Nou, terwijl volle zon afgewisseld wordt door heftige buien, zal ik een verslagje van vandaag proberen te geven. Maar eerst even de lucht hier om een idee te geven wat ik bedoel.. Want nu is het gewoon warm, de zon brand vol.. Maar deze jongen hebben we net over ons heen gehad:

Nu dus stralende zon, maar deze knaap staat al te trappelen om daarna over ons heen te gaan:

En denk dat hij hier is nog voordat ik klaar ben met het in elkaar zetten van dit verslag.. 
Ik had gisteren nog een paar foto`s gemaakt.. Wendy die haar tent in elkaar had gezet (en schijnbaar goed genoeg
)

En hoe lui ze is.. kun je zien aan het luchtbed.. wat nou zelf opblazen (het liefst nog met je mond
).. Nee niets van dat alles. Stekker in het stopcontact en hij blaast zichzelf op.. Maar eerlijk is eerlijk, zoals wij aan het trekken zijn, steeds weer opruimen `s ochtends en dan `s middags weer opblazen, dan is dit wel ergg makkelijk 

Wij daar in tegen moeten een halve huifkar verbouwen
Gerard in actie om van de eethoek een bed te maken:

Na dus een onstuimige maar goede nacht, lekker ontbijt met verse broodjes, waren we van plan een lekkere dagrit te maken hier in de bossen. Ik had al even een blik op buienradar geworpen, en gezien dat we het zeker niet droog zouden gaan houden. Dit met een pokerface verzwegen voor Gerard want die is zoals hij het zelf ook zegt 'een mooi weer rijder'. Als ik hem had laten kiezen had hij net zo graag bij de kar willen blijven
Maar die keuze had hij niet hahaha
Terwijl we de paarden aan het opzadelen waren kwam er heule
donkere lucht aan. Preventief dan maar de regenpakken aan, en snel snel klaar maken want het liefste was ik voor die bui al in het bos.
Helaas, vlak voor het opstappen barste de lucht open, en toen we de camping af waren werd het al weer droger.. maar de toon was gezet. Vrij vlot na vertrek even een 'beugels moeten langer-stop' gemaakt, waarbij Katinka haar (op commando) spaanse pas liet zien

Als eerste gingen we richting het leuke paadje van vorig jaar, en was hij toen al smal door de begroeiing, nu was hij op sommige plekken bijna niet te doen. Hadden we de regenbroeken niet voor de regen nodig gehad, dan wel voor alle natte takken waar we doorheen moesten.
Maar eerlijk is eerlijk, de enige die over het weer aan het klagen waren waren de honden.. Gerard hield zich stil, goed ingepakt en met zonnebril
was hij op alles voorbereid. Op de wat bredere stukken kon Wendy een paar foto`s maken:

Nadat we de weg weer overgestoken waren kwamen we in het stuk dat een paar jaar afgesloten is geweest omdat ze het aan het verbouwen waren, en nu dus weer open is gesteld voor o.a. ruiters en menners. En ik kan maar 1 woord zeggen.. WOW.. Zelfs in de stromende regen, hagel, was het prachtig rijden.. Leuke slingerpaadjes over hei, langs nattere gebieden, je waande je op een verlaten gebied in Ierland ofzo.. Ik hoop dat de foto`s die Wendy heeft gemaakt het gevoel een beetje over kunnen dragen. Bedankt nog voor het maken sis!

Hadden we het naar ons zin? Nou en of!!!

En wat doe je als je even rond wil kijken zonder zonnebril, maar deze door de cap niet op je hoofd kunt steken? Juist, je zet hem op je kin hahaha

En het enige minpunt, hekken die zo goed als niet vanaf het paard te openen zijn.. en dus vaak op en af stappen..

Omdat het weer niet te best was, en de honden het toch wel een beetje gehad hadden, besloten we maar rustig door naar de kar te rijden, en daar dan maar een verlate lunch te doen.
We deden een klein galopje, Wendy heeft dit gefilmd..
Dus rij mee op Hope over de Dwingeloose heide!
Na dit galopje deden we er nog een.. en wat er toen gebeurde heeft Wendy al verteld.. Even schrikken maar gelukkig met een sisser afgelopen. Stel dat het gebeurd was tijdens het galopje eerder, toen ze nog aan het filmen was... Brrrr.
Haha zal je altijd zien, wolk is nog steeds niet hier, dus ik denk dat ik zo maar lekker buiten ga zitten.. het wordt warm nu in de kar. Morgen gaan we weer onder het zadel, en ik denk dat ik dan de honden lekker op de kar laat, kunnen ze een dagje bijslapen