Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
VanHuisUit schreef:Tja paardenhouderij allemaal prima en goed en leuk maar endurance sport en training en zeker op klasse III/IV niveau is wel ff wat anders dan wat de meesten denken dat een zware training of flink rijden is. Alle respect hoor, maar wat hier gezegd wordt over rusttijden e.d. wordt gezegd door mensen die al jaren hoog en succesvol plus blessure- en dopingvrij in de sport zitten dus die weten het wat dat betreft echt wel hoordaarbij is endurance duur training ipv training op pieken in 5 of 10 minuten als een dressuurproef of dressuurtraining van een uurtje , springproef of springtraining van een uurtje of zelfs een SGW proef of training. SGW komt er nog het dichtste bij in de buurt.
Duszzz.
OK duidelijk Alex.
Paardennamen schreef:Jaan, belabberd weer? Ik heb hier in Haamstede nog geen druppel gezien! Kom je toch lekker hier naar toe

Daarna was het best snel al rustig, alleen het eten wil nog niet zo goed gedeeld worden. Morgen dus eerst even kijken hoe paard zich voelt, daarna kijken of ik nog een ritje ga doen of dat ze wel genoeg fysieke (en psychische) uitdaging gehad heeft. 
). Verder gewoon lekker relaxed, hij wandelt fijner mee dan mijn hond, haha.

)
Plassen onderweg doet ze dan weer niet.. t is niet zo'n zeikerd, hihi.
Hij heeft ook voordelen, haha 
Maar daar tegenover staat dat hij het zelden op straat doet, dan moet het echt dringend zijn en moet er nog een lang stuk weg voor de boeg zijn .. maar dan doet hij het ook wel op zijn gemakje in het midden van de weg, doorgaans als er een auto aan komt
Maar gelukkig zijn die momenten echt zeldzaam, denk op nu 1.5 jaar op deze stal 2x meegemaakt
Eindelijk een keer daar rijden, woon er al mijn hele leven op loopafstand vandaan, maar nog nooit te paard geweest. Weer een keer heerlijk lang rijden. Bij Juul loop ik er op moment alleen maar naast.