Somebitch schreef:Die van mij heeft bronchitis en heeft dit ook na het rijden, het slijm uit de neus. Wel een stuk minder en per dag ook wel verschillend. Hoe vaker ik hem rij hoe minder slijm omdat alles los blijft.
Ik denk dat het bij hem ook misschien iets in die richting is. Vandaag was er immers geen vuiltje aan de lucht, net alsof hij gisteren alles eruit gegooid heeft 
Maar de longen van jou paard zijn ook zuiver? Omdat je zegt dat die bronchitis heeft (chronisch dan? ) maar dat is een ontsteking dus dan zijn de longen in principe niet zuiver, toch?
Heb vandaag wat filmpjes gemaakt, heb hem een half uur goed laten draven/galopperen in de longeerpiste. Wilde dan de filmpjes naar de DA doorsturen maar zelfs dat is de moeite niet want ik was meer buiten adem dan hij
Ook geen snot gezien..
Dus daarmee dat ik denk dat er was dingen ophopen als hij een paar dagen niks doet en dat het bij inspanning er dan uitkomt.. maar bij regelmatige inspanning dat het ophopen geen kans krijgt.. Ik ga wel eens kijken of weer voordroog of natmaken een optie is maar denk dat alles drastisch omgooien misschien toch niet nodig is..