Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:32

Ik vergelijk het altijd maar een beetje met mezelf. Als ik heb hardgelopen en dat was erg pittig, ga ik de dag erna echt niet een wandeling van een km of 4/5 maken. Dan houd ik het bij een lekkere douche en gewoon je ding doen. Meer niet. Denk dat het bij een paard ongeveer hetzelfde werkt.

Wilde vandaag lekker rondje maken, maar tis echt belabberd weer. Zelf dit keer geen zin en puf om me nat te laten regenen, dus ga straks nog wel ff poetsen en met m int bakje spelen oid. Maar meer niet.

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:06

VanHuisUit schreef:
Tja paardenhouderij allemaal prima en goed en leuk maar endurance sport en training en zeker op klasse III/IV niveau is wel ff wat anders dan wat de meesten denken dat een zware training of flink rijden is. Alle respect hoor, maar wat hier gezegd wordt over rusttijden e.d. wordt gezegd door mensen die al jaren hoog en succesvol plus blessure- en dopingvrij in de sport zitten dus die weten het wat dat betreft echt wel hoor :j daarbij is endurance duur training ipv training op pieken in 5 of 10 minuten als een dressuurproef of dressuurtraining van een uurtje , springproef of springtraining van een uurtje of zelfs een SGW proef of training. SGW komt er nog het dichtste bij in de buurt.

Duszzz.

OK duidelijk Alex.

Helemaal mee eens!!
Ik heb ook paardenhouderij gedaan, en serieus er wordt daar alleen maar gekeken naar Dressuur en Springen. Al mijn ''endurance wijsheid'' (en dat is niet veel) komt van internet. Nu ik ook op het endurance forum zit gaat een wereld voor mij open.

Vandaag zou ik nog een rondje rijden, maar gelukkig wou mijn zusje vandaag ook wel een rondje doen, dus heeft zij lekker en rondje gedaan. Maar goed ook het regent nu behoorlijk ;(
Ongeveer 9 kilometer met een gemiddelde snelheid van 8 km per uur :)
Laatst bijgewerkt door laran op 25-02-15 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:06

Jaan, belabberd weer? Ik heb hier in Haamstede nog geen druppel gezien! Kom je toch lekker hier naar toe :D

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:28

Ja ik wilde ook gaan rijden maar ben nu blij dat ik dat niet gedaan heb :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:48

Paardennamen schreef:
Jaan, belabberd weer? Ik heb hier in Haamstede nog geen druppel gezien! Kom je toch lekker hier naar toe :D

Hier vanochtend heerlijk, tot half 11. Toen begon t flink te regenen en nu miezert het steeds, blegh!

Kom binnenkort wel een keer die kant op, lekker over westerschouwen rijden! Kijken hoe hij dat vindt ;)
En zaterdag ook richting Schouwen, strao *\o/*

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:26

O leuk! Welke ga je meedoen? Ik zit te slapen, je doet dus mee aan Noordwelle :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:35

Ik wilde het ook typen maar dat heb jij al,gedaan vanhuisuit!
moest laatst mijn stalhoudster ook uitleggen dat het echt geen ramp is dat ik niet 6 dagen in de week train...

hier is het ook prutweer. Had college geskipt en toen ging het regenen.. Dus toch maar geen,rondje hei meer gemaakt

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:57

Hier vanochtend nog wel eventjes lekker gereden, in het heerlijk warme zonnetje!

Afbeelding

Op de terugweg heb ik mijn nieuwe weidegenootje opgehaald (stond eerst bij een stal 1,5 km verderop) en ze staan nu al gewoon samen in de wei. In het begin was het nog even veel rennen met wat uithalen, waarbij mijn paard vooral degene was die opgejaagd werd, maar ze liep het andere paard er wel uit :P Daarna was het best snel al rustig, alleen het eten wil nog niet zo goed gedeeld worden. Morgen dus eerst even kijken hoe paard zich voelt, daarna kijken of ik nog een ritje ga doen of dat ze wel genoeg fysieke (en psychische) uitdaging gehad heeft.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:52

Interessant om te weten hoe endurancetraining werkt! Nooit geweten allemaal :n

Ik ben vandaag voor het eerst op Meijendeijl geweest! Rondje van 10km, niet al te lang, maar gelukkig hielden we het droog. Helaas wel een zweep verloren, oops!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:15

Vandaag heerlijke rit in het Dwingelerveld gemaakt!! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:17

Geen challenge-km's maar toch een leuk rondje gedaan aan de lange teugel *\o/*
Was beetje regenachtig maar het was te leuk om daarmee in te zitten. Hij liep zo fijn mee, hier en daar wat grasjes proberen snaaien en andere stoten uithalen (mij bijna in de plas trekken omdat hij geen natte voeten wilde bv. maar jammer genoeg voor hem was ik te handig en is hij er 2x doorheen gemoeten :)) ). Verder gewoon lekker relaxed, hij wandelt fijner mee dan mijn hond, haha.

Afbeelding

Afbeelding

En de noodzakelijke pis-stop, je weet immers nooit wanneer je weer thuis komt :Y)
Afbeelding

Dat is wel fijn aan [***], die doet alles wat die nodig acht gewoon onderweg, eender wanneer. Zowel eten als drinken uit plassen als dus de andere noodzakelijkheden (en daarvoor gaat die ook altijd netjes van het pad af :D )

Hahaha S_imonee, "lekker zonnig" :))

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:20

Wat handig zeg, dat hij er netjes een plekje voor op zoekt hihi. Die van mij mest altijd op de meeste onverwachtse en ongepaste momenten :') Plassen onderweg doet ze dan weer niet.. t is niet zo'n zeikerd, hihi.

Ja, maar, het was ook lekker zonnig :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:26

Zeker wel handig :j Hij heeft ook voordelen, haha :Y)
Iets minder handig is dat hij dat ook net zo goed in galop bv. doet .. dan gaat het van "oh, ik moet wat, ieeeeeee *op de rem*" en dan netjes in de berm zijn ding doen :+ Maar daar tegenover staat dat hij het zelden op straat doet, dan moet het echt dringend zijn en moet er nog een lang stuk weg voor de boeg zijn .. maar dan doet hij het ook wel op zijn gemakje in het midden van de weg, doorgaans als er een auto aan komt :o :') Maar gelukkig zijn die momenten echt zeldzaam, denk op nu 1.5 jaar op deze stal 2x meegemaakt ;)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:28

Simone, dan was je wel op tijd, want einde van de middag was het hier alleen maar grijs!

Over 1,5 week ga ik een buitenrit maken op een IJslander op Dwingelderveld :D Eindelijk een keer daar rijden, woon er al mijn hele leven op loopafstand vandaan, maar nog nooit te paard geweest. Weer een keer heerlijk lang rijden. Bij Juul loop ik er op moment alleen maar naast.

Juul mest altijd op zelfde plekje in de bocht als we van erf af zijn. Eigenaresse kan altijd zien of we buitenrit hebben gedaan of niet, aan dat bergje mest :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:56

Haha, dat is dan weer iets minder handig [***]. :=
We waren er om 11 uur zo'n beetje. Gingen denk ik tegen 12en weg en waren en tegen drieën weer hihi. Daarna kwam de bui :=
Leuk Lieneke! Kun je weer lekker een rit maken. Schiet al op met Juul dus? Hihi, das ook wel lollig :P

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:33

Juul moet nog maar 5 weken, en dat is ook wel te zien :')
Maar we blijven mooi beetje wandelen, kan ik straks snel weer op weg als veulie er is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:41

Knap van Cobe :j :+ die tut van mij wil alleen plassen op de trailer als ik een lange rit maak of bij grote, grote uitzondering ergens achteraf in de bosjes of zoiets (net meisje := ).
Wat een pisweer vandaag trouwens :P , hier dan (regio Rotterdam)

Wat leuk een veulentje <3 op komst.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:44

Het is echt zo leuk, elk jaar veulentjes. Jammer wel dat ik even wat minder kan rijden, maar dat gedartel is ook zo leuk om te zien.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:46

En zo rijden is natuurlijk geweldig!

Afbeelding

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 18:36

Ahhh.. Das wel en heel lief plaatje zo.. <3

Wij zijn weer naar t strand geweest vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:26

Héérlijke rit gemaakt vandaag. Zo trots op mijn pony! Hebben over een veld gestapt vandaag <3
Helaas tot 2x toe een hoefschoen verloren en zag toen ik hem in mijn hand mee nam(waren toch al op weg naar huis) dat hij gescheurd is... Helaas pindakaas dus.

Zag net wel bij kramer dat ze in de aanbieding waren nu dus dat is mooie timing :')
Zal vanavond even het kaartje uploaden, ga nu naar de film haha

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 14:53

Ochh die foto met dat veulen. Super schattig!
En het strand heerlijk! Dat heb ik met mijn eigen paard nog niet gedaan. Staat nog wel op mijn to do list.

Vandaag de maand februari afgesloten met een heerlijk ritje in de zon.
In Totaal 100.8km gereden deze maand.

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:08

Aahhh geweldig zeg dat veuletnjee !!:D

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:22

Mooie foto's :j *D <3

Wat balen van je hoefschoen SuperAssie -O-

Hier vandaag lekker kort rondje gedaan en dat zet de teller op 171 km deze maand. Nog nooit zoveel km's gereden :o :D poown is topfit momenteel en ik hou het gelukkig zelf ook goed vol (niet onbelangrijk hahaha).

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:36

Hier bijna 19km gereden vandaag tijdens de Strao Noordwelle. Paard was super! Zo trots op m en zo blij met m! <3