Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:26

Ik zet vaak dezelfde paden op foto maar in verschillende seizoenen, soms in de andere richting en ik wissel af met wat ik vanaf die paden zie :Y)

Ik ben van plan om te investering in een GoPro black. Kan ik in de toekomst ook filmpjes maken van onze galoppaden en ritten!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:24

Sinds ik verhuisd ben afgelopen maart enorm verwend, bos in achtertuin! Dus we rijden nu eigenlijk altijd in het bos, ideaal voor mooie oortjes foto's.
Dit was week 2 van de endurance uitdaging voor ons! Doen er nog meer mee uit dit topic?

Zaterdag rijd ik mee met 30km rit in Helden/Panningen! Voeren jullie extra bij met grotere afstanden? Heb maar even wat pulp voor haar gehaald. We hebben ook nog nooit in de top 50 gestaan, we staan nu zelf op plek 37 :D

Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 06:55

Ja ik zet uiteraard ook wel de mooisfe foto's er op, maar ik moet zeggen ik heb wel heel veel geluk met de omgeving! Enige grote nadeel is dat ik een 80 weg moet oversteken die soms zo druk is dat ik echt een aantal minuten moet wachten voor ik er over kan. :+ Voor de rest heb ik ook wel een aantal onverharde wegen zoals de foto hier onder:

Afbeelding

Daihyo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:18

Hoe mooi ik de foto's ook vind, ik ga jullie even tijdelijk ontstippen. Gisteren niet zo best nieuws te horen gekregen over de blessure en dinsdag gaan we naar de kliniek voor verder onderzoek.
Voorlopig is de toekomstvisie dat ik er nooit meer op zal zitten. En de foto's doen even teveel pijn nu.
Voor wie het hele verhaal wil lezen (en volgen): Onderwerp: Opnieuw rugpijn

Geniet van jullie ritten en ik zie jullie vast nog wel ergens anders op Bokt :wave:

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:31

Hier mijn fjord nooit wat bijgevoerd bij grote afstanden, maar je kan natuurlijk van te voren wat bijvoeren voor extra energie. Pulp is veel vezel dus langzame energie die vrijkomt, maar heeft weinig voedingswaarde. Of is dat niet je doel met bijvoeren? :)

Woensdag en donderdag weer lekker op pad geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat heftig, sterkte!
Laatst bijgewerkt door Jets op 11-09-20 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 07:33

Ochjeetje wat een vreselijk nieuws! Hopelijk gaat het toch de goede kant op en kan je in de toekomst weer leuke ritten maken.

Voor nu: Heel veel sterkte! :knuffel:

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:16

Hoi hoi, een vraagje, ik doe niet mee met julli Endomondo challenge(zou ik best kunnen doen, rij genoeg rondjes )

Maar een vraag van mij, ik rij regelmatig met iemand , als wij een galopje gaan doen dan knalt haar pony werkelijk als een speer weg! Ze vraagt, zullen we een galopje doen en pjieuw een seconde later spuit ze weg en 3 seconden later is ze al uit zicht!
Met andere woorden ze gaat zo kneiterhard en ze zegt dat de pony niet zachter kan. Ik wil best een galopje trekken, maar ik hoef niet zo nodig in een krankzinnig tempo door het bos te crossen. Ben in een grijsverleden eens met zo'n actie met paard en al over de kop gegaan, dier wist niet of hij nou rechtsvoor of linksachter voor had. Dus ook een stukje angst van mijn kant geef ik toe, maar echt een beetje stevig galopje ben ik echt wel voor in! Mijn mening is dat je een paard niet het tempo moet laten bepalen en zeker niet als je met meerderen bent. Zij vind dat je een paard moet kunnen laten gaan, vind ik ook, maar dan wel op mijn hulpen! Tja ga je aan de kletter dan is dat een ander verhaal natuurlijk, snap ik!

Nu mijn vraag, hoe hard gaan jullie paarden in galop? Als ik alleen rij of met een ander die op een kwpn'er zit van 1.75 dan gaan we max snelheid zo tussen de 30 en max 35 km per uur, zegt Endomondo. Als ik met haar een galopje trek gaan we zo rond de 50 km per uur!

Kloppen die snelheden in Endomondo wel?

Ben benieuwd naar jullie snelheden? Geloof dat een beetje renpaard zo tussen de 50 en 60 km per uur gaan.

Zal me ook voor de challenge opgeven als dat mag/kan :o

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:16

Endomondo klopt volgens mij heel vaak niet qua snelheid, zou daar niet vanuit gaan. Ik heb vaak tussen de 20 en 30, maar ook wel eens richting de 50 gehad. Zou tegen zo iemand gewoon zeggen dat ze niet zo irritant moet doen en anders niet mee rijden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:34

Veel sterkte Daihyo! Ik duim dat je ooit alsnog kan genieten van buitenritten en oortjes.

Hubbels: als je buiten geen tempocontrole kan doen, dan hoor je gewoon niet buiten te gaan rijden. Vind ik toch. Of dat nu in stap, draf of galop is, als ruiter moet je in principe in staat zijn om binnen elke gang te schakelen. Ze kan haar paard toch terugkrijgen naar draf en stap? Waarom kan ze dan niet schakelen tussen handgalop, een iets pittiger galopje en vol gas? OK, ik ken ook zulke ruiters, da's waar. Die paarden beginnen al te stuiteren zodra ze iets anders dan asfalt onder hun voeten voelen, omdat ze weten dat dat standaard betekend vol gas. Maar dat ligt toch echt wel 100% aan de ruiter, en als die zouden willen kunnen ze echt wel beperken tot een handgalopje. Maar dat is vaak niet spectaculair genoeg :+ Ik rij ook eventing met mijn paard (of dat probeer ik) en die moet ook tijdens een cross perfect te schakelen blijven. Als veld/gras/bos standaard alle remmen los zouden zijn, dan zou ik daar nooit van z'n leven veilig een cross mee kunnen rijden...

@Petrichor: ik heb die endurance challenge hier nog al zien langskomen, wat is dat juist?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:01

@ Daihyo, veel sterkte!

@ Jets, mijne krijgt na langere ritten (20-30 km) altijd bietenpulp direct na het rijden, ook vooral omdat hij nog erg slecht drinkt op locatie en hij dan toch al een beetje vocht binnen heeft. Verder voor energie oid krijg hij niks extra (haflinger)

@ Hubbels, mijn haflinger kan ook nog niet zo goed traag galloperen (jong en zijn nog aan het opbouwen dus mist nog wat kracht) vooral aangalopperen versnellen we nog even, maar daarna kan hij prima rustig galloperen hoor. Als ik mijn snelheden bekijk van mijn ritten dan is rond de 30 km/u een gemiddelde galop bij ons buiten. Rond de 50 km/u vol gas rengalop over het strand.
Ik zou hier ook absoluut niet mee gediend zijn. Die van mij probeert het soms ook wel om de ander op te jutten en te gaan racen, maar dat is absoluut een no go in mijn ogen en ik neem hem dan ook echt weer zo snel mogelijk terug. Tempo moet zo zijn dat iedereen zich er comfortabel bij voelt en vol gas alleen op plaatsen waar dat kan, ruimte is en dat iedereen het er mee eens is.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:12

Bedankt allemaal!
Ik duim voor iets positiever nieuws op de kliniek dinsdag :j

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:41

Succes dinsdag, Daihyo. Ik had je profiel naam niet herkent, vanmorgen nog een stuk over Jim gelezen gedeeld via Facebook. Je topic door gelezen jeetje mina, wat ziet hij eruit zeg. Fijn dat je verhuisd bent. Sterkte voor Jim.

Bedankt voor de reacties op het voeren, ik neem morgen wat pulp mee voor na de rit. Energie heeft ze niet perse nodig extra, maar ze teert een beetje in. Extra eiwitten krijgt ze vanuit Fibra, het luzerne mengsel dat we voeren. En lekker hooi in de trailer.

Ben benieuwd heb zin in morgen!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:23

Daihyo schreef:
Bedankt allemaal!
Ik duim voor iets positiever nieuws op de kliniek dinsdag :j

Sterkte met Jim!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:29

Bedankt voor jullie reacties, onze ritten zijn altijd beregezellig hoor, dus stoppen doe ik zeker niet,maar we galopperen dan maar niet meer! Jammerdebammer. Ik hoef ook niet perse te galopperen buiten,hoewel ik ook niet vies ben van een lekker galoppie op een fijn pad helemaal. Vanmorgen heb ik ook een ritje samen gemaakt,weer gezellig,maar bij de galop heb ik gezegd dat ik niet zo knetterhard wil. Zij vindt het meevallen ,maar feit is wel dat de endomondo altijd 15 tot 20 km per uur harder aan max snelheid aangeeft bij een ritje bij haar. Ik ben dan ook nog zo'n muts die twijfeld aan zichzelf,maar ik rij best met veel verschillende mensen en bij anderen is de galop nooit een issue, alleen jammergenoeg bij haar. Maar goed het is niet anders en wat ik zeg,verder is het altijd super gezellig.

Zal me eens verdiepen in de challenge

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:30

Sterkte Daihyo

Tempo is voor een ieder verschillend..
Houd zelf ook wel van even flink gassen.. Maar zeker niet de gehele tijd.. ieder zijn ding .
Nu rijd ik veelal alleen dus bepaal mijn eigen tempo.
Als ik met welken rijd die flink gas er opzetten en ik daar geen zin in heb, blijven we gewoon achter in een langzamer tempo. Rijd zo weer bij

Gisteren bos in geweest met paardlief.
Morgen gezellig naar Ommen!

Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:33

Ik ben echt een luilak, ik stap meestal het grootste gedeelte van de rit tenzij er een mooi galop pad is en ben daarom vaak ook wel zo'n 4 a 5 uur onderweg. :') Maar ivm een lies 'blessure' moet ik van de fysio toch meer gaan draven.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:20

meer mensne last van dat endomondo niet wil synchroniseren....
mijn tomtom spark3 geeft het door zegt ie maar endomondo pakt het niet
om nu elke keer de route zelf in te tekenen word ook een beetje teveel werk..
ook zo ineens trouwens

gister heerlijk stuk gereden in (sahara )ommen stegeren was super gezellig en 4,5 uur opt peerd gezeten 30 km gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:55

Ik heb dat vooral als ik even niet getracked heb, dan moet ie weer ff opstarten lijkt het. Maar anders gaat het tegenwoordig heel erg vlot

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 13:06

Gister 30 km gereden tijdens de paarden 2 daagse. Vandaag toch maar lekker thuis gebleven, genoeg km's afgelegd de afgelopen periode. Inmiddels genoeg voor plekje 29! Maar zullen snel weer afdalen denk ik. Fijn weekend allemaal, heerlijk weer om te rijden! Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 14:18

Dat is 'mijn' bos. Zelf dit weekend getrouwd anders had ik ook meegedaan denk ik!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 15:19

Van de week weer eens de 11 km aangetikt, het opbouwen gaat super. Gister 4 km gewandeld en vandaag een rondje van 7 km gedaan met dit mooie weer :)!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 16:45

Robijntjah schreef:
Dat is 'mijn' bos. Zelf dit weekend getrouwd anders had ik ook meegedaan denk ik!

Gefeliciteerd! En mooi bos!

Super fijn Jets, ik 'volg' jullie op insta en dacht al dat het voorspoedig ging, fijne plek om zo weer op te trainen ook.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 19:54

Oei door jullie weekend ritjes ben ik naar de 36e plek verkast. Morgen begint mijn weekend dus dan er even tegen aan haha! :D

Super mooie foto's weer trouwens. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:32

Onder het motto iedereen plaatst de meest rooskleurige foto's van z'n rit, wil ik vandaag de minst rooskleurige kanten van mijn rit laten zien!

Wij moeten altijd een weg oversteken komen altijd langs een kerk en basisschool. Opzich allemaal geen probleem maar wel dingen waar ik steeds weer rekening mee moet houden. In de spits uren is het vreselijk druk en kom ik de weg bijna niet over. Om half 9 is de school aan en is het heel druk met kinderen en ouders. Om halve en hele uren gaat de kerkklok. Gelukkig kan ik daarna uren rijden in een super mooi gebied! :D

Doen jullie mee? Ik ben benieuwd wat voor minder leuke dingen jullie moeten passeren!

Afbeelding Dit is bij de school, kan je eigenlijk niet zien, kon geen betere foto maken want er was opeens iets heel eng. :')
Afbeelding Dit is dan de kerk.
Afbeelding En hier 2 foto's van de weg.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:12

Flink wat fjorden zie ik voorbij komen.

Hier een weekendje weg met fjord en een patrouillerit gereden. Erg leuk om te doen!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding