Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:56

Chouchou schreef:
Gypsy: De TS van dit topic moet je inderdaad toevoegen aan de challenge, maar dat zou nu even kunnen duren. Ze heeft bijna een operatie dus het is goed mogelijk dat ze even niet meer op bokt is. Ik heb haar in ieder geval een pb gestuurd of ze je wil toevoegen, je naam staat in je profiel zag ik, dus dat is makkelijk toevoegen!

Wie beheert de februari challenge trouwens? Die gekke Pool staat er weer tussen :P

Ik! Had het gezien idd maar kon hem via de app niet verwijderen, ga hem er zo weer uit gooien hahaha

Tutti_Frutti

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:16

Ik heb sinds vrijdag ook de app! Heb me net nog aangemeld voor de Februari Challange en kom meteen binnen op 20! :oo Ik rijd maar 1x in de week buiten, maar dan vaak wel een lekkere lange rit!
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:23

Voor steentjespaden gebruiken wij ook hoefschoenen, heel tevreden hierover :j Zeker een goede oplossing voor gevoelige periodes, of als je weet dat je een route gaat doen met meer steentjes.

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:39

Wat is het gezellig druk in dit topic! <3 Het is duidelijk dat het lekker weer was de afgelopen dagen! Enorm leuke foto's en routes zijn hier gepost!

Ik heb gister weer een poging gewaagd met mijn chestmount, in drafjes vond ik het beeld veel te beweeglijk dus ik heb nu een pad uitgezocht waar we lang konden galopperen, en dat beeld is al stukken beter!

Dit was ons rondje:
Afbeelding

Rij mee met een galopje :) Dit is op het kaartje bij het rechte stuk onderaan rondom km 8 en 9.
(Vergeet hem niet op HD te zetten.)

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:54

Wat een heerlijk filmpje, die oortjes!

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:01

En die wapperende manen! Prachtig!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:31

Mag ik jullie even een staande ovatie geven voor de sfeer in dit topic. Super hoe gezellig en behulpzaam iedereen is naar elkaar <3
Nog bedankt voor alle lieve berichtjes.

Ik ga vandaag mijn laatste ritje maken met mijn witte monster en dan hebben ze even 6 weken semi-vakantie.
Ik heb nog wat vriendenverzoeken verstuurd, mocht ik je daarna nog vergeten toe te voegen, pb me gerust!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:34

Geniet maar van je laatste ritje dan! Ik heb hem net geaccepteerd :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:37

mooney schreef:
Mag ik jullie even een staande ovatie geven voor de sfeer in dit topic. Super hoe gezellig en behulpzaam iedereen is naar elkaar <3
Nog bedankt voor alle lieve berichtjes.

Ik ga vandaag mijn laatste ritje maken met mijn witte monster en dan hebben ze even 6 weken semi-vakantie.
Ik heb nog wat vriendenverzoeken verstuurd, mocht ik je daarna nog vergeten toe te voegen, pb me gerust!

Geniet ervan! :)

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:39

Mooney geniet van je laatste ritje.

En mooie foto's komen er voorbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:50

Fijn inderdaad dat het topic weer echt actief is :j Tijd voor de lente :Y) :))

Geniet ervan mooney! En nogmaals succes gewenst voor de komende tijd ;)

Mbt hoefschoenen .. Ik ga volgende week even afwachten als de hoefsmid (naja, "hoefverzorgster" ;) ) komt wat zij zegt. Nu zijn gewoon de ijzers eraf en dan bekapt alsof er opnieuw ijzers onder zouden moeten. Ik weet van 'vroeger' dat hij toen ook altijd traditioneel zeg maar bekapt werd en dan had hij ook moeite met steentjes, maar dat zou normaal zijn heb ik gelezen. Dus ik wil nu via een andere manier proberen en het is natuurlijk voor hem dan ook gewoon wennen ... Ben nu aan het twijfelen om toch meteen voor schoenen te kijken zodat we wel kunnen doen wat we willen, of het gewoon even x aantal tijd te geven en als het dan niet betert alsnog naar hoefschoenen te gaan..

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:07

Ik wil mij ook wel melden.
Ik rijd een paar x per weer buiten in de bossen en gebruik vaak de Endomondo om zelf in de gaten te houden of wij kwa kilometers en snelheden etc verbeteren.

Wij rijden meestal rond de 10/15 kilometer.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:59

Ik ben in ieder geval enorm tevreden met mijn schoenen! Zou echt niet anders meer willen! Hij loopt er zo fijn mee, vanaf de eerste dag liep hij alsof hij ze al jaren omhad(alleen draf was even wennen haha, leek wel een tuigpaard zoveel knieactie zat er ineens in die knol :') ) en ze zijn gewoon echt ideaal. Zijn hoeven zijn zoveel beter geworden afgelopen half jaar, ik kan alleen maar pluspunten bedenken voor hoefschoenen haha

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:05

Wij hebben 4,5 uur over 20 km gedaan afgelopen zaterdag... maar ja, was een strao rit en dan is het ook veel pauze houden. :)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:07

+:)+ Dus jij bent gewoon meteen hoefschoenen gaan gebruiken en hebt niet eerst je paard een bepaalde tijd gegeven om te kijken of zonder ook kon? Hoe zit dat nu met de hoeven dan? Moet je ze nu echt standaard om omdat de hoeven dat verwachten zeg maar? Of kan je nog eventueel zonder?

Fijn zo'n lange rit Helenalena! Pauze is nooit erg, toch? ;)
Mooie omgeving ook daar :)

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:22

Mag ik mij hier ook melden? :) Rij momenteel niet heel fanatiek ivm blessure doen we wat er rustiger aan. Doel is om straks lekker de endurance in te gaan. Ik rij overigens ook veel met hartslagmeter. Zijn er hier meer die dat doen?

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:43

Ja ik heb mijn hartslagmeter ook gekoppeld aan endomondo! Leuk om eindelijk eens te kunnen vergelijken, ik heb nog niemand anders gevonden die het ook heeft gekoppeld. Sta je al in de challenge? Dan voeg ik je toe als vriend, kunnen we bij elkaar kijken :o

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:49

Ik heb mezelf er net bijgevoegd :) Dit ritje was uit oktober, tijdje geleden. Heb de laatste tijd een beetje ruzie met die hartslagmeter want krijg steeds slecht signaal (hartslag van 220 in stap... :\ ). Van de week weer even proberen. Gisteren met hartslagmeter gelongeerd en dat ging wel beter dus moet hem iets anders positioneren. Kom dan alleen vaak met die transmitter in de knoop die dan net onder m'n zadelpad komt te liggen...

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:07

Dan voeg ik je toe als ik vanavond weer thuis ben :) Of jij kan mij ook toevoegen anders, ik sta in de grote challenge van het hele jaar 2e. Vind het super interessant om hartslagen van anderen te zien.

Jij hebt een borstband toch? Ik ben wel blij met m'n losse elektroden, klopt eigenlijk altijd. Het eerste minuutje stappen is ook altijd helemaal verkeerd, maar hij vindt snel de goede waardes. Hoe jij hem zou moeten positioneren zou ik dus ook niet echt weten.
Laatst bijgewerkt door Chouchou op 17-02-15 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:08

Ik heb idd de borstband. Vind elektrodes onder m'n zadel/singel niks ivm drukplekken...

Ik voeg je toe :)

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:11

Ik gebruik de hoefschoenen enkel voor de routes met veel steentjes. Daarnaast zonder hoefschoenen, zo slijten de hoeven ook nog wat natuurlijk (maar vijl ook zelf bij). Dat is ook het handige aan hoefschoenen: je kan ze gebruiken wanneer nodig en aflaten als het niet nodig is.

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:07

Hier is het modderberm (al dan niet met gevaarlijke rotzooi) of asfalt. Dus sjezen wij met de schoenen over het asfalt. :D

Ik hoop dat het voorlopig laatste ritje leuk was?

Hoe plaatsen jullie al die mooie grafiekjes enzo?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:19

Ik - iedereen volgens mij - maak printscreens van m'n ritten op endomondo.com :)

Ik heb net ook weer een klein rondje gemaakt :)
Afbeelding

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:10

NienkeV1994 schreef:
Ik weet niet of de link zo werkt, maar dit is de bokkers bokaal challenge :) https://www.endomondo.com/challenges/16221628

Ik doe ook alleen mee met de challenge van februari. Maar wil ook wel graag mee doen met die andere

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 18:17

Las dat het net over hoefschoenen ging.
Ik rij zelf mijn ritten ook met hoefschoenen. Maar alleen als ik veel over de weg rijd of met paden met kleine steentjes.
In het bos bijv. Gaat hij gewoon op blote voetjes :)
Ik heb de easyboot gloves back country
Afbeelding