Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:47

Zijn er mensen die premium gebruiken op Endomondo? Zijn het de kosten waard?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:25

Ik gebruik de Premium versie. Maar voor alleen paardrijden buiten is de Free versie meer dan voldoende.

Ik gebruik Endomondo namelijk voor meer dingen dan alleen het paardrijden te meten. Ik kan met de premium versie de statistieken van een tijd geleden makkelijker opvragen en downloaden van bijv het paardrijden, fietsen etc..

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:53

JoycexEnya schreef:
S_imonee schreef:
Ging op zich wel goed Joyce. Ze heeft nu ijzers he. Daar loopt ze wel prima op, maar die stenen blijven vervelend. Kan misschien ook wel komen door de hevige regenval van de afgelopen dagen. Jep zag allemaal van die sporen dat het water naar beneden liep zeg maar.

Oh Havelte. Daar wil ik ook graag nog een keer naar toe met paard! Een paar jaar geleden ben ik daar wel met mijn fjord geweest met een heleboel andere fjorden! Erg leuk was dat!
Volgende maand mag ik daar fotopgraferen tijdens een fotomeeting :D

Toevallig de 17de? Dan ben ik er ook als fotograaf. Als je naar Havelte komt pb me dan kunnen we misschien met z'n 3en.

Vandaag weer een rondje doen nog geen idee waar heen maar niet zo lang denk ik hebben gisteren les gehad en zijn flink aan het werk gezet.

Leuke routes weer :) en foto's uiteraard

Ja :D zal je ff een pb doen.
Ik gebruik gewoon de normale versie, volgens mij meer dan genoeg :o

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:08

Ik gebruik ook de free-versie. Voor zowel fietsen, wandelen, hardlopen, paardrijden. Op de tablet zijn supermakkelijk de statistieken te checken per sport of per week of maand etc.
Enige nadeel is dat snel uitvallen wanneer er bijvoorbeeld iemand belt of je een foto maakt. Maar ik wete niet of dat bij de premiumversie vee beter is?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:21

Mijn Endomondo is nog nooit uitgevallen onderweg. En doe gewoon alles met mijn telefoon. Heb nu twee jaar Endomondo in gebruik op mijn iPhone 5.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:38

Ik gebruik de endomondo ook al een aantal jaar. Eerst op m'n htc desire, daarna op iPhone 4, nu op iPhone 4s. Het is met vlagen, maar nu echt al een tijd dat ie soms zomaar uitvalt. Zeer irritant!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:45

Die van mij valt bijna iedere rit meerdere keren uit, als ik een foto wil maken, een appje krijg, mail, tweet, iedere notificatie eigenlijk, en dan ook nog zonder dat ik iets doe of iets binnen krijg. Heel irritant. Ik rijd toch meestal met Cis en haar telefoon doet het wel gewoon goed, dus ik zet mijn Endomondo eigenlijk nooit meer aan en neem haar afstand en tijd gewoon over

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:07

NienkeV1994 schreef:
Die van mij valt bijna iedere rit meerdere keren uit, als ik een foto wil maken, een appje krijg, mail, tweet, iedere notificatie eigenlijk, en dan ook nog zonder dat ik iets doe of iets binnen krijg. Heel irritant. Ik rijd toch meestal met Cis en haar telefoon doet het wel gewoon goed, dus ik zet mijn Endomondo eigenlijk nooit meer aan en neem haar afstand en tijd gewoon over

Heb je de instellingen dan wel goed staan?
Als hij echt bij alles uitvalt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:09

Eerst deed ie het niet, laatste paar weken pas en ik kan me niet herinneren dat ik daar iets aan aangepast heb.. Denk dat m'n telefoon gewoon te oud wordt voor updates

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 11:30

Havelte ik zal is kijken hoe ver het is voor mij simone haha ,
oh ja mata heeft natuurlijk nikes nu haha , beter :)

hier valt die geloof ik niet uit de endomondo als ik een foto maak dan zet ik hem voor de zekerheid weer even op play :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:43

Sparky10 schreef:
hier valt die geloof ik niet uit de endomondo als ik een foto maak dan zet ik hem voor de zekerheid weer even op play :)

Als je endomondo weer op play kan zetten, is hij dus uitgevallen. Anders zie je alleen de pauzeknop in beeld ;)

Vanochtend heerlijk gelest met t fjordenvriendje! Hij leert waanzinnig snel en zo werkwillig, geweldig! Ben weer in de bak bij de juf geweest, dus gelijk een ritje ervan gemaakt.
Alleen vergeten in de bak m op pauze te zetten, dus nu eerst even aanpassen :j

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:49

Iedereen heeft het over inteken van de route, hoe doe je dat?
Of is dat zeg maar dat + teken?

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:56

Ik zal wel even een uitleg geven :)

Dit kan volgens mij alleen op de pc. Je begint met de route uitzetten op http://www.ruiterenmennen.nl. Dan ga je naar Endomondo --> Routes --> Create route. Geef je route een naam en klik ''snap to road'' boven het kaartje uit (anders pakt ie alleen wandel/fietspaden). Nu zet je het kaartje van ruiterenmennen er naast en ga je tekenen. Letterlijk tekenen want ik zoek altijd het punt 'tussen die donkere boom en die lichtere boom' en 'langs het veld tot dat bosje' ;)

Vervolgens ga je op je paard zitten en klik je Endomondo aan. Je gaat naar het menu --> Routes en daar kan je je ingetekende route vinden. Klik hem aan en druk op 'volg route'. En voila, op de kaart verschijnt de route die je alleen maar hoeft te volgen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:08

__Nicky schreef:

Dit kan volgens mij alleen op de pc. Je begint met de route uitzetten op http://www.ruiterenmennen.nl. Dan ga je naar Endomondo --> Routes --> Create route. Geef je route een naam en klik ''snap to road'' boven het kaartje uit (anders pakt ie alleen wandel/fietspaden). Nu zet je het kaartje van ruiterenmennen er naast en ga je tekenen. Letterlijk tekenen want ik zoek altijd het punt 'tussen die donkere boom en die lichtere boom' en 'langs het veld tot dat bosje' ;)

Vervolgens ga je op je paard zitten en klik je Endomondo aan. Je gaat naar het menu --> Routes en daar kan je je ingetekende route vinden. Klik hem aan en druk op 'volg route'. En voila, op de kaart verschijnt de route die je alleen maar hoeft te volgen.

Ik heb even gekeken maar mijn plaats staat er niet bij

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:22

Dan zal je het met routes van anderen in Endomondo of ruiterroutekaarten moeten doen ben ik bang.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:30

OKee jammer Woon weer is in een onmogelijke plaats :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:22

Heb endomondo niet op mijn telefoon maar heb een Garmin en dan download ik het in endomondo.

Vandaag heerlijk sukkelritje gedaan, lekker bijgekletst met stalgenootje (ruim 2 uur over 14 km :') )

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:26

JoycexEnya schreef:
__Nicky schreef:

Ik heb even gekeken maar mijn plaats staat er niet bij

Op ruiterenenmennen.nl kan je je eigen plaats niet vinden? Wel omliggende plaatsen? Als je daar op klikt kom je ook bij je eigen plaats uit als je de kaart wat beweegt. Ze hebben echt veel ruiterpad geregistreerd op die site, dus kan me bijna niet voorstellen dat er voor jou niet een route is!

Edit: Heb jouw plaats gevonden maar het dichtstbijzijnde ruiterpad is nog best een eind weg. Jammer!
Laatst bijgewerkt door Chouchou op 08-04-15 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:29

Vandaag een heerlijke 16,5 km gereden in het zonnetje! De dag begon maar koud en bewolkt, dus was al gewapend met meerdere lagen kleding en mijn winterjas, maar eenmaal op stal begon eindelijk de zon door te komen en heb ik heerlijk wat lagen uit kunnen doen :D

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:53

Jaan81 schreef:
Sparky10 schreef:

Als je endomondo weer op play kan zetten, is hij dus uitgevallen. Anders zie je alleen de pauzeknop in beeld ;)

Vanochtend heerlijk gelest met t fjordenvriendje! Hij leert waanzinnig snel en zo werkwillig, geweldig! Ben weer in de bak bij de juf geweest, dus gelijk een ritje ervan gemaakt.
Alleen vergeten in de bak m op pauze te zetten, dus nu eerst even aanpassen :j

maar hij gaat wel gewoon door waar die gebleven was haha

prachtig chouchou

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 18:33

Nou, das niet helemaal waar. Hij gaat wel verder waar je was en verbindt dat punt met waar je was, maar die verbinding is hemelsbreed, dus pakt niet jouw gereden route.

Lekker chouchou! Het was idd niet heel koud. Ik had vanochtend met lessen gewoon m'n winterjas aan, maar toch spijt van. Had t al warm toen ik daar aankwam. Zweet op m'n rik!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:10

Jaan81 schreef:
Nou, das niet helemaal waar. Hij gaat wel verder waar je was en verbindt dat punt met waar je was, maar die verbinding is hemelsbreed, dus pakt niet jouw gereden route.

Lekker chouchou! Het was idd niet heel koud. Ik had vanochtend met lessen gewoon m'n winterjas aan, maar toch spijt van. Had t al warm toen ik daar aankwam. Zweet op m'n rik!

uhm nee haha , hij gaat gewoon verder waar ik was hoor haha , heb het al meerdere keren gedaan zie ook geen onevenheden in me routes ... haha

wou gisteren naar buiten savonds dus huppa paard uit de wei getrokke, opzadelen hoefschoenen aan en dacht mooi nog ff rondje te doen , maar ik loop vaak even een extra rondje erf , omdat zijn schoenen soms wat raar zitten, dat wou ik nu ook doen dus ik rij achter de schuur om wil de andere oprit inkomen , staat er ineens een zwart kalf voor ons haha, en laat sparky nu net een eh dingetje hebben met koeien ,...pff maar er kwam ook net een auto aan op de weg , gelukkig was die even onder de indruk en rende niet meteen de weg op , maar kon er nog net op tijd afspringen pfieuw daarna snuiven en steeds wegschieten dus ben maar in de bak gaan rijden, mja met hoefschoenen is dat gewoon niet te doen , haha, dus was het maar eventjes , ach ja , vind het maar raar trouwens,
ik ben de enigste die rijd met mijne en toch heb ik sinds afgelopen maandag het idee dat mijn beugels anders zitten ...
ik heb protheses in mijn heupen en knie , en best verrotte enkels dus de goede lengte is belangrijk , maar afgelopen maandag klapte 1 enkel al steeds dubbel en deed verrekte zeer, en de andere kant kwam ik in de knoop met mijn knie prothese, en niemand anders gebruik mijn zadel en mijn paard, zou ik aan het krimpen zijn ??? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 18:02

Wie weet :+ Of dat je door bv. wat last ofzo, of iets mindere soepelheid net wat anders gaat zitten.
Hoezo gaan hoefschoenen in de bak niet zo? Wat merk je dan?

Las hier dat je een route kan intekenen en deze dan volgen, kan iemand wat meer info geven? Het intekenen weet ik, maar hoe volg je dan? Kan je dan gewoon rijden en op een kruispunt kijken waar je naartoe moet? Moet je dan je gps/internet aan hebben staan?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:04

Heb je de uitleg van Nicky_ hierboven gelezen? Die vind ik wel duidelijk :) Route intekenen > route opslaan en een naam geven > app openen > doel selecteren (rechts naast play, staat normaal op standaardtraining) > volg een route > selecteer jouw route > play. Hij zegt dan niet net als een TomTom "rechtsaf slaan" maar je ziet wel een lijntje dat je moet volgen, dus dat zou moeten lukken! Gps en internet moeten allebei aan staan :) Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ik ga het binnenkort wel eens proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 19:13

Ja, had ik gelezen, maar snap het niet zo goed :+ Dus er wordt gewoon (via je gps) gevolgd waar je bent? Dus je moet niet de hele tijd met je mobiel in je hand zitten maar kan deze gewoon bekijken als je op een kruispunt komt of dergelijke?