Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:27

Klinkt ook goed! :D

Enige waar we nog tegenaan liepen was het headshaken, had het idee dat het neusnetje toch niet hielp dus tijdens de pauze eraf gehaald maar toen was het toch nog erger. Zit me ook af te vragen of hij daarom niet de rem erop gooide/niet wilde lopen .. niet zozeer last van zijn voeten/benen (want hij heeft stukken echt goed gelopen) maar last van/afgeleid door zijn neus .. Ga hem eens volledig inpakken (dus echt zo'n hoofdmasker ipv enkel neusnetje) en dan maar weer verder zien zeker? :+

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 07:05

Nog paar foto's van het ritje gisteravond:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:02

jaan wat een schitterende foto's!! en is toch heerlijk strand zo dichtbij jeetje wauw !

Sabine heeft die het het hele jaar door dan het shaken ?
ook heerlijke foto's

ik teken ook nooit in hoor, haha zoek zelf me weg wel , en echt bij uiterste nood, 1 keer gehad , toch op de app gekeken waar we in godsnaam waren haha, paarden en wij waren geschrokken van een wild zwijn in de bosjes :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:05

Ik denk dat als ik een route uitteken dat ik meer op endomondo kijk dan dat ik op mijn paard let. :Y)
Het bos hier is niet zo moeilijk, het loopt in een "rechthoek" dus verdwalen doe je niet zo snel. Heb 1 keer gehad, toen ik voor het eerst alleen (wel samen met iemand, maar die kende dat bos toen ook niet zo goed) daar ging rijden. Uiteindelijk ook wel weer terug gekomen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:37

Jaan <3
Strand blijft toch altijd een geweldige sfeer geven :j

@ Sparky10 : neen, hij is nu weer begonnen -O- Elk jaar hoop ik van niet maar tot nu toe nog geen succes.. Ik weet dat hij vooral last heeft van zijn neus (veel jeuk etc.) en het is of een reactie op warme lucht, of beestjes/pollen. Een echte allergie is het in theorie niet (heeft bij wijze van test 2x een cortisone-injectie gehad en als het een allergie zou zijn zou het dan tijdelijk moeten stoppen, maar dat was niet) maar toch ergens overgevoeligheid .. Maar of het nu aan de lucht zelf is, of pollen of beestjes zijn .. Hij heeft het minder/niet op dagen dat er geen zon is, maarja, dan zijn er ook minder beestjes & pollen in de lucht.. Wind reageert hij ook heel sterk op, maar dat is dan weer in combinatie met, want in de winter hard waaien doet hij weer niks op ...

Verdwalen is mij hier nog niet gelukt, wel dat ik dacht "ohjee, hoelang gaat het nog duren voor we weer thuis zijn", maar ik wist altijd welke richting uit ;) Tijdje geleden wel stalgenootje moeten gaan zoeken, die wist het niet meer en had naar de staleigenaresse gebeld, maar die had mij doorgegeven want ik ken het bos een stuk beter :+ Was toevallig ook onderweg dus even stalgenootje gaan zoeken :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:10

Zou het headshaken dan niet vooral van de zon komen? Dat het niets met mugjes te maken heeft (in principe, wellicht combi maar meer zon dan mugjes / pollen?). Zo sneu als ze zoiets hebben :(:)

Hier voor de verandering met beide dames gewandeld, is belangrijk voor mijn eigen conditie. Ruim 5 km, vond ik zelf wel genoeg, ene arm soort van uitgerekt door zeer enthousiaste Ber :))
Afbeelding
Wat een heerlijke strandfoto's <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 12:21

Geen idee, hij heeft ook zomereczeem dus er zit wel wat van overgevoeligheid in het lichaam. Hij heeft ook een "gezwollen mond/tong", dat zou ook met iets allergieachtigs te maken hebben, maar vinden wat is natuurlijk het probleem ..

Ga nu wel nog een volledig masker proberen met (hopelijk) UV-bescherming :j Moet nog even kijken wat ik ga proberen, maar in ieder geval dat de oren bedekt zijn en dan natuurlijk ook ogen & neus. Misschien helpt dat beter dan alleen een neusnetje omdat je dan alles tegelijk aanpakt...

Wandelen is leuk! Maar niet met een enthousiast paard :') Dan ben ik altijd wel blij met [***], we doen meestal de lange lijnen dan (gewoon wandelen is te saai voor hem :P ) en dan is hij wel blij, maar loopt in een normaal tempo en dat vind ik dan weer leuk :Y)

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:08

Mooie foto's Jaan, die lieve oortjes ook!! <3
Ik heb ook weer even wat fotootjes verzameld; vorig weekend een dagtocht gemaakt richting Echten. Met eerste paasdag hadden we er heerlijk weer bij, halverwege heb ik vanwege de verjaardag van m'n vriendin die week gezorgd voor een uitgebreide lunch (mijn ouders hadden het klaargezet) met hooi en wortels en slobber voor de paardjes, heerlijk! :D Heb per ongeluk wel m'n endomondo aan laten staan tijdens de pauze, zeker een half uur.
Afbeelding
Stukje ernaast lopen is na een paar uur ook wel lekker 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Daarnaast zijn we gister voor het eerst bezig geweest met de dubbele lange lijnen, dat wou ik al een hele tijd! Gelukkig heeft Nabby veel geduld want ik zat in het begin behoorlijk te klooien :+
Afbeelding
En toen wou ik gaan lopen.... Ik heb er zelf ook niet zoveel verstand van, maar het ziet er nooit zo moeilijk uit.. Wat resulteerde in de eerste tien minuten rondjes om elkaar heen lopen en alles in de war en drama.. :Y) :roll: Toen snapte hij eindelijk de bedoeling en even later gingen we al zo
Afbeelding
Nog even langs het busstation een ijsje gehaald, het was zo warm! En op het eind ging het echt lekker, zelfs nog een sprongetje gedaan. :D Ik zou er best wel les in willen hebben, vind het heel leuk, misschien om later zelfs een karretje achter te hangen :)
En vanmorgen ook nog een rondje gedaan, even voluit op een mooi zandpad (Simone ^^). Als Endomondo klopt dan is 50 km/u wel zo'n beetje de topsnelheid. Gaat lekker, op plek 51 nu in de challenge :o :D
Afbeelding

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:26

wauw gave foto's weer!
Lange lijnen is ook erg leuk! Ben nu bezig met een shetlander, die moet uiteindelijk voor een karretje. Ze wordt in mei 3 jaar. Lekker eigenwijs, maar ze vind het super leuk!

Wow, 50 km/h is echt heel hard! Aika haalt momenteel 35 km/h, dat vind ik al een behoorlijke snelheid met haar korte pootjes :+

We hebben vandaag in de bak gereden vanwege het weer. Voor de grap endomondo aan gezet om te kijken hoeveel we nou eigenlijk rijden. Toch niet ontevreden! Bijna 5 km in 45 min. :) Nou moet ik zeggen dat paardje wel lekker fris was.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:25

Hoe groot isbze dan met 35 km/h?

die van mij is 1.42 en ik heb ooit 56 km/h met endomondo gehaald!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:37

Ze is 1.40.. Kruising tinker met een trekpaard.. Heb haar laatst in het land zien galopperen, ziet er echt niet uit haha. Heb ook altijd het idee dat je ons al van ver aan hoort komen met haar gedender. :D
56 km/h klinkt ver boven ons bereik. Nou moet ik zeggen dat ze ook nog niet zo lang echt voluit durft te gaan naar mijn idee. Het is pas sinds de laatste tijd dat ze wat gaan neigen naar rengalop, hoewel ik het idee heb dat ze dat nog wel lastig vind.
Maar ik vind snelheid niet het belangrijkste. Ik vind het vooral leuk om te zien dat ze steeds zelfverzekerder wordt buiten, dat haar conditie steeds beter wordt en dat onze gemiddelde snelheid van 4-5 km/h naar 6-7 km/h gaat. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 19:43

Zo, het weekend zit er weer op.
Gisteren & vandaag nog ritje gedaan. Gisteren nog "echt" gereden en vandaag met ander stalgenootje rondje gaan stappen, die ging voor het eerst met haar nieuwe pony buiten .. [***] zag het eerst niet zitten (heb hem praktisch van de poetsplaats af moeten sleuren :o ) maar toen bleek dat er een nieuwe pony was werd die al blijer, toen we alleen maar leken te gaan stappen nog blijer en toen hij door de doorwaatplaats mocht kon zijn geluk niet meer op *\o/* Hij was zo happy dat hij daarna zonder problemen een stukje wilde draven <3

Gisteren:
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding

Nu 2 dagen rust en dan kijken waar hij woensdag zin in heeft :+

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:15

Gister lekker aquatraining-stapritje gemaakt. Erg druk op het strand, goede oefening voor puppy :)
Afbeelding

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:30

De kids op de fiets en ik op Brigitte. Mooi een rondje gereden.
Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:31

Ik kan ook een keer een Endomondo-plaatje laten zien *\o/* . Meestal doe ik dat niet, omdat niet iedereen hoeft te weten waar ik precies uithang, maar na een endurancewedstrijd is dat dan weer niet zo'n probleem.

Afgelopen zaterdag heb ik meegereden aan Endurance Zeeland te Renesse. Toen ik nog in Zeeland woonde, gingen we hier ook wel eens rijden met de paarden - half uurtje met de trailer :j . Nu nog een keertje terug om herinneringen op te halen en dat is goed gelukt: mijn vriendinnetje kwam nog even kijken met haar gezin en een waanzinnig lekkere rit gereden. Uiteindelijk nog vijfde geworden ook en als ultiem compliment van de dierenarts de Best Condition-prijs gewonnen.

Ons wedstrijdrondje:
Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:01

Gaaf Hilli! Ik wilde eerst de impuls meerijden, maar tis ieder weekend al iets, dus maa naar volgend jaar doorgeschoven.
Wat een prachtig compliment ook zeg!

Ik ben net een rondje wezen 'boeren' met m'n knol. Wat heb ik lekker gereden zeg! Wat galopjes in de bermen ook. Paard genoot met volle teugen; iedere galop oortjes strak naar voren <3 <3 <3

Afbeelding
Uitkijken opt grevelingenmeer

Afbeelding

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:29

Afbeelding
99 km haha ging wel hard maareh dit is overdreven haha

Afbeelding
Ritje van gisteren lekker

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:37

Sparky10 schreef:
[ [url=m/LxxiG8.jpg]Afbeelding[/url] ]
99 km haha ging wel hard maareh dit is overdreven haha

Haha wauw :')

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:06

Haha zo je moet met je knol op de racebaan zou je gelijk alle prijzen binnen slepen haha.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:37

Zooooo sparky! :oo :oo Wat een snelheid :D

Hmmm, via de computer kan je dus fett makkelijk achteraf gewoon zo je training intekenen! Wist ik dus echt nog niet.... :o (blond?!) Maar da's lekker iig!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 09:41

Hilli schreef:
Ik kan ook een keer een Endomondo-plaatje laten zien *\o/* . Meestal doe ik dat niet, omdat niet iedereen hoeft te weten waar ik precies uithang, maar na een endurancewedstrijd is dat dan weer niet zo'n probleem.

Ik haal in endomondo gewoon de labels weg, dan heb je een kaartje zonder plaatsnamen, straatnamen etc. Dan zet ik het ook nog op earth.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:56

Mikkiej schreef:
Ze is 1.40.. Kruising tinker met een trekpaard.. Heb haar laatst in het land zien galopperen, ziet er echt niet uit haha. Heb ook altijd het idee dat je ons al van ver aan hoort komen met haar gedender. :D
56 km/h klinkt ver boven ons bereik. Nou moet ik zeggen dat ze ook nog niet zo lang echt voluit durft te gaan naar mijn idee. Het is pas sinds de laatste tijd dat ze wat gaan neigen naar rengalop, hoewel ik het idee heb dat ze dat nog wel lastig vind.
Maar ik vind snelheid niet het belangrijkste. Ik vind het vooral leuk om te zien dat ze steeds zelfverzekerder wordt buiten, dat haar conditie steeds beter wordt en dat onze gemiddelde snelheid van 4-5 km/h naar 6-7 km/h gaat. :))

O dat verklaart al heel wat idd!
Ja zeker dat is veel leuker om te zien, de max snelheid is ook niet heel nauwkeurig voor mijn gevoel.
De gemiddelde snelheid langzaam omhoog krijgen is veel mooier en eerst de afstanden lekker uitbouwen natuurlijk :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:48

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:36

Afgelopen zondag een rit gedaan op een IJslander. Eindelijk een keer te paard over Dwingelderveld. Woon er al jaren, maar dit was eerste keer dat ik er te paard kwam. Wat een snelheid hebben die kleine beestjes!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:17

deflin schreef:
Haha zo je moet met je knol op de racebaan zou je gelijk alle prijzen binnen slepen haha.

ja echt geen idee hoe hard die werkelijk ging , hij haalt vaak wel rond de 40 42 , maar bij een normaal ritje zoals afgelopen zondag zit de app op 35,4 ofzo , weet niet zeker of dat klopt want op kortere stukken thuis pakt die makkelijk de 42 km , en dan meet ik die ook via een ander apparaatje en heb het idee dat die in epe wel harder gaat haha, maar ach .. en soms kan die het gewoon niet meten hahah :P

heerlijke ritten komen er weer voor bij trouwens!
hier gisteren nog een stapritje gemaakt met vriendin even afkoelen na zondag en dat ging lekker