Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:07

Ik trek altijd regenpak aan. Zit daar prima mee in het zadel.
Fjordenvriendje staat ook 24/7 buiten, zoder deken. Die 'ontzie' ik niet met regen hoor. Zet hem daarna dan altijd met zweetdeken op uurtje in stal, of met regendeken buiten. Gaat prima!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:10

Whihi Sorry, ik rij erg fantiek buiten sta ook nummer 1 ;)

Ik ga gewoon na buiten heb vaak nog broek en jas op stal leggen ;) Boeit me niet en me paard na op stal zweetdeken op en opwarmen en daarna winterdeken weer op en zelf weg

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:21

Als het regent rij ik met rainlegs over m'n rijbroek heen, waterdichte jas en laarzen. Ponylief heeft een waterdichte uitrijdeken op, maar die staat in de wei wel met deken op

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:40

Nicky wat voor lange waterdichte chaps heb je dan??

Die rainlegs ben jij wel tevreden over nienke? Heb er al een aantal over gehoord die het niet zo fijn vonden.

Jaan. Vindt je dat niet te glad dan?? Denk dat ik mijn zadel zo uitglij hihi.
En je hebt tijdens het rijden in regen ook geen deken over het paard heen?

Ben normaal niet echt een mietje maar op de een of andere manier vindt ik de combie regen en zweten tijdens de rit zelf geen fijn idee.

Top hoor moonforever! Diep respect ik ben echt een mooi weer ruiter maar heb mezelf voorgenomen het dit jaar anders te doen

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:56

Ik vind rainlegs prima! Nou moet ik wel zeggen dat ik een verzorgpony heb die niet dagelijks gereden hoeft te worden, dus als het echt hard regent ga ik niet rijden.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:07

Dat was ik ook, aangezien wij geen bak of pedock hebben vanwege de verbouwing en werken aan de bak enzo.. ga nu door weer en wind rijden. Ze moeten er toch uit :)
Vind ook niet erg en me PAARD ook niet

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:16

kim345 schreef:
Voor wie het leuk vind om mijn rondje te zien:

Hihi, dat is het gebied waar ik altijd rijd. Als je het leuk vind om een keer samen te rijden vind ik dat leuk. Zelf sta ik bij Staadegaard met een Haflinger merrie. Zo'n rondje als jij hier gereden hebt zou voor ons een flinke uitdaging, maar met een beetje uitdaging is natuurlijk niks mis. Zelf zitten we op het moment op ongeveer 10 km per rit. Dat doe ik in ongeveer een uurtje.

Groetjes Nienke
Afbeelding

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 01:27

Wat een heerlijke oortjesfoto's komen er weer voorbij!

Ik heb vandaag ook weer lekker gereden. Endomondo niet aangezet omdat m'n batterij bijna leeg was en ik die liever bewaar voor noodgevallen! Ik had vandaag nogal een zware dag, en geniet dan extra van die tijd op de rug van m'n bijrijdpaard om even m'n hoofd te kunnen legen <3! Het is een hele 'stoere' arabische hengst, maar toen we een stel schapen tegen kwam wou hij er echt met geen mogelijkheid langs, held op sokken hoor! :')

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:27

Hoi allemaal!
Lijkt me leuk om hieraan mee te doen, alleen zag in de OP dat er een link was, kan iemand die mij sturen?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:45

@naskapower
ja ik wil best een keer samen rijden, leuk! Zaterdag begint wel mijn endurance seizoen weer maar als ik een rustig ritje ga maken wil ik wel eens samen rijden. Ik denk dat mijn rondje een beetje ambitieus is als je dat niet eerder doet... (afstand wel oke maar de snelheid maakt het pittig)

in de regen rijdt ik wel gewoon. Liever niet want mijn regenjas is niet waterdicht. Voor de pony maakt het niet uit dat ze flink moet werken en zweet, juist lekker dan wordt ze direct weer gekoeld door het regenwater :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:00

Ik rij ook gewoon door weer en wind nu moet ik zeggen dat ik koude wind vervelender vind dat regen. Ik kan de route ook wat aanpassen dat ik meer beschut rij. Alleen het laatste stuk (3 km) moet ik altijd over 'de vlakte', zo dan kan je nog behoorlijk verkleumen :brr:

Als het zo koud is rij ik met een thermo maillot onder mijn rijbroek en thermo trui plus warmere jas, en gewoon alles draven, dat scheelt ook :+ Pony heeft geen last van de regen of kou, of laat ik het zo zeggen nog nooit iets van gemerkt, maar heb haar ook dekenmodel geschoren, dan is ze niet zo kaal op haar achterwerk. Na afloop krijgt ze altijd een uurtje nog een wollen deken op, daarna pas weer haar gewone staldeken.

Deze week geen km's gemaakt alleen even gelongeerd, zaterdag mogen we onze 1e endurance wedstrijd rijden echt super veel zin in.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:35

M_nouska schreef:
Hoi allemaal!
Lijkt me leuk om hieraan mee te doen, alleen zag in de OP dat er een link was, kan iemand die mij sturen?

Stuur even een PB naar de TS van dit topic met je naam zoals je te vinden bent op endomondo, zij kan je dan toevoegen :)

_Nicky, je wordt binnenkort toegevoegd aan de challenge :)

Het liefst ontwijk ik de regen, ik zal in ieder geval niet zo snel vertrekken terwijl het al regent, maar soms begint het onderweg wel eens. Ik dek mijn paard er niet voor af, lekker juist! Mijn winterjas is waterdicht, mijn broek alleen niet. Dat kan dus best even afzien zijn als je daarna nog met je natte rijbroek moet uitmesten, dus meestal zorg ik dat ik alles al heb gedaan voor het rijden zodat ik daarna gewoon snel naar huis kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:41

Ik ben een mooi-weer ruiter :+ Moet dringend eens gaan oefenen met regenachtige omstandigheden. Immers, als ik groen licht krijg binnenkort wil ik toch echt eens die trektocht gaan doen, en dan kan je niet alles op voorhand plannen ... Voorbije zondag voor het eerst sinds héél lang nog eens nat geworden in het bos, maar die bui was ook op 2 minuten weer voorbij :')

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 13:11

deflin schreef:
Nicky wat voor lange waterdichte chaps heb je dan??

Die rainlegs ben jij wel tevreden over nienke? Heb er al een aantal over gehoord die het niet zo fijn vonden.

Jaan. Vindt je dat niet te glad dan?? Denk dat ik mijn zadel zo uitglij hihi.
En je hebt tijdens het rijden in regen ook geen deken over het paard heen?

Ben normaal niet echt een mietje maar op de een of andere manier vindt ik de combie regen en zweten tijdens de rit zelf geen fijn idee.

Top hoor moonforever! Diep respect ik ben echt een mooi weer ruiter maar heb mezelf voorgenomen het dit jaar anders te doen

Ik heb chaps van Rambo. Heerlijk warm!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:01

[***] schreef:
Ik ben een mooi-weer ruiter :+ Moet dringend eens gaan oefenen met regenachtige omstandigheden. Immers, als ik groen licht krijg binnenkort wil ik toch echt eens die trektocht gaan doen, en dan kan je niet alles op voorhand plannen ... Voorbije zondag voor het eerst sinds héél lang nog eens nat geworden in het bos, maar die bui was ook op 2 minuten weer voorbij :')

Ik heb een mooi weer pony :') die heel raar gaat lopen als ze door de regen heen moet :') die maak ik wel net zo blij met een uitrijdeken als het regent :j

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:52

Mijn laatste rit van gisteren staat er bij de challenge niet bij. Weer iemand hoe dat kan? Of wat ik daar aan kan doen?

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:55

NienkeV1994 schreef:
[***] schreef:

Ik heb een mooi weer pony :') die heel raar gaat lopen als ze door de regen heen moet :') die maak ik wel net zo blij met een uitrijdeken als het regent :j

Hier net hetzelfde :+

Ik wil wel maar ponylief is gewoon een prinsesje O:)

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:17

Mijn paard is dol op regen. Ze gaat ook heel fijn lopen als het regent. Tja raar paard zullen we maar zeggen

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:57

Nou helaas vanmorgen mijn pakketje met hoefschoenen gemist. Dus weer uitstellen..
Als het regent heb ik een enorm fijne rijbroek van Decathlon, volledig waterdicht en met fleece vanbinnen dus ook lekker warm!
Hopelijk ontvang ik morgen de schoenen dan kan ik morgen en zondag nog even twee mini ritjes doen(inlopen) en daarna wat gaan uitbreiden en dan hoop ik over een week of 2/3 weer volledig ervoor te kunnen gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:35

Wat voor schoenen heb je besteld dan? Hoop hier vooralsnog dat het zonder gaat kunnen want is toch veel gedoe als je zo gaat rondlezen dus zie het niet zo meteen zitten := Voorlopig lijkt hij soms wat gevoelig maar niet dat hij echt op eieren loopt ofzo dus ik hoop als de hoef éénmaal is zoals die moet zijn (goede straal etc) dat hij dan gewoon zo kan.. ondanks de grindpaden hier...

Qua regen is hij wel meer mietje geworden dan vroeger. Leg hem bij veel regen/wind/koude een deken op voor zijn rug/spieren maar sindsdien heeft hij ook meer moeite met regen op zijn blote kont :+ Tot wanneer gebruiken jullie dan zo'n uitrijdeken? Want kan me niet voorstellen dat je dat bij 20 of 30 graden ofzo nog doet, ookal zou het dan regenen.. dat ben je blij met regen denk ik, haha.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:56

Hier zonder iets van extra´s gewoon de regen in. Alleen als het echt hard zou regenen trek ik de waxjas aan die dan ook gedeeltelijk over de rug van Genghis ligt. Maar dan moet het echt hard regenen..

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:54

Zo, na vandaag van de 0 af hihi, heb er 13,3 bijgeschreven en toen viel mijn telefoon uit Whoepsie. In totaal bijna 20 km gereden. Vrijwel alleen gestapt alleen het laatste stukje op de terug weg gedraaft en in galop gezeten.
Vanmorgen nog de rainlegs aangeschaft, gelukkig geen regen gehad maar wel warme benen.

Ik heb zojuist de hoefsmid gebeld om weer ijzers er onder te zetten, zijn hoeven gaan voor verticaal scheuren en wil niet dat ze verder gaan.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:03

Sabine V, ik heb Cavallo's, had eerst voor de Cavallo Sport maar daar is er nu 1 van kapot(was iets aan de ruime kant dus ging steeds verdraaien en viel vaak uit ed.) en achter heb ik de Trek Slim, die is extra smal vanwege zijn smalle hoeven. Nu heb ik voor voor ook de Trek besteld alleen dan de gewone. Die sluiten nauwer en dichter om de hoef waardoor ze niet kunnen draaien(zijn ook iets smaller) en dus hopelijk langer mee gaan :')

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:20

Bij mij gebeuren er vreemde dingen in de challenge..... Ik stond eerst 4e met 997km. Woensdag heb ik 22km gereden. Die telde hij er niet bij op. En nu staan m'n KMS op 973..... Iemand enig idee hoe dit kan?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:27

HafNap schreef:
Bij mij gebeuren er vreemde dingen in de challenge..... Ik stond eerst 4e met 997km. Woensdag heb ik 22km gereden. Die telde hij er niet bij op. En nu staan m'n KMS op 973..... Iemand enig idee hoe dit kan?

Dat is vreemd inderdaad... Ik neem aan dat je niet per ongeluk 'exclude from statistics' hebt aangeklikt, dus ik zou het ook niet weten. Als je in je statistieken op je profiel naar het aantal km kijkt, op hoeveel kom je dan vanaf augustus?