Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:02

Vanaf volgende week kan ik weer rijden...
Maar dan word het weer ook minder ik kijk wel waar en hoe ik eindig.

Plezier staat ook hier bovenaan.

Wat super dat Jim goed loopt *\o/*
Ik heb je andere topic gelezen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:52

Ik heb vandaag wandelend een hele mooie plek gevonden om te paardrijden, maar om er te komen moet ik over een heel lang zandpad. Echter loopt deze zandweg tussen 2 dorpen door dus is het a een sluiproute en rijden ze er erg hard en b staan er super veel grote boerderijen en rijd er dus heel veel groot verkeer. Ik moet helaas dan wel ongeveer een km over dat pad, het is er breed maar er zijn verder geen mogelijkheden om even van de weg af te gaan. Voorlopig vind ik dit dus te risicovol. En een ander heel mooi veilig pad die er naar toe gaat is verboden voor paarden. :+

Hebben jullie ook bepaald soort wegen waar jullie ondanks het je op hele mooie plekken brengt je er toch liever niet over heen gaat?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 21:55

Daihyo schreef:
Ik sta op plek 87 :+
Dit jaar wordt mijn doel vooral pijnvrij rondrijden en als ik de 15km haal en 3 gangen kan rijden dan ben ik meer dan tevreden :j
Vandaag weer gereden. Rondje ontdekt, maar ik moest wel een stuk over een fietspad langs een drukke weg. Nu is hij super braaf, maar ideaal was anders.
Ander deel ging over landweggetjes. Dat was een leuk stukje <3
En Jim liep goed! Heel steady, oortjes er op en gaan. In stap dan :D
Genieten!
[ [url=m/Exre7v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super fijn dit, hopen op veel pijnvrije en mooie kilometers! :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 22:16

Hier een lekker rondje van 14,6 km gedaan. We zijn nog aan het opbouwen dus dat was niet helemaal de bedoeling, maarik weet nog niet precies hoelang alles rijden is :') Het was heerlijk weer en Winnie deed het super. Palm is gister ook naar dit heerlijke plekje verhuisd. Hij mag eerst nog even wennen, maar hopelijk volgen er ook veel heerlijke ritjes met hem op de Veluwe <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:27

Prachtig! Waar op de Veluwe zit je nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:51

Palm is leuk! :D

@petrichor en zijn er geen stukken veld die al geoogst zijn waar je overheen kan langs dat pad? Of is het allemaal tuin en bebouwing?
Voor mijn favoriete wandelroute moet ik nu 2km straat doen, waar ik tot begin september gewoon de wei uit ging en in het veld zat. Dus ja, ik heb nu dat hele stuk straat voor de kiezen, maar er is echt niks anders qua alternatief om er te geraken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 07:56

Nee deze weg gaat door het bos, er is wel een fietspad die gaat ook door het bos maar dus verboden voor paarden..

Straks naar stal, helaas voor een klein ritje de grote rit is verplaatst naar donderdag. :)

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:50

Bekende plekken Jets, ben met mijn oude paard regelmatig op vakantie geweest in Heerde en Epe. Heerlijk gebied daar om te rijden. En fijn dat je andere paard er nu ook staat, knap paard!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:05

Petrichor schreef:
Hebben jullie ook bepaald soort wegen waar jullie ondanks het je op hele mooie plekken brengt je er toch liever niet over heen gaat?

Dat ligt eraan mijn paard is met groot verkeer geen probleem zeker als ik klein beetje opzij kan.
Voor het harde rijden gewoon midden op de weg gaan rijden pas opzij gaan als ze daadwerkelijk afremmen. Maar goed ik heb in het verkeer een hele brave merrie.
Bij ons rijden er op zondag wel minder groot verkeer dus anders keer op zo`n dag doen.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 09:20

Nee , in principe ga ik gewoon overal langs, overheen, onderdoor. Maar meeste van de tijd stap ik dan af voor de zekerheid(als het druk is met groot verkeer). helaas houd veel verkeer geen rekening met een paard..... Dus uit veiligheidsoverwegingen voor mezelf en paard stap ik dan af...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 11:26

Petrichor schreef:

Nee, pony's zijn beide 100% verkeersmak, ik ga gerust over viaducten en onder snelwegen door. Het enige punt waar ik wel af moet stappen is bij het weggetje met veeroosters om de poort ernaast open te doen. Maar die pak ik niet al te vaak, want daar ligt al meer dan een jaar een boom overdwars op het menpad en groeien de brandnetels 2 meter hoog op de menroute. Staatsbosbeheer en onderhoud |o

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:02

Oh ziet er heerlijk zomers uit op de foto's van de Veluwe!

Vandaag voor het eerst een rondje alleen met B gereden hier. Tussendoor een keer af moeten stappen omdat het haar wat teveel werd maar verder deed ze het echt super <3. Op naar meer km's :D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:11

Aan de bomen te zien hebben ze daar vorige winter een aardig hoopje sneeuw gehad :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 19:41

Nou inderdaad :oo

Wij hadden vandaag gezelschap met ons heen en weertje :))
Afbeelding

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:58

Dit is inderdaad Epe/Heerde, heerlijk plekje!
Hier gister en vandaag ook bonding wandelingetjes gedaan in de hoop dat deze twee vrienden worden :))

Afbeelding

Ik ontweek nooit echt plekken, maar Winnie is ook alles gewend. Met mijn jonkie Palm denk ik nog wel eens na, maar vind ik juist wel een goede oefening voor hem. We zijn nu met 700 meter in het bos dus komen niet zoveel van dat soort dingen meer tegen, maar hebben lang op een plek zonder bos etc gestaan.

Goed bezit Kasmir, lekker opbouwen toch :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:11

Ik ontwijk eigenlijk ook niks. Soms het fietspad langs de schulpweg als ik weet dat het heel druk is. Dan heb je er wielrenners, gewone fietsers en wandelaars ow en scooters. Dan moet ik constant opletten en teugel eraan terwijl als ik andere weg neem ik gewoon lange teugel kan stappen en alleen af en toe even teugel moet aannemen bij incidentele passant :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 07:59

Het enige wat ik eventueel probeer te mijden, dat is een spoorweg. Was vroeger geen probleem tot paard zich ooit eens halfdood is geschrokken. We komen aan bij de spoorlijn en stappen erlangs, waarbij we een trein uit het station naar ons toe zien vertrekken. Ging allemaal goed, alleen kwam er achter ons ook een trein aan... Die kwam de bocht achter ons om, vandaar dat ik die helemaal niet had zien aankomen toen we aan het spoor kwamen vanuit het veld. En die kruiste op fikse snelheid met de toeter erop naar die andere trein. Paard helemaal over de zeik, vol gas weg. Sindsdien betekent een langsrijdende trein op dichte afstand dat ik eraf moet. We komen verder ook heel zelden spoorlijnen tegen, zijn maar 2 plekken waar dat het geval is en ik kan die heel makkelijk mijden door kleine omweg.

Ik heb afgelopen weekend een GoPro aangeschaft :D Kan ik naast leuke foto's hopelijk ook mooie filmpjes maken van onze uitstapjes!

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:41

Vandaag nog een rondje gemaakt. Merk toch wel dat ze het snel warm heeft. Al zweten voor ze überhaupt een zadel op had.

Onder het idee van je moet toch altijd wat te snacken hebben onderweg

Afbeelding

Afbeelding

En dit moest ik altijd nog proberen... :')
https://youtu.be/Gtus4TGlk3k

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:44

Ja het is ook bizar warm. En ook al aardig in de wintervacht. Ik ken het probleem :j

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:46

Ik ga echt stuk om je filmpje :') _/-\o_

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:47

Ik ook, heb echt zo hard gelachen ! Ga ik later nog eens kijken

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:12

Hahaha wie heeft dat filmpje allemaal meer dan 1x bekeken _O- geniaal!

Wij hebben onze jaarling Iðinn voor het eerst een klein rondje meegenomen. Hij deed het geweldig.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 22-09-20 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:18

Oh leuk! Dat wil ik ook gaan doen als mijn nieuwe aanwinst wat ouder is :j
Wat is alles al in herfstkleuren!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:57

Haha je filmpje...Knap gedaan. _/-\o_

Hier de Diva nog niet veel aanmaak qua extr haar.
Wel vandaag weer gereden we waren terug gezakt naar plaats 36.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:21

Hahaha heerlijk ze is zo braaf. Kwam achter me aan waggelen voor een koekje :’)

Wintervacht is echt al dik. Volgende week scheren hopelijk houdt ze het dan weer beter vol.

Zo tof een handpaardje mee lijkt me leuk.