Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jade schreef:maar wat gebeurt er als je je border meeneemt en je komt onderweg een kudde schapen tegen?
lijkt me dat je altijd je onder appel moet hebben als je naar buiten wilt, hoe 'geschikt' je hond ook lijkt; uiteindelijk zijn ze geen van allen gefokt om maar een beetje sullig achter je aan te hobbelen
En drijven wil hij wel hoor, als hij de kans krijgt. Katten, fietsers of schapen, het maakt hem allemaal niets uit. Maar nee is nee en dan is het ook klaar. Mijn moeder wandelde altijd met hem in een natuurgebied waar schapen los liepen en dat was geen enkel probleem. Dus ik denk dat het wel meevalt. Zeker ook omdat mijn moeder niet zo consequent is en die hond eigenlijk helemaal niet zo goed opgevoed, dus als het met hem lukt moet het andere borders toch ook te leren zijn.

) Jade schreef:hoe 'geschikt' je hond ook lijkt; uiteindelijk zijn ze geen van allen gefokt om maar een beetje sullig achter je aan te hobbelen
_Gabriellexx schreef:Een australian scheperd doq of een bordelcollie. Maar denk dat de meeste honden wel geschikt zijn als ze maar goed opgevoed zijn en braaf luisteren.

anneliesdj schreef:_Gabriellexx schreef:Een australian scheperd doq of een bordelcollie. Maar denk dat de meeste honden wel geschikt zijn als ze maar goed opgevoed zijn en braaf luisteren.
Het zijn australian sheperd's(geen dog want het is al een sheperd) en border collie's.
Bordel collie's... arme hondjes
zag het ook al... Adrian schreef:Elke hond die onder appel staat, die fysiek in staat is een galloperend paard bij te houden en in een goede conditie verkeerd, is geschikt als gezelschapshond tijdens buitenritten. Ik had ooit een Labrador Retriever die ik meenam op buitenritten. Plotseling was ik hem kwijt, omdat hij de geur aannam van een konijntje of zo...moest ik achter hem aan. Later had ik een Jack Russell..die rende voor ons uit en als hij moe werd sprong hij, via mijn voet, voor mij op het zadel. Volgens mij is er geen ras hond die past bij een bepaald ras paard. Hg. A3
AngelSpirit schreef:Kan je ook Leonbergers meenemen op buitenritten? Ze zijn wat groter dan Duitse Herders en in hun gemiddelde stokmaat is rond de 74 cm (Gemiddeld! Houd rekening mee dat ze ook 84 cm kunnen worden) voor de reuen. Bij de teven licht het rond de 68 cm vermoed ik. Ze kunnen op zich erg goed worden getraind en het zijn waakhonden. (We hadden er 3 rondlopen, helaas zijn er 2 overleden, maar binnekort krijgen we een nest)
Citaat:Honden die het meest geschikt zijn zijn dan vanzelfsprekend(gelet op de achtergrond); herders, collie's en terriers maar bv ook dalmatiers.