Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

zoals je ziet maar twee stukjes gedraafd en kort galopje gedaan, verder alles gestapt. Vind t gemiddelde daarom nog best oke, haha!
Volgende keer beter
), dacht dat ze vanzelf wel rustiger zou worden. De laatste kilometers moesten we wel rustig rijden om niet boven het gemiddelde van 13 km/u te komen. De hartslagwaardes tijdens de rit vielen me nog best mee, als we galopperen tijdens een training gaat de hartslag makkelijk omhoog richting de 170 tot zelfs 210, nu bleef die juist best binnen de perken. We hebben de wedstrijd uitgereden met een heel net gemiddelde van 12,6 km/u en een hartslag van 56, aangeboden een klein minuutje na de finish. Dus onze eerste goed uitgereden wedstrijd is binnen 

Mooie foto ook!

Na een zeer ernstige blessure aan het been van het paard pakken we het rijden nu weer lekker op, tegen vele verwachtingen in 
Helenalena schreef:[naam], jullie gaan misschien niet hard, maar haalt wel bijna mijn tank in qua km..
Gelukkig valt het weer goed mee de laatste tijd, dan kan een mens nog eens wat 
) en verder gewoon plezier hebben en samen rondkachelen. Ga kijken voor zadeltassen met wat drinken & eten & een boekje (voor mij, om mij bezig te houden
) en dan gaan we er gewoon fijn samen op uit. Als we er dan toe kunnen komen om bv. 3 dagen na elkaar 20-25 km te doen komen we ook nog eens ergens
De duur van die dagen hebben we het dan maar niet over
)

Tegelijk denk ik: beweging is goed voor hem, hij moet blijven bewegen, paarden zijn oorspronkelijk gemaakt om 30/40 km al stappend (met graaspauzes) af te leggen.. misschien is zo'n staptraining en doel juist goed voor hem?

En eerlijk: zou jij met mijn pony zoiets nog willen ondernemen? Of in ieder geval er naartoe proberen werken? [***] schreef:Wat voor sportschoenen zijn dat? Floating boots? Zien er goed uit! Hopelijk blijven ze goed bevallen
@ Robijntjah : dank je.. dat is ook meteen het moeilijke 'wanneer is iets zwaar voor hem' . Wat is een zware training, naar zijn normen.. dat vind ik echt moeilijk.. Tempo aanpassen gaat hier het probleem niet zijnEn eerlijk: zou jij met mijn pony zoiets nog willen ondernemen? Of in ieder geval er naartoe proberen werken?
Nog niet met hitte aangepast.