Hier vandaag de 10 km-grens overschreden En het was leuk Heel rustig gereden, veel gestapt maar het was ook zo lekker weer! Toch ook aantal keer gedraafd en stukje galop en [***] heeft nergens last van gehad Niet buiten adem, maar 1x hoesten en tot op het einde geen snot (en met afzadelen en proesten zat er ineens in 1 neusgat wat). Dus jeeej Wel weer last van zijn headshaking, het wordt duidelijk lente
Nog fotootje..
En nog een filmpje wat ik graag wil laten zien, [***] gaat tegenwoordig meteen al naar buiten (zodat hij niet in de stal staat als er opgestrooid wordt) en krijgt zijn hooi nu natgemaakt. Maar als het toch in de loop van de dag wat opdroogt zorgt hij zelf voor de rest
Wie weet Maar daar ga ik in ieder geval niet meer op hopen/actief naartoe werken, want elke keer als ik dat doe krijgt hij wel weer wat anders aan de hand Dus desnoods maar gewoon zo, mijn doel is toch om trektochtjes te doen met 20/25 km per dag en dat kan ook best op deze manier
__Nicky
Geplaatst: 24-03-15 13:15
Ritje van vanmorgen. Best een pittig ritje voor puppy (technisch en en op sommige stukken best zwaar terrein). Doel was niet boven z'n tempo te lopen in draf en wat meer over de rug te rijden. Best aardig gelukt
Super dat je zo'n fijne rit hebt gehad Sabine! Heerlijk!
Helene, echt zo gaef! Knappe Nina!
Hier vanmiddag weer naar strand geweest. Kort galopje gepakt en wat stukjes gedraafd. Toch ff stap terug doen na z'n ziekzijn van vorige week. Nu helaas zaterdag oas weer tijd...
Jeej, toch dagje eerder al tijd! Tis nu zulk mooi weer en ze geven de komende dagen niet geweldig af, dus ga m nu snel ff poetsen en lekker rondje strand pakken. Goed begin van het weekend!
Mijn 6 weken stop zijn bijna om dus volgende week hopelijk weer het eerste rondje wandelen en dan opbouwen naar rondhobbelen
JoycexEnya
Geplaatst: 27-03-15 18:25
Mijn rondje voor vandaag wou eerst kkein rondje van 3 tot 5 km maar is meer geworden ben wel blij met me gemiddelde snelheid. Nu js ze 2 dagen vrij, morgen moet ik werken en word slecht weer en zondag ben ik op de appaloosa dag.
Chouchou
Geplaatst: 27-03-15 19:06
Ik wilde net zeggen dat je wel kon merken dat het afgelopen dagen zulk slecht weer is geweest, en toen was er weer leven in het topic
Hier vandaag nog wisselvallig weer, veel wind en af en toe een buitje, maar ook heel soms wat zonnestralen. Paard was behoorlijk fris en aanstellerig!
Licor
Geplaatst: 27-03-15 19:08
Lekker jaan!
Mooney fijn dat je weer mag gaan opbouwen! Blessures zijn altijd k*t
Cchanny balen zeg! Hoop dat t weer snel beter gaat!
Sabine gaat ook de goede kant op! Wanneer wil je trektocht gaan doen?
Hier gisteren ook weer een rondje gedaan! Het regende wel maar was toch een lekker stukje rijden..
Zo chouchou wat heb jij onder je kont dan? Stiekem gefietst zeker :p 25 km in bijna 2 uur Pff hihi
Anoniem
Geplaatst: 27-03-15 21:14
[***] is herrezen
Heb lang in- en uitgestapt, als je dat niet meerekent hebben we 7.3 km/u gemiddeld gereden. Voor alleen op pad te zijn best netjes vind ik Hij werkte zo fijn mee In het begin een paar keer gehoest, verder veel gebriest (maar op zo'n ontspannen manier) en op het einde had hij wat snot maar niks kort van adem of buiten adem ofzo
Morgen tijd voor de APK-keuring Dierenarts/chiropractor komt langs om hem eens volledig te checken (nek, rug & bewegingen ed). Ben echt benieuwd!
@ horsies5 : goh, heb nog niks vast staan ofzo, had gedacht ergens in mei maar als dat nog niet kan is het najaar ook een optie Heb wel al de route gepland + pauzeplaatsen & overnachting Wil de eerste keer een weekend doen (zaterdag & zondag, dus 1 overnachting) en in de buurt blijven .. gewoon als test
Oeh Nicky op jou gemiddelde snelheid moet ik komen, zit vandaag met dik 10 km weer op 6,7, op de een of ander manier kom ik niet hoger dan dat. Tips voor me?? Nou moet ik eerlijk bekennen ik moest een heel stuk langs de weg dus kon ik alleen maar stappen, maar al zet ik er meerdere stukken draf in en een galop kom ik niet hoger dan die 6,7
Ik haal alleen dir snelheid als ie heel druk is hoor, dan ligt het tempo giga hoog aangezien ik ook veel stap tussendoor (terrein hier laat niet overal draf toe)...
Langere afstanden gaan rijden dan wordt je hoeveelheid draf ten opzichte van draf hoger en gaat je gemiddelde omhoog op zulke kleine stukjes stappen drukt je gemiddelde gigantisch
Chouchou
Geplaatst: 29-03-15 00:11
Dat is inderdaad zeker waar! Als je ipv 10 de volgende keer al 12 km rijdt, heb je 2 km meer om te draven! Ik kijk ook vaak even voordat ik ga uitstappen wat dan de gemiddelde snelheid is en wat het na het uitstappen is geworden. Als ik dan 25 km rij in totaal, daalt de gemiddelde snelheid per km stappen ongeveer met 0,7 à 0,75 km/u, terwijl als ik 30 km in totaal rij, de gemiddelde snelheid per km stappen daalt met een gemiddelde meer in de richting van 0,55 à 0,6 km/u Dat is dus zeker iets om rekening mee te houden!
Enne, ik heb jouw ritje van vandaag eens bekeken Deflin, je stapt natuurlijk nog wel heel veel. Daarnaast heeft hij pas na 3 minuten kilometers geteld, dus de eerste 3 minuten 'sta je stil', dat drukt je gemiddelde ook. Als je dus een hogere gemiddelde snelheid wil halen, zou ik eerst eens beginnen met wat meer draven