Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 22:38

Ik maak ook niet altijd foto's, puur omdat ik best vaak dezelfde paden neem. Of met Corona omdat het krioelde van de wandelaars/fietsers. Dan heb ik het druk zat soms met mensen ontwijken/kinderen van mijn paard af houden :(
En soms ga ik gewoon weleens vol gas door de baantjes ipv de camera boven te halen :))

Vandaag aan de hand gestapt met mijn Dikkertje Dap (aka mijn Tinker). Die staat op dieet, maar die is nog niet veilig genoeg om er alleen onder de man mee op pad te gaan. Laat staan dat er een zadel op past :o
Ben 'm wel even kwijt geweest... Kwamen uit het veld en toen we nét voorbij een erf waren vloog hij er vol gas vandoor toen de erfhond plots als een bezetene tegen de draad aan sprong. Pony weg en longeerlijn erachter. Hij had wel bit in maar met de rotvaart waarmee hij vertrok had ik die schok nooit kunnen houden.
Godzijdank stond hij 100m verder stil en keerde zich gelijk om toen ik riep. Kon hem zo pakken, de duts stond te daveren van schrik. Gelukkig waren er geen auto's in de buurt...
Het was van daaruit maar 500m meer naar huis dus we zijn er beide met de schrik vanaf gekomen. Al ga ik die plek in de toekomst toch wel mijden zolang hij niet zelfzekerder is.

evdpanne

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 10:19

Gister weer een lekker rondje gereden. Waren alleen op stap en Shaggy was wat sloom en had niet zoals altijd gas erop. Dus wilde het bij klein rondje bos laten. Helaas voor hem besloot ie op het laatste stuk flink te gaan drammen om een manegegroep in te willen halen :+. Hij had ineens energie zat en toen mocht ie nog rondje duin en strand erbij doen ~~}>. Strand was echt super, had ik eigenlijk niet verwacht. Extra cadeautje :D.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:47

Ik wou vandaag rondje maken maar paard heeft zondag een achterijzer los getrapt tijdens crossles. Smid kwam normaal vandaag maar heeft afgebeld, die ligt ff in de lappenmand #) Dus voorlopig even op pauze en vakantie voor knollemans.

Dus gaan we met dikkertje Dap deze week maar goed staprondjes maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:44

Flynnieman schreef:
Hier de woensdag en vandaag een rondje gedaan. Wat een verschil in temperatuur, woensdag nog 20 graden en we gingen al 's avonds voor de warmte, vandaag amper 15 graden en tussen de buien door. Alsnog nat geregend maar dat mag de pret niet bederven :')

Woensdag
[ [url=m/YLw3dx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TQPD1u.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LiHUs2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag
[ [url=m/JPIB8s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EdKYt6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hH9Bqm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grappig, was het topic even aan het bijlezen en dacht "hey, bij mij ziet het er ook zo uit" en toen zag ik je kaartje en toen bleek het ook nog eens 'mijn' omgeving te zijn _O-

Verder genoten van alle foto's die voorbij gekomen zijn, bedankt iedereen <3
Zoals steeds kriebelt het hier om ook weer lekker op pad te gaan, ernaast of erop, maar zoals steeds is er ook altijd wel weer iets.. dus het blijft bij kriebelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:42

Paard heeft nieuwe schoenen sinds donderdag, ik ga dat straks vieren met een rondje van 15-20km *\o/*

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 22:09

Ik ben met mijn paard een lang weekend bij mijn vriend en zijn paard in het Drents-Friese Wold en wat is het hier mooi!
We hebben 3 ritten gemaakt. Vandaag was de langste. Echt heel leuk!

Hier filmpjes van de routes en foto's https://www.relive.cc/view/vdOR71QndK6
https://www.relive.cc/view/vRO7dmPgry6

(PS: ik ben gek op deze app, zo leuk om je rit mee vast te leggen. Dankzij Daihyo maak ik er veelvuldig gebruik van!)

Dag 1
Afbeelding

Afbeelding

Dag 2
Afbeelding

Afbeelding

Dag 3
Afbeelding

Afbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 08:12

Super leuke ritten weer! Die foto's aan het strand ook. <3 <3

Wij gaan vandaag naar een voor ons nieuwe locatie, als het goed is met heel veel water. Ik weet niet of de situatie het toe laat, maar ik wilde anders even kijken wat mijn paard van het water vind.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:02

Leuk vakantie in het DFW. Ik ben vanaf volgende week een paar dagen op camping boszicht(laag-soeren). Toevallig iemand die daar ook is of uit de buurt komt en zin heeft om samen een ritje te maken?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 20:57

Vandaag ontdek je plekje gedaan in Buurse, rondje is totaal anders geworden dan de planning maar dat kwam omdat er niet overal bordjes stonden of de verkeerde. :+

Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:33

Eerste rondje gemaakt vanaf camping boszicht. Heerlijk gereden! De hoogteverschillen zijn wel pittig voor mijn jonkie, het tempo heb ik daar maar op aangepast.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:46

Leuk, je bent in de buurt! Ja de hoogteverschillen zijn wel even wennen :D
Maar het is prachtig rijden!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:56

Daihyo schreef:
Leuk, je bent in de buurt! Ja de hoogteverschillen zijn wel even wennen :D
Maar het is prachtig rijden!

Ja ik ben echt jaloers op de mensen die dit hun achtertuin mogen noemen. Ook al mag ik niet klagen, in Drenthe kunnen we ook heerlijk rijden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:37

carika schreef:
Eerste rondje gemaakt vanaf camping boszicht. Heerlijk gereden! De hoogteverschillen zijn wel pittig voor mijn jonkie, het tempo heb ik daar maar op aangepast.

[ [url=m/n9mZnk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar is dat?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:40

Camping Boszicht is leuk! @Fabster, zit bij Laag Soeren, in de buurt van Arnhem!

Vanaf onze stal (Schaarsbergen) kan je er zo heen rijden, 25 kilometer ongeveer. Gaan we over een maandje weer doen in het weekend als mini uitstapje. Daar wordt ook elk jaar een kinder endurance georganiseerd, zo geweldig om te zien al die kinderen met hun pony's.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:56

Vanaf onze stal iets van 5km ofzo. Heerlijk rijden daar :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:39

Na een weekje vakantie (helaas zonder paard :+) afgelopen week weer wat kilometers gemaakt. Ben woensdagavond en vrijdagavond op stap geweest en daarmee mijn doel gehaald: de top 100. Nu nog maar kijken waar ik eindig *D.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 17:01

Nou ik ga proberen om dagelijks een rondje te maken met 1 van de paarden. Ofwel met eentje te voet, ofwel met de andere onder het zadel. Ze mogen beide (een beetje) afvallen, conditie moet beter en niks leuker dan dat op de veldpaden te doen :)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 06:57

WAUW, die hertjes in de zon, prachtig!! <3

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:03

Ja die hertjes stonden er echt perfect voor :D. Echt super mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:09

Dat is zo leuk aan te paard op pad, je ziet vaker dingen die je als gewoon wandelaar voorbij gaan vind ik :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:22

Sowieso is wild een stuk minder bang van een paard dan van een mens :j

Ik moet nog even doorrijden voor mijn doel. Dat was 1000km, liefst in de top 20. Maar dat gaat denk ik wel lukken. Die 1000km in ieder geval. Ik zit nu op 989.

Gister een klein wild rondje gedaan. Veel zwijnen gezien en een aantal edelherten. Prachtig!
Afbeelding

Wie kijkt naar wie :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:55

Ik ga vanmiddag een nieuw stukje verkennen, gok dat het in totaal rondje van pakweg 22km zal worden. Aangezien ik die route niet volledig ken wordt dus een flink stuk in stap of draf. Galop doe ik liever niet als ik niet weet hoe de bodem erbij ligt (of waar plots een haakse draai in de route voorzien is of waar een bordje kan missen).

Gisteren ook op jumping geweest, dan maandag een rondje aan de hand of longeren. Dinsdag en woensdag krijgt hij rust. Auto moet naar de garage en ik ga geen zadel meesleuren op mijn fietsje :Y)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:39

Wij hebben even pauze gehad.
Pony had een dikke koker en moest aan de antibiotica en daarna was ik zelf op vakantie.
Nu was het 30+ graden toen die niet gereden kon worden, dus ik verdenk hem ervan dat hij mooiweerverlof wilde :))

Maar sinds woensdagavond weer thuis, donderdagavond op de club in de binnenhal lekker losgewerkt, vrijdagavond rondje wild spotten en zelfs een stukje verdwalen.
Ipv ong 15 km werden het er 20 :')
Maar het was mooi en lekker en we waren nog voor donker terug dus prima.

Gisteravond even een klein rondje bos naast de fiets laten lopen van 7 km.
Vanmiddag wil ik iets van 25 km gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 19:54

Vandaag weer 21km erbij, helaas heeft uurwerk maar tot ongeveer 19km en een beetje getracked. Toen kon ik het nét op tijd opslaan voor mijn garmin uit viel. Zonet op endomondo geprobeerd om het laatste stukje erbij te voegen maar dat lukt niet, jammer genoeg. Dus even de laatste afstand berekend en ik wist om hoe laat ik terug op mijn vertrekpunt was, dus dat wel even aangepast.
Had voor de zekerheid tijdens de rit na een eerste melding van mijn uurwerk ivm batterij de app zelf al aangezet... heeft ie maar 500m getracked en de rest is foetsie wegens geen gps 8)7

Maar goed, dus een nieuw stuk van de ruiterroutes gedaan. Ik had verwacht ergens rond de 20km uit te komen met de nieuwe lus en 1 gemeenschappelijk stuk (de heen- en terugweg naar de start van die lus). Echter viel de route best tegen wegens veel asfalt/verharde paadjes en zou ergens rond de 16km uitkomen. Ik wou echter toch wel eens weten hoe paard het zou doen met iets meer afstand dus nog een gekendere lus eraan toegevoegd die los staat van de bovenstaande uitgestippelde routes.

Kon hij het aan? Ja. Maar ik merk wel dat hij tegen het einde toch wat moe begon te worden. Komt dat door het vele stappen op asfalt, de warmte of omdat het best wel op en neer gaat hier... waarschijnlijk een combi van beide. Tegen dat we terug waren en flink uitgestapt de laatste klometer was hij alweer op adem en heeft genoten van zijn zandbad :Y)
Nu krijgt hij rust tot en met donderdag. Mijn auto gaat naar de garage voor onderhoud en ik ga geen zadel + tuig meezeulen op de fiets :P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:27

Daihyo: Wat een mooie plaatjes! Altijd leuk wild spotten!

Marije: Snap wel dat ie met 30+ paar dagen vrij wilde :o. Hier aan de kust was het nog te doen, vooral omdat we 6 uur al op stal hadden afgesproken. Ik hoop niet te vaak zo heet deze zomer!

Helaas ben ik nu weer verkouden dus maar even veilig in huis blijven. Leuk hoor die coronatijd met twee jonge kinderen.... Verkoudheid vloog hier toch al telkens in het rond maar nu moet je er nog mee thuis blijven ook... En de kinderen ook thuis als ze snotneus hebben en hoesten. Met alleen snotneus mogen ze nu wel gelukkig.