Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:17

Hier is dat nog even wachten tot na 15/9 in België :D

evdpanne

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 23:36

Wij mogen altijd op strand gelukkig :D. Wel alleen tussen Noordwijk en Langevelderslag. Na 1 oktober mogen we ook weer langs Langevelderslag richting Zandvoort en na 1 november mogen we volgens mij zelfs langs Noordwijk richting Katwijk. Dat laatste is nieuw volgens mij :j. Deze week uiteindelijk toch nog lekker gereden. Maandag naar strand, woensdag gewandeld buiten, donderdag klein rondje door de regen (soms moet je met zo’n gekke challenge _O- ) en vandaag weer lekker rondje met stukje bos. En sta nog op plek 14, best trots!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 05:38

evdpanne schreef:
Deze week uiteindelijk toch nog lekker gereden. Maandag naar strand, woensdag gewandeld buiten, donderdag klein rondje door de regen (soms moet je met zo’n gekke challenge _O- )

Die je ook mee met de challenge via de endurance uitdagingen? Ben nu flink aan het stijgen , deze week 30km afgelegd, ook regen getrotseerd om de 3x10 km te behalen!

Hoe is het met de hoef van je paard afgelopen?

Onze afgelopen week:

Afbeelding

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 08:00

Wat een heerlijke plaatjes!

Hier ging het niet zo hard ivm Winnies blessure en Palm heeft nog niet zoveel km gemaakt. Met mijn jaarling Vie wandel ik eens in de week/twee weken. Die track ik ook, maar staat helaas wat verder weg in de opfok.
Afbeelding
Afbeelding

Super blij want na opbouwen met wandelen en aan de fiets Winnie deze week weer twee keer voor de kar gehad! *\o/*
Afbeelding

Palm wil ik ook meer km gaan opbouwen, misschien dat ik vandaag een wat groter rondje doe :)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:41

Wij hebben alsnog voor dit najaar en volgend voorjaar een eventingkalender gekregen *\o/* dus ik ga zeker aan de bak met buitenritten haha. Galoptraining is altijd leuker in het veld :Y)
Zowel morgen als maandag ga ik met mijn nieuwe stalgenoten de ruiterroute in de buurt rijden. Ze zitten er zo dichtbij maar meer dan een "grote blok" van 20min en "kleine blok" van 10min op straat kennen de meeste niet :)) dus heb beloofd om ze op sleeptouw te nemen als ik op pad ga.

En een stalgenote rijdt ook eventings als ik het goed begrepen heb, of wil dat doen, dus zijn we alvast met 2.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:01

Wij mogen in de zomer wel op het strand, maar pas na 18u (of voor een bepaald uur, maar ik ben geen ochtendmens dus dat weet ik niet) en op mooie dagen is het dan eerlijk gezegd alsnog veel te druk vind ik persoonlijk om met je paard op het strand te komen (maar wij trekken ook graag een sprintje of gaan lekker sokken wassen) dat vind ik te gevaarlijk als het nog druk is/veel kinderen. Dus eigenlijk komen wij in de zomer nauwelijks op het strand :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:05

Oh heerlijk weer het strand op!
Hier nog steeds kreupel. Maandag weer contact met de dierenarts :\

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:08

Vervelend Daihyo! Nooit leuk kreupel paard..

Gister avond zijn we nog naar huis bos geweest. Het was toch eerder donker dan gedacht :')
Kon blind op Roosje vertrouwen ze leidde ons zo naar huis. In galop :')
Leuke ervaring maar volgende keer zorg ik toch voor licht.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:50

Een paar plekken kan je ook jaarrond op het strand maar die strandpassen zijn niet zo goedkoop en je zit dan alsnog met de toeristen en dagjesmensen.
De andere plekken is vanaf juni tot 15/9 enkel voor 9u of na 19u toegankelijk. In juli/augustus nog doenbaar omdat het lang licht is. Nu is het al rond 20u45 donker, dat beperkt de tijd aardig en bij mooi weer zit je dan alsnog met de drukte.
Voor mij is het ook nog eens 1u-1u15 enkele rit. Doordeweeks kan ik dan maar enkel op de 4 dagen/maand waarbij ik om 13u klaar ben. Anders is het amper de moeite om te vertrekken, voor 18u ben ik niet op stal...

Jamiefris licht is wel handig ja :)) Baal er ook wel van dat het alweer sneller donker is! Beperkt toch de mogelijkheden als je werkt tot 17u bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:56

Afbeelding

11 km gemaakt. Heerlijk.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:08

Hier ook heerlijk gereden!
Iets verder dan gepland en beetje verdwaald... Maar erg genoten! Stond ineens bij het water in Schloß Dankern...
Ietwat uit de richting.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:25

Dat ziet er ver uit, hoeveel km was het? :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 16:54

Het was idd best een stukje! Zo'n 19km ongv. Valt mee
Ben niet echt de bos rond geweest verder!
Volgende keer wel weer!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:29

Ooh het lijkt idd veel verder. :) Ziet er uit als een mooie omgeving.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:48

Ook hier een rondje van 16 km ( 3u onderweg geweest . ). Is hier toch heel anders als in NL . Veel stenen en stapwegen

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:35

@ Winnie :wat een knapperds heb jij en fijn dat Winnie weer voor de kar kan nu en je kan gaan opbouwen!
@ Paddraigh :Mooie omgeving ,lijkt inderdaad een gigantisch lange rit zo. :)
@ Daihyo: Sterkte met je paard :knuffel: , hopelijk een snel en goed herstel en dan ook weer fijn op pad.

Hier een rondje van 13 km, was gelijk 10 plaatsen gestegen in de lijst :D
Langste rit met haar tot nu toe, ze was het niet gewend het afgelopen jaar om buitenritten te maken,dus we bouwen het langzaam op. (heb haar pas een maandje nu,dus vind ons al heel stoer zo samen op pad ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mag ik nu oversteken??? :)

Afbeelding

En even 1 met haar nieuwe Le Mieux dekje waar ze dus na de rit volledig droog onder vandaan kwam,echt super fijn!
Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:48

Ohhh Austerlitz! Wat heb ik daar wat afgecrosst zeg, heerlijk stuk bos :D

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:53

Ja he, je kunt zoveel kanten op hier. Stond vroeger in Harmelen met mijn oude paard en 2 jaar geleden naar Zeist verhuisd en ben er zo blij mee. Moest altijd de trailer pakken naar het bos en nu kan ik lekker vanaf stal. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:34

Blackberry28 schreef:
Ja he, je kunt zoveel kanten op hier. Stond vroeger in Harmelen met mijn oude paard en 2 jaar geleden naar Zeist verhuisd en ben er zo blij mee. Moest altijd de trailer pakken naar het bos en nu kan ik lekker vanaf stal. :)

Dat is inderdaad super fijn, ik heb mijn paard om die redenen 6 weken geleden ook verhuist. Ik kon nooit vanuit stal het bos in en was altijd afhankelijk van een kennis die met mij mee ging, super irritant! Nu kan ik vanuit stal alle kanten op, echt heerlijk! :D

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:46

Wat een mooie foto's komen er weer veel voorbij!

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 14:00

Mooie rondjes weer, in het donker lijkt me niks haha!

Hier ook naar het bos verhuisd omdat er zoveel tijd en kosten in het met de trailer naar het bos gaan ging zitten. Paarden staan nu alleen een beetje onhandig uit elkaar. Vie in Balloo, Winnie in Heerde op de Veluwe en Palm in Dalfsen, maar allemaal aan het bos en prachtige plekken om te rijden :) en voor mij nu lekker afwisselend :’)

Gister lekker een fanatiek rondje met Palm gedaan. Iets meer dan 8 km en lekker doorgereden en gegaloppeerd. Dat vind ie nog moeilijk en is nog niet helemaal bevestigd, maar ging super <3
Afbeelding

Daarna lekker een uurtje met Vie gewandeld, iets meer dan 3 km. Voor het eerst een nieuw rondje wat ze nog niet kende, maar ze gaf er niks om. Toekomst buitenrij paard <3
Afbeelding

En net een fijn relaxed rondje van 7 km gedaan met Winnie over de heide. Ze is zo lekker rustig en op haar plek op de nieuw stal :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:50

Eindelijk ook mijn eerste kms van dit seizoen. Niet op mijn eigen paard, want die is weer eens kreupel. Dat komt niet meer goed, dus ik moet tzt op zoek naar een nieuwe. Maar nu maar even genieten van iemand anders zijn paard.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:10

Oh wat naar Fabster. -O-

Ik heb vandaag weer een rondje met mijn kleine spitfire gedaan, ik ben wat aan het rommelen met haar. De laatste keer wilde ze absoluut niet lopen onder het zadel, ze stond bijna op 2 benen. Dus maar meteen gestopt, maar wat het nou precies is? vandaag was er niks aan de hand, (de singel wel wat losser gedaan, zodat ik er nog net niet met zadel en al onder lig met een zijsprong :') .
Maar weer eens een afspraak k met de zadelpasser maken, ik heb zo'n jonge paardenregeling.
Maar ik was blij dat ik haar af en toe achter het paard van mijn stalgenoot kon parkeren, t is zo'n tuttebel <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:41

Ook weer 22km op de teller vandaag :D enige nadeel van de nieuwe stal is dat we 3km over straat moeten naar een fijne ruiterroute, en 4km eer we in het veld zitten. Wil nog bekijken of er geen doorsteek te vinden is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:21

zaterdag bijna 20 km gereden met een nvvr rit die we georganiseerd hadden, natuurlijk halverwege koffie met appeltaart

we staan gelukkig nog 5e in de lijst