Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:52

Als je abonnement per kalendermaand loopt, dan klopt je verbruik ook wel toch? :) Je hebt 750 MB en daar de helft van gebruikt: 375. Gemiddeld gebruik je 300, maar door wat spelen met nieuwe functies iets meer verbruik. Endomondo is bij zo'n ruime bundel dan inderdaad geen probleem!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:56

Ja ik geloof idd dat het ook wel klopt nu je het zegt en ik er over nadenk.
Maar ben altijd zo bang dat ik er overheen ga. Dus als endomondo veel data zou verbruiken moest ik daar een oplossing voor zoeken. Maar dat valt dus mee en ik maak me dan weer druk om niets. :Y)

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 15:56

Ach, je kunt het beter van te voren weten dan achteraf een dikke rekening van je telefoonprovider krijgen.

Ik ben van het weekend gaan trainen in het Montferland. In 3 dagen 70 kilometer gereden, dus dat was een goede training voor de komende endurancewedstrijden. Paardlief heeft nu in elk geval een paar dagen vrij, gezien de weersvoorspellingen zou het ook maar zo kunnen zijn dat ik pas komend weekend weer een ritje ga maken.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:43

Stapritje vandaag door het duin (zware paden). Hoe introduceren jullie zwaar terrein bij een jong paard? Ik maak maximaal eens in de drie weken een staprit door de duinen, maar zou mijn god niet weten wanneer ik voorzichtig zou kunnen beginnen met draven op zware paden...

Afbeelding

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:56

Oh heerlijk zo rijden door de duinen!

Ik rijd een vrij jonge pony. Ze is wel vanaf het begin, bij de vorige eigenaresse al mee naar buiten geweest. En ik ga nu een jaartje met haar op buitenrit. Ze was 6 toen ze voor het eerst met mij mee ging.
Wij rijden voornamelijk op de hei en dan ook op de wat zwaardere mulle zandpaden. In het begin idd alleen maar stappen door het mulle zand. Maar inmiddels ook draf en (af en toe) galop. Ze is nu 7..
Het is puur afhankelijk van hoe je paardje zich daarin ontwikkeld denk ik. Ik zal het rustig opbouwen met idd veel stap en kleine stukjes draven en dit dan uitbouwen. Zo heb ik het iig wel gedaan. :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:19

Vanmiddag in de storm, maar met een strakblauwe lucht en zo'n een heerlijke ronde gedaan met m'n fjordenvriendje.
Ik krijg alleen de fotolinker niet meer gekopieerd op de tablet. Dat lukte al niet meer op m'n iPhone, maar op de tablet kon ik altijd nog grote foto krijgen en die link kopiëren enzo, maar nu ook bij iPad alleen link van het album? Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe???

Leuk! Het is nu natuurlijk de laatste van de maand, dus dan kijk ik vaak even in m'n statistieken hoever ik het gereden en gewandeld (laatste met m'n hondje)
Met rijden ben ik toch alweer voor de vierde maand achtereen boven de 100km uitgekomen, gaef! Daarvoor echt ruim 30km minder per maand, dus we ga goed! Ben ik blij mee iig :j

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 22:47

Yeah morgen me Hoefschoenen binnen ! :D
Inplaats morgen naar de wei gaan we 15 april naar de wei dus nog even bak Training er tussendoor,
Heb druk zat de komende dagen hellaas en slechte weer vind niet zo fijn om te rijden !
Me paard heb er niks van

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:29

Nou die van mij zag en hoorde vandaag overal spoken :roll: maar goed in ieder geval uitgewaaid en hopenlijk vanaf morgen wat minder wind in ieder geval.

Super Jaan 100 km/maand *\o/*
Wat voor hoefschoenen heb je gekocht Moonforever? Ik had ze voor maandag al 2 weken vrijwel 24/7 op de wei staan maar ze staan nu ook weer gewoon op stal. Vind het nu echt te bar en boos om ze buiten te laten staan. Pony's vinden het ook wel OK merk ik. Maar ik hoop dat het weer snel weer omslaat naar lekker lente weer.

Vwb draven in zwaar zand, tja de vraag is maar of je dat wilt. Ik doe het vrijwel nooit met mijn pony, alleen laatst bij wedstrijd Kootwijkerbroek door de zandverstuiving en heel soms stukjes als we in Meyendel trainen. Het vraagt erg veel van pezen/banden. Stappen op goed tempo door zulk zwaar terrein is al een best zware training. En 5.7 km/uur gemiddeld is dan met stap heel netjes hoor.

Hilli wat heerlijk 3 dagen lekker trainen en dan ook nog in Montferland, vind het daar zo mooi! We hopen de wedstrijd daar weer te gaan rijden :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:45

Hier vanmiddag ook nog een lekker ritje in de inmiddels wat afgezwakte storm. Af en toe nog een flinke hagelbui, maar daarna weer een heerlijk zonnetje. Wel harde wind nog, had weer een erg fris paard! Maar erg lekker gereden :)

Vanaf het weekend wordt het weer droog en lente, jeej!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:51

Ik ben van plan aankomende zondagochtend een ritje in het Amsterdamse bos te maken en 9 april rond het middaguur in Austerlitz. Iemand zin om mee te gaan? :)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 22:14

Hier vandaag nog 5km erbij gepakt. Was de heen- en terugweg om te gaan lessen bij m'n juf thuis.

We hebben hier echt mazzel met het weer. 's Nachts enorme buien, maar nu voor de derde dag achtereen overdag echt geen druppel, zelfs af en toe zon! Mag zo blijven van mij :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:24

__Nicky schreef:
Ik ben van plan aankomende zondagochtend een ritje in het Amsterdamse bos te maken en 9 april rond het middaguur in Austerlitz. Iemand zin om mee te gaan? :)

Helaas geen beschikking over een trailer, maar als je zin hebt om eens hierheen te komen... :) Is maar 10 km verder dan Austerlitz!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 00:33

Cavella sport boots.
Heb klein stukje buiten gelopen heb snel terug gekeerd was klote met al die vrachtwagens die bezig zei.. morgen moet die 2 echt is op gaan pakken want dit is gewoon vakantie die 2 haha

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 07:57

Pff hier nog niet weer gereden, het weer is echt dramatisch.
Hopelijk wordt het vanmiddag droog enkunnen wee nog even rijden.
A.s maandag hopelijk de rally paper rijden dus het wordt wel tijd dat het droog wordt anders ben ik bang dat het afgelast wordt.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:19

Chouchou schreef:
__Nicky schreef:

Helaas geen beschikking over een trailer, maar als je zin hebt om eens hierheen te komen... :) Is maar 10 km verder dan Austerlitz!

Wat nou als ik donderdag naar jou toe rij? :P

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:33

__Nicky schreef:
Chouchou schreef:

Wat nou als ik donderdag naar jou toe rij? :P

Ik pb je even :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:04

Zo vandaag toch nog gereden!
Tevens een langere afstand afgelegd en we zijn gelijk voor de 20 km gegaan, snelheid daarentegen ik naar beneden haha. Maar geeft niks, hopelijk knallen we die er maandag even lekker door!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:59

Ik heb vandaag ook voor het eerst in zo'n anderhalve week weer een ritje gemaakt :) ruim 14 km gereden

Mijn Endomondo werkt echter niet zo goed dus ik heb de afstand en tijd van Cis (Bontelisa) waar ik mee reed ingevoerd

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:13

Gister weer een poging gedaan maar snel weer terug naar stal door dikke hagelbui en zeer harde wind.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:18

NienkeV1994 schreef:
Ik heb vandaag ook voor het eerst in zo'n anderhalve week weer een ritje gemaakt :) ruim 14 km gereden

Mijn Endomondo werkt echter niet zo goed dus ik heb de afstand en tijd van Cis (Bontelisa) waar ik mee reed ingevoerd

Zoals altijd :+ . Tis vaak een wonder als hij het wel uithoud. Maar idd was een chill rondje :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 13:44

Gets, begint hier net te spetteren. Ga toch zo ronde stappen naar strand. Hij schommelt nog steeds met z'n temperatuur, maar z'n snotneus is weg, dus ga wel.

Jullie hebben toch flinke rondes gereden van de week,mondanks het buttweer! Top!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:38

Hier was het juist heerlijk weer! Ik had eerst mijn winterjas aan, maar na een minuut toch maar omgekeerd en geruild voor een vest, veel beter :j De paden vielen me ook nog best mee als je bedenkt hoeveel regen er gevallen is, de zon droogt weer goed! Merkte wel dat paard het ook gelijk weer een stukje warmer had, in vergelijking met de afgelopen dagen was het echt zomers!

Wel nog veel omgevallen bomen onderweg, zoals deze:

Afbeelding

Hier konden we nog wel ruim langs dankzij het pad ernaast, maar we kwamen ze ook op smalle paadjes tegen dus dan moesten we even creatief zijn. Hopelijk worden ze snel weggehaald :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:40

zo vanmiddag weer een lekkere ronde van 18km gemaakt! het was echt heerlijk vandaag!

hoe vaak achter elkaar rijden jullie dikke rondes trouwens en wat vinden jullie dikke ronden?
Ik wou vandaag maar een kleine rondje maar toch weer 2,49 uur er op gezeten :o

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:05

Wij hebben vanochtend een rondje van 6km gemaakt. Hier was het behoorlijk nat maar het weer viel niet tegen :) Hier niet echt grote bomen op de paden, maar wel plekken waar doorgezaagde bomen aan weerskanten van het pad laten, dus denk dat alles wat omgewaaid is hier al opgeruimd is :j

Een normaal rondje is bij ons denk ik rond de 10, 12 km en een groot rondje een km of 17, 18, maar veel bokkers hier rijden heel wat grotere rondjes. Ik probeer sowieso nooit meer dan 2 of 3 dagen achter elkaar te rijden (meestal rij ik 2 a 3x per week) en 2 dagen achter elkaar een voor ons groot rondje doe ik nog wel eens, maar meer dan dat niet

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 17:19

Een grote ronde vind ik 21+ km, dat doe ik denk ik zo'n 3 keer per 4 weken en na zo'n training krijgt ze altijd sowieso 2 dagen vrij. Daaromheen zijn onze normale ritjes 12-18 km per keer, zo'n afstand rij ik dan nog ongeveer 2/3 keer per week. Een groot rondje heb ik nog nooit twee dagen achter elkaar gereden, daar vind ik ons nog niet klaar voor. Twee dagen achter elkaar een 15 km-rondje doe ik af en toe wel, maar dan krijgt ze daarna ook weer 2 dagen vrij :)