Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muiz
Moderator Algemeen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:48

Ik sta nu op 32 maar ik verwacht nog wel te stijgen. Als ik in de top 30 eindig ben ik heel blij :D

Hier staat alles op ijzers. We mennen veel over de weg dus dat is ook wel nodig.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:55

Mijne staat rondom op ijzers, midden in de winter een periode achter zonder ijzers, maar voor haal ik ze er niet onder weg, ben blij dat ik zijn voeten nu sinds 3 jaar goed stabiel heb, dat wil ik graag zo houden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:27

Hier blootsvoets, maar ik gebruik wel regelmatig schoenen omdat hier merendeel asfalt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:35

Hier rondom op ijzers. Ook omdat ik bij wedstrijden op gras/modderige bodem graag een vijsje zet, zeker bij springen of crossen.

Daarnaast loopt mijn paard achter gevoelig op grond en vooraan slijt hij zijn voeten immens kort omdat hij vaak gaat schrapen/krabben. Mijn smid gaat geen ijzers zetten als het niet absoluut nodig is, maar deze wil hij ook in de winter liefst niet blootvoets zetten. Het heeft flink werk gekost om ze goed te krijgen, we willen ze nu ook zo houden.
Mijn Tinker vertikt hij op ijzers te zetten, die heeft kneiterharde hoeven :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:39

Hier ook beide paarden op blote voeten. Ook grindpaden (noord Limburg) maar die vermijd ik zoveel mogelijk.
Na regen zijn ze wel prima te doen overigens :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:48

Hier ben ik blij met elke kilometer die we maken, al halen we de 1500 km/jaar niet meer. Gok dat we op maximaal de helft uitkomen, maar de merrie is 25 en we trainen niet meer endurancewedstrijd-gericht. Dat scheelt echt wel. Overigens nog steeds wel rondom op ijzers, voeten groeien minder hard dan we ze slijten dus dan maar zo.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:52

Hier rondom op ijzers..
Ben net weer in de Eifel geweest afgelopen weekend daar kan ze echt niet zonder.
Alleen in de winter haal ik achter er el eens af.
Voor heeft ze altijd.
Eens kijken welke plek ik nu sta.
Zal niet veel bijkomen denk ik ze heeft nu paar dagen vrij.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:33

Ik zit ook wel aan schoenen te denken. Met name in de natte maanden als de hoeven toch wat zachter zijn. Dan merk je ook wel dat de stenen niet zo prettig zijn.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:58

Hier blote voetjes over de weg en in de berm. Staan nu op plek 40 en daar zullen we wel blijven ongeveer.
Dik 700km met m’n oudje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:18

Mijne heeft vrij nu, zit even zonder auto. Ofwel donderdag les ofwel volgende week woensdag ten vroegste. Vrijdag, zondag en dinsdag staan les en dressuurwedstrijd op de agenda.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 23:53

Hier ook blote voeten, soms even een periode wat minder rijden als ze wat kort worden. Ik sta nu nog op 25, maar zal nog wel verder wegzakken. Paardlief staat stil momenteel helaas.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 07:27

Blote voetjes en hoefschoenen voor of rondom bij lange tochten en stenige gebieden!
En een staat nu rondom op duplo’s vanwege artrose en verbeend hoefkraakbeen, daar loopt hij echt top op. Ook hoefschoenen geprobeerd, maar dat was toch niet dempend genoeg en kan hij ook niet handig mee de weide op.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:03

Shaggy staat momenteel blootsvoets en dat gaat goed. Rijden zoveel mogelijk berm ook wel stukken asfalt/tegels maar daar draven we dan niet. In bos/duin zijn gewoon zandpaden dus dat is prima te doen. Als we echt ver willen helaas wel veel verhard.

In het verleden heeft Shaggy wel op ijzers gestaan, reed toen in de winter veel door de polder over de weg en de bermen zakte je dan echt te ver weg. En met draven ging die echt flink slijten. En een bak met tapijtsnippers schijnt ook niet mee te helpen :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 09:06

Dat slijten vind ik altijd zo'n raar iets, die van mij heeft tijden niet naar de smid gehoeven om te bekappen, zo 1 keer per jaar beetje bijvijlen en dat was het. Nu tegenwoordig moet ze echt wel iedere 6 weken terwijl ik meer buiten rijd dan anders :+

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:35

Ik kom hier even binnenvallen met een vraag! Nu ik steeds meer kilometers maak, maar ook het richtingsgevoel heb van een dronken postduif, vraag ik me af of er mensen zijn die me een fijne GPS kunnen adviseren?
Om eventueel ook bestaande routes te kunnen downloaden bijvoorbeeld?

En om überhaupt thuis te kunnen komen uiteraard :-P

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:37

Ninx schreef:
Ik kom hier even binnenvallen met een vraag! Nu ik steeds meer kilometers maak, maar ook het richtingsgevoel heb van een dronken postduif, vraag ik me af of er mensen zijn die me een fijne GPS kunnen adviseren?

Ik gebruik de app Topo GPS, voor 4,- heb je een gedetailleerde kaart van Nederland. Je kan hier heel gemakkelijk de url/link van gps bestanden uploaden, bijvoorbeeld de link van een route van ruiterenenmennen, maar je kan er ook gps bestanden zelf in uploaden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:37

Ik rijd met een Garmin Instinct.
Zit geen kaart op, maar wel een back to start functie en je kunt routes inladen die je dan via een lijntje kunt volgen en als je van de route afwijkt trilt en piept die. Werkt erg goed, ik heb al diverse endurance wedstrijden zo gereden en diverse eigen ingeplande routes.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:42

Suliko schreef:
Ninx schreef:

Ik gebruik de app Topo GPS, voor 4,- heb je een gedetailleerde kaart van Nederland. Je kan hier heel gemakkelijk de url/link van gps bestanden uploaden, bijvoorbeeld de link van een route van ruiterenenmennen, maar je kan er ook gps bestanden zelf in uploaden.

Mmm, interessant.... is dat bijna net zo toereikend als een Garmin denk je? Want dan test ik eerst die app

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:44

Marije_jiplover schreef:
Ik rijd met een Garmin Instinct.
Zit geen kaart op, maar wel een back to start functie en je kunt routes inladen die je dan via een lijntje kunt volgen en als je van de route afwijkt trilt en piept die. Werkt erg goed, ik heb al diverse endurance wedstrijden zo gereden en diverse eigen ingeplande routes.

Mmm, klinkt goed.... ik hoor van een kennis dat dat ook erg goed bevalt idd. Ik ga even zoeken!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:00

Ninx schreef:
Mmm, interessant.... is dat bijna net zo toereikend als een Garmin denk je? Want dan test ik eerst die app

Hij is heel erg accuraat qua routes en je eigen gps locatie, laad snel de route (ook als je de app ondertussen sluit en weer opstart). Heb er al meerdere (trek)tochten mee gereden.
Enige is dat hij geen aanwijzingen geeft, dus je moet zelf de route in de gaten houden. Maar bij ruiterroutes spreekt het vaak voor zich waar je heen moet behalve bij een kruispunt met meerdere opties, dus het is wel handig als je gemakkelijk bij je mobiel kan (heb zelf mijn mobiel in heuptasje of zak in mijn rijlegging). In mijn ervaring gaat dit rijdend (ook dravend) prima qua navigeren.
Je kan er ook in tekeningen, dus je kan makkelijk een verbinding via de andere wegen tekenen als er geen ruiterpaden zijn. Dat vind ik wel een voordeel ten opzichte van de garmin, hij toont echt alle kleine paden en wegen die er zijn en het gebied is goed zichtbaar.

Nadeel is dat het wel batterij gebruikt als je constant de app aan laat + ondertussen endomondo. Maar zoals ik al zei, hij laad snel de route als je de app opent en de route die je aan hebt staan blijft ook staan. Er zijn dus geen extra handelingen behalve de app opnieuw openen. Als ik de app constant open laat en endomondo ook, dan gaat mijn mobiel snel leeg. Maar als ik de app alleen open wanneer ik check waar we heen moeten, kan ik gemakkelijk een dagtocht van 8 u maken met regelmatig checken en is mijn mobiel nog steeds voor 30% vol.
Daarin kan een garmin wel prettiger werken, die is natuurlijk echt gemaakt voor het navigeren, dan ben je niet afhankelijk van de batterijcapaciteit van je mobiel en werkt net wat handiger en makkelijker.

Voor nu vind ik een garmin nog even te duur en vind ik de app echt top, ook voor trektochten en 40+ ritten. Dus ik zou zeker eerst de app eens uitproberen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:07

Mijn route van gisteren lijkt wel een lachend mannetje met een dikke buik _O-
Maar lekker gereden. Nog een vos gespot!
Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 15:46

Gister weer een groot rondje gereden, bijna alleen stap doordat we over het harde moesten of slechte paden. Dus in totaal ruim 4 uur gedaan over 24km _O-.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag nog een kort rondje, was uiteindelijk nog 10km. Weer met ander stalgenootje op pad die eindelijk na aantal weken problemen met de hoeven weer op pad kon. Lekker nog even stuk ernaast gewandeld scheelt ook weer voor pony.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Spannend.... Een varken in de tuin *D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 16:03

Dat varken :))
Veel paarden vinden de geur vervelend :j

Wij hebben vanochtend vroeg een heerlijk rondje gereden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:02

Wauw dat is zeker mooi rondje! Prachtige foto’s ook zo met die zon door de bomen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:45

Mooi hoor!
Wij wachten even op de smid, de ijzers zitten er nog wel onder, maar heel vast zit 't allemaal niet meer.
Dus nu maar even weinig bos en iets meer dressuurbootcamp, na woensdag kunnen we ook weer echt los in het bos.
Wel vrijdagmiddag een rondje wezen relaxen op de bbpad.
Is best een overwinning dat dat nu kan, want hoewel ik echt een schat van een pony heb, zonder zadel rijden heeft even geduurd voordat we daar beiden stabiel genoeg voor waren en naar buiten zonder martingaal durfde ik tot nog niet zo heel lang geleden eigenlijk ook niet.
En nu dus zonder martingaal en zonder zadel naar buiten en ook nog een paar kleine stukjes gedraafd en een galop je meegepakt.

Afbeelding