Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:46

Ikke wel hoor :) Krijg er geen genoeg van, :) en de bak heb gezien en veral als je 2 paardjes heb ;)
Dankjewel,
Jij hebt ook mooie foto's :D

Vandaag was het wel geteld 10 Km :D morgen weer een Rit gepland :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:51

Het was ook wel erg lekker weer {:} we hebben vandaag weer 21 km gereden :D

Je kunt wandelen met je paard ook onder de bokkers bokaal wegschrijven als rijden hoor, zijn toch km's :list: :)) dat Kobe zo'n last heeft gehad van zijn ijzers ... wat apart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:00

Had mezelf voorgenomen om alleen de rij-km's met [***] mee te laten tellen, gewoon voor mezelf. Was nieuwsgierig wat ik zou rijden op een jaar tijd, zonder de rest dan .. had alleen niet gedacht om 2 maanden stil te liggen, maarja, paarden hé :')

Echt enorm apart :j Hoop ook echt dat het dit is en dat deze week niet gewoon weer een opflakkering was om daarna weer bergaf te gaan ... maar ik denk het niet, het voelt als een hele verandering. Hij loopt ook gewoon heel anders, je zou kunnen zeggen dat hij wat stijfjes loopt vanachter maar hij heeft altijd al anders gelopen dan een gewoon paard zeg maar. Maar tegelijk met die 'stijfheid' zag ik vandaag zoveel beweging in zijn rug/achterhand .. ook iets wat ik nog nooit zo gezien heb (rug zou geblokkeerd zijn en volledig vast zitten, maar daar geloof ik de laatste tijd niet meer in en het lijkt ook nog echt zo ... :+ ).

21 km .. mooie afstand! (is hier al bijna een dagtocht aan ons tempo _O- )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:16

Ja ik heb ook altijd zoiets van je weet maar nooit bij die paardjes :+
Ik wandel wel veel met de andere pony's maar die zet ik er ook vrijwel niet bij omdat ik het voor onze ene pony waar we wedstrijden meerijden goed bij wil houden hoe ik in de km's zit.
Dit was ons rondje:
http://app.endomondo.com/workouts/471777185/10516319
Nou ja, rondje. Ze zijn bij ons enorm bezig langs de ruiterpaden, lijkt wel alsof alle sloten tig-keer moeten worden gebaggerd en elke struik gekortwiekt of zoiets. Dus moest beetje creatief zijn om aan mijn kilometers te komen.
We zijn flink in training voor onze 1e wedstrijd 7 maart :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:32

Mooi rondje :)
Onderhoud is nodig natuurlijk, alleen niet zo handig als je er middenin zit of tijdelijk ergens niet kan rijden enzo .. Ga je klasse II starten? Welke afstand is dat bij jullie?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:35

Snap het ook niet, die planning met dat onderhoud :7

Ja we gaan onze 1e keer klasse 2... iets van 43 km. Echt enorm spannend!

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:20

Ik had vandaag les maar baalde wel! Ik wilde ook de bossen in. Hopelijk wordt het snel weer zo lekker

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 23:37

Wat super fijn, Sabine! Hopelijk heb je nu de oorzaak gevonden en blijft Cobe als een zonnetje lopen! Het is jullie echt gegund :j

Lekker ritje ook, VanHuisUit! Spannend de eerste klasse 2. Al helemaal klaar voor? Train je daar nu heel anders voor?

Met het lekkere weer van vandaag had ik ook wel willen rijden, maar gister onverwachts iemand tegengekomen waarmee ik samen ben gaan rijden, een kleine 23 km op tempo. Dus paard mocht vandaag wel weer even vrij :) Morgen ook nog denk ik, en dan zondag een kennismakingsritje met mijn nieuwe weidegenootje die over 1,5 week komt, gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:40

Dank je Chouchou :) Ik hoop het ook, dat we nu gewoon weer kunnen opbouwen en fijn aan de gang kunnen blijven .. Heb het nu wel een beetje gehad met alles :o Ookal zijn het nooit super erge dingen geweest ofzo (goddank), het is toch steeds een domper en ik vind het niet leuk om [***] zo boos en ongelukkig te zien :o

Je hebt weer leuke plannen zo te lezen, jij hebt geen mooi weer nodig :Y) :))

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:55

Nou het weer is goddelijk de laatste paar dagen, mijn werk wat minder :')
Hoop morgen vrij te hebben(reserve dienst dus als iemand ziek is moet ik komen) en dan ga ik sowieso een heerlijk ritje maken!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 17:23

Nog even het rondje van donderdag laten zien:

Afbeelding

Ik heb toen ook voor het eerst met een chestmount gefilmd :) Ben er nog niet helemaal over uit of ik dit nou beter vind dan met mijn helmcamera. Wel sowieso even op HD zetten!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:37

Afbeelding

Afbeelding
Zal ook eens een update maken van mijn rondjes. Deze week weer wat meer in de bak geoefend. Maar toch gister en vandaag weer een heerlijk rondje buiten gedaan.
Vandaag met een vriendin een rondje dijk gedaan. Heerlijk langs het water uitgewaaid!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:17

Even weer een Ritje Dodewaard gedaan :D Mocht op een Belss <3
kon helaas me eigen paardjes niet mee nemen :(

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:48

Jemig chouchou, wat rijd jij toch een geweldig gemiddelde snelheid, knap! Train je ook ergens voor?

Sabine, hopelijk blijft het een stijgende lijn bij je poown. Vervelend als er steeds 'iets' is, maar je de vinger er niet op kan leggen.

Gister zelfs sinds anderhalve week weer een rondje kunnen doen, ziekjes. Nog steeds, maar wilde toch gewoon gaan, dus gedaan. Had m 's ochtends, samen met een van de meiden die onze pony's verzorgen, helemaal geschoren, dus voor t eerst weer met kaal paard op pad.
Natuurlijk naar strand, moest ook voor z'n pootjes/voetjes. Bijna 10km gereden, was fijn! Drúk ook op strand :oo Allemaal vakantiegangers, veel met honden. Kreeg nog lekker een witte herder achter ons aan, maar goed, Tychje geeft daar toch niets om. Hond ging aan Tych z'n achterbenen snuffelen, baasje (nog verder weg) helemaal panisch roepen naar d'r hond dat ie dat niet moest doen en dat ie moest komen. Hond luisterde 0 op dat moment. Tja, boem = ho dan he, maar Tych deed natuurlijk niets.
Wil m nu wat vaker ook in de bak op gaan pakken, dus ik zal wel wegzakken nu in de lijst. Al moet ik zeggen, na een week maar 1 plekje gezakt, dus dat zakt mee.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:12

Ik heb een half jaar niet echt meer kunnen rijden. Wel af en toe paardje van vriendin/bokker mogen doen.
Mijn bijrijdpaard was stil gezet ivm wondjes op de rug. Helaas is van de winter het goed mis gegaan. Dus de ritjes zullen nu heel weinig worden.
Ik zoek ook geen nieuw bijrijdpaardje.

Ik mag gelukkig paardje van vriendin nog wel eens doen. Zo ook dit weekend. Ze zat weekend in Utrecht, dus mocht ik oppassen :)

Zal vanavond kaartjes en foto's plaatsen. Vanmiddag weer een ritje

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:26

Ja zeker train ik ergens voor :) In april start ik mijn eerste endurance wedstrijd! Ik wist al voordat ik haar kocht dat ik dat wilde, dus het eerste jaar vooral veel basiskilometers gemaakt om elkaar goed te leren kennen en nu kunnen we steeds meer uitbouwen. Dit rondje reed ik voor het eerst met een (internationale) enduranceruiter, dus echt een goed trainingsrondje.

Fijn ook lekker naar het strand! Jammer dat het zo druk was, en vooral dan door de loslopende honden. Maar lekker de voetjes gespoeld in ieder geval!

Nessa, wat vervelend zeg. Volgens mij vertelde je het toen met het idee dat het wel weer goed zou komen met je bijrijdpaard. Gelukkig kan je af en toe nog op het paard van je vriendin rijden.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:53

Vervelend Nessa!

Vanmiddag ga ik ook maar weer eens, lekker weer buiten, zou zonde zijn om niet te gaan :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:07

Ja heerlijk is het hè!! Ik kijk voor het weerbericht altijd op weeronline.nl en zij geven het vandaag als cijfer een 10 voor mijn woonplaats <3

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:09

Hier ook ja :j kreeg ook al een appje van de eigenaresse van het weidemaatje van Loulou dat ze allemaal door de wei aan het galopperen was, doet ze normaal nooit, heeft zeker ook de lente in d'r bol :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:20

Ik had me voorgenomen vanmiddag een ritje te gaan maken maar lijkt me niet zo'n strak plan. Hier trekken vandaag verschillende carnavals optochten door de omgeving en hoewel andor het gewend is(ze bouwen ook een wagen bij ons op stal, incl de keiharde muziek en alles), ga ik het er niet op wagen.
De enige paden die ik kan rijden zijn spekglad(vorige keer heeft pony behoorlijk vaak op zijn hakken gezeten door het uitglijden..) dus vandaag hou ik het op een bakrondje. Helaas, volgende week beter!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 14:56

Kan je idd beter morgen gaan, dan is het vast rustig :')

Vwb trainen voor klasse 2 let ik vanaf januari beter op de kilometers die ik rij. De planning is dan richting 40/ 50 km/week uit te komen, in het seizoen gaat het toch weer anders, omdat je dan ook je wedstrijden hebt. Ben wel een keer eerder klasse 2 geweest maar dat was een heel ander type paard, trainde ik ook anders mee.
Komende week proberen we nog een topweekje met 60 te doen. Dan laatste 2 weken voor de wedstrijd zak ik weer wat terug in km's zodat ze goed fit is, ook in het koppie, voor de dag zelf.

Het is nu heerlijk weer, kunnen ze ook lekker het land op. Dat is minstens zo belangrijk als het trainen, dat ze de rust pakken en ontspannen.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:28

Ik heb heerlijk gereden, ruim 10 kilometer. Bij ons was het helemaal niet glad en van carnaval in ons dorp hoor je in het bos minder dan van carnaval een dorp verder op :') (maar ook daarvan hoor je alleen de muziek, en dat boeit Lou niet zo)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:38

Hier ook een heerlijke training gehad :))

Afbeelding

Afbeelding

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:01

Leuk al die overzichtjes en foto's 8-)

Hier ook genoten :z het was weer een heerlijk weekend om te rijden {:}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 18:39

Ritje van afgelopen vrijdag, echt heerlijk zonnetje!

Afbeelding

Afbeelding

En zaterdag een valentijnsritje gemaakt met mijn vriend :)
Hij op de fiets mee, was echt zo leuk!!

Afbeelding

Afbeelding