Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Lig ook al lekker in bed! Was wel enorm gezellig en weer prachtige natuur gezien. 
Eerst haar rustig krijgen in stap, dan in draf, daarna aanspringen en na een paar pasjes weer terugnemen. Wat natuurlijk neerkwam op dat ik haar eerst weer kalm moest krijgen, haar naar de hoefslag moest trekken en afremmen omdat ze niet meer luisterde.. Zenuwpees.
Alleen de kleur is lelijk.
Anoniem schreef:Nee, longeren vind ik niks. (
En heeeeeeeeeel soms maar dat is echt zelden doe ik longeren. 
Wie weet heb ik er wat aan zodat ik er misschien toch mee kan gaan beginnen haha je weet nooit.
Anoniem schreef:Nee, longeren vind ik niks.
maar vrij longeren vind ik dan weer wél leuk. Dus puur op lichaamstaal en stem je paard verschillende kanten op sturen, aan laten draven, stilzetten etc. Ook héél geschikt om in de winter te doen, want ik ben zelf minstens zo veel aan het rennen als de pony.
.
AlexVB schreef:Ik zal nooit zeggen dat grondwerk heilig is, maar.. Het is een geweldige aanvulling zo niet de basis voor een goede verstandhouding tussen jou en je paard. Genghis is mede hierdoor binnen een paar maanden van ongebalanceerd (r)arabier verandert in een paard dat super in balans is.
Ik zal het eens doorlezen.