vouwt=fout?
Paardjes hier staan nu op hun winterplek, vlak aan het bos. Echt super!
Gisteren daar voor het eerst in de bak gereden, waren meteen rustig en relaxt. Wel een goed teken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilli schreef:@dc: klopt, maar ik wil hier ook alvast wel antwoord geven
Uiteindelijk wil je van 15-5 wel naar nog meer draf en minder stap. Je kan dat doen door 15-5 af te bouwen naar 15-4, 15-3, enzovoort. Herstelt je paard daarin goed, dan ga je uiteindelijk naar 20-5 en met tussenstappen dan steeds langer draven. Ervaring leert dat je met 25-5 al heel prima snelheden kunt halen.
Snadrem schreef:Even een vraagje voor de endurance rijders hier: Hoe vaak stappen jullie tijdens een rit of training? Ik heb gisteren ongeveer 20 minuten warm gestapt, en vervolgens een kwartier gedraafd rond de 14 a 15 km per uur. Vervolgens tien minuten gestapt en weer een kwartier gedraafd op hogere snelheid (tussen de 15 en 20 km per uur). Gedurende de rit wisselt dat steeds zo af, en heb ik steeds ongeveer een kwartier draf (evt. in combinatie met galop) en daarna een minuut of vijf tot tien stap zodat Alanda weer even op kan frissen. Ze houdt het zo heel goed vol, maar ik wil een beetje een idee hebben van waar ik naar toe kan werken.
Somebitch schreef:Snadrem schreef:Even een vraagje voor de endurance rijders hier: Hoe vaak stappen jullie tijdens een rit of training? Ik heb gisteren ongeveer 20 minuten warm gestapt, en vervolgens een kwartier gedraafd rond de 14 a 15 km per uur. Vervolgens tien minuten gestapt en weer een kwartier gedraafd op hogere snelheid (tussen de 15 en 20 km per uur). Gedurende de rit wisselt dat steeds zo af, en heb ik steeds ongeveer een kwartier draf (evt. in combinatie met galop) en daarna een minuut of vijf tot tien stap zodat Alanda weer even op kan frissen. Ze houdt het zo heel goed vol, maar ik wil een beetje een idee hebben van waar ik naar toe kan werken.
Ik stap alleen in en uit meer niet of ik zou moeten gaan stappen ivm de omstandigheden met verkeer enzo maar liever niet.
Somebitch schreef:In en uitstappen is 2 km ongeveer, daarnaast zijn mijn ritten wisselend van afstand.
Edit dus 2 km instappen en 2 km uitstappen