Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 17:21

Aaah balen zeg Nienke.

Mijn rondje van me draftraining gedaan als nu standaard rondje hebben, heb ingestapt in de bak en daarna aangedraafd en ibdd meer gedraafd dan normaal.

Ze was behoorlijk kijkerig en schrikkerig vooral bij 1 soort huis wou daar in stap langs maar dan ging ze steeds stilstaan dua langa gegalopeerd heb der liever voorwaarts dan steeds stoppen aangezien ik haar dan vaak niet meer vooruit krijg. Ze is met meerdere helemaal niet zo.

Zet vanavond kaartje en grafiekje neer hij staat nog niet op endomondo.com

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:08

Kan niet meer wijzigen.

Dit keer wel ee rondje :')
Afbeelding

En het grafiekje ga sparen voor een hartslagmeter:
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:06

Das dan wel een dikke nummer Nienke, als de ijssalon dicht is :=

Dus die draftraining is wel bevallen Joyce?

Mijn rondje van vanochtend:

Afbeelding
Was echt heerlijk! Paard fijn, de paardjes vonden t erg gezellig mekaar weer te zien en wij lekker bijgebept! *\o/* zoals je ziet maar twee stukjes gedraafd en kort galopje gedaan, verder alles gestapt. Vind t gemiddelde daarom nog best oke, haha!
Morgen hopelijk rondje koetsen! Das van oktober ofzo geleden, maar tis er weer weer voor :j

NienkeV1994

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:13

Ja was een beetje jammer maar achteraf wel te verwachten op maandagochtend :') Volgende keer beter :))

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:23

NienkeV1994 schreef:
Ja was een beetje jammer maar achteraf wel te verwachten op maandagochtend :') Volgende keer beter :))

Kwam er net achter dat piet verdriet wel open was, dus toch nog maar net een plop ijsje gehaald :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:52

Wat een lekkere rondjes allemaal weer!

Ik heb gister mijn eerste endurancewedstrijd gereden en uiteraard ook endomondo aan gehad. Paard was wel heel competitief en wilde alleen maar hard, dus vooral aan het begin hebben we heel hard gereden (ook gelijk al m'n endomondo-records verbroken :P), dacht dat ze vanzelf wel rustiger zou worden. De laatste kilometers moesten we wel rustig rijden om niet boven het gemiddelde van 13 km/u te komen. De hartslagwaardes tijdens de rit vielen me nog best mee, als we galopperen tijdens een training gaat de hartslag makkelijk omhoog richting de 170 tot zelfs 210, nu bleef die juist best binnen de perken. We hebben de wedstrijd uitgereden met een heel net gemiddelde van 12,6 km/u en een hartslag van 56, aangeboden een klein minuutje na de finish. Dus onze eerste goed uitgereden wedstrijd is binnen :D

Afbeelding

En nog een fotootje van toen we over de zandverstuiving reden :D

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:53

Wauw, wat goede chouchou! Gefeliciteerd!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:03

Mooie waardes! Even een tip, die zweep waarmee je rijdt is niet toegestaan. Als je in de reglementen leest is max. 90cm toegestaan. Ik heb al twee keer gehad dat ze de zweep op gingen meten en af namen als deze te lang was ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:04

Wauw Chouchou, goed hoor! *\o/* Mooie foto ook!

Fijn rondje Jaan! Wat is dat blauwe lijntje? Die heb ik nog niet eerder gezien..

Altijd stom als je ergens naartoe rijdt en dat blijkt dan gesloten te zijn, hier ook al eens gehad, sta je daar leuk met je pony die zin heeft in een pauze :')

Wij zijn ook weer wat actief geweest .. Van eergisteren & vandaag :
Afbeelding Afbeelding

Vandaag was mijn uitzicht trouwens beetje anders dan anders ..

Afbeelding

Afbeelding

Het werkt redelijk heb ik het idee, nog een paar keer mee rijden en dan kan ik er wel wat van zeggen. Neusnetje is wel langer dan ik dat wat ik al had, dacht dat dat goed was maar [***] vond het alleen maar kriebelen denk ik .. heeft 3/4e van de rit zo lopen doen:

Maar hij kreeg het niet opgegeten :Y)
Leek er verder wel geen last van te hebben, sjokte ook gewoon gezellig door dus ja.. als hij dan zich daarmee wil bezighouden dan doet hij maar :+ :))

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:05

Dank jullie!

Ik heb hem nog opgemeten voor de zekerheid en hij is precies 90 cm! Misschien lijkt hij op de foto langer (had hem voor het mooie van de foto ook eigenlijk in m'n andere hand moeten houden :o), maar hij is dus nog net wel toegestaan :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:08

Zo wat een gemiddelde zeg en dat in dat terrein! Maar er wordt idd regelmatig gemeten (maar als het goed is is het goed natuurlijk). Maar zo te zien heb je die zweep helemaal niet nodig :)

Hier vorige week geveld door griep, nu door hooikoort (eigenlijk bomen-koorts maar goed) dus 't schiet hier lekker op (not) helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:10

Aaaw VanHuisUit :(:) Sterkte ermee ;)

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:17

Vraagje, ik kom net om het hoekje kijken met endurance....mijn vraag is, gebruiken jullie endomondo ook op de endurance wedstrijd? en is die echt betrouwbaar wbt de gem.snelheid? (en mag je dus je telefoon aanhouden om zo de snelheid in de gaten te houden?

En ik zal me even voorstellen, mijn naam is Marian en ik rijd recreatief wedstrijden :+
Beetje dressuur, beetje endurance en ooit beetje gesprongen :D Na een zeer ernstige blessure aan het been van het paard pakken we het rijden nu weer lekker op, tegen vele verwachtingen in :P

Zag hier ook mooie plaatjes voorbij komen!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:28

Leuk chouchuo! Gefeliciteerd!

Sabine, jullie gaan misschien niet hard, maar haalt wel bijna mijn tank in qua km.. :+

Leuk weer met de koets op pad Jaan!

Afgelopen vrijdag een heel relaxed rondje gedaan. Toch een gemiddelde van 7 km/u.. valt nog best uit te bouwen dan denk ik. Misschien kwam het ook door het racen van de poownies Zo af en toe tussendoor.

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:42

@bobelmo
Ik zou niet op endomondo vertrouwen qua gemiddelde. De organisatie werkt met hun afstand. Soms kan dat een halve kilometer verschillen. En aangezien de winst in de klasse 1 vaak seconden werk is zou k daar niet op vertrouwen. Voor een globaal idee van de snelheid kan het wel.

@chouchou gefeliciteerd nogmaals!

Ik heb de zaterdag gereden maar moest in de vetgate helaas stoppen...
Smurf was behoorlijk opgefokt en gestresst aan het doen. Met het tellen van de hartslag wilde ze ook niet rustig blijven dus helaas...
de eerste 37 km vlogen voorbij ze liep zo fijn en makkelijk! Kwam met 15,5 gemiddeld de vetgate binnen geloof ik. Het rondje vloog voorbij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:45

Helenalena schreef:
[naam], jullie gaan misschien niet hard, maar haalt wel bijna mijn tank in qua km.. :+

:D Gelukkig valt het weer goed mee de laatste tijd, dan kan een mens nog eens wat :Y)
Ga me echt richten op "trektochten", veel stapwerk (of alles want hij gaat de laatste tijd echt niet goed :n ) en verder gewoon plezier hebben en samen rondkachelen. Ga kijken voor zadeltassen met wat drinken & eten & een boekje (voor mij, om mij bezig te houden :P :)) ) en dan gaan we er gewoon fijn samen op uit. Als we er dan toe kunnen komen om bv. 3 dagen na elkaar 20-25 km te doen komen we ook nog eens ergens :Y) De duur van die dagen hebben we het dan maar niet over _O-

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:47

Gefeliciteerd Chouchou, gave foto! Dat is ons doel ook uiteindelijk, maar dan willen wij eerst de impuls klasse doen (dus ik dacht al dat je over de gemiddelde snelheid van 12 heen was maar dat is in klasse 1 natuurlijk 13 :o )

Goed dat jullie dat zeggen, over die zweep, daar had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht. Niet dat ik al endurance rijd, maar ben wel gewend om met een dressuurzweep te rijden, zal die toch ook eens opmeten.

Over twee weken gaan we met het gezin een weekendje weg voor m'n moeders verjaardag, naar Zeeland, dus meteen even gezorgd dat ik dan ook een strandrit kan maken :D

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:11

Wauw netjes chouchou !!
Verder komen er weer leuke rondes voorbij!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 21:18

Nienke, waar in zeeland gaan je heen?

Kim, balen zeg....

Sabine, jullie gaan lekker!
Tja, dat blauwe streepje. Ik heb geeeeeeen idee! Hoopte een van jullie wel.... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:06

Ik dus al niet :+

Hebben hier mensen ervaring met trektochten? Bestaan daar ook schema's voor om op te bouwen? Ik kom altijd op endurance-schema's uit maar dat is het toch niet. Hoe zou je zoiets het beste opbouwen? Gerekend op echt alleen maar stappen?

Voorlopig doel is eens een weekend (dus zaterdag heen rijden, ergens overnachten, zondag terug) maar dit komt natuurlijk na een aantal dagen de afstand met steeds naar huis en na het opbouwen van die afstand. Maar hoe bouw je op? En is de regel "na elke 10 km een dag rust" ook geldig als je enkel maar stapt of heb je dan meer marge?

En niet onbelangrijk (waardoor ik geen topic durf openen): kan dit nog wel voor een 19-jarige headshakende pony met "kapotte" achterbenen? Of moet ik zelfs zoiets gewoon niet meer willen? -O- Tegelijk denk ik: beweging is goed voor hem, hij moet blijven bewegen, paarden zijn oorspronkelijk gemaakt om 30/40 km al stappend (met graaspauzes) af te leggen.. misschien is zo'n staptraining en doel juist goed voor hem?

Altijd maar twijfelen.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:24

Ik persoonlijk hou me niet aan voor iedere 10 km een dag rust.

Ben meer van een dag licht, een dag zwaar, een dag licht en dan rust.

Onder de 20 is voor ons echt eitje, 25 + zie ik als zwaar. Maar zo ook een zware dressuurtraining of springen en dergelijke.

Bij een trektocht zou ik wat tempo aanpassen, ook afhankelijk aan wat je zelf te paard mee wil nemen.

Ik wil het ook gaan doen maar moet nog een maatje vinden die ons bij kan houden :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:36

Gaaf Chouchou! Nog even een jaar op m'n handen zitten :+ Heeeel misschien gaan we naar Grolloo. En dan zien we wel of we ook gaan rijden. Gewoon voor de ervaring :)

Vandaag een testrondje gewandeld met Dayem z'n nieuwe sportschoenen. Erg blij mee, zitten als gegoten!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:43

Wat voor sportschoenen zijn dat? Floating boots? Zien er goed uit! Hopelijk blijven ze goed bevallen ;)

@ Robijntjah : dank je.. dat is ook meteen het moeilijke 'wanneer is iets zwaar voor hem' . Wat is een zware training, naar zijn normen.. dat vind ik echt moeilijk.. Tempo aanpassen gaat hier het probleem niet zijn :+ En eerlijk: zou jij met mijn pony zoiets nog willen ondernemen? Of in ieder geval er naartoe proberen werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:47

Wat rijden jullie nu gemiddeld per keer (dus de afstand)?
Wat zijn kapotte achterbenen?
19 vind ik persoonlijk niet zo oud maar verschilt ook per paard natuurlijk.
Over wat voor ondergrond praten we met de trektocht?

Er komen zoveel factoren bij kijken.

Ik ken bijvoorbeeld een haf van 22 die echt nog jong genoeg is om ritten weer wat op te bouwen naar 30+ km.
Maar ken ook een pony van 18 die je daar echt niet meer blij mee maakt....

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:49

[***] schreef:
Wat voor sportschoenen zijn dat? Floating boots? Zien er goed uit! Hopelijk blijven ze goed bevallen ;)

@ Robijntjah : dank je.. dat is ook meteen het moeilijke 'wanneer is iets zwaar voor hem' . Wat is een zware training, naar zijn normen.. dat vind ik echt moeilijk.. Tempo aanpassen gaat hier het probleem niet zijn :+ En eerlijk: zou jij met mijn pony zoiets nog willen ondernemen? Of in ieder geval er naartoe proberen werken?

Zijn idd de Floating Boots :j Nog niet met hitte aangepast.