Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:38

*LOL* ROFL ROFL

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:42

Inderdaad zo'n papiertje in nutteloos.
Misschien moeten ze iets aan de leeftijd doen van de ruiters, dat bijvoorbeeld kinderen van 12 jaar of jonger niet alleen naar buiten mogen zonder iemand van 18 jaar of ouder. Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:56

Yousra, helaas heeft gezond verstand niet zoveel met leeftijd te maken. Ik ken ruiters die nog relatief jong zijn en die met meer verstand van zaken met hun paard omgaan dan menig oudere ruiter Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:50

Dirkje25 schreef:
Okee voor de hunne bewoners het volgende.
Als je nu met je eenhoorn achter een molshoop vandaan komt en er komt toevallig een dino van rechts heeft hij voorrang en dien je dus te stoppen.

ROFL Haha! ROFL Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:52

Yousra, ik ben het wel met je eens. Kinderen van 12 jaar of jonger horen niet alleen buiten te rijden in deze tijden.
Ik ging in 1980 wel alleen buiten rijden op 10-jarige leeftijd, maar toen was het verkeer nog ietsje anders dan tegenwoordig. Knipoog

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 22:54

Dirkje25 schreef:
Okee voor de hunne bewoners het volgende.
Als je nu met je eenhoorn achter een molshoop vandaan komt en er komt toevallig een dino van rechts heeft hij voorrang en dien je dus te stoppen.

ROFL ROFL
Haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:06

Principes als '12-jarigen mogen niet alleen rijden' zijn op zich wel leuk, maar komen er in die leeftijd ook daadwerkelijk meer ongelukken voor? Men doet hier uitgebreid veronderstellingen over *waarom* die ongelukken ontstaan. Maar is er ook iemand die daar cijfers over heeft? Want het heeft natuurlijk geen zin om 12 jarigen strenger aan te pakken als het eigenlijk alleen maar 30-jarigen zijn die in de problemen komen. En het heeft geen zin om de verkeersregels aan te scherpen als de ongelukken niets te maken hebben met problemen in die verkeersregels.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 23:16

Ik ken geen kids die onder de 12 jaar alleen over de weg mogen, eerlijk gezegd. Hier op bokt lees ik altijd de wildste verhalen over kinderen, maar ik ken ze niet (en ik ken heel wat kinderen die paardrijden).

Ik ken wel wat ongelukken hier in het dorp wat voornamelijk te maken had met asociaal verkeer of gewoon hele ongelukkige omstandigheden. Vorig jaar nog een volwassen vrouw, die op weg was naar de hei, waarvan haar paard zo schrok van de sirenes van de brandweer. Helaas, heel triest, een dodelijk ongeluk. Zij had trouwens haar ruiterbewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 08:59

Ik denk dat onder de 12 niet de ongeluk makers zijn
Ik verwacht eerder zo tot de 16, die pubers die alles ruig vinden en denken dat ze ontsterfelijk zijn.
Zonder cap, met gympies door de stad heen crossen.

Maar idd, ik weet geen cijfers, dus daar ben ik wel benieuwd naar eigenlijk
Want dit is een gevoel, maar niet gebasseerd op cijfers

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:20

Ik denk niet er echt ruiters zijn die ongelukken veroorzaken in het verkeer.. Meer roekeloos rijgedrag van het andere verkeer, en onverantwoord paardrijden in de bossen, maar dat laatste geeft meestal eenzijdige ongelukken Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:23

griebels schreef:
Ik denk niet er echt ruiters zijn die ongelukken veroorzaken in het verkeer.. Meer roekeloos rijgedrag van het andere verkeer, en onverantwoord paardrijden in de bossen, maar dat laatste geeft meestal eenzijdige ongelukken Knipoog

Dat denk ik dus ook. Alle ongelukken die hier in de buurt zijn geweest vallen onder deze 'kopjes'. Hier op bokt lees ik altijd van die zogenaamde aannames, maar in de praktijk valt dat wel mee.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:31

Het onverantwoord paardrijden in het bos geeft niet altijd ongelukken.

Ik ken tal van voorbeeld dat paarden bv op de hol slaan als iemand niet in stap passeert o.i.d.?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:34

Ik zei ook niet altijd, maar vaak zijn het eenzijdige ongelukken die veroorzaakt zijn door onverantwoord rijgedrag...
als ik kijk wat ik vroeger allemaal uithaalde en waar ik nu mezelf wel voor mijn kop mee kan slaan zit er toch wel een kern van waarheid in Ja

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:45

runningkawa schreef:
maar dan wel de eisen optrekken

Fatsoenlijk L nummer laten zien en een B parcours Tong uitsteken

Dan ineens zijn er minder mensen voor Haha!

Komop, wat heeft dat ding nu voor waarde?
Met 10 lessen kun je het al halen

Idd, een beginner kan dat bewijs al halen. ook de theorie is erg simpel. Paarden zijn nog steeds beesten die rare sprongen kunnen maken. Ik zou dat bewijs kunnen gaan halen op een mak manega paard ofzo die alles doet en vervolgens altijd buiten rijden op die gekke knol van mij! beetje krom....

Als ze dingen gaan invoeren als "je bent niet meer WA verzekerd als je geen bewijs hebt", dan wordt het verhaal anders.

Laat eerst de cap maar eens verplicht worden (op de weg)!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:53

Fleurbartels: zouden er met cap minder paarden op hol slaan? Heb je cijfers over het aantal mensen dat hoofdletsel krijgt op de weg zonder cap?

En hoe denken de mensen die hier al zolang rijden erover: cap verplichten?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 09:59

Liever niet, ik rijd altijd zonder... Tenminste, op de schimmel rijd ik zonder... Op de vos dadelijk vrijwillig met cap Schijnheilig

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:00

ik rij nooit zonder cap, en sterker nog ik heb meestal mijn BP ook nog aan Lachen Lachen

ik ben absoluut voor een capverpichting

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:01

Shadow0 schreef:
Fleurbartels: zouden er met cap minder paarden op hol slaan? Heb je cijfers over het aantal mensen dat hoofdletsel krijgt op de weg zonder cap?

En hoe denken de mensen die hier al zolang rijden erover: cap verplichten?

zou makkelijk zijn dat een paard niet op hol slaat wanneer je een cap op hebt. haha. maar nee daarmee bedoel ik veiligheid. kan geen cijfers erbij halen, maar kom op erg logisch dat het veel veiliger is. collega van mij heeft 3 maanden in coma gelegen vanwege het rijden zonder cap op haar paard welke ze al jaren heeft. rijd zelf ook al járen.
(tineke bartels is pas ook van de paard gevallen, anky ook, dus ervaren of niet..)

probleem is in het verkeer ben je afhankelijk van andere. daarom kan jeje eigen situatie beter zo veilig mogelijk maken, toch? (en een papiertje van een ruiterbewijs helpt daar tegen niet)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:04

dan zullen ze toch veiligere caps moeten uitvinden.. waarom denken jullie dat jockey's geen randje op de cap hebben zitten??? Levensgevaarlijk, kun je je nek mee breken met dat randje Ja

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:09

Ik rij altijd met cap in principe, zeker op mijn eigen jonge pony straks. Capverplichting vind ik prima, ben ik zelfs voorstander van. Lijkt me heel wat belangrijker dan het ruiterbewijs zoals het nu is. Ja

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 10:20

fleurbartels schreef:
runningkawa schreef:
maar dan wel de eisen optrekken

Fatsoenlijk L nummer laten zien en een B parcours Tong uitsteken

Dan ineens zijn er minder mensen voor Haha!

Komop, wat heeft dat ding nu voor waarde?
Met 10 lessen kun je het al halen

Idd, een beginner kan dat bewijs al halen. ook de theorie is erg simpel. Paarden zijn nog steeds beesten die rare sprongen kunnen maken. Ik zou dat bewijs kunnen gaan halen op een mak manega paard ofzo die alles doet en vervolgens altijd buiten rijden op die gekke knol van mij! beetje krom....

Als ze dingen gaan invoeren als "je bent niet meer WA verzekerd als je geen bewijs hebt", dan wordt het verhaal anders.

Laat eerst de cap maar eens verplicht worden (op de weg)!

Capverplichting ben ik voor. Ik heb dat ding eigenlijk altijd op. Heb gezien hoe een zeer ervaren springruiter van zijn eveneens zeer ervaren paard af donderde en met zijn hoofd tegen de bakrand kwakte. Die is 3 dagen de weg kwijt geweest Ja

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:27

Ja ik ben ook voor capverplichting, maar kunnen we dat niet in een ander topic doen?

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 16:30

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:16

Wel goed dat het misschien verplicht is want wat voor nut heeft het ruitebewijs anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 19:25

Heb jij toevallig iets meer gelezen dan de titel? Nors opkijken