Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:54

Ik tel het er ook altijd bij ivm de kilometers :')
Maar de laaste tijd neemt pony genoegen met erg weinig in en uitstappen haha.
Hij heeft echt een beren conditie en wil alleen maar gáán!
Na een dikke driekwartier alleen maar draven en galloperen is hij nog steeds aan het drammen :')
Dom paard haha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:58

Ahhhh wat een lieve foto <3

Uitstappen zul je gewoon mee moeten rekenen hoor met je gemiddelden zeker in klasse 1 omdat je met hartslag lager dan 60 aan moet komen. De snelheid die gegeven wordt is de minimum snelheid. Over hoe te trainen staan in het endurance topic flink wat tips. Vooral niet te snel - te snel willen gaan, veel flink stappen en in een tempo kunnen draven over langere afstanden en voldoende rust inbouwen, zijn tips die ik altijd aanhoud. En... 1000 km training erin op verschillend terrein met langzaam tempo (8 a 10 km/uur) qua opbouw kun je dan denken aan 40 weken a 25 km.

Drammende pony's is soms }:) als je dat uren moet volhouden... probeer altijd rust erin te trainen, veel stappen, relaxed kunnen rijden, dat vind ik dus wel belangrijk en wel zo prettig. Maar goed ben ook een taart qua leeftijd hahaha.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:00

ooh ben ik dus niet de enige superassie haha :-) want die van mijn wilt ook alleen maar drammen en gaan zullen leuk samen zijn haha, alhoewel vandag was die echt moe na zo rit, hij begon al vroeg met uitstappen uit zichzelf haha

Ben opzich al 2 jaar bezig met afstanden alleen de Km/uur liggen heel erg verschillend de ene xtje is gemiddelde 4 en en de andere x 8 ;)
wil dit jaar beetje serieus mee trainen mis een x proefstarten en volgendjaar echt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:03

Leuk joh gewoon doen.
Ber, mijn schimmeltje is ook een dramstraal in de dop hoor, is soms ook gewoon karakter. Als handpaardje is ze al aardig aan het drammen denk als ik erop zit dat ik mijn handen eraan vol heb =:)
Naja 't houd je van de straat :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:42

Hier zijn de gemiddelden ook gewoon inclusief in- en uitstappen :j . Nu vandaag was dat 15min in- en uitstappen en heb daarna een klein galopje gepakt en 15min gedraafd... 10min stap, terug 15min draf (na een kleine galopje) en daarna uitgestapt...

duss op een training van 1u10 was nu 40min stappen en 30 draven (met kleine galopjes). :) Dus in verhouding meer stap nog maar zijn pas 1,5 week terug aan het trainen :) . Maar mijn doel ligt eigenlijk vooral op grote ritten met véél tempo... nu heb tijd er zit geen haast achter :+ .

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:52

Wat zijn jullie allemaal goed bezig geweest zeg.
leuke topics en plaatjes komen er voobij!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:08

Ik lees dat het hier eventjes over endurance ging/gaat. Ik zou dit jaar heel graag de kennismakingsklasse rijden in Renkum. Ik heb geen trailer maar dit is voor mij een thuiswedstrijd aangezien de start bij mij op stal is.
Zelf heb ik geen ervaring in Endurance, (of überhaupt officiële wedstrijden) hoe werkt dat met inschrijven? En wil er misschien iemand samen met mij rijden?

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 23:46

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 01:22

Naskapower schreef:
Ik lees dat het hier eventjes over endurance ging/gaat. Ik zou dit jaar heel graag de kennismakingsklasse rijden in Renkum. Ik heb geen trailer maar dit is voor mij een thuiswedstrijd aangezien de start bij mij op stal is.
Zelf heb ik geen ervaring in Endurance, (of überhaupt officiële wedstrijden) hoe werkt dat met inschrijven? En wil er misschien iemand samen met mij rijden?

Ik sta in wageningen met mijn pony ik wil wel een keer samen rijden en je uitleggen over endurance?
Ik start zelf in renkum een hogere klasse denk ik.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:21

@Lori,

Je kan de 20km van Lanaken in augustus als doel stellen om te starten en zo eens te proeven van de endurance.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:38

Nou op zich zou die wel een optie zijn enkel zou ik er dan al snel een weekendje willen aangooien om er een paar dagen uit te zijn en terug heerlijk door de bossen te rijden daar en het cross parcour bij Genk terug eens te benutten :') ..... moest het zijn dat ik er raak misschien is het dan wel een optie inderdaad Alex :) . Enkel zien tegen dan mijn rijbewijs ig wel. :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:40

In lanaken kan je prima overnachten. :j Hebben wij toen ook gedaan :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:47

Ja overnachten zou op zich geen probleem zijn denk ik, ken ook iemand in Lanaken zelf ben meer aan het denken over mijn vervoer dan want ik kan zelf rijden tegen dan maar zit wel nog vast aan of een b- vrachtje huren (wat aardig oploopt) of een trailer want zou het zonde vinden om als ik eindelijk terug daar ben maar een dag te blijven :D . Die bossen daar zijn voor mij de hemel op aarde in vergelijking met wat je hier voorgeschoteld krijgt van uitrij mogelijkheden _O- .

Ben nu aan het balen dat ik geen trec op de planning zie in Be ook, had dat graag eens gedaan nog maarja als ik direct naar Eersel moet |o .

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:18

hoi
ik wil ook graag meedoen maar ik vind endomondo niet in de appstore.
hoe kan je hem downloaden?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:36

Nou toch echt gewoon in de appstore maar misschien dat je het op de site https://www.endomondo.com/home ook vindt de app. Heb je android op je telefoon of windows ? :)

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:50

hoe heet de app dan? ik had endomondo ingetypt maar ik krijg alleen voor hardlopen en fietsen en my tracks

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:54

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:55

Hoihoi,

Ik heb een vraag voor de endomondogebruikers:

Ik wilde ook endomondo installeren, had m ook gevonden in de appstore, maar mijn telefoon (HTC Wildfire S) blijft zeggen dat er te weinig ruimte is. Echter: vrije ruimte intern is >24 MB, SD kaart zelfs >6 GB. De app zou rond de 13 MB zijn. Iemand enig idee?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 14:22

Nieuwe telefoon kopen :+
Ik heb ook een wildfire s gehad, maar je kan bijna alleen Facebook, whatsapp en nog net je mail erop en hij is vol. Dikke bagger telefoon vond ik het :')

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 16:43

zo weer 12 km erbij, het was best fris zeg.
laatste daggie mooi weer volgens de berichten, hoop dat het zonnetje snel weer terug komt want ik kan aan dit weer wel wennen.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:38

Vandaag een lekker stapritje. Klapperen jullie paarden ook wel eens met de kaken als ze ontspannen zijn? :+

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:06

@S_imonee: dat zeggen mijn huisgenoten ook al, maar niemand die er eentje voor me kopen wil :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:49

Zooo fijn gereden vanmiddag! Naar een ander gedeelte van het bos waar ik maar zelden kom, maar het is er echt prachtig! Had een rondje bedacht waarvan ik dacht dat het ongeveer 15 km was, maar bleek toch een stukje langer te zijn. In het midden een sùper fijne galop, meestal kan ze alleen maar hard, harder, hardst, maar nu was het zo mooi beheerst! Helemaal blij :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:51

Wat een superleuk kaartje/grafiek! Gewoon 2 km galopperen, kan ik alleen maar van dromen :Y) :+

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:53

Chouchou schreef:
Zooo fijn gereden vanmiddag! Naar een ander gedeelte van het bos waar ik maar zelden kom, maar het is er echt prachtig! Had een rondje bedacht waarvan ik dacht dat het ongeveer 15 km was, maar bleek toch een stukje langer te zijn. In het midden een sùper fijne galop, meestal kan ze alleen maar hard, harder, hardst, maar nu was het zo mooi beheerst! Helemaal blij :D

[ [url=m/UWBfSo.png]Afbeelding[/url] ]

Jaaa in "mijn" bos haha :)