Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 09:38

ja precies, we zijn al maanden aan het longeren, zelfs als je afwisselt met bijzet balkjes en noem maar op... blijft het toch dat rondje lopen. Er heeft een paar keer iemand op gereden en hij had meteen een andere blik in zijn ogen. Het zadel moet echt eerst opgevuld worden, dus dat leg ik er nu niet op.

Nu is hij 2 weken geleden behandeld door een dierenarts/dry needler en moet zijn achterhand sterker worden. zij gaf ook aan om te gaan stappen met hem. Ik woon aan de veluwezoom, wat is er beter dan mooi actief die heuvels op en af sjouwen.... en ik wil gewoon weer dat bos in...dat ook :P
Afvallen is nog steeds een belangrijk doel hoor, en dat ga ik ook zeker blijven doen/proberen. het moet wel voor ons allebei leuk blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 10:41

Letizia schreef:
Gelukkig gevonden Suzan :)

Hier hebben we de trailer voor gekocht, vandaag heerlijk wezen rijden in Westerschouwen <3 Niet veel km's gemaakt, tis op sommige plekken best pittig, maar wel enorm genoten <3
[ [url=m/Su5kfu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een PRACHTIGE foto! <3
En super dat je nu een trailer hebt en dit soort dingen kan doen!

@ mooney : je veulen is leuk <3 En op naar nog veel wandelrondjes, je kan niet vroeg genoeg beginnen :Y)

@ S_imonee : ook leuke foto! En je bent meteen goed gestart ;) Fijn dat het weer goed gaat!

Aan de rest die nog niet gestart is of wil gaan beginnen: succes ermee! Komt helemaal goed :)

Hier al serieus gezakt in de challenge, haha, maar had ook niet anders verwacht :P
Gisteren klein rondje gaan stappen, na het werk op het gemak. Ik had geen energie dus [***] besloot dat ook maar niet te hebben :') Ach, maakte niet uit, zonnetje scheen en het was fijn.

Afbeelding

Poging tot foto maken met mijn "bellycam" (had mijn gewone camera niet mee). Bedoeling was 3 windmolen en een pony maarja .. deze heeft ook wel wat ;)

Afbeelding

Vandaag staat een ritje met 2 nieuwe paarden op het programma, ben eens benieuwd .. toch ergens wel zenuwachtig :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:09

De eerste 3.8 km van de challenge zijn gemaakt *\o/*

Paardlief heeft sinds zaterdag weer ijzers voor(na 3 jaar) dus we kunnen hopelijk weer fatsoendelijk rijden. Endomondo heeft alleen gister de gps niet gepakt dus heb het net zelf maar even ingetekend haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:17

Jeej *\o/*
Gelukkig dan dat het geen 30 km was, haha :P
Hopelijk gaat het goed met de ijzers!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 20:36

Zag al een vergelijkbare foto langskomen via de app letizia, hele mooie foto <3

En ziet eruit als een fijn stuk bos Simone :j

Wij hadden ook een heerlijk ritje vanochtend, niemand tegengekomen, en eindelijk toch een beetje een voldaan paard na afloop, ik geniet enorm van haar looplust, maar soms na afloop van een ritje voelt ze nog even energiek als aan het begin. Vandaag behoorlijk tempo gereden, met lekker wat stukken stap om op adem te komen, het was best warm ineens.

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 21:59

Afbeelding
Afbeelding
Vandaag een rondje gestapt. Wat waren we hier allebei aan toe zeg! Mag liep zelf al richting bos en heeft hele stukken heel fijn mijn hand gevolgd. Moet duidelijk weer wat soepeler worden met de stelling. Dan kan ik ook weer gaan spelen met passen verruimen en verkleinen. Maar wat was ie braaf. Ik voel nu wel alles :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:30

Wat fijn EW!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 22:49

Marije_jiplover schreef:
Wat fijn EW!

Zeker erg fijn.... nu moet ik wel zorgen dat ik niet vaker dan 1 of 2x in de week ga, anders ga ik wel heel ver mijn eigen grenzen over. Paard was iig erg blij en zijn lijf zag er nog steeds prima uit na het rijden. Ook rollen ging nog goed. Dus ik denk dat dit op deze manier wel even kan voor de afwisseling

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:02

Hier ook eindelijk de eerste kms gemaakt, 7 om precies te zijn :')
Wel 7 heerlijke kms!
Afbeelding
:+:

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 07:29

Gister eindelijk weer naar stal geweest om mijn eerste kilometers te gaan maken. Is pony weer een ijzer kwijt geraakt |o. Dus dat werd in de bak rijden.... Hopelijk kan mijn hoefsmit snel, al gok ik dat ie nog op vakantie is :\.

Shaggy zijn hoeven zijn de laatste tijd toch al slecht, iets wat ik totaal niet gewend ben van hem.... Nu heb ik iets gelezen over biotine als suplement, heeft iemand hier ervaringen daarmee?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 08:13

evdpanne schreef:
Shaggy zijn hoeven zijn de laatste tijd toch al slecht, iets wat ik totaal niet gewend ben van hem.... Nu heb ik iets gelezen over biotine als suplement, heeft iemand hier ervaringen daarmee?

Biotine kan, maar geef dan ook MSM bij. Let op hoeveel biotine daadwerkelijk in een supplement zit, of dat je echt alleen mar puur vulmiddel/suiker staat te voeren. Biotine is geen wondermiddel en als de hoeven van je paard langzaam groeien duurt het ook wel even voor je effect ziet: ongeveer een half jaar.

Ik heb het destijds een tijdje gegeven aan mijn merrie in de hoop dat haar hoeven wat vlotter zouden groeien maar ik zag geen effect (nou ja, eigenlijk merkte de smid geen effect, die overigens ook niks wist van de biotine).

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:38

Thanks voor de reactie! Ik had laatst ergens via facebook gelezen over een supplement waar iemand geweldige ervaringen mee had. Vandaar... Ik geloof er nooit zo in :+. Soms moet je zeker op het gewicht van een paard zoveel van iets geven voordat het effect zou hebben.... Maar ja die hoeven is helaas drama.... Krijg gelukkig wel net appje van de hoefsmit dat ie morgen al kan. Ben benieuwd of die nog extra tips voor me heeft eventueel....

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:36

Ik ga ook meedoen met de challenge! Heb een pb gestuurd naar TS! Ben benieuwd! We gaan verhuizen naar een omgeving met niet zoveel bos, maar moet toch blijven trainen voor de endurance!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:37

Veel trailerkilometers dan maar, Esther!
:P

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:40

Marije_jiplover schreef:

Als die mee zouden tellen met de challenge... :Y) }>

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 11:54

Ik heb helaas de eerste km nog niet gemaakt. Kwam er steeds niet van. Hopelijk deze week echt op gang!

@Simone wat een gave foto bij je training! Onheilspellende lucht terwijl je zelf nog in de zon rijdt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 16:41

evdpanne schreef:
Gister eindelijk weer naar stal geweest om mijn eerste kilometers te gaan maken. Is pony weer een ijzer kwijt geraakt |o. Dus dat werd in de bak rijden.... Hopelijk kan mijn hoefsmit snel, al gok ik dat ie nog op vakantie is :\.

Biotine heb ik geen ervaring mee. Ik geef mijn paard sinds kort Hoof supplement van Kevin bacon. Ik zag/merkte na een maand al verschil.
Mijn vriend(hoefsmid) en de smid waar hij bij werkt hebben erg veel goede resultaten gezien op de KB. Kost wel wat(65 euro per emmer), maar het werkt goed.
Ik geef hem daarbij nog ongeveer 30-40gram bozenbottels.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 17:24

K mag meedoen met de Hippiade Endurance :oo Zit beetje in dubio want wou eigenlijk Kootwijk 44 km starten.. maar dat zit er veelste dicht op.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:10

xxVon schreef:
K mag meedoen met de Hippiade Endurance :oo Zit beetje in dubio want wou eigenlijk Kootwijk 44 km starten.. maar dat zit er veelste dicht op.

Luxeprobleem :o, leuk dat je hem weer mag rijden! Ik weet het niet zeker, maar misschien kan ik wel komen groomen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:15

Moet je daarvoor uitgenodigd worden? Ik had er nog nooit van gehoord. Moest t opzoeken :=

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 21:43

eestheer schreef:
Marije_jiplover schreef:

Als die mee zouden tellen met de challenge... :Y) }>

Dan win ik :').. ik rijd alles vanaf amsterdam tot aan brabant hahaha!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 23:10

Wow, ik sta met mijn shetlanderbende gewoon al in de top 20 :')
En dan te bedenken dat er donderdagmorgen weer 10 km bij komt en ik als het weer het toelaat even weer ga fietsen met mijn twenter.

Dit was hem vorige week tijdens ons fietstochtje naar het dorp, heerlijk relaxt grazen in het dorp. Dat beest is gewoon zo heerlijk mak <3
Afbeelding

En vandaag heb ik Alex even over twee viaducten heen gedaan. Heerlijk ritje van ongeveer 8 km. Wel ligt het tempo heel erg laag, ongeveer 6.5 km/h. Ik ga donderdagmorgen 10 km doen en dan ook proberen het tempo ietsje hoger te leggen. Maar zijn stap nekt ons, hij stapt soms maar 3 km/h. :')
Als ik die max. van hierboven ook al zie, jeetje wat snel. Mijn snelste ooit gemeten met Alex is 20 km/h. Vandaag maar 12.80 km/h gemeten als snelste.

Ik zie dat ik vorig jaar desondanks dat Alex best wel wat weken niks heeft gedaan op plek nr 91 zijn geƫindigd. Ons doel voor komend jaar is boven de 20 km uitkomen met onze ritjes. Maar dan mag hij wel wat vlotter gaan lopen, anders zijn we telkens heel lang onderweg. Hij kan wel 15 km in 2 uur doen, als ik zijn conditie heb opgebouwd. Dus 20 moet ook kunnen binnen 3 uur :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:31

Smid is geweest en we kunnen weer! Eerste kilometers gemaakt :D.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 17:55

Hier ook de eerste kmers!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 18:41

Wauw jij rijd ook al in zo'n mooie omgeving! Ben jaloers :o.