pff was echt balen, de Kilometer teller was weer halve wegen de Rit uit gevallen kwam ik later achter, en de laatste rit van vanaafff moet ik even Intekenen mobiel was 1 % :p
Nou was mijn laatste rit idd heel veel stappen omdat ik langs de weg moest. Maar ik zal meer proberen te draven, ben alleen bang dat ik hem te snel overvraag ☺️
Je kan het wel rustig opbouwen als je graag een hoger gemiddelde Wilt. Niet Uit het niets ineens een rondje draf gaan doen als je dat normaal nooit doet
Wat een piep-weer he.... Niet leuk! Hopelijk morgen droog of iig droger, want dan wil ik toch wel graag weer een rondje rijden.
Ik heb een echte stapper. Als hij lekker doorstapt gaat ie makkelijk 7km/u, dus denk dat daarin ook nog veel verschillen zijn.
Anoniem
Geplaatst: 29-03-15 11:33
@ moonforever : alsof je nog niet genoeg kilometers hebt
@ deflin : heb je al eens endurance-trainingsschema's bekeken? Misschien helpt je dat ook al verder
@ Jaan81 : hier ziet het erg ook mooi uit ... Zou hier de rest van de week nog zo zijn
Mijn pony's zijn gisteren eens grondig bekeken en tussengepakt .. Moest iemand wat meer willen weten, heb even apart verslag gemaakt [VVDD] Co & Bo & de chiropractor
Weten we meteen waar we aan toe zijn ...
Chouchou
Geplaatst: 29-03-15 11:37
Vandaag is het wel echt heel nat ja Ik heb gelukkig expres al vrijdag een lang rondje gereden zodat ze dit weekend vrij had. Morgen wel weer een rondje doen, dan wordt het als het goed is weer droger! Daarna weer wisselvallig met nog wel veel regen voorspeld, maar gelukkig wordt het de week erna weer goed! Ik zie zonnetjes en temperaturen richting de 15 en zelfs 18 graden in het weerbericht!
Haha echt he maar zit mezelf steeds te verbeteren vandaar ik wel grappig vind bij te houden.
Als woensdag maar droog is ga ik me paarden verhuizen en ken alleen maar buiten rijden haha heb geen bak meer
__Nicky
Geplaatst: 29-03-15 12:45
deflin schreef:
Nou was mijn laatste rit idd heel veel stappen omdat ik langs de weg moest. Maar ik zal meer proberen te draven, ben alleen bang dat ik hem te snel overvraag ☺️
Overvragen gebeurd ook sneller bij het opvoeren van de snelheid. Ik zou eerst de afstand vergroten en dan langzaam de snelheid
VanHuisUit
Geplaatst: 29-03-15 16:17
Precies, eerst km's afstand, dan pas snelheid. Mijn ervaring is dat die snelheid meestal in de loop van de maanden langzamerhand vanzelf beter wordt. Vooral lekker actief stappen is super voor veilige conditie-opbouw
Nou hele week niet gereden, vreselijk druk gehad met van alles. Had gepland gisteren longeren en dan vandaag lekkere rit maar .... gewoon helemaal zeiknat geregend met alleen paardjes op stal zetten (vond ze nu echt wel sneu op het land ) en toen maar besloten dat het dan morgen maar weer wordt. Wat een baggerweer zeg maar goed dat de dag een uurtje korter is
S_imonee
Geplaatst: 29-03-15 17:02
Interessant om te lezen over de gemiddelde snelheden. Ik moet zeggen dat ik ook altijd wel rond de 7/8 km/h lig. Paard stapt vrij snel.. denk dat het grotendeels daardoor komt
Verder wel meegelezen, maar weinig tijd gehad om te posten.
Afgelopen donderdag voor het eerst met eigen paard naar het strand geweest! We vonden het geweldig. De reis ernaar toe en weer terug waren wel erg lang, maar het was het allemaal dubbel en dwars waard! Ook al werkte het weer niet echt mee. Het was geweldig. Mata vond het water ook leuk gelukkig. Een van de dames die mee was dacht zelfs dat wij dit vaker hadden gedaan, omdat paard eigenlijk nergens voor terug deinsde. Dat was wel een super compliment.
En vanochtend een ritje gemaakt met macha6 en haar pony Nabby en hond Max. Was erg leuk, ondanks het weer! (alweer ) Mata was not amused toen Nabby de andere weg in sloeg naar huis. Ze was helemaal over de zeik Ze is blijkbaar erg gehecht aan hem geraakt haha.
Maximale snelheid klopt niet. Ik was hem vergeten uit te zetten. Het stukje van de wei naar huis met de auto staat er ook op Gelukkig is het maar 100 meter of zo haha.
Kusje!
Max leidt de weg!
Anoniem
Geplaatst: 29-03-15 17:03
Je treft het wel met het weer Maar toch super leuke (strand)foto's! Ziet er wel koud uit op het strand
Het was ook erg fris.. en nat.. de twee wagentjes, die niet op de foto staan, waren al eerder terug gegaan vanwege de kou. Gelukkig was er bij terugkomst warme choco! Hopelijk wordt het volgende week beter.. er staan namelijk nog wat gezellige ritjes op de planning hihi.
Wat een leuk topic! Ik heb sinds een tijdje het buitenrijd-virus te pakken, en zo "mijn" paardje ook! Ik rijd een kruising tinker/trekpaard/onbekende pony van 7 jaar, Aika! Ik rijd haar nu 1,5 jaar en sinds een jaar ook buiten. In het begin was ze erg onzeker buiten en is dit nog steeds op onbekend terrein, maar ze begint er de lol van in te zien. Sinds kort gaan we dan ook alleen op pad. Nog niet heel ver, maar het begin is er! Ik rijd dus voornamelijk samen met andere ruiters die in de buurt staan. Waaronder ook Joyce die hier actief is in dit topic. (haar grote rit van ruim 4 uur was samen me mij ) Ik probeer 1x per week een wat langere rit te maken van ongeveer 20-30 km. De rest van de week of een kort ritje of combinatie van bakwerk en daarna even een rondje naar buiten. Tevens wordt Aika 2x per week gebruikt voor begeleid paardrijden. Dus ik kan wel zeggen dat ze momenteel in uitstekende conditie verkeerd.
Wat mij opvalt is dat er ook best veel mensen zijn die met hun koudbloeden langere ritten maken! Ik krijg best vaak te vraag of Aika het wel volhoud vanwege haar bouw en hoe ik ooit 30-35 km/h haal
Ik zal hier vooral meelezen en tips meepakken. Zo af en toe zal ik eens reageren en wat endomondo stats plaatsen. Die van vandaag is niet zo bijzonder. Vanwege het weer en gebrek aan rij-maatje een klein rondje gereden van 4.3 km. Wel mooi gemiddelde van 6.3 km/h. Vanwege haar bouw en stokmaat (1.40) is haar gemiddelde snelheid niet zo heel hoog Maar ondanks het weer wel heerlijk gereden en ook lekker door kunnen rijden.
Ik heb ook niet zoveel buitengereden de laatste dagen. Ponylief had vorig weekend een dik beentje door een wond, dus die heb ik maar vrij gegeven totdat haar been er weer normaal uitzag. Ze liep gewoon goed maar ja, liever het zekere voor het onzekere. Hopelijk valt het weer komende week een beetje mee, niet van die regenbuien zoals vandaag, en kan ik komende week weer
Dan is het dus niet zo erg dat het rotweer was/is! Hopelijk wordt het wel weer beter volgende week. As zaterdag weer een rit in de planning en wil daarvoor ook nog eventjes een rondje lekker naar buiten. gelukkig valt haar been mee en loopt ze niet kreupel! Paar dagen rust is dan idd geen overbodige luxe
Misschien een beetje een rare vraag.. maar endomondo gaat via je gps. Kost je dat ook data? Ik ben hier niet zo in thuis.. heb sinds kort een nieuwe telefoon en kreeg net een berichtje dat ik halverwege mijn data limiet zit.
Als je Internet uit zet als je endomondo gebruikt, werkt het ook nog prima. Dus gps moet je aan hebben, data mag. Als je Internet aan laat kost het je een klein beetje aan data. Bij mij is dit altijd zeer minimaal. Mijn totale dataverbruik (dus ook Appen, mail etc) ligt op minder dan 100 mb per maand
Oke top! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat, omdat ik ook een nieuw abonnement heb, deze sms service nieuw is en ik gewoon op mijn normale verbruik zit. Maar ik hoef mij dus geen zorgen te maken vanwege endomondo.
Endomondo heeft bij mij deze maand ongeveer 30 MB verbruikt, niet veel dus. Maar als je nou echt tegen je limiet van MB's aan zit, kan die 30 MB toch wel schelen. Dan kan je je internet inderdaad gewoon altijd achterwege laten!
Ja dat kan idd! Maar toen ik mijn abonnement verlengde is er gekeken naar mijn verbruik. Die zit op gemiddeld 300 mb per maand. Heb nu 750 mb. Wellicht heb ik deze maand iet boven mijn gemiddelde verbruikt. Zal wel komen door de nieuwe functies op mijn telefoon die data verbruiken ofzo. Maar ik weet dat het niet zo zeer aan endomondo ligt, dat is wel fijn.