Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 06:47

Robijntjah: Ja klopt. Dat was mijn vaste bijrijder. Die is nu ruim een jaar geleden gevallen. Ik ben daarna nog naar buiten geweest en dat ging gewoon goed. Alleen na schrikreactie in duin, waar die met vier benen op zij sprong toen er ree uit de bosjes wegsprong waar we in galop passeerde, dacht ik misschien maar ff niet naar buiten met m’n zwangere buik :o. Ik zit zo’n move altijd wel uit maar het zal een keer niet goed gaan...

Daarna gezocht naar een ervaren buitenrijder omdat ik hem zijn ritjes gunde. Dacht er eentje gevonden te hebben maar denk toch gewoon geen klik... Bij een stalgenootje ging het wel goed maar die durfde niet meer nadat ie bij een ander in bos toch was gaan rennen. Nu kwam ik er van de week achter dat dat op ons ‘galoppad’ gebeurde. Ook mijn fout maar we hebben in ons bos zo weinig paden waar je galopje kan doen :x.

En lekker hoor 20km! Ik hoop ook snel die afstanden weer te maken!

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:15

Kan me voorstellen dat je dat risico zwanger niet nam nee :=

Fijn dat het nu weer gaat in ieder geval.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:34

evdpanne schreef:
Na een lange afwezigheid kom ik ook maar is onder m’n steen vandaan :o. Vorig jaar in mei ivm m’n zwangerschap de laatste km buiten gereden en nu pas weer opgestapt. Lang uitgesteld (herstel duurde wat langer en pony was er in de tussentijd bij twee mensen vandoor gegaan). Vorige week voor het eerst rondje buiten gemaakt en nu ben ik weer helemaal terug! M’n pony doet het zo goed bij mij buiten! Door stalgenootje ook aan de 666km uitdaging begonnen, dus ik start weer lekker fanatiek :D.

1e keer weer samen naar buiten
[ [url=m/lU3Swj.jpg]Afbeelding[/url] ]

2e keer stalgenootje durfde wel weer met me naar buiten (maar niet naar bos want ze was bang dat ie daar zou rennen, uiteindelijk door bos naar huis gestapt)
[ [url=m/MmgHK4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dMljPu.jpg]Afbeelding[/url] ]

3e ritje met twee stalgenootjes, weer een overwinning: stukjes gedraafd.
[ [url=m/0A6yVx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PHa5dz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/50lPo1.jpg]Afbeelding[/url] ]

4e ritje een rondje alleen naar buiten met hoop wind. Zelfs beheerst galopje gedaan!
[ [url=m/ySabQu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VNLBKF.jpg]Afbeelding[/url] ]

5e ritje, stalgenootje mee op sleeptouw. Shaggy weer als ‘betrouwbare factor’ en voorop kunnen draven.
[ [url=m/JdnhFs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo blij dat ik de stap naar buiten weer heb durven maken! Hier hebben we beide ook meeste plezier in! Hopelijk morgen voor het eerst weer strand op. Benieuwd hoe dat gaat :)).

Hij heeft je gewoon gemist! <3 <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:47

Fijn dat je weer op rit kan!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:09

Evdpanne, fijn dat je weer lekker op pad kan gaan!

Wij hebben van donderdag tot zondag ook flink wat kilometers gemaakt! Eigenlijk hadden we in de meivakantie een trektocht gepland staan door Duitsland, Luxemburg en België, maar dat ging natuurlijk niet door. Toch wilden we wel erg graag een paar dagen weg met de paarden, en konden we terecht in de yurt bij de Zilverdas! Wel in het hemelvaartweekend in plaats van de meivakantie, want mijn mede reisgenoot had haar pink gebroken en zat nog in het gips.

Om er toch nog een soort van trektocht van te maken zijn we er heen gereden donderdag, van Arnhem naar Vaassen, 48 kilometers in totaal!
Het hoge veluwe park zijn we erg snel doorheen gereden, want we werden enorm geteisterd door paardenluis/hertenluisvliegen, als we stapte werden de paarden gelijk geirriteerd, dus maar veel gedraafd aan gegaloppeerd :')
Daarna was het op een paar van die rotbeesten na goed te doen gelukkig.
De rest van de dagen zijn we gewapend met vaseline, spray en ducktape (om de beestjes te pakken te krijgen) op pad gegaan. Doordat het wat kouder was en meer wind, viel het gelukkig erg mee en hebben we vrijdag en zaterdag nog heerlijk gereden vanaf Vaassen.
Zondag hebben we de trailer naar Epe gepakt voor een rondje in de regen om erna naar huis te rijden. Wat is het daar heerlijk rijden! Prachtige natuur en hele fijne ruiterpaden.

De paarden vonden het heerlijk om zoveel op pad te zijn, ze hadden er zondag nog behoorlijk zin in _O-
Ze vonden het ook erg gezellig dat we zo vlakbij waren de hele tijd, als we in de ochtend opstonden werden we gelijk vrolijk begroet <3

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En onze overnachtingsplek, paardjes zie je in de verte bij de schuilstal. Zo fijn, ze hadden een weiland, hooi, schuilstal en zelfs de bak tot hun beschikking

Afbeelding

Vrijdag ‘klein’ rondje vaassen in de avond, zodat wij en de paarden heel de dag konden bijkomen van donderdag

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag een groter rondje vanaf Vaassen gereden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pauze
Afbeelding

En zondag nog een nat maar erg leuk rondje Epe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:16

Wow dat ziet er goed uit! Wel balen van die hertenluis. Veel over gehoord gelukkig nog nooit gezien. Vond dazen al vervelend maar die blijven aardig uit de buurt met spray en heb ook zo’n uitrijvliegendeken.

Wij willen nog een keer naar leuk gebied om de 50km te rijden van de challenge. Maar volgens mij zitten overal nu beesten :').

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:24

evdpanne schreef:
Wow dat ziet er goed uit! Wel balen van die hertenluis. Veel over gehoord gelukkig nog nooit gezien. Vond dazen al vervelend maar die blijven aardig uit de buurt met spray en heb ook zo’n uitrijvliegendeken.

Wij willen nog een keer naar leuk gebied om de 50km te rijden van de challenge. Maar volgens mij zitten overal nu beesten :').

De afgelopen jaren ben ik ze ook nooit in zulke hoeveelheden tegengekomen en er zelden last van gehad. Ik ben bang dat ze door de lage temperaturen (met name de afwezigheid van een winter) enorm zijn toegenomen in hoeveelheid. En blijkbaar is het dus vooral heftig op park de Hoge Veluwe, als we stil stonden zaten er gelijk 5 van die beesten op het paard. Wel jammer, want ik had juist dit jaar een toegangskaart aangeschaft :')

Gelukkig bleef het bij wat trappen met de achterbenen en geïrriteerd zijn, sommige paarden raken er zo van in paniek dat het gewoon gevaarlijk is. Maar leuk is het niet voor ze!

Tot nu toe valt het wel mee in de andere bossen rondom schaarsbergen, laatste keer dat ik bij de veluwezoom was ben ik er ook geen tegen gekomen, maar dat was in april.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:27

Ik heb ze op de Veluwezoom nog nooit op mn paard gehad in de afgelopen 10 jaar.

Ook nu nog niet, laatste rit was afgelopen zaterdag, 4 uur in het bos doorgebracht om die 500 hoogtemeters te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:38

Ik heb spray en een uitrijdeken met hals. Op sommige plekken stikt het van de beesten, op andere niet. Beter voorkomen dan een opgefokt paard dat alle kanten op springt.

Ik ga vanmiddag weer een rondje doen. Woensdag is nog twijfel, en anders zaterdag.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:47

Marije_jiplover schreef:
Ik heb ze op de Veluwezoom nog nooit op mn paard gehad in de afgelopen 10 jaar.

Ook nu nog niet, laatste rit was afgelopen zaterdag, 4 uur in het bos doorgebracht om die 500 hoogtemeters te maken.

Dat was ook mijn ervaring de afgelopen 4 jaar, eenmaal op de koningsheide ze tegen gekomen (bos voor de oversteek/ingang naar veluwezoom vanaf onze stal). Hopelijk blijft het zo, maar helaas zijn ze bij ons in de weide en rondom stal (Schaarsbergen) wel aangetroffen... best wat paarden die er last van hebben gehad. En dat is de voorgaande jaren echt niet voorgekomen.
Dus er is wel een verandering aan toename dit jaar helaas. -O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:48

Hier stikt het altijd van de dazen. Maar gelukkig vindt mijn paard het met een uitrijdeken en spray prima te doen. Vrijdag de eerste vier dazen gezien dit jaar, twee vermoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:59

Dazen hier nog geen gespot (vorig jaar ook weinig trouwens), wel veel muggen. Gisteren niet met die wind :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:06

Heerlijk Suliko! Fijn dat ze nu een schuilstal in de weide hebben. Dat was er nog niet toen ik daar een paar jaar terug op vakantie was. Wel veel schaduw van de bomen, dus dat was ook prima te doen. Fijn plekje daar :j

Hier wel dazen gespot. Nog niet veel gelukkig. Hertenluis hebben we hier niet. Tenminste, nog niet gezien.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:14

@Daihyo, jaa zeker een heerlijk plekje daar!

Dazen heb ik dan weer niet gespot. Maar ik weet nu wel dat ik die liever heb dan de hertenluis! Vooral omdat je die gewoon dood kan meppen, de hertenluisvlieg gaan gewoon niet dood als je ze mept, die moet je echt fijn knijpen :')

Heb wel begrepen dat je blijkbaar een hertenluisvlieg en een paardenluisvlieg hebt, lijken enorm op elkaar, alleen de paardenluisvlieg is iets groter. En de hertenluisvlieg is er vooral in de herfst, de paardenluisvlieg van juni tot en met de herfst. Dus ik denk dat het dan om die gaat die nu is toegenomen en dat ik in het verleden wel eens de hertenluisvlieg ben tegen gekomen, maar echt zelden.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:36

Daihyo schreef:
Heerlijk Suliko! Fijn dat ze nu een schuilstal in de weide hebben. Dat was er nog niet toen ik daar een paar jaar terug op vakantie was. Wel veel schaduw van de bomen, dus dat was ook prima te doen. Fijn plekje daar :j

Hier wel dazen gespot. Nog niet veel gelukkig. Hertenluis hebben we hier niet. Tenminste, nog niet gezien.

Ik wel hoor, maar nog niet dit jaar

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:06

Hertenluis vlieg kwam vorig jaar mee naar Friesland als souvenir van de Veluwe :=

Hier aan de waddenkust nog weinig irritante beesten.
Pony kwam vorige week wel thuis met bultjes buik... allemaal hele kleine irritante vliegjes in het Drents Friese wold
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:59

Oh wauw dat ziet er heftig uit.

Herteluis helaas bij ons ook..
Mijn merrie kan ze redelijk goed negeren maar zijn echt K beesten.
Ik vang ze en knijp ze fijn tussen de vingers andere oplossing is er niet taaie rakkers zijn het.

Gisteren in de regen een rondje gedaan maar ook dan zijn ze er gewoon helaas.

Wat een prachtige tocht heb je gemaakt.
Wij hebben voor dit jaar nog een trektocht in de Eifel staan hopelijk gaat dat gewoon door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:52

Vanmiddag ook weer rondje gedaan van bijna 9km. Doel was vooral dressuurmatig aan de slag met overgangen, aan het been zetten etc maar dan eens in een andere setting dan alleen maar bakwerk. En omdat buitenritten niet altijd galopwerk of leve het luie leventje moeten zijn :P

Wat niet wil zeggen dat we onderweg niet genieten van het moois wat we te zien krijgen :D

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:47

Afbeelding
Rondje gefietst vanavond.
Hij had de gang er lekker in.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:55

Marije_jiplover schreef:
[ [url=m/jAffnV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Rondje gefietst vanavond.
Hij had de gang er lekker in.

Leuke haf! En lekker vlot :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:54

Dank je.
Ja hij had er zin an.
Stappen is voor watjes en langs de IJssel in het gras heeftie even lekker een eind gegaloppeerd.
Laatste km uitstappen vond hij echt heel erg stom.

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:48

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij :D .

Super tof dat jullie bij het RTL weer waren Amanda.

Ziet er mooi uit Suliko.

Wat leuk dat je ook fietst met je paard Marije :j

Hier gisterochtend met de manege mee geweest op PWN / strand rit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 00:00

Anniek wat ontzettend prachtig zeg! Zou zon route ook te doen zijn met menkar? Ik lees overal dat het allemaal niks wordt, te zwaar voor met kar. Ben wel benieuwd wat je ervaring is aan de paden? :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 06:25

Jolliej schreef:
Anniek wat ontzettend prachtig zeg! Zou zon route ook te doen zijn met menkar? Ik lees overal dat het allemaal niks wordt, te zwaar voor met kar. Ben wel benieuwd wat je ervaring is aan de paden? :)

Op het strand even goed timen voor laag water. En het juiste strand uitzoeken. Stranden met veel golfbrekers (die palen) zijn met de kar inderdaad niet te doen. Daar moet je steeds omheen door het mulle zand.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:24

Emori: Dat ziet er naar uit zeg! Hopelijk niet al te veel last van!

Al die beesten wordt je echt gek van. Gelukkig bij ons ook weinig dazen, vliegen valt ook nog mee. Die hadden we op de oude stal veel, dat maakte gewoon herrie op het land :'). Wel vorig jaar op land 1x zelf gebeten door een daas, misschien toch ook in opkomst... Gelukkig valt het op strand altijd mee met de beesten!

Van de week mijn eerste strandritje gereden. Shaggy was echt super braaf! Konden zelfs gewoon vrij ontspannen draven. Af en toe ff ophouding als ie wel erg tempo aan het maken was :o. Ging echt lekker! Nog even spannend met een quad op strand (denk patrouille voor de vermiste surfer...). En stalgenootje lag bijna in het water toen haar paard schrok van een golf en de zee insprong. Achteraf wel gelachen, meeste gaan in de ankers en achteruit of opzij. Maar deze besloot er maar gewoon in te springen _O-.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding