[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:18

Nee, dan moet ik ureeen wachten tot hij weer droog is en zijn deken op kan. :+ En ik moet zeggen, soms rij ik wel in de regen hoor, maar ben die regen nu al wel weer beu. :o
En de bermen zullen ook niet te doen zijn nu..
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 25-11-12 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:18

Somebitch schreef:
dancer_ schreef:
Inderdaad wat jammer van dit weer..

oliebol he. :(:) Doordeweeks is het mooi en in het weekend slecht. :(

Daar heb je vrije dagen voor :)* Als het echt mooi weer is, zeg ik tegen de baas dat er morgen weer een dag is :D

Somebitch

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:19

^^ Ja dat is zo, dan zit ik alleen met mijn trekkerangst. :')

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:21

Ja ik ga ook wel, maar tis zo jammer :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:24

Ik heb ook weinig zin in vliegeren.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:25

Haha, inderdaad het waait wel heel hard hier. :+

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:35

Pony is verkeersmak genoeg, maar met die wind ga ik niet naar het bos. Lang leve de binnenbak (nog 1 maand te gaan, dus goed gebruik van maken :o )

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:24

Ik heb staan twijfelen net op stal. Wou gaan rijden. Harde wind. Wel gaan of niet gaan? Uiteindelijk besloten niet te gaan, vanmiddag een stalvergadering dus zou gehaast worden

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:24

Hier is het prachtig weer, alleen harde wind he.. Ik twijfel ook maar beter van niet, denk dat ik van mijn paard af waai helaas. :\

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:25

Hier schijnt ook de zon.. alleen inderdaad flinke wind.. Maar daar laat ik me niet door tegenhouden! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:26

Miracle_ schreef:
Hier schijnt ook de zon.. alleen inderdaad flinke wind.. Maar daar laat ik me niet door tegenhouden! :D

Dus jij gaat op stap? :)

Ik twijfel ook maar afgelopen woensdag waaide het ook zo hard, toen was ik in de bak aan het rijden maar toen waaide ik er echt bijna naast. :+

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:28

Ik ga denk ik gewoon even poetsen en wat grondwerk, we staan toch in de wind dus dat maakt niet uit..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:31

Hier zijn stalgenoten ook gewoon gaan rijden ondanks de wind

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:33

Normaal laat ik me ook niet tegenhouden door de wind, maar na afgelopen woensdag. :o Ik weet ook niet of het nu harder waait of zachter..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:34

Het is zwaar bewolkt en met af en toe een bui. De temperatuur loopt uiteen van 10 graden op de Wadden tot 12 graden in het oosten en daalt in de middag iets. De zuidwestenwind is landinwaarts krachtig, 6, in de kustprovincies en rond het IJsselmeer hard tot stormachtig, 7-8 Bft, aan zee enige tijd zuidwesterstorm, kracht 9. Daarbij komen ook zware windstoten voor, landinwaarts van 80-90 km/uur, in de kustgebieden 90-100 km/uur. In het noordwestelijk kustgebied kunnen rond het middaguur zeer zware windstoten tot 110 km/uur voorkomen. In de loop van de middag neemt de wind in kracht af, het eerst in het zuiden.

Hmm als het nou NU even afneemt.. Eind van de middag kan ik niet want we gaan naar de film dan.. Maar die zware windstoten heb ik het niet zo op. :o

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:37

vorige week donderdag 4.5 uur gereden en afgelopen donderdag 2 uur. vandaag niet omdat het me in het bos te gevaarlijk is met deze wind en het onderhoud van de bomen te wensen over laat. er zijn er al verschillende bomen omgewaait op het ruiterpad. zal na het weekend ook wel weer puinruimen worden voor bosbeheer.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:38

Hmm ja zit ook wat in ik rij dan wel in de polder, maar ook daar natuurlijk bomen en takken.. Nouja ik geef hem dan toch maarvrij (baal wel maarja) Hopelijk volgend weekend beter weer.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:40

Soms is het wel eens leuk met harde wind te rijden, letterlijk lekker uitwaaien :) Mijn paarden zijn dan wel meer hyper, dat dan weer wel. Ik ga gewoon aan de hand, heeft oudje beweging maar niet dat hele opzadel-gedoe in de regen (staan 24/7 buiten dus geen droog plekje helaas). In het bos gaan rijden met zo'n weer is idd niet zo verstandig, ik ga gewoon op de baan blijven.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:43

Ik kan het natuurlijk ook gewoon gaan proberen en als het echt te hard waait gewoon terug naar stal gaan. Heb ik het iniedergeval geprobeerd toch? Ik haat twijfelen en moet eerst nog wachten tot mijn vriend eindelijk is een keer terug komt met de auto.

sjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:58

PFF hier in BE is het ook wegwaaien geblazen :( . Hebben op laatste moment afgesproken om toch maar niet te vertrekken. Met de wind zijn de paardjes nogal hyper en in het bos rijden zit er dus niet in mede dat ik geen tak in mijn nek wil krijgen.
Wel enorm aan het balen maar volgende zondag gaan we 3 dubbel genieten. Dan heb ik ook mijn nieuw zadeltje (eindelijk!) en dat moet toch wel serieus ingereden worden met extra lang ritje :9 !
Gaan vanmiddag naar kersthappening in een dressuurstal, kijken wat er te beleven valt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:27

Yuk. die wind...
Ik ga niet rijden dan, tenminste niet in het bos vind dat te gevaarlijk vanwege afbrekende takken enzo..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 15:54

Ik heb heerlijk in de bak gereden! :D Vond het buiten toch wat te link nadat ik het nieuws hoorde in de auto. :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:39

Ik ben te voet aan het halster vertrokken voor een rondje joggen met mijn oudje, maar halverwege kon ik het toch niet laten er op te kruipen :)) Halstertouw omgetoverd tot teugels en gaan met die banaan! Het was heerlijk, echt uitwaaien :) Af en toe kwam het zonnetje piepen, Sol stapte lekker goed door, het geritsel van de blaadjes, het fluiten van de wind, haaa, zalig :) En Sol toont nog maar eens dat (ex)manegepaarden hun gewicht in goud waard zijn, echt genieten zo'n betrouwbaar paard :)

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:05

We hebben met de paardjes lekker een klein stukje gewandeld met de kleine emmy voor de 1e keer :)
Ze liep heel braaf mee.
Was niet echt heel koud wel veel wind

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 17:08

Ik ben vandaag wel gaan rijden, het was heerlijk rustig in het bos en de meeste ruiters zijn thuis gebleven. Mijn paard was ontzettend braaf en totaal niet onder de indruk van de harde wind. Het rondje was niet zo lang, maar ik wilde niet over de duinen rijden omdat je daar op het moment gezandstraald wordt. Gisteren wel een rondje van een uur of 3 gedaan, ik denk zo'n 10km.