Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_imonee

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:37

Haha, precies. Same here. Daarom ben ik toch maar aan het overwegen om voor ijzers te doen. Over twee weken komt de hoefsmid. Eens kijken wat hij ervan vindt haha.
Hmm, dat is niet zo fijn. Volgens mij heeft een vriendin van mij dezelfde, bedenk ik mij nu. Paard had na een lange rit ook een wondje, schoen zat toen ook los :oo
Was wel sneu :(

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:50

S_imonee schreef:
Haha, precies. Same here. Daarom ben ik toch maar aan het overwegen om voor ijzers te doen. Over twee weken komt de hoefsmid. Eens kijken wat hij ervan vindt haha.
Hmm, dat is niet zo fijn. Volgens mij heeft een vriendin van mij dezelfde, bedenk ik mij nu. Paard had na een lange rit ook een wondje, schoen zat toen ook los :oo

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:52

S_imonee schreef:

Kon ik maar ijzers nemen, pff DRAMA ken om de 2 dagen de hoefsmit bellen,
En ik ree nu maar 8 Km en kreegt Wondjes, en week geleden ree ik 10 Km en niks aan de hand.. haha Logica toch :)
Denk dat maar gewoon ver de berm in blijf en zonder iets blijft rijden :O

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:54

Dat is vaak wel het beste ja, maar als je niet super veel of goed berijdbare berm hebt, moet je toch iets anders verzinnen :P

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:01

S_imonee schreef:
Dat is vaak wel het beste ja, maar als je niet super veel of goed berijdbare berm hebt, moet je toch iets anders verzinnen :P

Jaa zoals bij ons dus, Vind al knap dat ik op de 1e plek staat, ik Woon bij Rotterdam nou dat zeg genoeggg tochh ? :P maar ben de bak zo goed als zat :O

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:20

moonforever andere smid nemen, dat moet echt beter kunnen!

snap nooit dat iemand niet overstapt als een smid slecht werk levert

een keer een ijzer verliezen kan maar herhaaldelijk is gewoon slecht werk

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:23

Haha hier net zo. Vooral nu door al die blubber waar trekkers doorheen gereden hebben en is gaan vriezen. Echt vreselijk om nu in de berm te rijden op sommige plekken.
haha echt knap! Je staat ook niet een beetje bovenaan, maar echt ver van de rest haha :=

Daarom ben ik afgelopen jaar overgestapt spatter! Had echt geen klik met de hoefsmid en de hoefjes werden elke beurt korter...

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:25

Wij rijden vooral door t duin, dus hoefschoenen zijn dan niet echt nodig.

Vandaag voor het eerst op t strand geweest met In!

Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:34

Ben al overgestapt naar een andere hoefsmit, en daar gebeurde het zelfde, en moet zeggen bij deze voel me echt goed, want die andere staan de hoeven nu weer Beter,,

Zo herkenbaar,,
Haha echt he, komen nog heel wat Km bij hoor :)
Wij hebben alleen WEG en soms berm ;) om eerst 1 uur te rijden bij strand of bos te zijn ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:44

moonforever goede smid kiezen?

er zijn zoveel smeden, maar ook zeker zoveel beunhazen, is een vrij beroep dus er wordt wat aangerommeld

tutti gaaf, zo dicht bij zee, genieten hoor!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 00:59

Mooie ritjes allemaal zeg. Krijg er helemaal zin van om buiten te gaan rijden.

Mijn paard staat rond om op ijzers. Loop iedere dag over het asfalt naar de bak plus ik spring /cross ook en wil geen glij partijen.

As week vakantie dus lekker veel het bos in als het weer mee werkt :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 01:01

Mijn verzorgpony staat voor op ijzers omdat haar hoeven anders splijten, helaas. Had haar graag zonder gehad, vooral toen het zo sneeuwde. Ze heeft ook nog hoge en smalle hoeven, dus die zaten constant vol met sneeuw die ik er dan helemaal uit kon hakken.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 06:57

Die van mij staat ook vierkant op ijzers. Vorig jaar gewisseld van smid. Die is begonnen met z'n stand beetje bij beetje aan te passen omdat het beter kon. Merkte ik aan m'n ijzers; gingen na 5 weken al los, maar gaat nu al veel beter. Ze zitten er nu 6 weken onder en nog niets. *afkloppen*

Je plek in de challenge zegt niets over waar je woont of rijdt, maar over de tijd die je hebt om lekker naar buiten te gaan ;) Dan maakt t echt niet uit of je nou in de stad of op de hei woont. Als je naar buiten wilt, ga je en zoek je zelf wel je (leukste) rondjes. Toch?!

Ik ga vanochtend nog een ronde rijden, boven de 10km os m'n doel, wil rond de 15 proberen. Iig naar strand om z'n voeten te spoelen en zo.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 08:24

Goedemorgen,

Hier ook rondom op ijzers. :j
Hier is het nu aan het regenen. :( Maargoed vandaag werken, vanavond hooi laden en dan zondag een trainingsronde op de planning. :))

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:06

Ik kijk ook ecbt niet waar ik sta ik hem mezelf een doel gegeven. Onze ene fjord heeft wel hoefschoenen ook geloof ik de cavallo die krijgt die vaak na een galopje uit. We hebben ze nu helemaal niet meer om. In het begin loopt die gevoelig op asfalt, klinkers etc. Maar later niet meer.

Ik rij voornamelijk doordeweeks in de polder en in weekend in het bos. Dit komt doordat ik een oefenterrein moet doorkruisen van militaire en die oefenen doordeweeks en in het weekend niet.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:57

Ik zak nu behoorlijk natuurlijk.
Ik reed altijd in het bos, 2x per week. Vaak tussen de 10 en 25 km.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:00

Over de hoefschoenen: hier expres hoefschoenen die niet in de koot komen, maar echt enkel op de hoef zelf zitten. Mijn paard is ook heel gevoelig voor schuurplekken, vandaar de keuze. Tot nu toe ook geen enkel schuurplekje en nog niet uitgetikt! Ook al in alle weersomstandigheden, galop op gras,...

Ze zijn alleen niet zo simpel om aan te trekken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:09

Interessant als die verhalen over hoefschoenen .. dat beloofd :Y) :))

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:29

Die van mij staat sinds 3 weken voor op ijzers en ik merk toch echt dat ze veel fijner loopt dan zonder.

Vanochtend een klein rondje buiten gedaan in de regen, paard had er geen zin in om in de binnenbak te lopen. Na een kwartiertje maar lekker naar buiten gegaan :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:42

Ik wpu vanmiddag weer een lekkere rit maken maar het weer is echt bagger hier :( hoop dat t nog een beetje opklaart

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 11:58

Hier ook :( Ik wil heel graag vandaag nog even een rondje maken, maar in al die regen hoeft het dan weer niet.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:45

Jippie! Volgens buienradar komt er om 13:00 een gaatje dat het een uurtje droog blijft! Op naar stal dus zo :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:35

Ik ben vanochtend stug in de regen gaan rijden. Bijna 2 uur op pad geweest, bijna14km gereden.
Was fijn! Helaas geen droog moment gehad, maar had m'n regenpak aan, dus viel mee. Alleen neus en handen koud op t laatst.
Op strand rustig gegaloppeerd, maar wel geprobeerd lang te galopperen (voor zijn doen ;) )

Nu maandag pas weer, kan ie lekker rusten en bijtanken.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 15:31

Mijn rondje in kaart en grafiek:
Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:31

Knap hoor dat je dat nog zo lang volhoudt in de regen!

Buienradar loog, het was helemaal niet droog om 1 uur :( Maar toch even een klein rondje gedaan, 9.5 km in 50 minuten.

Afbeelding