een goed plekje is, zonder dat mensen eerst nog een half uur willen stappen. Nee heerlijk alleen buiten rijden! :)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:53

Ik heb gister weer een lekker buitenritje gemaakt. Dit keer s een keer samen met mn vader op de fiets.. Dan wordt t wel erg makkelijk allemaal. dan hobbelt ie gewoon achter de fiets aan. Zodra mn vader harder gaat gaat paard rennen, zodra mn vader stopt, stopt paard ook. Misschien vind ie het dan toch prettiger om niet helemaal alleen te gaan :P

baronnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 00:11

Buiten rij ik altijd met iemand samen. me verzorg hengst wil niet alleen en ik vind het veiliger.. Het is altijd supper gezellig met zijn 2e en we zijn dan ook vaan dik 1 1/2 uur weg. erg lekker..!

loveswinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:33

gaan jullie ook met paarden die er moeite mee hebben in hun eentje te zijn? want ik heb soms wel zin om gewoon ef naar buiten te gaan (in de zomer) maar niet altijd wil er iemand mee. en mijn paardje is altijd erg hinnikerig en soms schrikkerig in zn eentje gewoon al in de bak. weet niet of het goed idee is om dat in me eentje te gaan. iemand zelfde probleem? en hoe doen jullie dat?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:36

Ik ga ook wel eens op buitenrit met mijn verzorgpaard.
Wij rijden tussen de weilanden door en dan kun je wel wat op de afgelegen wegen bij een meer rijden.
Ik vind het heerlijk om met haar alleen op buitenrit te gaan.
Ze kijkt nergens op of om van, wel is ze sterker dan in de bak.
Ook ga ik wel met anderen naar buiten maar alleen vind ik toch fijner.
Als er auto's aankomen ga ik wel altijd in stap over (geen galop oid) voor mijn gevoel is het wat veiliger.
En altijd een mobieltje op zak!
Verder maken wij buitenritten van rond 1 a 1.5uur.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:38

die van mij hinnekt ook.. majah dan hinneken ze terug en that's it :P als je soms alleen rijdt kan t volgens mij geen kwaad hoor...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:22

Ik rij regelmatig alleen buiten. Heb altijd wel een telefoon bij me, en een hoevenkrabber en zakmesje voor als er iets gebeurd. En mijn zweep.

Hoevenkrabber heeft regelmatig zijn nut bewezen onderweg, zeker bij langere tochten over wat oneffen terrein. Mes heb ik bij me voor het geval we een ongeluk krijgen waarbij zij of ik bekneld raken in het tuig, zodat ik het los kan snijden. Is ooit een keer nodig geweest met een manegebuitenrit.

Zweep is handig om verkeer te manen langzamer te rijden, en je kan er ook vervelende honden mee wegjagen (lees, tik verkopen).

Ik rij ook vaak samen met anderen, heel gezellig, maar soms is het gewoon heel prettig alleen met je paard op stap te gaan.

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:57

Ik rij eigenlijk altijd in mijn eentje buiten, gewoon omdat ik niet graag in de bak rijd, en toch altijd alleen ben. Ik ga wel niet in mijn eentje ergens in het bos rijden, dat gaat dan weer te ver ;) meestal maak ik dan ritjes van 1 tot 2 uur, ligt er een beetje aan.
Ik heb meestal alleen een telefoon, en bij een van de pony's een zweep.