Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naskapower

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:10

hooi dat een nacht geweekt heeft bevat nauwelijks nog voedingsstoffen, die zitten opgelost in het water. Dat daardoor bruin geworden is. Weken werkt goed maar alleen het hooi even goed nat maken (max 5 minuutjes) is genoeg.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:12

Voor zoiets zou ik wel de DA laten komen, voor je het weet heb je COPD en dat wil je niet :n

Mijn COPD'er kucht ook na een (zeldzaam) galopje, dan weet ik dat het net even te lang geduurd heeft. Verder nooit buiten adem (maar we maken wel enkel stapritten met een zeldzaam drafje of galopje).

Als hij wél buiten adem is, heeft hij een stevige allergische reactie en moet de DA er meteen bij, enkel cortisonen helpen dan om uit dat pompen te geraken..

edit: voordroog helpt hier heel goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 12:24

Ik ken de theorie ivm het stalmanagment en hooi/voordroog etc.
De afweging waar ik nu mee zit is: eerst DA laten komen of eerst dingen veranderen om te zien welk effect dit heeft (en hoelang geef je dat tijd?).

Da gaat denk ik weer hetzelfde zeggen als vorige keer, maar misschien ook niet natuurlijk. Stalmanagment veranderen: ik voel dat ik wat moeite heb om staleigenaresse erover aan te spreken :o Niet omdat het zo'n onmogelijke mensen zijn, dat juist niet, maar omdat ze al zoveel speciaals en anders doen voor mijn pony's.. Maarja, het zal er toch van moeten komen want het blijft duren en wordt er niet beter op (en dat buiten adem zijn is iets van nu hoor, daarvoor had hij gewoon wat hoest en snot, het is niet dat hij al 3 maande zo rondloopt ;) ). Daarom denk ik ook: misschien toch DA, als die dan dingen zegt is dat ook makkelijker voor mij ivm veranderingen... Ga hem sowieso straks eens mailen met de uitleg en foto's, eens kijken wat hij ervan zegt, heb ik dat toch al..

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:07

Ik zou voor het twee kiezen Sabine. En dan zou ik het zeker twee weken de tijd geven :) Hooi nat maken (dus niet weken) kan ook al een hele hoop schelen als je niet over wilt op voordroog.

Straks maar weer een ritje maken op het strand. Zal vandaag de hartslagmeter weer eens meenemen :)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:33

Je hebt inderdaad gelijk naskapower. Vroegah werd mij dag geadviseerd bij mijn paard en dat is inmiddels 17 jaar terug :o

Ik zou ook voor de tweede optie kiezen en toch ze bijna 24/7 buiten zetten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 18:17

Wat een prachtige omgevingen vorige pagina zeg!

Super dat het nu lukt in een veld!

Dat snot geen idee aan wat dat ligt... :\

Hier vandaag terug gereden met Jack en dit is het resultaat:

Afbeelding

Kunnen dus zeggen dat hij van tempo netjes een klasse 1 aan zou kunnen al :D . En ik klagen dat die zo traag voorruit ging maar sinds ik in dit topic zit zie ik dat die eigenlijk best snel gaat nog en zelfs sneller dan sommigen anderen. *\o/*

Vorige keer zat zijn tempo nog op 8,4km/u en zijn galop op 25km/u ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:00

Somebitch schreef:
Die van mij heeft bronchitis en heeft dit ook na het rijden, het slijm uit de neus. Wel een stuk minder en per dag ook wel verschillend. Hoe vaker ik hem rij hoe minder slijm omdat alles los blijft.

Ik denk dat het bij hem ook misschien iets in die richting is. Vandaag was er immers geen vuiltje aan de lucht, net alsof hij gisteren alles eruit gegooid heeft :+

Maar de longen van jou paard zijn ook zuiver? Omdat je zegt dat die bronchitis heeft (chronisch dan? ) maar dat is een ontsteking dus dan zijn de longen in principe niet zuiver, toch?

Heb vandaag wat filmpjes gemaakt, heb hem een half uur goed laten draven/galopperen in de longeerpiste. Wilde dan de filmpjes naar de DA doorsturen maar zelfs dat is de moeite niet want ik was meer buiten adem dan hij :') Ook geen snot gezien..

Dus daarmee dat ik denk dat er was dingen ophopen als hij een paar dagen niks doet en dat het bij inspanning er dan uitkomt.. maar bij regelmatige inspanning dat het ophopen geen kans krijgt.. Ik ga wel eens kijken of weer voordroog of natmaken een optie is maar denk dat alles drastisch omgooien misschien toch niet nodig is..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 19:06

Op warme dagen heeft hij er voornamelijk last van en dan vooral in een stoffige bak. Maar ook na een paar weken rust omdat het slijm dan niet los komt, ook niet met ventipulmin of prednisonol. ik heb er op wedstrijd niet verder naar door gevraagd. Ze zei dat zijn longen goed waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:03

Ok, en heb je het idee hoe het slijm er komt?
Denk dat het bij [***] misschien ook zoiets is, en dat het dan nu misschien "erger" wordt door de leeftijd ofzo? Hij wordt natuurlijk al wel een dagje ouder.. ;)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 20:17

Vandaag klein ritje op het strand (we zijn nog opbouwende vanuit blessureleed) :)

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:11

Weer heerlijke 8 Km gereden,
zelfs even samen er op gezeten,

Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:21

Die van mij is ook al wat ouder. Hoe het slijm er komt, geen idee. Wist ik dat maar. :+ Kan zijn omdat hij nog steeds op stro staat (geen optie om dit te vervangen) daarom staat wel zijn staldeur altijd open zodat hij zelf kan kiezen of hij binnen of buiten staat, zowel overdag als 'snachts winter of zomer.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:31

Gisteren heerlijk 15 km gereden.
Ik en eem vriendin (kim_Asterix) zijn aan het oefenen voor een kennismakingsklasse van de endurance in Wateren. Gemiddelde doel was 8 km/u we reden 8.4km/u wel door flink wat te versnellen in de galop. We hadden het nirt gedacht, om het te halen, omdat we veel stapte tussendoor.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer draftraining met mijn ander fjord ( die is behoorlijk dik en geen conditie) das een rondje van ongeveer 8

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:11

Goedemorgen,

Hier afgelopen zaterdag ook weer een kort trainingsritje gemaakt van ± 20km met Genghis. Hij is duidelijk klaar voor a.s. zaterdag om zijn 1ste wedstrijd te rijden in Bierbeek..

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:48

Ik kan mij zo voorstellen waar je gereden hebt Alex :D .
12km/u haal ik nog niet met de mijne maar ik ben al blij met waar we nu na 6 trainingen al staan :D . Die 9km/u zal misschien hier nog een 10km/u worden.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:14

Het is een beetje een illegale route. Ik wilde een paar km galopperen met Genghis en ik had de hond bij. Voor haar is het altijd een genot als ze mee mag rennen op de lange rechte stukken. Het voordeel van de hond meenemen is dat Genghis zich in de galop dan rustiger laat rijden en dan zijn tempo aanpast. Vandaar niet harder dan ± 28km..

En Lori, Je bent van harte welkom eens te komen rijden buiten een wedstrijd. Er is nog veel te ontdekken in het park Hoge Kempen..

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:13

Heerlijke ritten weer allemaal!
Ik ben vandaag verdwaald... Wist het niet meer. Gelukkig zit er een kaart in Endomondo haha.
38 km gereden.. Was niet helemaal de bedoeling. Gelukkig hield paard het goed vol.
En ik heb de 1000 km bereikt in de challenge :') Niet op de manier die ik wilde, maar goed. We hebben het gehaald :') :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:33

Zo kan je het ook doen natuurlijk :')

@ AlexVB : ziet er goed uit! Dat lukt wel in Bierbeek :j Ga je de 20 starten of meteen de 30?
Mooie omgeving ook waar je in zit :)

@ JoycexEnya : komt wel goed als ik dat zo zie, als je het redt is wat meer stappen nooit slecht natuurlijk, kan je paard ook beter herstellen ;)

@ Somebitch : ah ok, dacht dat je misschien een verklaring had waar ik dan ook ideeën van kon op doen :Y) Ga toch eens kijken of ze wat dingen willen veranderen op stal en hopelijk doet dat wat .. en anders, tja, dan maar doen wat hij aangeeft te kunnen & willen zeker? Het oudje :+

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:16

[***] schreef:
Zo kan je het ook doen natuurlijk :')

@ AlexVB : ziet er goed uit! Dat lukt wel in Bierbeek :j Ga je de 20 starten of meteen de 30?
Mooie omgeving ook waar je in zit :)

Wij gaan meteen voor de 30. De 20 is voor onze paarden een warming-up.. ;)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:35

Ik heb een tijdje niet gekeken in dit topic, maar heb wat bijgelezen.
En ik zag dat het ging over een kennismakingsklasse meerijden

Dat heb ik zelf ook enkele jaren geleden gedaan en ik wil toch iedereen nog even erop wijzen dat je het niet moet onderschatten :)
(ik heb natuurlijk bijlange niet zoveel ervaring met deze tak van de sport als de meesten hier :+ )

In België wordt er toch echt gestreefd naar 10 km/u als je nog binnen de tijd wilt binnenkomen.
Ik reed namelijk 9,5 km/u en ik was net niet op tijd binnen :=
Ook kreeg ik strafpunten voor hartslag (deze was 56)
Dus misschien zijn de regels in België iets anders als in Nederland?

En voor de rest heb ik allemaal mooie ritten zien langskomen, dat maakt me jaloers! :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:37

In belgie is het inderdaad heel anders als in Nederland, en idd een hartslag boven de 44 (dacht ik) daar krijg je strafpunten op

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:41

Hier vandaag alleen een korte wandeling gemaakt, paard is ziekjes. Eet niet tot amper, drinkt wel, mest niet. Wilde zelfs geen gras! DA komt straks. Hopelijk snel weer m'n dondersteen terug...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:43

Oei dat klinkt niet best, succes straks :(:)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:53

Gelukkig is de puntentelling van BE voor mij niet interessant op dit moment.

Maar voor de mensen die het interesseert is hier een link naar het Belgisch reglement zoals deze nu geldt:

https://www.equibel.be/media/docs/1425457964-1.pdf

Edit: Succes en beterschap Jaan..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:04

Wil sowieso nog eens terug gaan. Enkel wanneer is de vraag, heb over een korte tijd mijn rijbewijs maar wil dan eerst mijzelf nog trainen op met een trailer rijden grinnik. Maar zal wel eens lukken :D .