Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:14

Dat rondje is van een vorige keer Kim :o Had toevallig al gezien wat je had gereden vandaag dus zag dat het niet klopte. Ziet er wel uit als een heel lekker rondje! :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:18

He idd! ik dacht al huh heb ik nou alweer die kaart helemaal verschoven :o

Afbeelding

Dan is dit wel de goede als het klopt :p
Ook nog 2 reeen gezien, ze staken net ons pad over en bleven een klein stukje verderop kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:20

kim345 schreef:
[***] schreef:

Dat maak ik mezelf ondertussen ook wijs :')

Ik geloof dat ik niet gauw aan jouw snelheden ga komen...
Stapt hij ook zo langzaam of sta je veel stil?
Je zou het dus een talent kunnen noemen! :D

Was het maar waar dat we veel stil stonden _O-
Enkel om te mesten/plassen of als hij echt iets speciaals ziet.
Zal morgen, als ik op pc zit, eens de snelheidsgrafiekjes van voorbije ritten posten ;)

Hij stapt gewoon zo langzaam trouwens :j Naja, hij doet alles langzaam :P
Stap : 4 - 5 km/u (meestal rond 4.5)
Draf : 10 - 12 km/u (indien opgewarmd maar hij kan het ook aan 8 - 9 :') )
Galop : 15 - 17/18 km/u (maar kan ook wel aan 12 :)) )
En meer kent hij niet :P

Als we eens in galop aan 20 km/u komen dan was dat een magisch moment waarin hij alles gaf (ook altijd maar zeer kort) _O-

NienkeV1994

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:21

Dat is ook ongeveer Loulou's tempo in stap, haha, maar die haalt in galop dan wel weer de 45 km/h :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:27

O dan gaat hij wel echt gewoon heel relaxt haha.
Smurf stapt ook redelijk langzaam. In draf zitten we meestal rond de 16 km/h en in galop zo rond de 20-22 km/h gok ik.
Ze kan dan ook makkelijk met de grote paarden meekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:47

[***] niet.. gelukkig heeft hij wel zo'n uitstraling dat de paarden zich doorgaans aan hem aanpassen :Y) :))

Maar neen, zo echt met zeg maar endurancepaarden of hittepitjes of een echte groep is gewoon niet fijn.. op een bepaald moment kan hij gewoon echt niet meer volgen en jammer genoeg wordt hij dan boos en dat vind ik dan niet zo leuk :+ Dus we gaan vaak gewoon alleen op pad of met stalgenootje met wiens paard het super klikt. En heb nog wat mensen op stal die binnenkort eens hun 'eerste' buitenrit willen maken (jong paard, nieuw paard, dat soort dingen) en daar is hij dan wel weer ideaal voor. En ik zeg maar zo : je krant kunnen lezen of je kunnen omkleden op buitenrit is ook zo slecht nog niet :P :)) (wil toch werken naar trektochtachtige dingen, binnenkort kijken voor en oefenen met zadeltassen etc, is toch ook discipline apart ;) )

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:14

Wij nemen Lou volgende week inderdaad ook mee met een paard dat de omgeving hier niet kent, en heb ook al aan een vriendin die buitenrijden ook nog spannend vind en een jong paard heeft aangeboden wat ik de eerste paar keer wel met haar mee de bossen in ga :j

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:50

Mijn rondje vandaag niet heel lang en groot, dit is op mijn andere pony, gisteren was Enya die had vrij vandaag en mijn helmcamera moest toch getest worden dus dan maar onze andere fjord mee Svenn.

Afbeelding

En het filmpje alleen te zien op de pc ivm muziek

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:22

Oef, ben wel jaloers op jullie heerlijke, lange paasritten hoor...! Hier alleen gister kort rondje gemaakt met m'n fjordenvriendje. Voor de rest zaten de dagen al helemaal vol.

Die beelden van de actionhelmcamera zijn prima zeg! Leuk!

Sabine, heerlijk dat je knappe Cobe weer zo lekker gaat nu.

Ik ga vanmiddag nog een lekker rondje strand pakken. Hopelijk zet t weer door en wordt t lekker zonnig. Beetje vitamine D opdoen en zo.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:33

JoycexEnya schreef:
Macha: leuk rondje on zuidwolde heen :p ik ga morgen weer een groter rondje doen van ong 20 km.

Mijn kleine rondjes zijn 3 tot 5 km
Gemiddelde ronde 10 tot 15 km
En grotere ronde is vanaf 15 km

Ik heb mijn doel behaald voor deze challenge *\o/* Ga nu voor de 1200 km voor 1 augustus 2015 .
[ [url=m/TyQWFc.png]Afbeelding[/url] ]

ik kan deze niet vinden (?).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:16

Jaan81 schreef:
Oef, ben wel jaloers op jullie heerlijke, lange paasritten hoor...! Hier alleen gister kort rondje gemaakt met m'n fjordenvriendje. Voor de rest zaten de dagen al helemaal vol.

[naam], heerlijk dat je knappe [***] weer zo lekker gaat nu.

Ik ga vanmiddag nog een lekker rondje strand pakken. Hopelijk zet t weer door en wordt t lekker zonnig. Beetje vitamine D opdoen en zo.

Jij kan tenminste zomaar even lekker naar het strand :P

Hoop ook dat hij zo blijft gaan :j Is helemaal prima voor mij op deze manier.
Staleigenaar vroeg gisteren ook al wat ik met die pony uitgespookt had, blijkbaar was hij béétje heel erg jolig met het buitenzetten 's morgens ... [***], die 's morgens inspanningen doet .. het moet niet gekker worden :') Lente in de bol denk ik :j :))

Had nog gezegd om even wat "snelheidsstatistieken" te posten ..
Zo kom je dus aan 4.3 km/u gemiddeld :

Afbeelding

Afbeelding

:Y)

Hoop dat ik vandaag stalgenootje mee krijg, ziet er goed uit buiten en heb al ritje in gedachte (ongeveer 15 km) 8-)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:22

Jaan81 schreef:

Bedankt nou indd zeg, jij kan lekker naar het strand zou ik zoooo graag een keertje willen

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:23

JoycexEnya schreef:
Jaan81 schreef:

Bedankt nou indd zeg, jij kan lekker naar het strand zou ik zoooo graag een keertje willen

booster schreef:
JoycexEnya schreef:
Macha: leuk rondje on zuidwolde heen :p ik ga morgen weer een groter rondje doen van ong 20 km.

Mijn kleine rondjes zijn 3 tot 5 km
Gemiddelde ronde 10 tot 15 km
En grotere ronde is vanaf 15 km

Ik heb mijn doel behaald voor deze challenge *\o/* Ga nu voor de 1200 km voor 1 augustus 2015 .
[ [url=m/TyQWFc.png]Afbeelding[/url] ]

ik kan deze niet vinden (?).

Ik snap je niet?

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:26

Dit was mijn kort relax ritje afgelopen maandag. Ik ben helaas vergeten foto´s te maken. Anders kon men zien hoe men hier het bos aan het veranderen is door het kappen.

Afbeelding

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:33

Heerlijk idd, strand! Maar het lijkt mij ook snel "vervelen" als er geen bos of iets in de buurt is? Aangezien je nou niet echt veel afwisseling hebt op het strand. Nou heb je natuurlijk meestal nog wel een stuk duingebied waar je doorheen kan.. :)

Aika wordt vandaag nog gebruikt voor een lesje (=rondhobbelen met een ruitertje op haar rug) dus dat zie ik als een mooie coolingdown van de rit van gister. Woensdag en donderdag heeft ze lekker vrij. Vrijdag gaan we weer nar Havelte, samen met Joyce en Enya. :) Ze hebben het over mooi weer! :D Hopelijk niet te warm. Ze had het gisteren al warm na 1,5 uur.. Terwijl ze dat normaal gesproken zonder zweten doorstaat. :D

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:36

JoycexEnya schreef:
Ik snap je niet?

Sorry afbeelding deed het niet.
Afbeelding

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:57

[***] schreef:
Cobe niet.. gelukkig heeft hij wel zo'n uitstraling dat de paarden zich doorgaans aan hem aanpassen :Y) :))

Maar neen, zo echt met zeg maar endurancepaarden of hittepitjes of een echte groep is gewoon niet fijn.. op een bepaald moment kan hij gewoon echt niet meer volgen en jammer genoeg wordt hij dan boos en dat vind ik dan niet zo leuk :+ Dus we gaan vaak gewoon alleen op pad of met stalgenootje met wiens paard het super klikt. En heb nog wat mensen op stal die binnenkort eens hun 'eerste' buitenrit willen maken (jong paard, nieuw paard, dat soort dingen) en daar is hij dan wel weer ideaal voor. En ik zeg maar zo : je krant kunnen lezen of je kunnen omkleden op buitenrit is ook zo slecht nog niet :P :)) (wil toch werken naar trektochtachtige dingen, binnenkort kijken voor en oefenen met zadeltassen etc, is toch ook discipline apart ;) )

Aika heeft een gemiddelde (stap) snelheid van 4 km/h :Y)
Wij zijn, en gaan nog steeds trouwens, in het begin veel mee geweest met een oudere pony die toen 22 was. Heerlijk ervaren, keek echt werkelijk nergens van op. En wegens haar leeftijd worden er geen inspannende ritten met haar gereden. Wel ritten van 2, 2,5 uur, maar veel stappen en 1 of 2 keer draven tussendoor. Een fantastische oefening voor Aika! Inmiddels is ze toe aan meer en wordt ze wat nukkig als ze niet even lekker haar benen mag strekken. Maar we maken nog regelmatig een stapritje met haar leermeester. :D Ik heb het iig als zeer fijn ervaren dat ik mijn eerste buitenrij-ervaringen met het paardje in kwestie en aika mee mocht maken. :j

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:30

Ik probeer iedere maand 10 plaatsten te zakken en sowieso 50 km te rijden. Omdat ik oas in januari er aan begon lijkt me het sterk om in de top 50 ofzo te komen. Al moet ik zeggen dat ik deze maand er al 43 km op heb zitten. Maak er voor mezelf een wedstrijd van, blijf ik gemotiveerd ;)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:26

Strand verveeld mij nooit! Ieder seizoen is weer anders, bij storm is het prachtig, bij zonsondergang, alles. Het is iedere keer weer net even anders dan de vorige keer. <3

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 13:53

Eindelijk kan ik ook weer een beetje gaan meepraten, in plek van alleen alles steeds bijlezen en meegenieten...

De temperatuur gaat wat omhoog, en daarmee voelt mijn paard zich ook weer lekkerder. Sinds 30 November heb ik eigenlijk niets met hem kunnen doen.
De afgelopen 3 weken ben ik weer wat gaan doen, ondertussen 1 miniritje buiten onder het zadel (2 km) en 2 ritjes met de kar (4 km, en gister 8 km)

Bij de 2 kortste buitenritjes heb ik Endomondo vergeten aan te zetten, die moet ik dus nog even handmatig invoeren.

Het gaat allemaal nog om korte ritjes, maar het begin is er weer!
Donderdag rustig ritje met stalgenoot, dan weer onder het zadel.

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:05

Fijn dat je weer kan opbouwen femke!
En inderdaad ik ben ook zeer jaloers op mensen die bij het strand zitten, maar als het goed is ga ik van de zomer een weekje naar texel met t paard :D
Mijn paardje van 22 is ook een doorgewinterde buitenrijder en heeft al meerdere paarden geleerd dat die boze buiten wereld zo eng nog niet is. Hij gaat wel erg langzaam ook (schat ook 5 km/u stappen) maar uiteindelijk stoppen die jonkies wel om hem voor te laten als er iets eng is :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:14

@AlexVB bij ons in het bos wordt ook enorm gekapt en gedaan. Die storm heeft er ook aardig huisgehouden, stuk is bijna geheel weggevaagd ...

Mijn pony rijdt ook endurance (nou ja for what it's worth, we zijn nu jaartje bezig) maar is geen hittepetit hoor, is erg easy going als het aan haar ligt :)ddd ze kan wel erg goed stappen (5.5 - 6 km/uur), draf zit als ze lekker loopt rond de 14/15 km/uur en haar galop, tja daar moet nog aan gewerkt worden :o is iets van 16/17 hooguit hahaha.
Ze kan het wel lang op een vast tempo volhouden, de draf dan. Dat is haar sterke punt :D
Maar als ik haar gewoon haar rondje laat lopen zit ze gewoon op drafje van 11/12 hoor, moet haar altijd even motiveren om wat 'op te schakelen', als ze dat eenmaal doorheeft dieselt ze lekker op die 14 km/uur door. Galopperen gaat langzamerhand beter maar erg lang wil ze nog niet.
Maar ben zelf ook vrij relaxed hoor, wil wel een beetje van de omgeving kunnen genieten :o

Vandaag lekker rondje 18 km gedaan, wat een heerlijk weer is het {:}

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:24

Zo ben ik ook begonnen hoor!
smurf was ook altijd erg relaxt enbwe begonnen ook met een drafje van 12 km/h. Inmiddels gaat dat dus allemaal iets harder en is ze ietsje fanatieker geworden..

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:00

Jammer dat ik er nog steeds niet achter ben hoe ik nu de foto's via mijnalbum kan plaatsen, want heb leuke foto van het strand vanmiddag. Gelijk mooi voorbeeld hoe anders het iedere keer weer is ;)
Heb een lekker rondje gemaakt, bijna 9,5km in bijna 1,5uur. Denk 70% gestapt. Durf nog niet fanatieker/harder/langer te rijden. Hij blijft schommelen met z'n gestel.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:47

Gisteren heerlijk gereden! :D
Hellaas tijdens de Rit erg verkeerd terecht gekomen waardoor ik niet meer heb gereden,
Ik hoop er vrijdag weer op te kunnen stappen het liefste morgen al, haha :)

Afbeelding

Afbeelding