zie er ook goede dingen tussen staan. zie wel wat ik er mee ga doen. heb zelf altijd met hele erge kou extra thermo kleding aan. ga denk ik binnenkort eens kijken voor nieuwe rijbroek. heb nog wat centen voor mijn verjaardag gekregen, die ik daar bij wil doen.
Henkje
Geplaatst: 16-10-13 16:39
Gelukkig wordt het eerst wat warmer Ik heb wel zo'n softshell rijbroek, dat scheelt ook al.
Net weer gaan wandelen met hond en paard. Paard was zo braaf dat ik er maar zonder zadel op ben geklommen. Touw als teugels. Zelfs nog stukjes gedraafd en heuveltje op gegaloppeerd. Nooit gedacht van zo'n schijtluis als ik Voelde wel echt subliem! Wat heb ik toch een geweldige paard!
Mooi uitzicht Paardjes hier staan 24/7 buiten op een open weg met af en toe een boerderij en ik fiets heel het jaar door naar de paarden, tis dan maar 3,5km maar in de kou/wind er veel
Hier is het nog droog. Niet dat het uitmaakt, want ik ga gewoon even dressuurmatig trainen in de binnenbak en daarna mag Alanda lekker de wei in en kan ik naar mijn werk
Hier is het ook droog. Wil Nelleke vanmiddag even longeren en als het kan de stal zover klaar maken voor de winter. Binnenkort even vlas halen en dan zijn we klaar voor de winter. Hopen dat het zondag een beetje weer is. Vriendin komt foto`s maken.
kinel
Geplaatst: 17-10-13 09:29
[quote="kinel"]Hier is het ook droog. Wil Nelleke vanmiddag even longeren en als het kan de stal zover klaar maken voor de winter. Binnenkort even vlas halen en dan zijn we klaar voor de winter. Hopen dat het zondag een beetje weer is. Vriendin komt foto`s maken. Mooie foto`s Henk.
Veel plezier op de veluwe! Leuke foto's henk! Dat hoef ik met gipsy nog niet te proberen haha. Gisteren nog even een rondje van 3 km gestapt. Voorlopig rijden we nog samen met een stalgenoot of met iemand lopend mee. Gipsy is alleen nog te onzeker en ik wil dat zij ook kan genieten van de ritjes. Ze is wel al veel stoerder en als er iemand mee loopt dat loopt ze al 3/4 rondje vooruit en ik kan zelfs al van de meelopende persoon wegdraven.
[naam] heeft ondertussen na 2 maanden rijden toch al redelijke bespiering gekregen. In de les gaat het al wat beter, ze kalmeert steeds meer in galop maar ze gaat nog steeds te snel.
Marcella
Geplaatst: 17-10-13 10:13
Mooie foto's Henkje.
Anoniem schreef:
Elske heeft ondertussen na 2 maanden rijden toch al redelijke bespiering gekregen. In de les gaat het al wat beter, ze kalmeert steeds meer in galop maar ze gaat nog steeds te snel.
Ga je dan plat door de bocht en dat hard gaan is nog de jeugdige onbalans.
Het is inderdaad jeugdige onbalans en komt wel goed. Bij draf heeft ze er ook nog steeds last van. Ik kan haar nu redelijk effectief naar buiten drukken dus ze snijdt de bochten ook niet zo af in galop en ze volgt ongeveer de hoefslag. De rust komt er wel in langzaam maar zeker.
Marcella
Geplaatst: 17-10-13 11:26
Ik ken het van zo'n 13 jaar geleden van die van mij alleen die van mij moest je ook nog bezig houden anders ging hij zelf het nodig erbij verzinnen. En die van mij ging in het begin als een plank door de bocht heen (was zadelmak gemaakt tijdens buitenritten).
29 Oktober heb ik hem alweer 13 jaar nooit verwacht dat ik het zo lang met hem zou uithouden.
Josien_
Geplaatst: 17-10-13 13:14
Als je in een binnenbak gaat rijden waarbij de bodem vrij zwaar is als je niet op de hoefslag rijdt kunnen ze ineens heel goed op de hoefslag blijven in galop .
Zo te horen gaan jullie goed vooruit Judith. Ja marcella de tijden vliegen om. Heb Nelleke ook alweer vijf en half jaar. De stal is schoon, maar van longeren is niks gekomen, had beter de zwemvliezen aan kunnen doen. Zo nat was de wei.morgen gezellig naar de film om 16.15 met dochter en oma. Gaan naar de nieuwe wildernis.
Mooie dag vandaag zeg! Helaas ging mijn dag al niet perfect van start door die rare ns Maar goed helaas niet op pad kunnen gaan, hoop dat jullie nog wel lekkere ritjes hebben kunnen maken!