Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:59

Wauw lichtelijk jaloers op die mooie strand ritten!
Hier heb ik het natuurgebied achterhuis
Gisteren weer een ronde geweest
Afbeelding
Afbeelding

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 10:21

Ziet er ook prachtig uit paddraig en evdpanne :j

Jolliej schreef:
Anniek wat ontzettend prachtig zeg! Zou zon route ook te doen zijn met menkar? Ik lees overal dat het allemaal niks wordt, te zwaar voor met kar. Ben wel benieuwd wat je ervaring is aan de paden? :)

Dankjewel! Nee met een menkar denk ik niet dat het kan. De meeste paden zijn heel erg smal en sommige stukken ook te zwaar idd.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:15

Blijft toch grappig. Wie aan zee woont is jaloers op bos/hei en wie daar woont weer op het strand :+. Ik vind het strand altijd zo saai, niks te zien. Van bos geniet ik echt, die heerlijke geur van de bomen, de vogeltjes en af en toe een ree. Alleen ons bos is nogal klein en om de 100m ofzo doorkruist er wel weer een fietspad/wandelpad of ATB-route het ruiterpad :(.

RoosyesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:00

Hier ook gister een rondje gedaan! Wat leuk om jullie foto's te zien.

Op de volgende foto zien jullie mijn jonge merrie en ik sta op de grond, want die koeien zouden je maar eens op kunnen eten :Y) .

Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:25

Ja dat is ook zo!
Strand/duinen lijkt me gewoon keer geweldig om over heen te rijden!
Al moet ik zeggen dat met de eper4daagse vorig jaar ook erg mooie routes waren!

Ben vanmiddag even achter geweest bij het meer.. is ook wel leuk even spetteren!

Mijn dochter was even mee ! Handig voor de foto's.ook hebben we daar een shoot gehad voor twee week terug. Ideaal zo vlak bij huis
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:36

Ik heb geen strand, geen heide, vooral best harde veldwegen met een hoop stenen en iets van 500m bos wat ik moet delen met heel veel wandelaars, kinderwagens, mtb'ers en fietsers... Allemaal op hetzelfde bospad.

Dus ik ben wel jaloers ja :P

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:08

Ik zou ook graag op het strand rijden. Omdat we dat niet hebben. Ben me van onze mooie omgeving bewust en geniet er ook van.

:-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:04

Prachtig die strandfoto’s!

Dat watertje is ook heerlijk zeg!

Wij hebben heerlijk in het bos gereden vanochtend <3
Afbeelding

Afbeelding

Obstakeltje in de verte
Afbeelding

Groot obstakeltje :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CharlotteBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:16

Ik werd meteen enthousiast van dit topic aangezien ik alleen maar recreatief rijd :D
Klopt het dat je 30 dagen gratis kunt proberen en je vervolgens moet gaan betalen? Ik moest in ieder geval kiezen voor 30 dagen gratis of meteen betalen...
En nu nog een vraag; bestaat er ook een vergelijkbaar topic waarbij gewerkt wordt met Equilab? Ik gebruik deze app al langere tijd en zet hem bij elke rit aan. Super fijne app!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:18

De app blijft gratis hoor, gewoon op het kruisje klikken telkens :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:47

Ik heb ooit door een Bokttopic Equilab gedownload, maar zo uitgebreid als dit topic zal dat niet zijn. Geen idee of je ook echt challenges/uitdagingen kunt doen in Equilab, ik vond de app te onstabiel om er echt enthousiast over te worden dus heb hem weer verwijderd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:31

Getup schreef:
Ik zou ook graag op het strand rijden. Omdat we dat niet hebben. Ben me van onze mooie omgeving bewust en geniet er ook van.

:-)

Ik hou sws van het strand. Ik ben in NH opgegroeid. Altijd strand in de buurt. Nu woon ik in Brabant. Geen strand in de buurt. Maar strand geeft mij rust. Ik ben er al weinig zonder paard, maar met (mijn eigen) paard ben ik er maar 1 x geweest. Binnenkort wel een rit over het strand met een trekpaard. Maar met mijn eigen paard vind ik toch het leukst. Alhoewel het hier in de omgeving ook prachtig is, het is geen strand :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:32

Ik hou van het strand maar zou het niet als dagelijkse omgeving willen hebben.

Met mijn eczemer ben ik ook wel weer blij dat ik niet alleen maar bos in mijn omgeving heb.

Gisteren en vandaag 2 korte ritjes gemaakt, beide van zo'n 4 km. Paarden hadden van het weekend 30 + km gelopen dus lekker rustig aan deze week.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:45

Ik hou enorm van lekker over het strand rijden, helaas komt de periode weer dat het erg druk is daar met andere gebruikers. Daarom kom ik er in de zomer altijd minder dan in de winter.
Maar inderdaad, je wil altijd wat je niet hebt, zo droom ik altijd weg bij die prachtige plaatjes van bos en hei, terwijl ik gewoon wekelijks een rondje strand doe. Dat is te gewoon ofzo :+

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:40

Hilli schreef:
Ik heb ooit door een Bokttopic Equilab gedownload, maar zo uitgebreid als dit topic zal dat niet zijn. Geen idee of je ook echt challenges/uitdagingen kunt doen in Equilab, ik vond de app te onstabiel om er echt enthousiast over te worden dus heb hem weer verwijderd.

Bedoel je dan qua afstand onstabiel? Ik was namelijk laatst met iemand rijden die die app aan had staan. Bij terugkomst op stal had zij 2 km meer gereden dan ik. Terwijl we toch echt de hele weg naast elkaar hadden gereden.... Een verschil van 100 of 200 meter oké, maar 2 km vind ik wel erg veel verschil op een ritje van 16 km.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:53

Nee de app zelf. Klapte er om de haverklap uit en als je hem niet in je jaszak hebt dan kan 'ie geen kaas maken van de gang waarin je hebt gereden.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:00

Ik heb equilab ook weer verwijdert. Idd instabiel en had altijd alleen maar gestapt volgens de app.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:35

Strand, bos, ik vind het allemaal prachtig.
Hier vooral polder, haha. Veel asfalt, maar ach, we genieten toch ook hoor.

Maar als ik foto's op stranden zie, zo heerlijk. Ik ga altijd graag naar Meijendel (duin, bomen en strand), hopelijk in het najaar weer. Ik wil liever niet alleen, dus spreek dan altijd wel af met iemand.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:31

Hier ziet alles er hetzelfde uit: koeien, heel erg veel maïs en wat tarwevelden. Ook heel weinig heuvels of vergezichten en dat soort dingen.

In duinen en bos heb je sowieso meer afwisseling. Doorheen het jaar ziet het er ook anders uit. Hier is het ofwel groen, ofwel kaal. Ofwel zie je niks omdat de maïs te hoog staat :+ ook heel zelden iets van wild of bosleven... En alles moet je delen met andere recreanten.

Aan zee kan je vaak goed variëren qua training ivm verschillende soorten ondergrond, heuvel op/af en natuurlijk het water. Bossen zijn ook vaak wat meer afwisseling. Ik heb vooral rechtoe rechtaan en als een pad langer is dan 1km dan juich ik :')

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:52

Wij gingen onder de man naar les vanavond.
8 km enkele reis. Met wel een flink obstakel, de IJsselbrug naast de A12. Maar pony keek eigenlijk helemaal nergens naar.
Op de heenweg groot deel met 2 handen aan 't stuur gereden, maar eigenlijk was hij er helemaal niet zo van onder de indruk.
Eenmaal 't water over maar nog naast de snelweg durfde ik een foto en ook wel een filmpje te maken voor 't thuisfront.
Afbeelding

Op de terugweg wist ik dat hij relaxed was en kon ik een foto boven de IJssel maken.
Op de terugweg

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 05:40

Bloodymary schreef:
Hilli schreef:

Bedoel je dan qua afstand onstabiel? Ik was namelijk laatst met iemand rijden die die app aan had staan. Bij terugkomst op stal had zij 2 km meer gereden dan ik. Terwijl we toch echt de hele weg naast elkaar hadden gereden.... Een verschil van 100 of 200 meter oké, maar 2 km vind ik wel erg veel verschil op een ritje van 16 km.

Dat had ik ook... Ik reed met gps horloge net aan 14 km en stalgenootje met equilab zat dik in de 15... Ik had vaak juist minder km met een telefoon app omdat ie verbinding nog wel is kwijt is....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 07:31

Dapper Marije!

CharlotteBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 15:38

Leuk om jullie ervaringen met Equilab te lezen! Ik vind het juist weer een ontzettend fijne app. Ik rijd vaak alleen dus ik heb geen idee of het aantal km klopt maar dat maakt me in principe niet zo veel uit. Ik gebruik de app voornamelijk omdat ik vind dat je enorm makkelijk kunt zien hoe je terug moet rijden. Ik rijd altijd in het bos; de heenweg kijk ik welke paden me leuk lijken en zodra ik terug naar huis wil pak ik de app erbij, door de lijnen kun je precies zien welke richting je aan moet houden om weer thuis te komen :P
Ik heb mijn telefoon overigens in een zakje zitten in mijn rijbroek, op mijn bovenbeen. Dit maakt misschien ook verschil in hoe goed hij de gangen detecteert, bij mij klopt dit juist weer precies 8)7

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 16:57

Equilab is in mijn ervaring ook veel minder accuraat dan endomondo in de afstanden.
Toen ik een tijd geleden een rondje reed met iemand die equilab aan had, zei de app op de terugweg dat we al op 26 km zaten terwijl het een rondje is van 21 kilometer :') (volgens gps coördinaten, dus dat kan niet missen) en vervolgens op stal aangekomen gaf het nog maar 15 km aan >;)
En de draf en galopmomenten klopte ook niet helemaal.

Maar, endomondo wisselt ook per mobiel qua accuraatheid! De mijne klopt eigenlijk meestal wel, komt ook altijd overeen met gps routes. Maar een stalgenoot waar ik vaak mee rijdt meet altijd 3 (!) kilometer meer dan ik.

Wat betreft de lijntjes volgen en de richting bij houden, dat gaat bij endomondo ook heel gemakkelijk, je ziet jezelf rijden en als de je kaart aanklikt zie je zo de hele route en omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 17:10

Mijne meet standaard meer dan de Fitbit van een vriendin. Erg bijzonder.