Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:22

Dat doet Endomondo sowieso al Sabine ;) Alleen staat er dan naast jouw blauwe lijn die je aan het rijden bent nog een rode lijn in het scherm; dat is de lijn die je vooraf heb ingetekend en kunt gaan volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:26

Ah ok, ik rij zelf met een horloge .. Heb wel eens Endomondo rechtstreeks aan gehad maar dan zat mobiel gewoon in mijn zak dus heb dat nooit bekeken :+ Maar dan moet je wel internet constant aan hebben denk ik? Want anders krijg je geen kaartje toch? Of zit ik verkeerd?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:56

Je zou in principe internet pas bij een moeilijke kruising kunnen aanzetten, dan laadt hij de rest van het kaartje wel. Alleen denk ik dat dat niet werkt bij het volgen van een route, je moet namelijk ook om de route te selecteren internet aan hebben staan, gezien de route op internet is opgeslagen. Maar ik denk niet dat het absurd veel MB's kost hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:48

Ok, maar heb gezien dat het toch niet lukt wat ik wil.. de kaart gaat niet zo diep tot echte boswegen (toch?), enkel de grotere wegen zeg maar en die ken ik zo ook :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:06

Weet je hoe je moet intekenen? Dan zet je dus de optie "snap to road" uit, zodat je ook paden kan tekenen die niet op de kaart staan, waar de meeste ruiterpaden onder vallen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:14

ik heb hem nu tweemaal aangehad..
bij mij geeft hij keurig netjes de route aan die ik gereden heb, door het bos (zowel ruiter als mountainbike paden.. was efkes het ruiterpad kwijt.. of waren die heuveltjes van het mountainbike pad zo aantrekkelijk.. dat laat ik efkes in het midden)..

had internet gewoon de hele tijd aan.. voor zover ik kon beoordelen is dit niet van mijn prepaid tegoed afgegaan.. met een prepaid en 57 minuten internet aan zou dat wel een eindje lager moeten zijn.

was tevreden over de werking hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:17

Chouchou schreef:
Weet je hoe je moet intekenen? Dan zet je dus de optie "snap to road" uit, zodat je ook paden kan tekenen die niet op de kaart staan, waar de meeste ruiterpaden onder vallen.

Ja, dat weet ik inderdaad, maar waar bos is is het gewoon een groen vlak. Wat er aan lijnen in staat is fietspad ed, maar dus echte bospaadjes zie ik niet .. Wilde het eens proberen voor 'onbekende' paadjes en dat ik dan zeker terug geraakte :P maar dat lijkt het dus niet te worden.. Tenzij ik dus iets verkeerd zie of doe ;)

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:19

Hier doet Endomondo het 'thuis' wel maar als we naar het bos gaan niet dan pakt ie allemaal rare stukken mee in het begin waar we nooit zijn geweest :? Ook dwars over gebouwen en kassen heen enzo echt heel erg raar en jammer want zo kan ik dus nog niet zien hoeveel km's we hebben gereden.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:43

Valt hij dan ook steeds uit? Moet je hem steeds opnieuw aan zetten? Dat heb ik namelijk ook, en dan trekt Endomondo inderdaad gewoon een rechtstreekse lijn van het punt waar hij gestopt is naar het punt waar hij weer begint (dus evt over gebouwen enzo ja). Ik ben er nog niet uit hoe je dat oplost

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:58

bij mij is hij niet uitgevallen.. heb een goedkope ah prepaid telefoon

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:00

[***] schreef:
Chouchou schreef:

Ja, dat weet ik inderdaad, maar waar bos is is het gewoon een groen vlak. Wat er aan lijnen in staat is fietspad ed, maar dus echte bospaadjes zie ik niet .. Wilde het eens proberen voor 'onbekende' paadjes en dat ik dan zeker terug geraakte :P maar dat lijkt het dus niet te worden.. Tenzij ik dus iets verkeerd zie of doe ;)

Daarom moet je ook een ruiterroutekaart of ruiterenenmennen.nl ernaast houden en dat overtekenen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:13

__Nicky schreef:
Daarom moet je ook een ruiterroutekaart of ruiterenenmennen.nl ernaast houden en dat overtekenen ;)

Aaaah, op ruiterenenmennen staan stippellijntjes :Y) Dat zijn dan de bospaden toch? Cool :D
(Ruiterroutes op zich moet ik niet overtekenen want dat is gewoon nummertjes volgen :+)

Edit; whahaha, zelfs de windmolens bij ons in de buurt staan op die kaart aangeduid _O-

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:34

Vivat schreef:
Hier doet Endomondo het 'thuis' wel maar als we naar het bos gaan niet dan pakt ie allemaal rare stukken mee in het begin waar we nooit zijn geweest :? Ook dwars over gebouwen en kassen heen enzo echt heel erg raar en jammer want zo kan ik dus nog niet zien hoeveel km's we hebben gereden.
Iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Dit heeft een vriendin van mij ook, dan rijden we samen hetzelfde rondje maar heeft zij een aantal km minder omdat endomondo hele stukken overslaat of afrondt, dwars door boerderijen en weilanden heen, daardoor dus ook een heel andere gemiddelde snelheid en de grafiek klopt ook voor geen meter. Nu heeft zij wel een wat ouder type telefoon, dus we hopen dat het met een volgende generatie telefoon beter gaat. Ook de gps-booster die ze heeft geinstalleerd geeft nauwelijks verschil en endomondo opnieuw installeren ook niet. Vandaag heeft ze met mijn telefoon gereden zodat zij ook eens een keer kloppende statistieken had :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:47

Zat ook te denken of het niet aan je mobiel/gps lag :j Met mijn vorige mobiel kon ik gewoon geen endomondo, heel slecht bereik en als hij bereik had was het altijd maar kort en viel die weer weg. Met nieuwe mobiel totaal geen problemen. Dus misschien dat het bij jou ook ligt aan de mobiel en dat de gps het moeilijk heeft om de juiste locatie te pakken?

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 23:23

Ik zal eens kijken naar zo'n gps booster of eens de telefoon van mijn vriend pikken, alhoewel we hebben allebei dezelfde (iPhone 5) dus of dat uit gaat maken?
Misschien is het daar idd wel net slecht bereik ofzo? Maar ik vind het zo gek dat het hier dus perfect werkt en naar het bos is 10/15 minuutjes met de trailer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 11:37

Zo, heb geprobeerd om een route te tekenen maar dat is echt een ramp -O-
Kaartje van ruiterenenmennen is heel duidelijk maar al die paadjes overtekenen in een groen vlak is toch niet zo handig .. denk dat de afstanden toch niet echt kloppen :=

Maar nu .. heb dat dus getekend en opgeslaan, maar nu staat dit al als (gereden) route in mijn kalender? Is dat de bedoeling?

Edit; hmm, volgens mij heb ik wat verkeerd gedaan want die route staat niet tussen mijn routes als ik die wil selecteren om te volgen :(

Edit 2; heh, verdorie, heb het al gevonden, zat op de verkeerde plaats te tekenen -O- :')

Zo .. het is gelukt .. ben eens benieuwd hoe het in de praktijk werkt :')

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:15

Moet je perse een ruiterpad teken of kan je ook gewoon de normale wegen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:19

Waar jij wilt rijden ;) Niets moet :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:26

Okee want bos is voor mij uur rijden maar dan hoef je toch niet een kaartje van ruiterenmennen.nl over te nemen?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:27

Nee hoor maar dat is wel handig met intekenen van ruiterroutes omdat die op de satelliet bijna niet zichtbaar zijn in bijvoorbeeld het bos.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:29

Ooh maar rijd doordeweeks sws in de polder. In het weekdn vaak ib het bos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 12:43

Als Endomondo nu eens dezelfde kaart zou hebben als ruiterenenmennen zou het nog leuk zijn :Y)
Maar ga eens zien of we geraken waar de bedoeling is :P Heb de kaart van ruiterenenmennen ook uitgeprint en daar de route op getekend dus kan daar ook op checken. Het is ook gewoon in de buurt dus verdwalen zullen we niet, maar ben toch benieuwd :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:34

Verdwalen doe je sowieso niet zo snel met Endomondo! Ik doe vaak genoeg maar gewoon wat. Zie wel waar ik uit kom. En als ik het dan niet meer weet kan ik zo Endomondo erbij pakken. Zie je precies kaartje waar je bent, waar je langs bent gegaan. En kan ik zo kijken waar ik langs kan om weer terug te gaan.

En verschillende kaarten bekijken is sowieso wel leuk om nieuwe paadjes/routes te bedenken. Zit zoveel verschil nog tussen bijvoorbeeld Endomondo en Google Maps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:24

*\o/*

Afbeelding

<3 <3 <3

Afbeelding

En die oren kunnen ook nog wat anders hoor, hij kan luisteren :Y)

Afbeelding

Endomondo-gps-ding heb ik zowat niet gebruikt, werkt toch niet zo handig. Via overgetekende kaart had ik meer aan, al moet ik wel nog wat oefenen met exact kaartlezen _O- Laatste stuk ons ook niet aan de vooropgestelde route gehouden om wat eerder terug te zijn. Maar was leuk (buiten [***]'s onmogelijke stopmomenten en die paar bokken O:) ) :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:22

Wat goeoeoed en vooral heerlijk Sabine!

Ik ben vanavond bijna direct na t werk ook nog lekker op Tych z'n rug gekropen en lekker rondje strand gepakt. Kwam Sanne onderweg op de fiets tegen en later met d'r diva op het strand, dus lekker heel stuk nog samen gereden *D