Relive challenges #1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 00:39

Sabbientje

Re: Relive challenges #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 10:05

Deze maand word het hier niet heel veel ben ik bang.
Afgelopen weekend vonden we het te glad om buiten te rijden.
En de komende 2 weekenden zijn we zelf weg. (wintersport)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 11:44

Ik heb m'n weekplanningen gemaakt, en zou het net moeten redden als ik iets vaker buiten uitstap in het donker :')
Vind het best lastig om het aantal te halen naast full time werken, nu het nog zo vroeg donker is. Even 's avonds erop uit is een stuk lastiger zo, maar vorig jaar heb ik wel geleerd dat pony niet bang is in het donker, en wat de veiligste weggetjes zijn (we moesten heel lang opbouwen aan de hand, en dat mocht eigenlijk niet in de binnenbak, gezien die toen nog te mul was, dus we gingen maar naar buiten).
Wat dat betreft dus wel een leuke uitdaging, daagt wel uit tot dingen die we normaal niet zo maar zouden doen. Merk ook dat ik makkelijker ga wandelen nu, en dat is toch wel heel gezellig.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 14:39

LoveBodin schreef:
Ik heb m'n weekplanningen gemaakt, en zou het net moeten redden als ik iets vaker buiten uitstap in het donker :')
Vind het best lastig om het aantal te halen naast full time werken, nu het nog zo vroeg donker is. Even 's avonds erop uit is een stuk lastiger zo, maar vorig jaar heb ik wel geleerd dat pony niet bang is in het donker, en wat de veiligste weggetjes zijn (we moesten heel lang opbouwen aan de hand, en dat mocht eigenlijk niet in de binnenbak, gezien die toen nog te mul was, dus we gingen maar naar buiten).
Wat dat betreft dus wel een leuke uitdaging, daagt wel uit tot dingen die we normaal niet zo maar zouden doen. Merk ook dat ik makkelijker ga wandelen nu, en dat is toch wel heel gezellig.

Herkenbaar hoor :)
Ik werk ook fulltime, echt de langere km die we moeten maken moeten we hebben van de weekenden.
Door de weeks maak ik dan nu 2 keer een wandeling als een soort van kerstboom :') Krijg wel altijd complimenten dat we zo goed zichtbaar zijn.

Peerd vind het wandelen ook gezellig en het is een fijne afwisseling

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 10:34

Gisteren weer een compliment gehad met de zichtbaarheid.
Normaal doe ik mijzelf ook nog als halve kerstboom, maar nu was mijn vriend aan het mee wandelen ,dus die kreeg de extra lampjes om.

Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 12:03

Prachtige combi. Ik heb ooit ergens gelezen dat het groene licht het meest zichtbare is over een langere afstand.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 13:05

SjonnieZ schreef:
Prachtige combi. Ik heb ooit ergens gelezen dat het groene licht het meest zichtbare is over een langere afstand.

Interessant en goed om te weten!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:08

hier zit ik met de kinderen. kan met nox rondje doen buiten maar niet met debbie, vanavond richting de bak om te rijden. hopelijk van weekend weer wat kms

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:11

Ziet er goed uit qua verlichting!!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 19:30

Vandaag tussen het werk door eindelijk weer eens een ritje kunnen doen.
Afgelopen 10 dagen alleen maar dichte mist gehad of regen.. -O-

Dus droog, met kei harde wind was fijn. Frisse paarden ook :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 17:38

Heb al best een aantal ritjes gemaakt, maar ga de challenge deze maand niet halen. De km's en uren had ik snel, maar kom niet aan 10 keer. Zit al wel over de 100 km, maar dat zijn dan nog maar 7 ritjes. Tel alleen het buitenrijden mee natuurlijk.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 18:05

Ik had gister ook een rondje 'met de wind onder de billen' :+ Vandaag dan weer precies het tegenovergestelde en een heerlijk relaxed paard en alles met een los teugeltje, perfect.

Had ook even twijfels of ik deze maand de challenge ging halen, maar ik red het net wel. Moet nog 1 activiteit, dus dat moet lukken.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 00:35

Ik heb deze maand 1x een ritje gemaakt met tweespan en nog niet eens buiten. We zijn heel druk met alles in orde maken om de paarden aan huis te krijgen. Super spannend en ook wel leuk.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 09:53

pjer schreef:
Ik heb deze maand 1x een ritje gemaakt met tweespan en nog niet eens buiten. We zijn heel druk met alles in orde maken om de paarden aan huis te krijgen. Super spannend en ook wel leuk.

maar dit is ok wel een super leuk is waardoor je het niet red!

hier kom ik wel aan de 10x wat doen. maar het zijn vaak wandelrondjes met de kinderen.
straks gaan we weer rondje met de wagen maar dat is ook max 6km

volgende uitdaging gaan we gewoon weer tegen aan :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 15:58

Oh gaat het dan niet alleen om 10 x buitenrijden, maar alle activiteiten? Dan heb ik hem wel allang gehaald. Maar ik zet in relive liever alleen de buitenritten, om het zuiver te houden.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 18:15

Ik ga de challenge niet halen, maar we hebben vandaag heerlijk in de ZON gereden *\o/* *\o/*
Helemaal blij!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 00:05

Ik heb vandaag voor het eerst sinds 27 december weer eens op m’n paard gezeten. Het akkefietje van 7 december had toch wat meer impact en schade toegebracht dan gehoopt. De afgelopen 3 weken heeft mn instructrice de opbouw gedaan nadat z’n SI gewrichten zijn ingespoten… best een uitdaging door alle sneeuw en gladheid hier, was meneer nogal fris.
Ons stap ritje van vandaag was zalig maar ook af en toe best een uitdaging.

De challenge laat ik deze maand maar voor wat het is. Al lang blij dat we weer in de lift zitten.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 11:26

Fijn dat de eerste stap weer is gemaakt. Langzaam aan komen jullie er weer!

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:33

Bloodymary schreef:
Oh gaat het dan niet alleen om 10 x buitenrijden, maar alle activiteiten? Dan heb ik hem wel allang gehaald. Maar ik zet in relive liever alleen de buitenritten, om het zuiver te houden.

10x buitenritten dit kan met fietsen wandelen of mennen zijn

dan je 50 km's die je halen moet

en je 10uur die je moet opnemen

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 08:41

Bloodymary schreef:

Alles wat niet in de bak is :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 08:41

SjonnieZ schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst sinds 27 december weer eens op m’n paard gezeten. Het akkefietje van 7 december had toch wat meer impact en schade toegebracht dan gehoopt. De afgelopen 3 weken heeft mn instructrice de opbouw gedaan nadat z’n SI gewrichten zijn ingespoten… best een uitdaging door alle sneeuw en gladheid hier, was meneer nogal fris.
Ons stap ritje van vandaag was zalig maar ook af en toe best een uitdaging.

De challenge laat ik deze maand maar voor wat het is. Al lang blij dat we weer in de lift zitten.

Wat fijn dat de eerste stappen weer zijn gezet!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 08:42

Lisa_22 schreef:
Ik ga de challenge niet halen, maar we hebben vandaag heerlijk in de ZON gereden *\o/* *\o/*
Helemaal blij!

Ja heerlijk he! *\o/*

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 10:40

Ik heb gisteren voor het eerst alleen met het tweespan gereden dus zonder instructeur erbij. Rete spannend natuurlijk. Ik geloof dat mijn man wel relive had aangezet voor me, maar was het vergeten uit te zetten daar kwam ik laat in de avond pas achter dus de hele autorit van zeewolde naar assen staat er ook bij hahaha zo eens kijken of ik dat weg kan gooien. De rit zelf ging best goed. Linkerpaard was wel een beetje een heethoofd en ik moet nog wennen hoe je daar mee omgaat (niet te bang maar ook niet laten gaan) rechterpaard had ook wel zin in de benen te strekken maar is wel doodbraaf gelukkig. En 's avond nog even een rijles gehad met hert rechterpaard (laatste keer voor de verhuizing) en meneer heeft ineens bedacht dat hij begint te begrijpen hoe aanleuning werkt. Ben heel trots op hem! 3 jaar geleden deed hij alsof hij zadelmak was maar eigenlijk snapte hij nog niets van de ruiter en ok niet van het sturen etc en nu vind hij zijgangen een eitje en doet hij zijn stinkende best.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 13:19

Mooi pjer… 2-span met zoveel power voor je uit lijkt mij ook echt wel moeilijk. Dus knap dat je het aangedurfd hebt. Succes verder met de verhuizing.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-25 14:09

pjer schreef:
Ik heb gisteren voor het eerst alleen met het tweespan gereden dus zonder instructeur erbij. Rete spannend natuurlijk. Ik geloof dat mijn man wel relive had aangezet voor me, maar was het vergeten uit te zetten daar kwam ik laat in de avond pas achter dus de hele autorit van zeewolde naar assen staat er ook bij hahaha zo eens kijken of ik dat weg kan gooien. De rit zelf ging best goed. Linkerpaard was wel een beetje een heethoofd en ik moet nog wennen hoe je daar mee omgaat (niet te bang maar ook niet laten gaan) rechterpaard had ook wel zin in de benen te strekken maar is wel doodbraaf gelukkig. En 's avond nog even een rijles gehad met hert rechterpaard (laatste keer voor de verhuizing) en meneer heeft ineens bedacht dat hij begint te begrijpen hoe aanleuning werkt. Ben heel trots op hem! 3 jaar geleden deed hij alsof hij zadelmak was maar eigenlijk snapte hij nog niets van de ruiter en ok niet van het sturen etc en nu vind hij zijgangen een eitje en doet hij zijn stinkende best.

Wel heel tof dat je met je tweespan hebt gereden! :D Lijkt me enorm vet gevoel!
En succes met de verhuizing inderdaad