Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:27

Hier zijn de grote rondes idd ook 21+ km. Onze "kleine" rondes zijn tussen de 12 en 20 km. :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:59

Hier vandaag rondje 14 km gedaan en echt enorm zwaar balen want een stuk van de ruiterpaden is gewoon weg! HEbben ze allemaal modder en zware klei over gedaan, boel doorgefreesd en foetsie. Echt heel heel K -O-

We hadden dat we met wat fantasie een rondje konden doen van 22 - 24 maar nu moet je echt paden dubbel gaan doen anders red je dat niet.

Klein rondje is voor mij 11 / 14 groot 20+.

Ik doe ook nooit 2x grote ronde, schijnt wel goed te zijn endurance-technisch gezien maar ik word er zelf ook nogal moe van :o :+ wat ik wel heeeerlijk vind is een mega-ronde maar dat hebben we met Ollie nu nog maar een keer gedaan, dat is dag naar Veluwe en dan 40+ km.

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 10:41

Ik kan alleen maar in het weekend rijden, dus dan rij ik wel een aantal dagen achter elkaar. Groot rondje is voor ons 20+ km, dus ik heb gister een rondje van 15 km gereden, wou vandaag even wat met balkjes (adh) doen en fietsen, en dan lijkt ie me morgen wel klaar voor zo'n grote ronde. Ik studeer fysiotherapie en volgens de trainingsprincipes die ik geleerd heb(supercompensatie etc)zou dit goed zijn maar ik weet niet of dit voor paarden ook zo geld natuurlijk :+

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:27

Ohja, en hier nog even wat fotootjes gister, het was eindelijk weer weer om halverwege even lekker in het zonnetje te chillen!
Afbeelding
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 12:27

Oh heerlijk zeg! {:}

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:09

Wat een heerlijke foto!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:51

Macha: leuk rondje on zuidwolde heen :p ik ga morgen weer een groter rondje doen van ong 20 km.

Mijn kleine rondjes zijn 3 tot 5 km
Gemiddelde ronde 10 tot 15 km
En grotere ronde is vanaf 15 km

Ik heb mijn doel behaald voor deze challenge *\o/* Ga nu voor de 1200 km voor 1 augustus 2015 .
Afbeelding

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:27

Ah super foto macha !

Oeh wauw Joyce ! Super!

Thx voor jullie antwoorden. Voel ik me een stuk geruster door.
Hij heeft nu twee daagjes vrij om er maandag volledig voor te gaan hihi 25 km heb al last van mijn billen als ik er aan denk :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:29

Alvast succes :+

Hier na dikke week helemaal niks vandaag ook weer klein rondje gedaan. Gewoon gestapt. En meneer was hevig! :oo Stalgenootje vroeg ook al wat hij aan de hand had :')

Afbeelding

Eénmaal lag ik er bijna langs (ja, echt, van mijn sloompie O:) ). Bleek een ree in de bosjes te staan die besloot vlak naast ons weg te springen en pony sprong zéér gezwind de andere kant uit :') Ik zat uiteraard niet op te letten want [***] doet zo'n dingen niet ... :+ Maarja, als ik naar de weide toe ga om die open te zetten zodat hij naar stal kan steigertspringt hij normaal ook niet in de paddock, dus wie zal het zeggen _O-

Zijn er hier nog mensen die met een gps-horloge rijden ipv endomondo? Ik vraag me echt af hoe het met die snelheden zit want volgens mij (en stalgenoot) klopt dat de helft van de tijd niet .. We hebben nu 2 momenten gehad dat er echt verschil zat in [***]'s tempo en beide keren was de snelheid rond de 4.5 km/u .. Moet je een langere tijd (en hoelang dan?) een bepaald tempo hebben? Normaal moet die dat toch constant registeren? (hij verandert wel, maar niet in die mate dat mijn gevoel zegt dat we stappen zeg maar). Volgende keer ga ik eens endomondo tegelijk aanzetten, eens zien of er verschil zit in snelheid..

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:30

Is er alweer een april challange? Ik mis deze steeds en kan ze ook niet terug vinden. Iemand die mij dat uit kan leggen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:33

Ik rij met horloge gps, zodra pony wat harder stapt zie je vrijwel direct de snelheid omhoog gaan. Maar zit je niet op de gemiddelde tijd over heel de rit te kijken iedere keer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 19:38

Normaal gezien niet, er zit ook wel verschil in, alleen komt dat niet altijd overeen met het gevoel en dat vind ik zo raar .. Vandaag bv. hebben we gedraafd, ok, het was misschien maar 10 passen, maar dat zie je dus totaal niet terug in de grafiek. Nu weet ik dat hij traag kan draven, maar op staptempo (à la 4 km/u) is zelfs voor hem wel raar lijkt mij :P

Ofwel zijn de afstanden/tijden niet lang genoeg om dat goed te registeren .. maar ik snap er weinig van momenteel :=

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:22

Dat laatste herken ik wel! Ik heb soms ook een uitschieter en de ene keer pakt hij dat wel mee in de grafiek, de andere keer niet. Hij zal dus wel om de zoveel tijd op een punt meten, maar niet elke seconde. Je kan in de grafiek best een stuk inzoomen ook, maar je kan nooit op de seconde precies selecteren, het volgende stapje met je muis is echt weer iets van 10 sec verder, misschien wel meer maar ik heb endomondo nu niet bij de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:35

Misschien is de tijd inderdaad niet lang genoeg dat het ding het niet oppikt :j
Zo is dat ook bv. als hij stil gaat staan om te mesten of plassen, volgens de gps staan we nooit echt stil .. is beetje zelfde idee denk ik ..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 00:03

Precies! Als we bij een oversteek een paar meter gaan stappen registreert hij dat in de grafiek ook niet/nauwelijks, pas als we langer ergens stilstaan wordt het opgepakt. Maar globaal doet hij het nog wel heel goed en hij lijkt de paden die ik rij toch wel redelijk exact te meten :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:38

heb vandaag ook een ritje gemaakt maar bah wat was hij vervelend..
Lijkt wel of hij ieder voorjaar zijn gedrag voor 180 draait.. Bah wat is hij de laatste twee weken vervelend en gemeen :(
En dat terwijl we met zon grote sprongen vooruit gingen de laatste maanden.
Vind t helemaal niet leuk meer zo..
Mja even doormodderen maar voorlopig even niet naar buiten want zo is t ook niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:45

Oei, klinkt niet zo fijn :(:)
Wat doet die dan allemaal? :\

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:48

Nou het 'lijkt' alsof hij niks doet maar hij is één bonk spanning, loert constant naar mogelijkheden om dr vandoor te gaan en loopt te drammen van hier tot tokio.. Trekt aan de teugels en dribbelt op de plaats, zodra ik het tempo opvoer is de rem en het stuur helemaal verdwenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:01

Hmm, dat klinkt beetje als [***] .. die had gisteren ook zo'n dag, en paar maanden terug ook (toen is hij ook gegaan, en ok, het was maar 3 passen maar het gaat om het idee, ben toen ook te voet naar huis gegaan.. ).

[***] zie je ook nooit wat aan (iedereen op stal vind het zo'n lieve goedzak waar je alles mee kan :+ ) maar als je erop zit geeft dat een heel ander gevoel (heb ik ook al wat mensen laten ervaren :P ) en daar draait het om natuurlijk. Het is niet dat hij loert naar mogelijkheden om er vandoor te gaan, maar er zit gewoon veel spanning op en alles heeft hij gezien .. (behalve dan die ene ree van gisteren :') ).

Ik ben er momenteel nog niet uit, heb ergens wel een vermoeden maar moet nog even wat meer testen om daar wat over te kunnen zeggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:21

Bij Mo zie je het wel heel goed aan d'r.

Hebben er 30 km opzitten vandaag waarvan 1 gezwommen zo ongeveer hahaha!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 17:30

Vervelend, SuperAssie! Jullie gingen net zo lekker inderdaad.

Hier vandaag het laatste trainingsrondje gereden voor onze wedstrijd op 19 april, nu even 2 weekjes lekker wat rustig aan. Super fijn gereden, het weer was ook prachtig en paard was super fijn aan het lopen. Lekker voorwaarts en lette goed op waar ze haar benen kon neerzetten tussen alle takken door, echt fijn! Helaas niet helemaal goed afgesloten doordat we op de terugweg langs een camping moesten waar ze een paaseierenzoektocht hadden georganiseerd. Ze hebben daar wel vaker dingen met kinderen, zelfs een heel survival parcours, maar dat blijkt minder eng dan wapperend lint dwars over het ruiterpad en een aantal tientallen meters verderop zo'n 100 enthousiaste kinderen met hun ouders, half achter de bosjes, waar paard dus echt niet van plan was langs te gaan. Heb haar na een poging om weg te racen stilgezet en ernaar laten kijken, zo konden we steeds een stapje naar voren. Het leek een eeuwigheid te duren, maar gelukkig na zo'n 7 minuten werd er omgeroepen dat ze gingen vertrekken, dus dat was mijn teken dat ik ook weer verder kon. Jammer van het einde, maar verder onwijs lekker gereden <3

Afbeelding

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:40

Vandaag rondje in het Amsterdamse Bos gemaakt met een leuke club van vijf paarden. We hadden zelfs een groom mee op de fiets met koelwater dus voor het eerst geprobeerd wat te koelen. Flesje aanpakken was doodeng maar het koelen liet ie echt super braaf toe! Heerlijk ritje zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:46

Lekker! Op welk stuk heb je gekoeld? Ik ben benieuwd of je ook de hartslag omlaag ziet gaan na het koelen!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 19:57

Dat weet ik helaas niet meer. Was m'n horloge vergeten dus hartslagmeter op de Endomondo aangezet....

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:42

Zo de eerste echt lente dag heerlij vermaakt, Toen iedereen lekker aan de Bruch zat gingen wij op Pad naar eem Mede Bokker die ook mee doet ^^ *weet haar bokt naam niet meer* was een erg gezellige rit maar wat ken je toch genieten van je paarden ondanks we verkeerd reden enzo bleven ze super rustig <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding