Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:46

Het is hier nog niet droog geweest volgens mij... Maar het waren geen hele grote druppels, dus dan is het te doen. Als het echt stortregent kap ik t ook snl af, maar nu wast ff doorzetten en dan 'voel je t op den duur niet meer' (of dat houd je je zelf voor haha :x )

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:46

Hier het paardje rondom op ijzers, gaat perfect
Vorige paard heeft hoefschoenen gehad, wat een ramp! verschillende geprobeerd maar ik vond het allemaal niks. Hij verloor ze, kreeg schuurplekken, ze draaiden en ook leuk een variant waar modder/zand/water wel in kon maar niet uit wegen ze aan het eind van je rit 3 kg stuk ^) Wat een getob met die dingen... voor mij nooit meer hoefschoenen :o misschien ligt het aan de merken of de hoeven en gangen van het betreffende paard, geen idee

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:48

Met hoefschoenen moet je de hoeven toch ook erg goed bijhouden oid? Dat ze sneller niet meer passen als de hoef gaat groeien oid? :? Heb ik ooit eens horen waaien

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:51

Wij zijn vandaag ook weer naar Ouddorp geweest.. Met het jonge grut,Ze waren braaf. Endomondo was niet zo braaf. Weet niet wat er gebeurd is, maar er klopte niets van. Gelukkig mederuiter die een andere app heeft die aan gaf dat het iets meer dan 8km was. Heb de teller maar op 8 gezet voor deze rit.
ik vond het ook nog best koud met die regen.. brrrrrrr :brr:

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:02

Dat probleem met hoefschoenen heb ik soms ook wel eens! Afgelopen woensdag nog stukje terug moeten rijden voor mijn schoen. Hij schrok in de galop van iets en stond toen met zijn ene op de klitteband van die andere waardoor hij dus los ging haha.

helaas nu al 2 dagen niet gereden. Haalde hem gisteren uit de paddock en toen liep ie niet helemaal lekker links achter. Baalde wel hij is nog nooit echt kreupel geweest. Vandaag weer gekeken maar vandaag leek hij wel goed te lopen gelukkig. Maar geef hem voor de zekerheid maar even sowieso het weekend rust. Voordat hij straks echt kreupel word en pijn krijgt. :( dan hoop ik dat het mee valt.
Gaan we maandag wel weer kijken.
Weekend word het toch slecht weer :)

Nog wel even een screenshot van mijn heerlijke rit van woensdag door de polder:

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 18:56

Helenalena schreef:
Wij zijn vandaag ook weer naar Ouddorp geweest.. Met het jonge grut,Ze waren braaf. Endomondo was niet zo braaf. Weet niet wat er gebeurd is, maar er klopte niets van. Gelukkig mederuiter die een andere app heeft die aan gaf dat het iets meer dan 8km was. Heb de teller maar op 8 gezet voor deze rit.
ik vond het ook nog best koud met die regen.. brrrrrrr :brr:

Volgende keer moet je echt ff contacten hoor, dan kunnen we misschien afspreken!?!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:37

Ja dat doe ik! Maar vandaag was t zo ontzettend bagger weer.. wie gaat er dan nog naar t strand dacht ik...
Volgende week gaan weer! Dusss

Hier wat fotootjes van ons natte ritje.

Afbeelding

Afbeelding

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 11:49

Wauw wat een gaaf paard op de onderste foto Helenalena! <3

Hier geen ervaring met hoefschoenen. Hoeven groeien bij mijn paard zo enorm hard dat ik ze om de week eigenlijk al moet bijvijlen, luxeprobleem.

Leuk om alle ritjes/verslagen/foto's te blijven volgen. En een voorspoedig herstel Mooney!

Hier misschien morgen nog een ritje en vandaag in de bak, als het tenminste nog weer droog word.. Knap dat sommige mensen zo stug door blijven rijden in de regen, deed ik vorig jaar ook, maar dit jaar heb ik er op de een of andere manier niet zoveel zin in :+

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 12:44

Maaiike94 schreef:
Hier misschien morgen nog een ritje en vandaag in de bak, als het tenminste nog weer droog word.. Knap dat sommige mensen zo stug door blijven rijden in de regen, deed ik vorig jaar ook, maar dit jaar heb ik er op de een of andere manier niet zoveel zin in :+

Ik kan mezelf er meestal ook niet toezetten, maar het scheelt dat Loulou toch maar 3 a 4x per week hoeft te lopen, waarvan ze sowieso vrijdag en zondag loopt. Dan kies ik doordeweeks een of twee dagen uit dat het goed weer wordt en hoef ik niet met slecht weer te rijden :') Pony kan ook zo een week stilstaan als het echt slecht weer is dus zolang ik niet hóef te rijden met slecht weer doe ik het ook niet :')

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:45

Hier vandaag ook geen buitenrit. Ochtend is altijd gevuld met alle stallen + paddock uitmesten etc. Wel nog lekker even drie kwartier met t fjordenvriendje bezig geweest. Beetje energie te over, dus laten rauzen int binnenbakje en daarna beetje grondwerk gedaan. Leren we mekaar ook beter door kennen. Hij is echt slim, en erg op je gericht, superleuk!

Maandag weer met m'n knolleke op pad, die heeft weekend ;)

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 15:32

Ik had vanmorgen les mijn mijn merrie. Ging supergoed, naderhand wilde ik nog een klein rondje buiten doen maar ik was het pad nog niet af of ik kon weer terug... Flinke regen/hagel bui.
Hopelijk kan ik morgenochtend een droger ritje maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 16:54

Geweldig die stoere paarden <3 gaaf hoor. Ik heb er altijd wel ontzag voor, vooral voor die grote voeten.

Hier met een hagelbui vertrokken (had echt zoiets van is dit hobby >;) ) maar met zonnetje weer teruggekomen. Ollie had er weer goed zin in :):) iets van 20 km gedaan. We staan nu op plek 7 8-)
Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:26

Vandaag ook een rondje gedaan, 31 km.
ik ben echt helemaal verzopen onderweg. Had 4 lagen aan en zelfs de onderste was nat geworden... Duurde wel even voor ik eindelijk weer warm geworden was!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 22:02

Leuke verhalen over hoef schoenen.
Zit er zelf over denken om Brigitte voordat ze op het land komt op ijzers te zetten.
Nu zien haar hoeven er goed uit maar zodra ze de wei op gaat komen er weer scheuren en gaan de voorhoeven erg brokkelen.
Hoefsmid zei dat het komt dat ze op klei grond staat.

Vandaag klein stukje gewandeld. Volgende week weer een buitenrit proberen te maken.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:35

Zo, eindelijk sinds weken weer eens echt kunnen rijden. Heerlijk ritje gemaakt en een paar nieuwe paden gevonden. Mountainbike paden weliswaar maar ponybeest werd er razend fanatiek van haha. Gelukkig met dit weer niet zoveel mensen op de paden dus ben niemand tegen gekomen. Alleen manlief op de fiets was wat minder enthousiast :')

Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:02

En weer heeft Endomondo de km niet geregistreerd.. Misschien lag het aan het paard dat elke keer maar terug naar stal wilde....

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:10

Vanochtend na 2 weken weer een buitenrit gemaakt, was heerlijk in het zonnetje! Lekker 25 km gereden. Helaas is mijn telefoon uitgevallen dus deed endomondo het niet. Thuis alles nagemeten, moet het alleen nog aanpassen.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:24

Wij hebben ook weer een lekker rondje gemaakt :) M'n telefoon viel een kwartier ofzo voordat we thuis waren uit, dus we hebben eigenlijk nog wat verder gereden, maar dit is ook al een flink stuk. In totaal bijna 18km :)
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:32

Hier ook een lekker trainingsrondje vandaag! Dit keer geprobeerd een constantere snelheid aan te houden - in ieder geval niet steeds ook stukken galop tussendoor, maar lekker constant draven. Alleen op de zandverstuiving een galopje gepakt, de rest braaf gedraafd :) Nu is het voor mij ook nog duidelijker wat de heuvels met de hartslag doen, in het midden van het rondje was het veel vlakker en dus ook een veel constantere en zelfs dalende hartslag, terwijl het bij het heuvelachtige stuk meer op en neer gaat.

Afbeelding

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 19:44

Ik heb twee weken geleden mee gereden met de Strao Renesse als hekkensluiter, was erg gezellig :)

En gisteren een rondje over strand gedaan met een vriendin, even uitgewaaid. Op de terugweg hoorden we twee knallen, waren ze op hertjes aan het schieten :oo

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 20:05

Heerlijke Rit gemaakt vandaag weer is :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:11

Afbeelding
Heerlijk rondje bos gemaakt vandaag maar Endomondo was een beetje de weg kwijt :')
14413 km per uur :') vlug paard heb ik _O-

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:20

Haha wow! Ambitieus hoor :D

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:20

Ja ik denk dat ik toch eens endurance moet gaan overwegen _O-

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:40