Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:01

Wat een heerlijk rondje!
Heb jij strand en bos in de buurt? Luxe!

34 km heuvels hier schud je echt niet zo uit je mouw. Dacht ik ook toen we hier kwamen wonen. Wij reden met gemak ritten van 25+km. Hier met de heuvels was hij na 15km gewoon op. Moe. Dat kostte echt wel training voor hij ook hier die 25+ met gemak kon rijden.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:33

Volgens mij moet 23km geen probleem zijn bij een normale basisconditie. Alleen voldoende tijd geven om die kilometers af te leggen.

evdpanne heerlijk hoor zo strand en bos bij stal!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:37

Ja, maar met een impulsklasse moet je toch wel een bepaalde snelheid hebben. Valt niet mee met basisconditie in heuvelland als je daar niet voor traint :D
Kun je je eigen tempo bepalen, dan is het nog pittig als je paard het niet gewend is. We hebben het hier niet over een paar kleine heuveltjes, maar serieus klimmen en dalen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:42

O, maar ik reageerde op Varekaj. Die wil in eigen omgeving een rondje rijden, dus dat scheelt denk. En op jezelf is snelheid niet nodig.

Ik vind endurance idd wel anders. Zeker bepaalde ritten. Mijn pony heeft alleen op de Veluwe, Leersum en Wassenaar gelopen. Dat ging hem wel goed af.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:49

Heuvels is inderdaad wel stuk zwaarder. Al is het duin bij ons ook geen pretje met dat zware mulle zand :+. Shaggy gaat daar al uit zichzelf stappen, dan denkt ie bekijk het maar :roll:.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 08:53

Dyonne schreef:
O, maar ik reageerde op Varekaj. Die wil in eigen omgeving een rondje rijden, dus dat scheelt denk. En op jezelf is snelheid niet nodig.

Ik vind endurance idd wel anders. Zeker bepaalde ritten. Mijn pony heeft alleen op de Veluwe, Leersum en Wassenaar gelopen. Dat ging hem wel goed af.

Ooh ik dacht op mij :D

evdpanne schreef:
Heuvels is inderdaad wel stuk zwaarder. Al is het duin bij ons ook geen pretje met dat zware mulle zand :+. Shaggy gaat daar al uit zichzelf stappen, dan denkt ie bekijk het maar :roll:.

Hahaha, herkenbaar. Dat heeft de mijne ook bij de Posbank. Dan ziet hij het zand en denkt: gaaaaaaan! En na 3 sprongen: oh nee, toch maar niet :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:14

Afbeelding
Afbeelding

Gisteravond even een lekker rondje gedaan. Met wildspotten <3
Waren Elmo en ik allebei wel even aan toe.

En hier ben je als endurance ruiter heel blij mee: drinken!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 09:46

De omgeving hier is goh... Matig heuvelachtig. Het gaat op en af maar geen lange steile stukken in ieder geval.
Ik ga het rondje gewoon een keer proberen. Hij staat al een tijd 24/7 in het weiland en dat is ook zacht hellend terrein, dus zonder dat hij het weet krijgt hij ook al billentraining :Y) Tijdens mijn huidige rondjes gaan we ook regelmatig in een stevige draf of galop heuvel opwaarts, net om op die kracht/conditie te trainen. Bij de vorige rit zelfs schakelwerk gedaan (handgalop, middengalop, handgalop, gestrekte galop etc) en telkens een pas of 5 bijvoorbeeld. Links is hij sterker, wat maakt dat ik ook met regelmaat bewust rechts vraag om die bij te trainen.

Het rondje start aan een stopplaats waar je paard kan rusten en jij als ruiter ook even wat kan nuttigen + er staat een grote drinkton voor paarden. Voor we aan de 5,5km naar huis beginnen kan ik hem daar altijd even laten bijkomen als dat nodig is.

Qua strand... Ik zit in België en het is toch snel 1u met de trailer :+ Daarnaast hanteren een aantal locaties specifieke regels zoals een registratienummer aanvragen, tijden/plaatsen waar je wel/niet mag komen etc. Maar dat kan onderling verschillen. Ook parkeerplaats is niet altijd duidelijk waar je met trailer kan/mag staan.

RoosyesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:01

Bloodymary schreef:
Waar rijd je dan? In Boksenberg/De Pan? Ik kom daar 3 a 4 keer per week. Of meer bij het Keelven?

Vandaag jou richting op gereden, ik had zin in een lange(re) ronde!

Fijn gereden, gelukkig maar 2 dazen en wat muggen, prima te doen. Nog even lekker het water in geweest op de terug weg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels op plaats 67 in de challenge, niet dat ik daarom rijd, maar leuk om de totale km's zo te kunnen zien die we afleggen per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:58

Dazen heb ik ook al gespot, gelukkig geen grote aantallen en echt agressief zijn ze nog niet.

RoosyesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:22

Vorig jaar waren ze er eerder naar mijn idee, maar ook een kortere periode door de warmte. Ben benieuwd hoe het dit jaar is. Ik vind de vliegen- uitrijdeken die ik nu heb niet zo fijn, blijft niet echt fijn zitten met de fjordenboog en bijbehorende hals. Dus mocht er iemand toevallig nog tips hebben, graag :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 20:39

Ik heb een goudkleurig vliegendeken met hals maar merk dat bij bijvoorbeeld 20-22 graden en weinig wind mijn paard al fiks gaat zweten. En dan is het een relatief rustig rondje.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:57

@ Varekaj, eens de grenzen weer open zijn kan je misschien naar het nederlandse strand komen? Ik ga zelf altijd naar Groede, dan kun je in principe tot Cadzand over het strand (10 km enkel), daar moet je even om de jachthaven heen maar dan zou je tot het Zwin kunnen rijden als je wil.
Ik keer zelf meestal gewoon om aan Cadzand, want 20 km strand is prima zat voor de mijne. Is momenteel wel pas na 18u toegankelijk voor paarden. Sochtends kan ook, maar weet niet precies tot hoelaat paarden dan zijn toegelaten op het strand.
Je kan ook aan Nieuwvliet vertrekken, daar vertrekt ook een ruiterpad door de verdronken zwarte polder en dan kan je via het strand terug. Heb je wel een redelijk dapper paard voor nodig, want de geulen voelen wat drijfzandachtig aan (liggen betonnen platen onder aan de oversteekplaatsen, echter door het getij ligt daar ook slib op).

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 21:33

BeeeeeeeeeAfbeelding

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 07:56

Wat leuk paard hier boven met de bruine oren!

Gisteren hebben we weer een ritje gemaakt, de bedoeling was 15km maar we hebben hem ingekort door de warmte en hebben ook vooral heel rustig gedaan. :)

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:42

Ik heb vandaag met stalgenootje flink wat kilometers gemaakt (voor ons doen :o). Hadden nog door willen rijden naar Meijendel maar dan hadden we denk nog twee uur gereden :'). Maar goed rondje 30 vond ik al erg knap. Veel overwonnen en grappig om weer is bij m’n ouderlijk huis langs te gaan :D. Deed ik vroeger vaker maar niet meer sinds ik in Noordwijk sta.

Waterbak op stal bij vertrek _O-
Afbeelding

Afbeelding

Spannende brug liep ie zomaar overheen! Stoere pony!
Afbeelding

Van marslandschap tot spaceshuttle in Noordwijk bij ESA Estec kom je alles tegen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mochten helaas strand niet meer op in Katwijk. Waren iets te laat... Dan maar boulevard over :+.
Afbeelding
Afbeelding

Even hallo zeggen bij m’n ouders en een korte drink/eetpauze.
Afbeelding

Bijna thuis, Gentle had al haast...
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:45

Zo, flink rondje!

Wij hebben vanavond ook een rondje gereden. Net niet voor het donker thuis :=
Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:41

Is het eindelijk gelukt, Aman, om elkaar tegen te komen!
Elmo was niet helemaal op z'n best, hij was hartstikke braaf oppas geweest voor het jonkie waar we mee reden, maar als we dan gaan stilstaan met andere paarden, waarvan 1 een door hem zo geliefde mede haflinger, dan slaat die de in de uitsloofstand.

Wij waren met de trailer naar boven gereden, vorige keer bij ons vanaf stal gestart, maar jonkie van vriendin heeft nog zo weinig conditie dat hij toen van alleen de stuwwal over al best moe was. Toen hebben we helemaal niet gedraafd.

En zij komt toch al met de trailer, dus nog klein stukje doorrijden tot boven is voor haar sowieso geen issue, en ik heb ook zo de trailer erachter, dus kleine moeite.

Nog steeds heel veel gestapt, maar wel ook een lang stuk gedraafd en een stuk gegaloppeerd.
En heel veel zwijnen gespot waaronder echt een heul groot mannetje.
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 14-06-20 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:51

Ja eindelijk! Voor het eerst in 2,5 jaar :D
Mooi rondje ook.
Wij waren voor het eerst samen op pad. Jim had wel wat moeite met het tempo. De ander is een draver. Die kwam net lekker op stoom toen Jim moe werd :+
Dan merk ik wel dat we echt die conditie moeten trainen. Helpt ook niet mee dat hij overal de strijd aan ging en zich op liep te fokken :x

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 08:59

Nee opfokken en discussies voeren kost een hoop energie!
De draver staat niet bij jullie op stal toch?
Ze heeft bij ons gestaan, kon even niet meer op haar naam komen, maar herkende haar nog wel en zij mij idd ook.

Ja wij hadden ook niet echt een matchend tempo, tuiger stapt net aan 4,5 per uur, Elmo stapt met 6 als die er gewoon lekker zin in heeft :')
Maar hij heeft zich keurig aangepast, alleen kan die zich dan idd wel een béétje druk maken als we dan ineens ook nog gaan stilstaan _O-

En op de terugweg op de trailer blijven stampen omdat zijn maatje in de trailer achter hem staan :')
We gaan vandaag of morgen wel even een rondje in z'n eigen tempo, maar hij heeft zich maar gewoon aan te passen, bazinnetje vindt het erg gezellig om met anderen te rijden en de sterkste moet zich in zo'n geval aanpassen aan de minder sterke.
Pech voor hem dat hij de sterkste was gisteren.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:04

Haha zie t beeld van de net op stoom komende draven voor me :D

Hier wat grotere rondes afgewisseld met kleine. Had de welsh ook mee als handpaard. Maar dat is best lastig, hij trekt als n gek. En de hele tijd voor willen lopen, pfff. Mn freiberger was wel heel braaf ( was de eerste keer). In stap ging het wel goed, ook door t dorp tussen wegwerkzaamheden icm vrachtwagens met draaiende motor.
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:07

Nee klopt, zij staat bij iemand aan huis. Leuk dier!
Klikte verder ook prima, behalve op conditioneel vlak. Maar goed, dat was te verwachten. Hij is nog niet helemaal terug op conditie. Komt wel weer :D

Ik moest ook zo lachen om dat drukke blije hoofd. :D
Hij is echt leuk!

Wij stappen overigens ook maar 4,5. Maar dat maakt draf en galop wel weer goed. Het was gister vooral veel galop met draver in draf :))

Edit: wat leuk zo samen getup!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:30

Ah wat leuk getup zo samen!

En wat leuk dat jullie elkaar tegen kwamen Amanda en marije!

Ik heb een weekendje Wateren gehad. Vrijdag heerlijk gereden. Gister raakte pony helaas oververhit. Gelukkig konden we bij mensen koelen. En ik en vriendin werden ook goed verzorgd. 2 andere meiden door gereden en hebben ons gehaald met de trailer.
Gelukkig snel al weer goed na de onder de tuinslang. Maar was erg schrikken. Hij is zo’n doorstamper.

Vandaag nog heerlijk rustig gereden, kleine 12km naar de spartelvijver. Was gelukkig niks aan de hand met hem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:33

Ik plan deze namiddag/vanavond ook nog een rondje bos met de mijne. Gisteren hele pittige crossles gehad en hoewel hij 24/7 buiten staat wil ik 'm toch graag alsnog even wat losrijden buiten. Wordt vooral stap en misschien wat stukken drafwerk, maar alles zo relax mogelijk. Dan krijgt hij morgen lekker rust voor we dinsdag naar springles gaan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:50

Afbeelding
Vandaag is eigenaar van de stal met haar nieuwe paard voor het eerst mee het bos in geweest. Klein rondje van 7.7 km