Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:20

2 keer per week een 20+ vind ik zelf best veel als training voor een impulsklasse :o Ik zou die lange afstanden wat minder vaak trainen, het is ook best een grote overgang na wat je eerst reed (dan kijk ik naar je trainingsoverzicht in maart).

Om een goede weergave van je snelheid te krijgen, zou ik endomondo eens aanzetten na het instappen, kijken of je dan meer richting die 8 km/u komt :)

kim345

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:29

Geef na een flinke training wel voldoende rust, he hoeft echt niet iedere dag te trainen dat scheelt weer ;)

voldoende rust bevordert het herstel van pezen en spieren en dat is wel erg belangrijk!
zeker in het begin wil je graag veel trainen maar rust is ook onderdeel van de training! Die fout heb ik ook gemaakt...

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:48

Ik geef hem volgens mij best voldoende rust toch :o , na de 30 km heeft hij twee dagen niks gedaan om te herstellen, ik rij alleen maar buiten dus hij krijgt geen bak trainingen.
qua snelheiden zijn we ook wel omhoog gegaan in ieder geval

Chouchou het klopt idd dat ik mijn afstanden wel heb vergroot in april heb even mijn schema bijgevoegd voor de anderen zodat jullie ook een oordeel kunnen geven.
bedankt voor de tip in ieder geval voor het aanzetten van endomondo na het instappen.
heb overigens voordat ik endomondo gebruikte, gebruik gemaakt van runtastic dus niet alle ritten zijn bekend.

Afbeelding

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:59

Je ziet duidelijk de conditie omhoog gaan en de gemiddelde snelheid ook.. Ik persoonlijk vind dat je het goed doet.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:03

Hoe zie je de conditie omhoog gaan dan AlexVB?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:03

Wat een goeie en vooral nuttige tips krijg je devlin, top! Ik leer echt serieus veel in dit topic.

Ik vond/vind altijd dat ik wel verschil merk of ik ook in de bak train ja dan nee. Nu doe ik dat al een tijd niet meer en vond het ervoor altijd net wat beter in z'n passen. Stukje kracht denk ik.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:04

JoycexEnya schreef:

Ik denk aan de gemiddelde snelheid?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:09

Verbetering van de conditie kan je eigenlijk alleen zien aan de hand van de hartslag (herstel na inspanning) ;)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:12

Ook wel zonder lijkt mij!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:26

JoycexEnya schreef:

Vergelijk 2 en 12 april eens met elkaar. Zijn bijna de zelfde afstanden. De gemiddelde snelheid is ook een graadmeter om te zien of conditie erop vooruit gaat. Als men kijkt naar hardlooptraining bij mensen is de afstand en de gemiddelde snelheid een graadmeter. Zeker als men geen HS-meter heeft. Bij het paard kan men dezelfde criteria aanhouden..

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:34

Dus als ik de conditie van me paard wil verbeteren zou ik de gemiddelde snelheid naar boven moeten doen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:44

Of de snelheid of de afstand. Naar mate je meer traint op een zelfde afstand zeg 10 km zal je zien dat je die 10 km steeds sneller kan gaan afleggen. Dit betekend niet dat je gelijk 10 km in volle galop moet gaan rijden, daarvoor moet je consequent opbouwen. :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:46

Ja dat snap ik haha.
Ik probeer indd meer km en sneller te rijden.
en proberen langzaam mogelijk de gemiddelde snelheid te verhogen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:47

Je moet niet en en willen.. Je moet of je afstand uitbreiden OF sneller rijden in een afstand die je al vaak gereden hebt :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:49

Ik rijd vaak doordeweeks in de polder zo'n 5 km.
met in het weekend uitschieters naar 20 km maar dat doe ik meeste deel stappen.
Mijn pony moet meer bewegen voor conditie opbouwen en afvallen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 13:57

Als je nu al een tijd doordeweeks die 5 km doet dan kan je daar best je snelheid al wat in gaan verhogen. :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:00

Dus meeste km's gaan draven ipv stappen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:03

:j Maar bouw het wel rustig aan wat op :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:21

Ik combineer duurtraining met intervaltraining sinds dit jaar met beide paarden en zie sterkere progressie dan alleen maar duurtraining.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 14:34

Intervaltraining werkt waanzinnig goed, niet alleen bij mensen maar ook bij paarden.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:09

Omdat er zoveel vragen over zijn heb ik even een how-to filmpje gemaakt hoe je een route kan intekenen in Endomondo. Uploaden duurt alleen godganze lang.... En helaas werkt het screenfilming op m'n iPhone niet dus kan niet laten zien hoe je hem dan uiteindelijk instelt als je gaat rijden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:32

hier rijden we dagelijks een rondje landgoed, en zo nu en dan rijden we lange ritten ,sparky is dan vaak niet te stoppen en kachelt flink door, draven vind die moeilijk (niet leuk haha ) dus hij stapt of gallopeert alleen maar, de 20 km van afgelopen zondag deed die weer super , ...epervierdaagse vorig jaar was niet heel goed te doen door zijn hoeven , maar nu met de schoenen loopt die beter , moet alleen de perfecte schoen nog vinden heb drie verschillende gehad die van nu komen in de buurt ,maar daar loopt die na 40 50 km zijn hoefbal mee stuk ook niet de bedoeling ....

vorig jaar trouwens op epe stond er een vet check , en aangezien sparky ehm best hard richting pauze kwam galloperen ( :+ ) werd die eruit gepikt voor de hartslag check de veearts stond echt te kijken van ehm jij kwam net toch met flinke snelheid aan rijden ? ik ja haha, sorry, hij keek en de hartslag was gewoon perfect ! aankomen en meteen meten was wel raar, maar stel dat ik stappend (dribbelend ) was gekomen had zijn hartslag hoger geweest ...dan maakt die zich gewoon enorm druk ..

hoop voor juni de perfecte schoen gevonden te hebben en ingelopen te hebben ook niet geheel onbelangrijk ...

endurance starten is hier ook echt wel al jaren een droom met sparky we zijn al 18 jaar een setje en hebben echt alles al gedaan behalve endurance haha, alleen zit ik gewoon met het laden en lossen qua trailer ,...elke keer weer een verassing hoe die het doet,....en door die spanning iedere keer want die komt dus ook bij mij vandaan , vergeet ik 9 van de 10 keer me app aan te zetten :+ maar geloof wel dat sparky er geschikt voor zou zijn

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:53

Tada :) Screenfilming is toch gelukt, die is nu aan het uploaden!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:18

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:40

Goed bezig Nicky!! _/-\o_

Bedank voor alle tips en ideeen die voorbij komen.

Sparky wat een leuke foto maar wat vervelend dat het laden niet goed gaat, doe je ook gezellig mee in wateren ;)