Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Die kunnen nog best agressief zijn zeker met jongen. En die koeien zijn dan stuk vriendelijker maar ook spannend
. Het meest spannende wat ik tegenkom zijn reeën en een enkel groter hert.... 

. Inmiddels is strand bij langevelderslag ook weer verboden terrein. Voor de boulevard van Noordwijk mag je sowieso nooit over strand. En alle andere ‘leuke’ plekjes zijn verboden toegang en gemeente Noordwijk heeft genoeg BOA’s in dienst
.
.
. evdpanne schreef:Ik kan hier in de buurt helaas niet zulke rondjes rijden. Inmiddels is strand bij langevelderslag ook weer verboden terrein. Voor de boulevard van Noordwijk mag je sowieso nooit over strand. En alle andere ‘leuke’ plekjes zijn verboden toegang en gemeente Noordwijk heeft genoeg BOA’s in dienst
.
Na de zomer kan je dan (als je ruiterbewijs en jaarkaart hebt) via Amsterdamse waterleidingduin een heel eind rijden. Maar heb helaas nog geen ruiterbewijs.
Kortom: Gewoon saai hier.
ik heb dat nog nergens gehoord. Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald dat ik 13 was ofzo (nu 48). Nooit verlengd, maar ineens kwam het nieuws een paar jaar geleden, dat je voor 17 euro je ruiterbewijs voor t leven kon laten gelden. Óók als hij al lang en breed verlopen was. Dat geb ik gedaan en nu heb ik m dus weer. Het slaat echt nergens op. Die rij- en theorieproef ging ook nergens over. Datzelfde hoorde ik van mensen die het een jaar of 10 geleden verplicht moesten halen voor een hippische cursus. Dus het nut heb ik nooit begrepen. Maar je hebt dus blijkbaar plaatsen waar het wel nodig is.
. 

evdpanne schreef:Bij de Amsterdamse waterleidingduinen kan je alleen een jaarkaart aanvragen als je een ruiterbewijs hebt... Ik heb een proefexamen gedaan en echt dubbel gelegen om de vragen en antwoorden. De mooiste: Wat wordt er bedoeld met de straal van een paard, een van de antwoorden: de ruimte die hij nodig heeft om te draaien. Dat was echt te erg.
Het gaat echt nergens over. Maar goed, voor 17 euro heb ik m levenslang. Dus het zal wel
. Een paard met basis conditie (van bakwerk) kan de impuls endurance al rijden. Dat was bij mij toen 34km.

. Was echt heerlijk rustig in bos. Ook wel is fijn!

.
Dus ik hou het op rondjes in de buurt.
.