Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-20 22:53

Vandaag mijn langste rit van dit jaar gemaakt met mijn Haflinger Aron. Ik ben nog niet zo lang veel aan het buitenrijden met hem, dus daarom ben ik best een beetje trots! Ook kwamen we baby wilde zwijnen en snuivende, schrapende en loeiende stieren tegen, dus dat was best een beetje spannend, haha! Helaas geen foto's van. Maar wel andere leuke foto's! We hebben genoten :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

evdpanne

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 07:59

Wilde zwijnen zijn altijd wel spannend :wow:. Die kunnen nog best agressief zijn zeker met jongen. En die koeien zijn dan stuk vriendelijker maar ook spannend :o. Het meest spannende wat ik tegenkom zijn reeën en een enkel groter hert....

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 08:03

Ziet er heerlijk uit..

Hier zien we van alles maar het meeste herten en Reetjes...
Zo ritje maken eens kijken of we wat kunnen zien.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 18:50

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag eens in een ander gebied gereden, maar wel vanaf stal vertrokken.
2x de A50 over, via 't zelfde viaduct en 2x onder de A12 door, 1x door een vrij laag tunneltje en 1x via een gewoon hoog viaduct waar een gewone weg onderdoor loopt.

Heerlijk gereden, mooie ruiterpaden en een blij (maar nu wel moe) peerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:35

Mooi rondje zeg!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:46

@Em, wat tof! Ik had de foto's ook op fb gezien en het ziet er uit als een geslaagd rondje!

@Marije, jaloers op de afstanden die jij aflegd zeg. Dat ben ik echt niet meer gewend maar het lijkt me heerlijk :D

Wij hadden vandaag ook een lekker rondje. Ik merkte wel aan onze vent dat we dit jaar nog maar weinig deze afstand hebben gereden, hij was goed gesloopt aan het einde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:57

@Muiz, je komt toch aardig in de buurt. Mooie afstand ook hoor!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 22:19

Ja dit was echt een eind vergeleken met de afgelopen paar weken. Onder het zadel trek ik dat nog niet maar dat komt wel weer :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 23:17

Ik kan hier in de buurt helaas niet zulke rondjes rijden :(. Inmiddels is strand bij langevelderslag ook weer verboden terrein. Voor de boulevard van Noordwijk mag je sowieso nooit over strand. En alle andere ‘leuke’ plekjes zijn verboden toegang en gemeente Noordwijk heeft genoeg BOA’s in dienst :x.

Na de zomer kan je dan (als je ruiterbewijs en jaarkaart hebt) via Amsterdamse waterleidingduin een heel eind rijden. Maar heb helaas nog geen ruiterbewijs :o.

Kortom: Gewoon saai hier := .

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 07:48

evdpanne schreef:
Ik kan hier in de buurt helaas niet zulke rondjes rijden :(. Inmiddels is strand bij langevelderslag ook weer verboden terrein. Voor de boulevard van Noordwijk mag je sowieso nooit over strand. En alle andere ‘leuke’ plekjes zijn verboden toegang en gemeente Noordwijk heeft genoeg BOA’s in dienst :x.

Na de zomer kan je dan (als je ruiterbewijs en jaarkaart hebt) via Amsterdamse waterleidingduin een heel eind rijden. Maar heb helaas nog geen ruiterbewijs :o.

Kortom: Gewoon saai hier := .

Moet je bij jullie een ruiterbewijs hebben? :roll: ik heb dat nog nergens gehoord. Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald dat ik 13 was ofzo (nu 48). Nooit verlengd, maar ineens kwam het nieuws een paar jaar geleden, dat je voor 17 euro je ruiterbewijs voor t leven kon laten gelden. Óók als hij al lang en breed verlopen was. Dat geb ik gedaan en nu heb ik m dus weer. Het slaat echt nergens op. Die rij- en theorieproef ging ook nergens over. Datzelfde hoorde ik van mensen die het een jaar of 10 geleden verplicht moesten halen voor een hippische cursus. Dus het nut heb ik nooit begrepen. Maar je hebt dus blijkbaar plaatsen waar het wel nodig is.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:25

Bij de Amsterdamse waterleidingduinen kan je alleen een jaarkaart aanvragen als je een ruiterbewijs hebt... Ik heb een proefexamen gedaan en echt dubbel gelegen om de vragen en antwoorden. De mooiste: Wat wordt er bedoeld met de straal van een paard, een van de antwoorden: de ruimte die hij nodig heeft om te draaien. Dat was echt te erg _O-.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:36

OMG.... Dat ruiterbewijs heb ik in een vorig leven al gehaald.
Toen hoefde ik alleen Theorie te doen omdat ik een dressuur classificatie had.

Ik kan hem idd omzetten naar levenslang.
Toen was hij geloof ik nodig voor de duinen in Schoorl en in die buurt woonde in toendertijd.

Mooi rondje Muiz..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 22:51

Super leuke foto's en ritten plaatsen jullie allemaal, leuk om te zien! :)

Wij hebben vandaag een klein rondje gedaan, ook om even mijn zadel met nieuwe uitrusting te testen en alles is meer dan goed gekeurd! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 06:12

Heerlijke ritjes weer!
Wij gingen gisteren ook een rondje. Record tijd. Wat was ze voorwaarts...
Toen we thuis waren begon het te gieten.. ze voelde de regen aankomen denk ik..
Geen zin in een nat pak.. ;)
Foto is van woensdag zijn we even achter in het meer wezen spetteren..
Afbeelding
Ons huis staat verstopt in de bosjes:)
Dit is een vismeer kunnen we niet in

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 08:12

evdpanne schreef:
Bij de Amsterdamse waterleidingduinen kan je alleen een jaarkaart aanvragen als je een ruiterbewijs hebt... Ik heb een proefexamen gedaan en echt dubbel gelegen om de vragen en antwoorden. De mooiste: Wat wordt er bedoeld met de straal van een paard, een van de antwoorden: de ruimte die hij nodig heeft om te draaien. Dat was echt te erg _O-.

Ja, ik jan me ook nog van dat soort vragen herinneren :roll: Het gaat echt nergens over. Maar goed, voor 17 euro heb ik m levenslang. Dus het zal wel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 09:22

Woensdag rondje van 14,5km gedaan in de vroege avond. Wat was het lekker rustig! Heerlijk ook qua temperatuur.
Als het weer wat meezit gaan we zondag weer voor soortgelijk rondje of anders de ruiterroute nog een keertje doen, die is 18km.

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:03

Hier de woensdag en vandaag een rondje gedaan. Wat een verschil in temperatuur, woensdag nog 20 graden en we gingen al 's avonds voor de warmte, vandaag amper 15 graden en tussen de buien door. Alsnog nat geregend maar dat mag de pret niet bederven :')

Woensdag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:15

Gisteren weer rondje van 16km gemaakt, helaas niet zo veel galop kunnen doen ivm enorm veel wandelaars die breed over de paden lopen.

Ik zou graag binnenkort een nieuwe lus van de 3 routes willen verkennen. De lus is 12km lang en mij compleet onbekend, dus daar hou ik het bij stap en draf (tenzij het pad echt duidelijk geschikt is voor galop). Vanaf mijn vertrekpunt is het 5,5km naar dat startpunt. Dat maakt in totaal een rondje van 23km. (2x5,5 +12). Ik heb tot nu toe 2x een rondje van 14-16km gedaan, beide gingen relatief goed en paard was steeds snel weer hersteld. Ik volg ook minstens 2x/week les wat best pittig kan zijn qua draf-en galopwerk.

Zou ik gewoon in een rustige week die route proberen, mits rustdag ervoor en erna? Of toch eerst nog paar keer de andere routes doen voor ik er zomaar 6km aan plak?

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:17

Jij kent je paard het beste, maar volgens mij kan dat prima

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:32

De route er naartoe is ook rustig ivm ofwel grove kiezel ofwel te smal om echt lang te draven of galopperen. En naar huis is alles bergaf 8-)

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:19

Lekker ritje gemaakt net in het zonnetje. Haha, ik draafde een pad de hoek om, staat daar direct op het pad om de hoek echt een grote ree. Ik weet niet wie van ons drie harder schrok, de ree, Cas, of ik.

Denk toch de ree.. dat was tenminste de enige die weg rende.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:21

Denk ook dat dat best kan Verakaj. 6 km extra is ook weer niet zoveel en zo te zien wordt er veel bij gestapt, moet kunnen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:10

Ik denk dat je ook wel verder kan inderdaad. Zolang je goed naar de weersomstandigheden kijkt. Niet een hete dag uitzoeken :+. Een paard met basis conditie (van bakwerk) kan de impuls endurance al rijden. Dat was bij mij toen 34km.

Na een rustig weekje heb ik Shaggy zaterdag en vandaag weer buiten gereden. Zondag had ie crossles met stalgenootje. Druk weekend!

Zaterdag, eerste ritje weer samen en lekker over strand!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag weer samen met stalgenootje op pad. Die wilde niet zo ver.... Vervolgens heeft ze er zelf een 15+ rondje van gemaakt :'). Was echt heerlijk rustig in bos. Ook wel is fijn!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kom nu wel steeds dichter bij m’n doel voor deze ronde: In de top 100 eindigen *\o/*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 00:14

Ik wil ook een keer naar zee maar ken geen routes daar :') Dus ik hou het op rondjes in de buurt.

Gisteren was ideaal om te rijden: zonnetje, 19 graden en wind. Blij dat ik toen geweest ben en niet vandaag, de regen kwam met bakken uit de lucht! Afhankelijk van de planning morgen doe ik misschien weer een rustig staprondje. Woensdag en donderdag worden al pittig genoeg qua les en zaterdag Crosstraining.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 07:01

Ik weet niet welk strand voor jou dichtbij is maar bij ons is het redelijk overzichtelijk. Je kan ook een keer aansluiten ook prima ;).