Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:28

Ik heb vandaag ook een rondje van bijna 17 km gedaan met Cis (BonteLisa op Bokt) :) Mijn endomondo stopte er halverwege mee, dus ik heb de tijd en km's van Cis ingevuld, maar het was een lekker rondje. Het was alweer even geleden dat ik echt een goede rit en een lekker rengalopje heb gemaakt, ponylief heeft ervan genoten :)
Afbeelding

Chouchou

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:02

Inderdaad best een rijkdom :o Ik zie het zelf al als normaal, maar stiekem ben ik best verwend met mijn uitrijmogelijkheden.

Mooi ook zo langs het water, Nienke!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:06

moonforever schreef:
Ik zal ze ff moeten intake verlopig mobiel die doet het vaker niet als wel, :)

Heeft iemand hier ervaring met Hoefschoenen??

Ja ik! Rij sinds een paar maanden met hoefschoenen. wat wil je weten?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 06:53

Wow, 35km kunnen rijden en dan ook alles in het bos en hei.... Das toch geweldig?! Genieten hoor chouchou!

Ik ben gistermiddag nog staprondje strand wezen doen. Paard nog steeds snotneus namelijk (geen verhoging) Gelukkig regenbak aangedaan, want op strand goot t gewoon echt :oo Was fijn.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 11:23

Ik ben toegevoegd als vriend maar nog niet in de uitdaging gezet :D . Weet niet wie dat moet doen?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:43

Superassie : Ik zit zelf heel erg te tobben, welke hoefschoenen enz..;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 23:51

Ikzelf heb Cavallo's en ben erg tevreden. Stalgenootje heeft Equine fusion en die is er ook erg tevreden over, die sluit wel een stuk hoger aan en is wat onhandiger met de sokken van haar Fries.

Ben gister trouwens voor het eerst een schoen verloren :O
Maar had hem niet goed vastgemaakt. Gelukkig reed mn stalgenootje achter me haha.

Ik twijfelde zelf eerst ook maar mijn paard loopt zoveel beter met schoenen als met blote voeten en ijzers waren geen optie meer(hoeven groeien gewoon amper. Heb nu pas dat hij (alleen achter) een beetje bijgewerkt moet worden na bijna een jaar niet bekapt te zijn geweest..)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 00:15

SuperAssie schreef:
Ikzelf heb Cavallo's en ben erg tevreden. Stalgenootje heeft Equine fusion en die is er ook erg tevreden over, die sluit wel een stuk hoger aan en is wat onhandiger met de sokken van haar Fries.

Ben gister trouwens voor het eerst een schoen verloren :O
Maar had hem niet goed vastgemaakt. Gelukkig reed mn stalgenootje achter me haha.

Ik twijfelde zelf eerst ook maar mijn paard loopt zoveel beter met schoenen als met blote voeten en ijzers waren geen optie meer(hoeven groeien gewoon amper. Heb nu pas dat hij (alleen achter) een beetje bijgewerkt moet worden na bijna een jaar niet bekapt te zijn geweest..)

Dat probleem heb ik inderdaad ook, voor groeien de hoeven echt amper achter gaat goed, maar ijzers er onder is totaal geen optie veral niet 24/7 buiten ;)
En in de bak rijden vind ik soms maar leuk ;)

Dat is wel handig dat stal genood meer ree :-) dat ze zag hahaha ^^ :P

daar zat ik idd ook aan te denken de cavallo's

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:10

Nou mijn kilometers zullen maar minimaal stijgen.

Loop 40 uur stage en werk nog eens 12 uur ernaast. Heb alleen zondag overdag tijd om te rijden. -_-

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:42

Net terug van een heerlijk ritje in het zonnetje! Ivm de snotneus (daarvoor nu ook kuurtje cubarmix) bijna alles gestapt. 1 drafje en twee galopjes.
Op strand Sanne (sanne96) tegemoet gereden en de rest lekker gezellig samen gereden, was echt geweldig weer zeg! <3 Paard z'n oren konden bijna alleen maar strak naar voren, zal later proberen paar foto's te plaatsen.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 17:46

vanmiddag lekker een ritje van 13 km gemaakt, Lekker een paar gallopjes meegepakt kon goed merken dat we 2 dagen in de bak hebben gereden en een dag rust. Ze had genoeg energie :) Janneke en Tycho tegemoet gereden en lekker samen terug naar huis gereden.

Even een toffe foto die Janneke heeft gemaakt <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:19

Super zo'n foto <3

Wat grappig dat het hier juist over hoefschoenen gaat, bij mijn pony gaan de ijzers er weer onderuit (hij is de laatste tijd weer heel boos en wil niet lopen, lijkt "overal" pijn te hebben en dat is begonnen na de laatste keer weer beslaan te zijn. Dat & nog wat andere dingetjes doen mij vermoeden dat het daar wel eens mee te maken kan hebben) maar weet niet hoe het gaat lopen. "Vroeger" toen die ijzerloos liep had die erg moeite met steentjes in de paden (en laten we hier weinig anders hebben) maar denk wel dat dit ook met de manier van bekappen te maken had... Anyway, zal misschien toch (tijdelijk) hoefschoenen moeten gaan gebruiken maar moet nog op zoek naar info, dus wie nog wat kwijt wil :Y) :)) Ken ze alleen van "vroeger" en dat was toen geen succes, vlogen constant uit etc., maar misschien waren die gewoon niet goed passend (was met een weekend op vreemde paarden en een paar hadden hoefschoenen) of het allereerste model ofzo... Neem aan dat er tegenwoordig wel meer keuze is en succesverhalen zijn :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:26

Hier niet zulke goede ervaringen met hoefschoenen pony had toch steeds last van kapotte hoefballen of kapotte kootholtes (heb Marquis, en nog twee andere merken gehad, ben 't ff kwijt :o ). Voor Ber gaan we nu plakbeslag proberen (Hippotech), ben benieuwd.

Ollie loopt gewoon op ijzers en dat gaat gelukkig tot nu toe prima. Ze is er ook zuinig op, elke 11/12 weken nieuwe eronder.

Vandaag lekker rondje van 21 km gedaan. Naja, lekker. Mevrouw was erg drakerig omdat ze niet te vlot wilde draven (was hier en daar nog wat bevroren) vond ze dat ze overal wel van mocht schrikken ach ja :roll: :wow:
Ook 's een foto van ons.
Afbeelding

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:35

Jaan81 schreef:
Net terug van een heerlijk ritje in het zonnetje! Ivm de snotneus (daarvoor nu ook kuurtje cubarmix) bijna alles gestapt. 1 drafje en twee galopjes.
Op strand Sanne (sanne96) tegemoet gereden en de rest lekker gezellig samen gereden, was echt geweldig weer zeg! <3 Paard z'n oren konden bijna alleen maar strak naar voren, zal later proberen paar foto's te plaatsen.

Op t strand bij Ouddorp gereden? Toevallig nog 2 trekpaarden tegen gekomen? :D

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:40

ik zag wel ik denk trekpaard hoeven op het strand tegen. tenminste ze waren groter dan die van mijn paard

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:50

Tuurlijk hier op Ouddorp gereden! Maar nee, geen twee trekpaarden gezien, ook geen sporen. Alleen van poownies ;)

Die waren niet van vandaag volgens mij hoor Sanne

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:53

Vrijdag ga ik jullie kant op! Vandaag waren 2 anderen de gelukkigen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:53

Paar fotootjes van vanmiddag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En toen had ie Sanne en Diva int vizier :D
Afbeelding
(Die oortjes <3 Daar lijkt ie amper op een trekpaard, hihi := )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:07

@ VanHuisUit : enig idee wat daar de oorzaak van is? Heb verder totaal geen ervaring ermee (moet me nog inlezen) maar vraag me dan toch af hoe zoiets in theorie kan..

Pony hier is ook zuinig op zijn ijzers maar zijn hoeven doen het er niet zo goed mij lijkt mij .. Of er is bij de laatste keer iets mis gegaan of de laatste keer was gewoon een keer teveel (al heeft hij nog niet zo vaak ijzers gehad)

Strandfoto's <3
Ookal is het gewoon een zandvlakte met wat water & 'gras', het blijft mooi :Y)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:25

Hoi!! Ik heb soort van meegedaan vorig jaar met de challenge. Zou ik weer toegevoegd kunnen worden? Ik heb het bos nu sneller binnen hand bereik dus ik ga ook meer ritten maken

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:27

Fotootje van zondag:

Ik ging naar de paarden in de stromende regen, toen ik ging rijden was het strak blauw lekker warm en met zon.
Alleen op de terug weg zat het pot dicht van de mist:

Afbeelding
Rechts: Het markermeer

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:47

Ff een paar bladzijden bijlezen hoor. Wat een heerlijke oortjesfoto's zie ik voorbijkomen :)
En die sneeuwfoto's <3 (hier ligt helemaal niks :( )

Suzan_bobar schreef:
Leuk een maandchallange!! Volgens mij zag ik in de fit te paard nieuwe challange nu al niet bokkers. Ongelofelijk gewoon!!

Ik heb een volleybalfoto als profielfoto, dat is de sport die ik het meeste beoefen. Paardrijden doe ik er af en toe naast (zou wel vaker willen, maar dat red de portemonnee niet helaas).
Laatst bijgewerkt door mamajolijn op 04-02-15 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:52

Is de challange nog wel open voor nieuwe mensen? Ik heb twee weken terug in het topic gevraagd of ik nog deel kon nemen en toen geen negatieve reacties gehad. Maar van de TS krijg ik geen reactie op de twee priveberichten die ik heb gestuurd en ik ben ook nog niet toegevoegd.

Edit: ik zie nu de heerlijke foto's op het strand, wat een luxe! Het weer is er ook goed voor nu!

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:38

volgens mij is het idd nog gewoon open voor nieuwe mensen toch?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:39

Volgens mij zag ik in deze challenge ook alweer mensen die hier niet horen ;) maar dat moet T's maar ff uitvogelen (of wie daar over gaat)

En volgens mij kunnen er gewoon nog steeds nieuwe mensen bij hoor. Misschien heeft T's het gewoon even flink druk en zit ze weinig op Bokt? Kan makkelijk