Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 17:21

Bah wat naar zieke paardjes, veel beterschap allemaal!
Hilli wat heerlijk weer opbouwen *\o/*
En mooie lange en korte ritten, het wordt er ook wel weer weer voor {:}
Moon bijzonder ritje hahahaha soort TREC :')

Hier vandaag ritje van 15 km en ook soort obstakel-schrik-training echt overal gedoe langs de ruiterpaden, bergen takken, bergen zand/grond en om de zoveel km tractoren, versnipperaars en gravers en mannen in de bosjes met kettingzagen duszzz. Gelukkig laatste stuk beetje door kunnen rijden en Ollie was erg braaf. Was blij dat ik Ber niet had meegenomen :=

Chouchou

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:02

Da's ook een lekker lang rondje, S_imonee! Ik film af en toe ook wel eens met mijn telefoon, mijn helmcamera is ook niet zo sterk van kwaliteit, maar natuurlijk wel makkelijker om veel mee te filmen dan met een telefoon :)

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:27

Via een ITP topic kwam ik zonet hier uit, wat ontzettend leuk! Is er nog een mogelijkheid om mij aan te sluiten? :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:34

Jazeker :) Stuur even een PB naar de TS van dit topic met hoe je te vinden bent op endomondo, dan kan zij je toevoegen aan de challenge!

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:15

Fijn rondje vandaag met zonsondergang :)

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 21:19

Waaauw mooi!!

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:17

Wauw mooi! Ik kan niet wachten om van het weekend weer te rijden! :D

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:17

ik probeer al een tijdje contact te leggen met ts om ook mee te doen.
maar ik krijg niks terug.
is er nog een andere manier om mee te kunnen doen?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:26

Komt vanzelf! Ts kan het druk hebben ;)
Je kunt wel gewoon rijden met je endomondo, als je later in de challenge komt,tellen de kilometer vanaf augustus gewoon mee hoor ;)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:03

ooh oke!

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:42

Ja ik ken ook een andere bokker die ook al een tijdje erbij probeert te komen, maar het kan even duren dus, maar het is het waard hoor :D

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:55

Mooie rondjes en foto's komen voorbij.
Op moment te druk voor een buiten rit en als ik um maak vergeet ik um aan te zetten.

leviria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 13:46

Ik doe mee, ik sta op de 76e plaats en ga vanmiddag voor het eerst een rondje alleen maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 14:00

Ok, vanaf nu mogen we [***] officieel de langzaamste pony ever noemen :(:)

Afbeelding

Afbeelding

Heb weer (via mail) contact gehad met de DA om te overleggen en op basis van wat hij in december gezien heeft en de beschrijving vindt hij het toch op een milde vorm van COPD (fibrose) lijken -O- Waarschijnlijk puur door ouderdom (en stof helpt natuurlijk ook niet) ...

Ben nog even verder in overleg of het nodig is dat hij nog eens langskomt etc. Maar omdat het allemaal zo wisselend is is het natuurlijk ook moeilijk. Na zaterdag heeft hij bv. geen snot meer gehad. Dinsdag in de (te stoffige) piste heeft hij niet gehoest, gisteren buiten in het bos weer wel .. Blijf 'm wel kort van adem vinden, minste inspanning (zelfs bij stukje stappen al) gaan die neusgaten verder open en als je gaat draven etc. dan vind ik hem echt gaan pompen (terwijl hij totaal niet hard gaat zoals je kan zien..). Maar echt last met ademen (de zogenaamde buikademhaling of dat ze echt gaan knijpen) heeft hij dan weer niet (gelukkig) ...

Zou mijn mannetje nu echt zo snel oud worden? -O-
Ben nu nog in overleg ivm het langskomen en hem eventueel ondersteunen met medicatie/kruiden. Misschien doet dat nog wel wat voor hem, maar zoals ik hem nu zie heb ik eigenlijk wel schrik voor het warme(re) weer ... Merken jullie dat jullie paarden dan standaard meer last hebben of hangt dat er vanaf?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:43

Jemig Sabine, je blijven maar tobben :(:)

Wat een prachtige zon zo op t pad!

Ik ben blij! Vanochtend groen licht gehad van de DA voor een staprondje strand! Tycho was daar weer fit genoeg voor gelukkig. :+: Tych was het er niet geheel mee eens dat we alleen maar gingen stappen, maar goed. Is voor z'n eigen bestwil.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:12

Moet nog 2 route in taken, want nu is me batterijen te leeg helaas :-)

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 17:46

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 18:52

Als het goed is, is iedereen die nog wachtte op deelname aan de challenge, nu uitgenodigd!

Ah Sabine... :(:) Misschien een slome pony, maar wel genoten toch? Dat is het belangrijkste! Balen van het slechte nieuws van de dierenarts, maar ook wel fijn dat er nu een naam aan te koppelen is en dat Cobe misschien wat te helpen is met medicatie.

Fijn Jaan! En gelukkig voor Tycho mogen jullie vast binnenkort ook weer drafjes en galopjes doen :)

Ik kan je foto niet zien, Macha6 :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:26

Het gaat echt van het één naar het ander :j -O-
En tja .. dan krijg je de eeuwige vraag: geniet [***] er wel van? Want ik kan het wel fijn vinden zo'n rondje als gisteren, maar vindt hij dat ook? Ik ga dan af op zijn reacties (het feit dat hij rondkijkt en met de oortjes erop loopt en meteen gaat draven als ik dat vraag, etc.) maar dat is ook maar mijn interpretatie ..

En verder blijft hij een puzzel op zich, vandaag was er immers weer geen vuiltje aan de lucht :+ Hij heeft gedraafd, gegaloppeerd, gerend, gebokt & gesprongen ... en er was maar 1 hoest in het begin en verder helemaal niks, ook niet buiten adem. Dus schiet mij maar lek :')

Hij blijft trouwens wel knap <3
Afbeelding

Afbeelding

En zijn springkunsten, op zijn [***]'s, met zo weinig mogelijk aanloop en zo weinig mogelijk inspanning :Y) :))

Dus ja, ik weet het allemaal niet momenteel, zal wel weer kijken worden van dag tot dag zoals ik nu al een eeuwigheid doe :+ Vind het alleen jammer als je plannen hebt (lange tochten/trektochten) en je de ene dag denkt 'komt goed' en de dag erna 'dat gaat nooit lukken zo' ... :\

@ Jaan81 : fijn dat Tycho weer mocht stappen! En dat die het er niet mee eens was is natuurlijk alleen maar positief ;)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:40

Lastig allemaal Sabine!
Ik kan je foto ook niet zien cheyenne..
Wat fijn jaan81!

Ik had donderdag een filmpje met mijn telefoon gemaakt. Hier het resultaat. Hij loopt op een gegeven moment een stukje vast.. geen idee hoe dat kwam haha.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:03

Leuk filmpje, mooi daar!

Sabine, lastig inderdaad als je bij het punt aankomt dat je je gaat afvragen of hij er zelf nog wel plezier in heeft. Maar van wat ik aan foto's en filmpjes van jullie heb gezien, denk ik dat zelf wel :j Maar realistisch blijven kijken is wel heel goed natuurlijk! En het kan dus ook zomaar dat hij soms z'n dag niet heeft, en soms juist wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:04

Moooooooi filmpje :j
Prachtige omgeving ook weer!

@ Chouchou : dank je :) Hoop dat je gelijk hebt en ik dus ook en dat we nog wel leuke dingen kunnen doen samen :j Op het gemakje :Y)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 21:58

als ik weet hoe ik foto's kan plaatsen zal ik mij en mn arabier appaloosa even voorstellen!
morgen met de trailer naar hargen aan zee of bergen kan ik er weer een paar kilometertjes bij optellen!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 01:04

Wat super dat Tycho weer is opgeknapt :)

Wat rot dat je zo blijft tobben Sabine met Cobe, toch blijft hij knap en leuk ;)

Vandaag een rondje van zo'n 5 km gedaan, ik op Elsa en mijn vriend en verzorgster op de fiets mee ieder met een shet erlangs wat een lol hebben we gehad, helaas geen foto's we hadden onze handen vol aan de pony's :+ :')

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 15:15

Tijd om weer even wat fotootjes te spammen, probeerde het gisteren al te doen maar via de mobiel gaat dat echt niet. Dus nu er even voor gaan zitten. Sinds ik op kamers woon kan ik alleen maar in het weekend rijden, maar dan geniet ik er wel des te meer van! *\o/* <3
Gisteren een rondje gemaakt met een andere bokker, voor het grootste gedeelte in het zonnetje maar helaas ook nog een bui op ons hoofd gehad..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna nog even mee geweest met een klein rondje met een andere kennis die haar groene paard aan de hand mee nam, voor de tweede keer. Erg leuk en ze deed het super braaf!
Afbeelding

En daarna de shetjes een borstelbeurt gegeven, ze vonden het heerlijk! De paarden verharen super op het moment en ze genieten er dan echt van, mochten we een plekje vergeten dan laten ze dat duidelijk weten :Y)
Afbeelding

En dan vanmorgen weer een heerlijk rondje in het zonnetje, wat genieten {:} <3 . Ook plannen gemaakt om in de meivakantie weer een minitrektocht te maken (3 dagen waarschijnlijk) naar de zwarte dennen bij Staphorst. :):) Zoals te zien wel pas later bedacht dat het wel handig was om endomondo ook aan te doen...
Afbeelding
Ik heb ook nog een filmpje gemaakt, maar hoe krijg je die op bokt? Hier de link in ieder geval:
https://youtu.be/47uaLpR079E

Ik hoop dat iedereen net zo'n lekker weekend heeft gehad als ik! /3 8-)