Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsier

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:32

:wow: Dorine heeft inderdaad al flink wat kilometers in de benen zeg.
Ik heb niet meer gereden de afgelopen week, mij te warm.
Hier is het nu heerlijk afgekoeld dus morgen maar weer een rondje doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 20:36

Morgen heb ik les, zaterdag wedstrijd en zondag is moeders jarig. Geen idee dus of ik deze week nog aan een rondje ga toekomen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 08:45

Ha hallo! Ik doe ook mee :-D Had in een andere challenge vanaf januari dit jaar al 850 km'ers gesprokkeld, maar die tellen jammer genoeg niet mee... grinnik.

Dus enfin, dat wordt morgen weer van start na een weekje rust vanwege de hitte.... Oh ja, ik leg ze af met een IJslander.

Rijden jullie ook regelmatig op andere locaties of meestal vanuit stal/ huis?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:15

Verschilt bij mij, als ik gewoon een rondje doe voor/na het werk (of geen zin heb om de trailer aan te koppelen :+ ) dan vanaf huis, maar het strand is hier 20 min met de trailer vandaan, dus daar ga ik ook erg graag heen. Of eens afspreken met vrienden om vanaf hun plek te vertrekken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:00

Ik ben zwaar jaloers :+

Vandaag is de dierenarts geweest. Lage rugpijn en nog steeds heel stijf. Daardoor onregelmatig in de achterbenen.
10 dagen Metacam, 2 weken stappen en dan opnieuw contact. Daar gaat de zomer... :\

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:01

Wat balen Amanda! Beterschap voor Jimmie!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:43

Oh nee. Balen amanda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:51

Moet je beperkt stappen? Anders kan je die kleine rondjes ook tracken. 14x 500m is alles samen ook 7km.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:59

Ja doe ik ook. Ik zie dat ze van afgelopen week op fietsen staan, dus ga ze ff aanpassen.
Maar de hei zit er voorlopig niet in :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:01

Daihyo schreef:
Ik ben zwaar jaloers :+

Vandaag is de dierenarts geweest. Lage rugpijn en nog steeds heel stijf. Daardoor onregelmatig in de achterbenen.
10 dagen Metacam, 2 weken stappen en dan opnieuw contact. Daar gaat de zomer... :

Mag je ernaast lopen en/ of fietsen?
Dan doe ik ook wel regelmatig om de rug te ontlasten.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:04

Ja er naast lopen. Fietsen kent hij niet. We wandelen al ruim een week, dus daar gaan we gewoon mee door :j

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:16

dat is balen...leuk hoor, in een kudde, maar dit soort geintjes zijn altijd erg jammer.

Ik rijd bijna altijd van huis uit, gewoon, omdat het kan ( en ik naast het bos woon, waar we eindeloos kunnen rijden. Heb alleen geen watertjes, dus binnenkort neem ik mn merrie een keer mee naar haar vorige eigenaar , waar we dan ook overnachten.

wil ook nog steeds naar het strand!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:47

Hier vanaf stal door de polder. We gaan zekden met de trailer. Ik vind dat voor een wandeling ook niet nodig. En rijden doen we maar weinig.

Amanda, balen zeg. Maar stappen telt idd ook mee.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 22:22

Niet fijn Amanda, is het inmiddels al wat rustiger in de kudde?
Ik rij niet als het zo warm is, of alleen stappen onder de bomen.
Ik woon aan de bosrand/zandverstuiving en mijn paard staat om de hoek bij de buurvrouw dus dat is echt ideaal.
Het heeft net enorm hard geregend *\o/* het is zo nodig hier, er zijn al verschillende bomen dood gegaan van de droogte, heel naar om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:28

Had een uitnodiging voor de nieuwe challenge, dus toch maar even geaccepteerd.
Vorige challenge is een beetje dramatisch geweest, nog nooit zo weinig kilometers gedaan :o In totaal 68.22 waarvan volgens mij 65 ofzo gewandeld :+ Maarja, het was niet zo mijn jaar, laten we het daarop houden ...

Intussen wel weer voorzichtig begonnen met rijden, een paar kleine rondjes gedaan en hoop het toch weer te kunnen uitbouwen naar meer, want genieten blijft het wel. Zit momenteel alleen met de hoefschoenen te klooien dus dat moeten we nog even uitzoeken waarom dat nu niet meer wil.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:40

[***] schreef:
Had een uitnodiging voor de nieuwe challenge, dus toch maar even geaccepteerd.
Vorige challenge is een beetje dramatisch geweest, nog nooit zo weinig kilometers gedaan :o In totaal 68.22 waarvan volgens mij 65 ofzo gewandeld :+ Maarja, het was niet zo mijn jaar, laten we het daarop houden ...

Intussen wel weer voorzichtig begonnen met rijden, een paar kleine rondjes gedaan en hoop het toch weer te kunnen uitbouwen naar meer, want genieten blijft het wel. Zit momenteel alleen met de hoefschoenen te klooien dus dat moeten we nog even uitzoeken waarom dat nu niet meer wil.

Ik zag het op insta ja! Leuk dat je weer aan het rijden bent. Normaliter ben ik ook veel actiever met buiten rijden maar ik had geen doelen (Epe ging niet door)

Ach ik probeer nu 2 keer in de week lekker buiten te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:49

Dank je :) Doelen ga ik maar niet maken, want daar komt toch niks goeds van.
Voor nu wil ik gewoon graag zo vaak mogelijk opstappen, gewoon voor 2-3 km op het gemakje, ben ik al blij mee. En dan zien we van daaruit wel weer verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:50

Hier met de ergste hitte ook niet gereden maar nu zijn er bokkers hier op vakantie dus we maken zo best wat km's. Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:56

Wij hebben 3 ruiterroutes in de buurt lopen. De ene van 18,5km ken ik intussen uit het hoofd. De route van 12 heb ik 1x gedaan en nog wat eigen stukjes aangekleed nadien, want is vooral een stap/drafroute en weinig bijzonder.
Er is nog een route van 27,5km die de ene helft samenloopt in de lus met die van 18,5km. Even online op de kaart gespiekt en ik heb gevonden waar dus die 2 lussen splitsen en weer samenkomen. Blijkbaar liggen die 2 punten niet zo ver van mijn weiland, dus ik ga deze middag het onbekende deel van die grote lus eens rijden. Wordt volgens mij een rondje van ongeveer 11km. Altijd fijn om doordeweeks erbij te kunnen pakken en wie weet rij ik de grote lus ooit eens helemaal.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:57

Hier nog steeds veel te benauwd om te rijden...
Er rijden naar het meer om wat te zwemmen verder eingelijk niet

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:15

Macho heeft ook lang hitte-vrij gehad. Vanochtend klein rondje gedaan, werd wel snel warm maar rustig gestapt en gedraafd, ging prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:22

Ik heb me halfweg de lus die ik wou verkennen mogen omkeren. De straat waar de route langs loopt ligt overhoop voor wegenwerken en dat staat nergens aangeduid -O- heb dan via maps eens gekeken en was een flink stuk terug en dan doorsteken via de grote baan (70km-weg) om terug op de route te komen. Gezien de wolken die afkwamen gewoon huiswaarts gekeerd. Zat net op tijd in de auto na afzadelen. Het is een smalle straat, als daar een menner zich moet omdraaien gaat die niet blij worden.
Mensen die de weg niet kennen omdat ze niet uit de streek zijn evenmin. Ofwel moeten ze gps bijhebben en dan op de route kijken waar de doorsteek kan, ofw ruim 5km terugrijden en de andere lus volgen. Maar dan zijn ze wel 10km route kwijt natuurlijk.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:24

Zijn er ook mensen die zich zo dolenthousiast in het zweet willen werken dat ze zich direct maar hiervoor hebben opgegeven?
[MWS] Endomondo Challenge: Fit te paard met bokt

Ik heb het maar eens gedaan om een stok achter de deur te creëren..... :-P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:44

Wat is dat, ruiterfitheid ofzoiets?

Ik zou het eigenlijk moeten doen. Mijn eigen conditie is prut, mijn billen te dik, na het rijden spannen mijn laarzen vaak kneiterhard en mijn eigen lenigheid/souplesse is ook niet om naar huis te schrijven :')

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:24

Ik geniet er nog even heel hard van dat ik op de 3e plek sta _O- als de uni over 2 weken begint zal dat wel weer afgelopen zijn. :')