Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:36

weer mooie ritjes en foto's komen er voorbij.
ik had gisteren eindelijk een mooi gemiddelde van 7,68 over een afstand van 6,8 km ongeveer.
zit er dus nu over na te denken om de impusrubriek van endurance in wateren te rijden. heb er alleen geen verstand van dus ben al druk hier aan het rond spitten om info te vergaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:17

Naskapower schreef:
Hilli schreef:
Ik kan ook een keer een Endomondo-plaatje laten zien *\o/* . Meestal doe ik dat niet, omdat niet iedereen hoeft te weten waar ik precies uithang, maar na een endurancewedstrijd is dat dan weer niet zo'n probleem.

Ik haal in endomondo gewoon de labels weg, dan heb je een kaartje zonder plaatsnamen, straatnamen etc. Dan zet ik het ook nog op earth.

Zo doe ik het ook :j Denk niet dat je vanaf de kaartjes die ik post kan afleiden waar ik uithang :+
Gewoon enkel de statistieken is ook een optie natuurlijk ... vinden we ook altijd leuk :Y) ;)

@ jaan : weet je dat ik nu pas door heb dat je in ouddorp rijdt? _O- Ik zag "grevelingenmeer" en dacht "dat ken ik!" _O- :') (zijn al een aantal keer naar Centerparcs geweest, is wel favoriete omgeving daar ;) ).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:40

Hahaha, geeft niets hoor! :))

Vanmiddag met m'n fjordenvriendje ronde wezen rijden. Heerlijk! Even heel goed gas gegeven, moest zo lachen, hij ging zowat zitten, zo hard ging hij weg! :oo En we zaten al in galop :)) Was echt genieten!
Hij blijft strand in z'n uppie wel errrrug spannen vinden hoor. Iedere keer weer klein stapje meer. Vandaag al stukje met losse teugel kunnen stappen zonder dat ie gelijk richting duinen ging, dus dat is winst.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:12

deflin schreef:
ik had gisteren eindelijk een mooi gemiddelde van 7,68 over een afstand van 6,8 km ongeveer.
zit er dus nu over na te denken om de impusrubriek van endurance in wateren te rijden. heb er alleen geen verstand van dus ben al druk hier aan het rond spitten om info te vergaren.

Ik en een vriendin gaan ook meedoen aan de impulsrubriek in Wateren

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:09

kim345 schreef:
Mikkiej schreef:
Ze is 1.40.. Kruising tinker met een trekpaard.. Heb haar laatst in het land zien galopperen, ziet er echt niet uit haha. Heb ook altijd het idee dat je ons al van ver aan hoort komen met haar gedender. :D
56 km/h klinkt ver boven ons bereik. Nou moet ik zeggen dat ze ook nog niet zo lang echt voluit durft te gaan naar mijn idee. Het is pas sinds de laatste tijd dat ze wat gaan neigen naar rengalop, hoewel ik het idee heb dat ze dat nog wel lastig vind.
Maar ik vind snelheid niet het belangrijkste. Ik vind het vooral leuk om te zien dat ze steeds zelfverzekerder wordt buiten, dat haar conditie steeds beter wordt en dat onze gemiddelde snelheid van 4-5 km/h naar 6-7 km/h gaat. :))

O dat verklaart al heel wat idd!
Ja zeker dat is veel leuker om te zien, de max snelheid is ook niet heel nauwkeurig voor mijn gevoel.
De gemiddelde snelheid langzaam omhoog krijgen is veel mooier en eerst de afstanden lekker uitbouwen natuurlijk :)

Dat is zeker leuk om te zien! Waar ze vorig jaar een rit van 15 km al genoeg vond kan ze dit nu makkelijk 2 dagen achter elkaar. Of een grotere rit van 25-30 km (met uiteraard de dag(en) daarna rust) en het is goed voor mijn zelfvertrouwen! Want zowel pony als ik zijn vrij onervaren buiten. :)

linoleum schreef:
Afgelopen zondag een rit gedaan op een IJslander. Eindelijk een keer te paard over Dwingelderveld. Woon er al jaren, maar dit was eerste keer dat ik er te paard kwam. Wat een snelheid hebben die kleine beestjes!

Jaa gaaf het Dwingelerveld! Ik heb daar 2 maanden geleden ook gereden, een dagtrail op een ranch! Echt een hele gave ervaring was dat, in volle galop de heide over. :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:17

Ja van weekend ook weer genoten van het uitzicht. Ben er zo aan gewend dat het er is, kom er al mijn hele leven. Zijn eigenlijk gewoon verwend O:)

Filmpje van zondag. Helaas het stuk op de heide niet gefilmd aangezien accu leeg was.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:18

Heerlijk zeg {:} :j

Hier vandaag door de 1000 km grens gegaan van de Bokt Challenge... vind het best wel stoer :D
Heerlijke rit met prachtig weer en een topfitte poown *\o/*

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:23

mooi filmpje linoleum!

wauw vanhuisuit! gefeliciteerd!!!

joycexenya gezellig, voor jullie ook de eerste keer een endurance?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:31

Wauw, de 1000km. Knap gedaan!

Superleuk filmpje!

Heerlijk is dat he Mikkiej, om je paard zo te zien ontwikkelen en groeien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:36

Wat een filmpje <3
En vriendelijke fietsers!
Volgens mij zou [***] het daar ook nog leuk vinden, dat eerste stuk.. en dat water .. dat is wel wat voor hem :j :Y)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:46

Ja klopt Deflin.

Is er al een datum bekend trouwens

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:55

31 mei is het

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:57

VanHuisUit schreef:
Heerlijk zeg {:} :j

Hier vandaag door de 1000 km grens gegaan van de Bokt Challenge... vind het best wel stoer :D
Heerlijke rit met prachtig weer en een topfitte poown *\o/*

Hehe en ik was al blij met m'n 400km :Y)

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:59

Gaaf filmpje linoleum! Lijkt me ook altijd nog leuk, op een ijsco rijden! :D

Wow, 1000 km knap hoor! Denk dat wij daar uiteindelijk ook wel op komen, maar dat zal wel oktober/november worden :+ Helemaal nu ik weer (onregelmatig) werk is het lastig om elke week een langere rit te plannen.
Vrijdag weer een ritje gepland met Joyce. Vorige week ook, maar die kon helaas niet doorgaan...

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:59

JoycexEnya schreef:
deflin schreef:

Ik en een vriendin gaan ook meedoen aan de impulsrubriek in Wateren

Wat leuk ! Ik hoop ook de impuls te starten in Wateren. :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:40

Rustig en relaxt ritje vanavond in het A'damse bos. Papa ging voor het eerst mee op de stalen ros, geweldig! We hebben nog wat geoefend met koelen want dat is toch nog best spannend. Eerst maar even zijn eigen verslagje in z'n eigen taaltje van facebook :+

Afbeelding

En het rondje. Tussen de 3,5 en 4 km hebben we dus even gekoeld. Hij vond het best spannend wat je dus gelijk aan z'n hartslag ziet :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:48

Leuk om te zien! Wat voor flessen gebruik jij voor koelwater, moet daar toch maar eens naar gaan kijken ...

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:07

Simpele melkkannen van het liefst Campina 2,4 liter :))

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:53

Gezellig Laran!

Leuke kleuren Nicky en leuk paard uiteraard!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 07:43

deflin schreef:
31 mei is het

wel langere afstanden al hebt gereden dan 7 km?
je moet namelijk nu minimaal 20 km met de minimale snelheid halen. Ik zou dat toch minimaal 1x gedaan willen hebben voor je start maar als je daar nu nog voor moet trainen is het wel een,beetje kort dag.

wel erg leuk dat je eens over de endurance aan het denken bent!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:08

Ohh als ik jullie foto's zo zie gaat het zo enorm kriebelen he <3
Maar ik heb helaas momenteel zoveel aan mijn hoofd dat ik niet eens in de bak rij, laat staan longeren..

Kan niet wachten tot ik me weer happy genoeg voel om te rijden!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:12

kim345 schreef:
deflin schreef:
31 mei is het

wel langere afstanden al hebt gereden dan 7 km?
je moet namelijk nu minimaal 20 km met de minimale snelheid halen. Ik zou dat toch minimaal 1x gedaan willen hebben voor je start maar als je daar nu nog voor moet trainen is het wel een,beetje kort dag.

wel erg leuk dat je eens over de endurance aan het denken bent!

Dit is mijn record hihi, moet nog wel werken aan extra snelheid. Impuls is gemiddeld 8 toch.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:22

SuperAssie schreef:
Ohh als ik jullie foto's zo zie gaat het zo enorm kriebelen he <3
Maar ik heb helaas momenteel zoveel aan mijn hoofd dat ik niet eens in de bak rij, laat staan longeren..

Kan niet wachten tot ik me weer happy genoeg voel om te rijden!

:(:)

Hier ziet het er PRACHTIG uit buiten!
Ga denk ik lekker alleen met pony wat rondstruinen in het "nieuwe" bos .. (is niet echt nieuw maar we reden er eigenlijk altijd omheen zeg maar, maar de paadjes tussenin zijn héél mooi :):) ). En dan zien we wel hoe lang we rijden en hoe ver we (niet) geraken :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:36

@deflin
O dan komt het wel goed je hebt de afstand al ruimschoots gehaald en met een nette snelheid.
Het scheelt dat je voor de start al kunt instappen, je kan dus in draf starten. En ik stap nooit 2 km lang uit, dat is wel een eind en drukt je snelheid behoorlijk. Na het meten van de hartslag op de finish heb je nog een halfuur om je paard te verzorgen, dan kun je ook nog rustig wat rondstappen om je paard soepel te houden. Probeer op de groompunten niet teveel tijd te verliezen dus even koelen, wat drinken en dan door.
Dan hoef je helemaal niet heel veel harder te rijden om wel een mooi gemiddelde te krijgen!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:57

oh dat klinkt gelukkig al een stuk beter hihi. wordt ik weer iets positiever van hihi.
ik moet nog steeds wel flink trainen hoor omdat ik bang ben dat hij moeite heeft om veel te draven, maar ben al flink aan het oefenen en we gaan toch vier keer per week naar buiten, 2 keer korte rondjes en 2 keer lange ronden van 20 +

maar super bedankt voor de tips. ben echt een leek op dit gebied en lees me al veel in maar het is niet zo makkelijk als het er uit ziet.