Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Dyonne schreef:O, maar ik reageerde op Varekaj. Die wil in eigen omgeving een rondje rijden, dus dat scheelt denk. En op jezelf is snelheid niet nodig.
Ik vind endurance idd wel anders. Zeker bepaalde ritten. Mijn pony heeft alleen op de Veluwe, Leersum en Wassenaar gelopen. Dat ging hem wel goed af.

evdpanne schreef:Heuvels is inderdaad wel stuk zwaarder. Al is het duin bij ons ook geen pretje met dat zware mulle zand. Shaggy gaat daar al uit zichzelf stappen, dan denkt ie bekijk het maar
.
Tijdens mijn huidige rondjes gaan we ook regelmatig in een stevige draf of galop heuvel opwaarts, net om op die kracht/conditie te trainen. Bij de vorige rit zelfs schakelwerk gedaan (handgalop, middengalop, handgalop, gestrekte galop etc) en telkens een pas of 5 bijvoorbeeld. Links is hij sterker, wat maakt dat ik ook met regelmaat bewust rechts vraag om die bij te trainen.
Daarnaast hanteren een aantal locaties specifieke regels zoals een registratienummer aanvragen, tijden/plaatsen waar je wel/niet mag komen etc. Maar dat kan onderling verschillen. Ook parkeerplaats is niet altijd duidelijk waar je met trailer kan/mag staan. Bloodymary schreef:Waar rijd je dan? In Boksenberg/De Pan? Ik kom daar 3 a 4 keer per week. Of meer bij het Keelven?

.
). Hadden nog door willen rijden naar Meijendel maar dan hadden we denk nog twee uur gereden
. Maar goed rondje 30 vond ik al erg knap. Veel overwonnen en grappig om weer is bij m’n ouderlijk huis langs te gaan
. Deed ik vroeger vaker maar niet meer sinds ik in Noordwijk sta.

.