Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 11:57

Ja het ziet er mooi uit, zou zeker weer helemaal goed moeten komen. Dus daar ben ik voorzichtig blij om, maar ik was eigenlijk net helemaal klaar met 2/3 x daags koelen en daarna opbouwend adh stappen. :+

Afgelopen dinsdag met Heidi, lekker nat geregend natuurlijk. En koud dat stilzitten.
Afbeelding

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 12:04

Oh gelukkig! Dat is in ieder geval een positief vooruitzicht +:)+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:37

Mijn rondje is nu ook over straat verlicht als een kerstboom :'). Vrees dat ik wel weer aan de ijzers moet... Maar het is dat of niks doen. De bak kan momenteel de hoeveelheid water niet wegwerken 8)7.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:25

Hier vandaag ook maar rondje over de weg gestapt. Bermen waren ook zo nat.
Afbeelding

Hopelijk zijn alle paardjes snel weer uit de lappenmand

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:43

Vandaag een flink rondje, 20km... De een na laatste voor het einde van DEU2. Nog 1x 20 deze week en dan hebben we hem gehaald :D.

1. Hoop hekjes (stond ooit een afgebrande manege die is gesloopt). Het hek staat echt bijna gewoon op ingang ruiterpad :').
Afbeelding

Gelukkig in duin/bos/strand geen gekke dingen... Ze hadden zelfs de paden weer gesleept!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug weg... Ze zijn bezig met een glasvezel actie hier. Iedereen die meedoet krijgt een vlaggetje in de tuin. Zijn er nu zoveel dat het inmiddels niet meer spannend is _O-.Afbeelding

Was lekker ritje!
Afbeelding
Afbeelding

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 15:07

evdpanne schreef:
Vandaag een flink rondje, 20km... De een na laatste voor het einde van DEU2. Nog 1x 20 deze week en dan hebben we hem gehaald :D.

1. Hoop hekjes (stond ooit een afgebrande manege die is gesloopt). Het hek staat echt bijna gewoon op ingang ruiterpad :').
[ [url=m/wgiwve.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig in duin/bos/strand geen gekke dingen... Ze hadden zelfs de paden weer gesleept!

[ [url=m/aVs335.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DRtFiY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/MoUrel.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/6lIasu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/e4bqY6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Terug weg... Ze zijn bezig met een glasvezel actie hier. Iedereen die meedoet krijgt een vlaggetje in de tuin. Zijn er nu zoveel dat het inmiddels niet meer spannend is _O-.[ [url=m/lE9Mn0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was lekker ritje!
[ [url=m/z0jKCz.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pwOOCd.png]Afbeelding[/url] ]

Heerlijk!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 18:12

Wat een super mooie ronde evdpanne!

Moet mijn horloge nog synchroniseren..
Moet ik speciaal de laptop aanzetten.... Ben ik veelal te lui voor...
Met mijn mobiel synchroniseren duurt een eeuwigheid

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:16

Ben vandaag weer op pad geweest. De uitdaging afgerond :D. Was vandaag echt super druk met fietsers en wandelaars... En vooral leuk met regen mensen die met paraplu in bos lopen :=. Maar we hebben het overleefd! Echt bizar trouwens toen we van strand kwamen zaten er achter het duin echt hele zwermen vogels. De lucht was er bijna zwart van. Kreeg het op de foto niet goed zichtbaar maar Shaggy had echt oren op stokjes :wow:.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:29

Mijn buitenrit is uitgesteld, paard heeft blijkbaar zaterdagavond besloten om Assepoester te spelen. Ik kon zondagochtend dus een kwijtgeraakt ijzer lopen zoeken in de regen ipv de paden op _-:(
Ijzer niet gevonden trouwens. Straks de smid maar smsje sturen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:54

Oh dat is balen Varekaj!
Mijne had een singelwondje door het verharen en ik had vanwege de modder een andere singel, zonder bont gebruikt. Dat doe ik dus niet meer, want ik heb 2 weken niet kunnen rijden...

Maar afgelopen vrijdag een staprondje gemaakt en dat ging goed, dus zaterdag iets verder. Het plan was niet laten zweten, dus erg rustig aandoen, maar daar dacht meneer halverwege het rondje even anders over...
Hij heeft de lanceer installatie heel degelijk getest. Helaas voor hem, gelukkig voor mij, faalde die wel. Ik ben blijven zitten, maar wel na wat rodeo-spectakel.
Gisteren nog een half uurtje gedressuurd en vandaag moet die maar even samen met het ouwe gebakkie in de paddock zijn overtollige energie eruit bokken en rennen.
Hij staat dagelijks op het land van ca 9 tot 19, maar daar staatie vooral te vreten, energie eruit lopen doetie dan dus niet, raar beest. Dat moet echt of los in de paddock of aan de longeerlijn ofzo, het land is gewoon vrije tijd, dan doetie lekker lui :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 07:57

Singelwondjes zijn ellendig.

Ijzers zoeken...had ik vorig weekend. Ze is zo fris, dat ze stuiterend door de wei gaat.

Moest haar laatst zelfs even longeren, omdat ze me amper op liet stappen. Was even nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:01

Ik zit intussen met een fikse blokkade in nek en schouder, kon mezelf amper aankleden. Die zit er al sinds zaterdagochtend, nu echter immens verslechterd. Dus stiekem blij dat ik niet gereden heb, dan kon ik daarnet helemaal mijn bed niet uit vrees ik.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:26

Oei dat had stalgenootje van mij ook laatst. Inderdaad rustig aan dan!

Ben echt zo blij met m’n koudbloed die ongeacht het weer gewoon braaf zijn rondje doet *D. Alleen heel soms gedraagt ie zich als tank bij m’n stalgenootjes nadat ie nacht binnen heeft gestaan en eindelijk weer naar buiten mag :=. Doet ie bij mij nooit... _O-

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:36

Die van mij is een haflinger, die zijn braaf, toch?
Zolang er vreten is, zoals op t land, klopt dat zeker ja.
En hij wordt door clienten van de zorgboerderij buiten gezet, dan isie ook super lief <3
Alleen soms is die licht explosief als je m longeert of met zijn maatje in de paddock zet, als die energie teveel heeft.
En een enkele keer komt die overtollige energie er dus ook uit als je erop zit...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:41

Ik post hier veel te weinig :o Als deelnemer van de top 10 zal ik proberen dat eens te gaan doen. Vandaag twee ritjes voor de boeg.

Ik heb Tinkers. Mijn hengst is de braafheid zelve, maar als ik samen rij moet ik natuurlijk wel even opletten, al gaat het eigenlijk prima hoor. Mijn merrie, eeeeeh, arabische mustang met verkeerde kleding? Ik train menig paard en maak ze zadelmak, maar zij is echt de gekste. Geeft niet hoor, ik hou er wel van. Maar daar vertrouw ik nog net mn bijrijder op, verder niemand :=

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:12

Shaggy is bij mij ook super braaf, kan lezen en schrijven met hem. Als ik alleen al denk aan een overgang dan doet ie het al. Maar tijdens mijn zwangerschapsverlof is ie er met een aantal ruiters vandoor gegaan 8)7. Bedacht ie zelf wel welke tempo het beste was... Waren echt wel ervaren ruiters. Na mijn verlof dacht ik echt oliebol wat gaat ie nu bij mij doen. Maar gelukkig weer zoals vanouds :o.

Vroeger kon die ook in de paddock racen en gek doen. Nu zie ik dat eigenlijk nooit meer. Staan sowieso ook veel buiten. En hij staat nu echt met ouwe banketstaaf (24+). Aan de longe doet ie ook nooit gek. Incidenteel de arabierenslinger met z’n hoofd. En denk dat ik twee keer in z’n leven een bok onder het zadel heb meegemaakt _O-. Maar dat was echt een huppeltje...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:05

Ik heb een Quarter in tinker uiterlijk.. Heeeeeeeerlijk paard en mbt rijden ook lkkr voorwaarts.
Mijn andere tinker is het tegenovergestelde alleen zeker niet sloom...

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:06

Ik ben ook maar weinig aan het rijden, al die regen heb ik echt een hekel aan.

Dit weekend wel voor het eerst in groep gereden. Was een haflingerrit bij de boswachterij Westenschouwen. Erg fijn groepje en een goede eerste groep ervaring voor ons.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:05

Ook hier weinig gereden, alleen maar kleine ritjes tussen de buien door. Vandaag ook nog een klein rondje gedaan, helaas zijn we wel heeeeuuuul veel monsters tegen gekomen onderweg!! Je kan wel aan de paardjes merken dat het ander weer is.

Afbeelding

Afbeelding

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:12

Ah zou het aan het weer liggen....
Ik ben gister van Elsie afgekletterd tijdens de galop #)
We kwamen bij een splitsing; ik vond dat ze moest gaan draven, Elsie zag die noodzaak niet zo maar schrok van een paaltje (denk ik) sprong opzij, ik dacht dat ik wel weer in het zadel kon komen (lag er half naast) maar daar schrok ze nog een keer van gaf een bok en toen lag ik in het zand.
Gelukkig kon ik daarna wel weer gewoon verder rijden, flink draven maar de galop heb ik even gelaten voor wat het was. Ze is nog wel erg jong merk ik. Ik moet daar nog wel mee aan de slag.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:15

Ai er afvallen is wel het laatste wat je wil!

Ik denk dat het wel met het weer te maken heeft, mijn paard is normaal juist heel ontspannen en niet bepaald kijkerig. Tuurlijk kan ze soms wel even loeren, maar de laatste 2 ritjes was ze wel echt een beetje aan het overdrijven.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:20

Evdpanne wat een gave ritten maak jij!
Wat een heerlijke oortjes foto's van ritten komen er weer voorbij.

Ik vandaag voor de 2e keer met B alleen buiten gereden. Behalve dat ze halverwege bedacht dat je onder de man ook best kunt rollen... Ging het super goed :+
Ze had er een lekker tempo in vandaag (ronde bijna helemaal gestapt, klein stukje gedraafd)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:04

Frisse paardjes..

Ik moest vandaag zelfs even van m’n oude opa (24) stappen omdat hij ontplofte door een stel geiten.

Staat een enorme kraan de sloten te hekkelen en dat vind hij dan weer totaal niet eng :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:10

Oh dat strand. Waanzinnig <3

Oei justkid :=

Wij hebben ook weer een stukje gereden. Woensdag laatste pijnstillers. Spannend!
Mijn man was mee met Noura. Gezellig :D
Afbeelding

Uiteindelijk is het de bedoeling dat ze ook mee gaat als handpaard. Vanaf volgend jaar ofzo. Vandaag een paar stukjes geprobeerd. Maar daar moeten we nog even op oefenen :))
Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 18:13

Wij kwamen vandaag de schaapskudde weer eens tegen. Mijn paard heeft dan nog steeds ogen op stokjes en is er super nieuwsgierig naar :D
En eindelijk weer wat lekkerder weer al een paar dagen! Maak er dankbaar gebruik van :)
Afbeelding