Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:27

Leuke foto's weer allemaal, haha dat filmpje! :')

Hier ook een paard die alweer wintervacht ontwikkelt. Ik twijfel ook zo erg of ik haar dit jaar wel een deken om ga doen. Wedstrijden rijden doen we toch niet meer en elke keer dekens wisselen vind ik ook zo irritant. Normaal gesproken heeft ze nu al een dun dekentje op, maar dat heb ik voor alsnog niet gedaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:48

Mijn mini's zijn alweer kleine beertjes, voor hen kan het absoluut geen kwaad dat het begint af te koelen. Mijn bruine maakt sowieso niet veel wintervacht aan en de Tinker... Tjah. Daar komt ook al een hoop haar af, dat wel, maar om nu te zeggen dat het al heel dik begint terug te komen? Daar wacht ik nog even af wat het gaat doen. Krijgt hij er echt teveel last van, dan kan het wel dat ik alsnog een jachtpatroon scheer ofzo. Voorgaande jaren deed hij amper wat + buitenstallen, toen kon dat vachtje wel.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:33

Hier ook weer lkkr de bos in geweest!
Mbt vacht ik laat ze zonder deken staan..
(Tinkers) mochten ze het warm hebben scheer ik hun hals wel uit heb zelf een goede scheermachine. Bekijk het wel

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:11

Shaggy begint ook alweer aardige vacht aan te maken. Viel me maandag echt op dat ie flink bezweet was na drie kwartier in de bak trainen... Ik deed hem vroeger altijd helemaal scheren. Laatste twee winter niet ivm mijn zwangerschap en bijna geen training. Daarvoor stonden we op stal met binnenbaan dan was ie helemaal zeiknat. Nu alleen buiten.... Ik kijk het ook nog even aan. Helemaal zonder deken wordt het niet aangezien ze hele dag buiten staan zonder schuil mogelijkheid. Als het dan echt veel regent krijgt ie 0 grams op. En als ik ga scheren dan moeten we echt heel deken managment gaan doen :+. Of weer een bucas kopen en hopen dat een andere maat niet scheef trekt... De 185 big neck was het niet, misschien de gewone 190 nog proberen :=.

Gister nog rondje buiten gedaan met twee stalgenootjes. Vooral terug werd het wel erg donker _O-. Gelukkig heb ik een stoere pony die de weg wel weet!

Onderweg naar bos, lantaarnpalen gingen al aan...
Afbeelding
Ingang bos was ook best donker :')
Afbeelding
In duin viel het nog wel mee...
Afbeelding
Terug bos in, ik zag nog net aan ruiterpad liggen...
Afbeelding
Lampjes op het fietspad terug naar huis
Afbeelding
Onze route, bijna alleen stap en kleine stukjes draf :). Zelfs in aardedonker gedraafd, gelukkig kan ik op Shaggy vertrouwen :D.
Afbeelding

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:33

evdpanne schreef:
Shaggy begint ook alweer aardige vacht aan te maken. Viel me maandag echt op dat ie flink bezweet was na drie kwartier in de bak trainen... Ik deed hem vroeger altijd helemaal scheren. Laatste twee winter niet ivm mijn zwangerschap en bijna geen training. Daarvoor stonden we op stal met binnenbaan dan was ie helemaal zeiknat. Nu alleen buiten.... Ik kijk het ook nog even aan. Helemaal zonder deken wordt het niet aangezien ze hele dag buiten staan zonder schuil mogelijkheid. Als het dan echt veel regent krijgt ie 0 grams op. En als ik ga scheren dan moeten we echt heel deken managment gaan doen :+. Of weer een bucas kopen en hopen dat een andere maat niet scheef trekt... De 185 big neck was het niet, misschien de gewone 190 nog proberen :=.

Gister nog rondje buiten gedaan met twee stalgenootjes. Vooral terug werd het wel erg donker _O-. Gelukkig heb ik een stoere pony die de weg wel weet!

Onderweg naar bos, lantaarnpalen gingen al aan...
[ [url=m/aUktQq.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ingang bos was ook best donker :')
[ [url=m/UbdZZ8.jpg]Afbeelding[/url] ]
In duin viel het nog wel mee...
[ [url=m/kqGmsE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Terug bos in, ik zag nog net aan ruiterpad liggen...
[ [url=m/76pB16.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lampjes op het fietspad terug naar huis
[ [url=m/9mt8qI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onze route, bijna alleen stap en kleine stukjes draf :). Zelfs in aardedonker gedraafd, gelukkig kan ik op Shaggy vertrouwen :D.
[ [url=m/Lb4A5F.png]Afbeelding[/url] ]

Mag je daar na zonsondergang rijden? En dragen jij en je paard iets om op te vallen in 't donker?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:27

Staat bij de toegankelijkheid niks over tussen zonsopgang en ondergang (zelfs nog even online gezocht :o). De manege’s in de buurt organiseren ook altijd maanritten of ontbijtrit.

En uiteraard zien we er bijna uit als kerstboom <|-. Reed laatst een groep pubers langs die begonnen jingle Bell te zingen _O-.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 15:40

Haha leuk! :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:57

Vandaag een rondje samen met mijn dochter en haar paard.. die moet aan zijn conditie werken... Mooie stapronde gedaan van zo.n 6km
Ik vrees dat de volgende rondjes niet meer zo lkkr zijn met de komende wind kou en regen....
Afbeelding
Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 19:23

Leuke foto's! Ik zou vandaag een lange ronde doen maar na 2km was ik de wind al zo zat dat ik een korte ronde van 5km heb gedaan. Regen maakt mij niks uit, heb een lange regenjas ook om mijn benen heen dus zo word ik niet nat. Maar harde wind haat ik echt, je kan slecht horen of er wat aan komt. Vandaag was ik ook helemaal gedesoriënteerd, ik hoorde grote trekkers aankomen en die bleken heel ver weg te zijn en dingen die vlakbij waren hoorde ik geen eens. :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:18

Ik wilde vandaag 20 km rijden, maar werd wel erg echt weer. Dus pony heeft weer dagje vrij gehad :=. Nu is doel vrijdag 30km rijden....

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:44

Ik heb eindelijk weer eens gereden en grotendeels in een stralende zon.

Lekker in een trui, jas was niet nodig.

22 km erbij.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:56

Hier ook super lkkr weer (nog)
Klein rondje met mijn dochter samen gedaan.... Wel leuk door het heuveltjes bos geweest ongv 10km, haar paard moet conditie opbouwen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:01

Vandaag 45min gereden, arme B moet d'r conditie weer echt vanaf 0 opbouwen maar deed het super goed :D.
Heeel zwaar leven :z
Afbeelding

Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:36

Haha die eerste foto is geweldig!

Hier ook lkkr gereden vanmorgen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:16

Hehe vandaag eindelijk weer een echte rit gemaakt, de maïs is er bijna overal af nu dus het voelt weer veilig om te gaan! :D

Zie ook alweer super mooie foto's voorbij komen, leuk allemaal!

Afbeelding

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:17

Mijn paard vindt dat gezellig, hakselmachines etc.

Maar t is zulk nat en regenachtig weer, dat Ik morgen n rondje dressuur in de binnenbak ga doen :7

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:21

Mijn paard vind het opzich ook niet eng maar we hebben heel veel paden die echt door de maïs velden heen gaan, ik vind dat best gevaarlijk in het haksel seizoen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 21:23

Nee, dat moet je niet gaan opzoeken, inderdaad

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 22:44

Weer wat heerlijke ritjes gedaan! Voor het eerst een ritje met Palm op de Veluwe en dus ons eerste ritje op onbekend terrein, hij deed het super! Vie is voor het eerst een stukje alleen met wezen wandelen zonder opfok vriendjes. En vandaag met Winnie weer de kudde schapen tegen gekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:30

Lekker rondje gereden vandaag over de hei tijdens een militaire oefening met een vliegende chanook en vrachtwagen die er aan bungelde.... :+ gelukkig hebben we bomproof paardjes!

Afbeelding

En even een schattig "penny" fotomomentje

Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:17

Zoveel waard brave paarden! :D

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:26

Chinook bedoel ik trouwens *

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:31

Zo dan sta je wel even te kijken :=

Wij rijden nu 2x per week. En elke keer weer genieten.
Nog steeds ongeveer een half uur en alleen in stap. Maar hee, we rijden :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:39

Heerlijk hoor. Hier maanden ernaast gelopen. Maar nu lopen beiden pony's weer fijn.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:41

Ik kreeg de tip om met helikopters en chinooks altijd onder of langs de bomen te blijven. Daar vliegen ze wat hoger over heen. Dus dat scheelt al enorm! Op een gegeven moment ging ie ook dichtbij landen. Dat was wel spannend maar de paardjes waren gelukkig heel rustig! Goeie schriktraining haha :)