Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Ruiterbewijs wordt misschien verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:42

Elaine schreef:
Het zal je verbazen hoe weinig mensen goed zijn verzekerd als het erop aankomt. Je bent inderdaad verzekerd voor de schade die jij hebt en aanricht. En de schade die je paard heeft... maar niet de schade die je paard aanricht.. en dat is waar veel mensen zich in vergissen.

Ik heb, volgens mij, al een paar keer geroepen dat mijn WA verzekering (of hoe het tegenwoordig ook heet Clown ) ook de schade die mijn paard aanricht dekt. Heb ik begin dit jaar nog gecheckt bij mijn eigen financiele man en die weet heel goed waar hij mee bezig is, hoor. Hij regelt al onze zaken en hij heeft meerdere klanten met paarden. Lachen
Pffff, word zo moe van dat gezeur over verzekerd zijn of niet.... Slapen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:45

Poe poe, dat valt niet mee hoor Tong uitsteken

En over die verzekering, Mijn vriend is zelf die financiële man en idd is de schade die je paard aanricht ook gedekt Ja
Zelfs als je eraf valt en je paard richt sschade aan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:49

merrieveulen schreef:
wat nog wel gezegd mag worden, is dat er meer aandacht voor ruiters moet zijn bij het halen van brommercertificaten en rijbewijzen voor motorvoertuigen. zo werden wij eens afgesneden in een onoverzichtelijke bocht, automobilist kwam ons tegemoet, in de binnenbocht, aan de verkeerde kant van de weg. hij zag ons, remde niet af, en ging amper uit de weg.

Maar volgens mij heeft dat dus niks te maken met aandacht voor ruiters of gebrek aan kennis bij die automobilist. Het is mij op de fiets ook wel een paar keer overkomen, en zo ben ik ook wel eens in de berm belandt. (En dat was nog een hele acceptabele optie, vergeleken met de frontale botsing bij 80 km/u die er ook bijna was geweest.)

Dat lijkt me dan ook meer aso-rijgedrag dan gebrek aan kennis... Zoals ik ook vrij zeker weet dat die slalommende patser van vanmiddag ook echt wel wist dat zijn rijstijl niet is zoals de boekjes voorschrijven. Meer aandacht tijdens de rijlessen en examens voorkomt dat niet. (Het verbieden van alle Volkswagens GTI, BMW's en sportauto's daarentegen Schijnheilig )

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:06

runningkawa schreef:
Idd, jezelf aankijken in je kunde is wel belangrijk shadow
Maar zou je juist met dat bewijs niet het gevaar creëren, ik heb dat bewijs, dus ik ben vast heel goed.
Er kwam straks een tijd lang iemand voorbij die dat zo wel liet merken, ik heb dat bewijs en andere konden er niks van... En zei je dat je nivo hoger lag, was je maar meteen arrogant...want dat papier stelde heel wat voor Ja

Dat inspireerde mijn onderschrift........
Die arrogantie, natuurlijk Kawa, jij bent zo arrogant als morgen de hele dag Haha! Haha!

merrieveulen schreef:
Wat nog wel gezegd mag worden, is dat er meer aandacht voor ruiters moet zijn bij het halen van brommercertificaten en rijbewijzen voor motorvoertuigen. zo werden wij eens afgesneden in een onoverzichtelijke bocht, automobilist kwam ons tegemoet, in de binnenbocht, aan de verkeerde kant van de weg. hij zag ons, remde niet af, en ging amper uit de weg. onze paarden kunnen ertegen, maar het is wél te gek voor woorden.

Dat overkwam mij ook eens, helaas voor de tegenligger was ik met mijn oude Range Rover, niet met een paard......... Extreme duivel Whoosh! Whoosh!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:48

Wat zegt zo`n papiertje nou, toch helemaal niets. Die examens (het praktische deel) lijken wel een soort van test die je moet afleggen alsof je bij de welpen een insigne wil hebben voor op je pet. Iedere kwibbus die van zichzelf vindt dat hij kan rijden en toevallig een keer zo`n "insigne" gehaald heeft mag dan dus zomaar de straat op. Nou er komt wel iets meer bij kijken om tussen auto`s, fietsers, bussen enz enz in de stad te crossen met je pownie. Daar hoort dacht ik ook nog een gezonde dosis inschattingvermogen bij dacht ik zo. En dat is helaas maar weinigen onder ons gegeven. Verreweg de meeste ruiters overschatten zichzelf e/o onderschatten de gevaren als gevolg van de reactie`s van een paard of pownie.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 00:04

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:12

Tong uitsteken kg en 5kg brokjes.. beetje veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:41

Wat een leuk onderschrift ikke Ja

Idd dirkje en dat leer je ook niet door een paar penny vragen, of door een keertje in de bak zonder beugels rond rennen.

Kawa en Zanda krijgen beide alleen maar vitamine brokjes...
In de tijd dat Kawa zwaar aan het werk was kreeg hij 2 kg per dag en had energie voor 10, liep op een wedsrtijd 9 van de 10 keer met losrijden met de staart erop rond te snurken. Wat zou 5 kg gedaan hebben bij hem?? Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:47

dan had je geen paard meer gehad maar een vliegtuig. Slimme leerzet bij het ruiterbewijs Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:49

Verdorie, had ik dat toch moeten doen...
Makkelijk in het parcours Ja
Voor hindernis 1 opstijgen en na hindernis 10 landen Haha!

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:50

Maar wat is nou voor jullie erg aan als ze het verplichten?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:53

Het heeft geen toegevoegde waarde aan de veiligheid in het verkeer, en het is ontzettend duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:53

Wat we al 100 keer gezegt hebben, dat we een hekel hebben aan dingen door de strot duwen, wat een hoop geld kost, ook nogs eens aan verlenging ook, maar totaal 0 toegevoegde waarde heeft.

Je krijgt er geen inzicht door
De theorie is nivo penny, met nog fouten erin ook
het rijden is ver onder B nivo
verzekerd ben je al
Wat is dan het nut om er een algemene verplichting van te maken?
Ik geef mijn geld liever uit aan nuttige dingen Ja

Dat ze het gaan verplichten voor ruiters zonder theorie certificaat van verkeer kan ik me nog voorstellen.
Dus heb je geen brommer of autorijbewijs en wil je zonder begeleideing de weg op dat je dat moet halen.
Maar aub de onzinnige vragen over het eten en de aftekeningen enz weg laten
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-07 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:59

Malibu_ schreef:

1. Ik ben tegen onnodige verplichtingen. Het ruiterbewijs WERKT niet, leert niet dat wat het zou moeten (en minstens zo erg: het leert een paar verkeerde feiten aan). Dus daar ben ik tegen.
2. Het kost geld (zowel voor het halen als het steeds verlengen).
3. Het kost een boel tijd en mogelijk frustratie, als men het op een ander paard moet halen bv.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:09

Goh, wat een moeilijke vragen joh.. Dit kan elke ruiter met verstand wel maken. Ze willen het bij Meulendijks nu gaan aanbieden voor de manege-/pensionklanten, maar €175,- is imo echt veel voor wat theorielesjes en een examen. Ik zie de toegevoegde waarde ook niet van zo'n "rijexamen"..

Citaat:
* WA-verzekering, gekoppeld aan het Ruiter- of Koetsiersbewijs voor de eerste 2 jaar.

* Het lidmaatschap van de Recreatiesportvereniging van de KNHS, die de belangen van de recreatieve ruiters behartigt (http://www.paardensport.nl/) voor de eerste 2 jaar.

*Het abonnement op het blad Paarden Sport, een 4 x per jaar verschijnend magazine met nieuws en artikelen speciaal voor de recreatieve paardensporter.

Wat heb je er aan? Vooral de recreatiesport vereniging die "opkomt" voor de belangen van recreatieruiters; ja, ons euro's neer laten tellen voor een papiertje waarmee je o.a. in mooie bosgebieden mag rijden.

Malibu;
1 - Het kost vrij veel geld, en zeker niet iedere recreant kan dat betalen. Ken genoeg mensen die het krap hebben, en tóch paardrijden (spreek hier niet voor mezelf).
2 - Het kost je vrije tijd om iets te doen waar je zelf niet voor gekozen hebt.
3 - Je hebt je papiertje, en dan? Net als met het rijbewijs gaat echt niet iedereen zich braaf aan die regeltjes houden.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:42

runningkawa schreef:
Ah mooi, hebben we daar ook een paard van bij
Dat doet die van mij niet, dus met wat verschillende paarden komt dat allemaal goed Lachen

Ik heb nog even teruggelezen maar ik heb nog wel een paard die je echt niet op een volte kunt trekken als hij 'op hol' slaat Haha!
Daar gaat hij te snel voor Haha!
Enige remedie is die handrem erop... Ik doe hem dan uiteraard gewoon zijn gebroken trensje in Schijnheilig
Ik wil die examinator wel een voltetje zien maken op die van mij Tong uitsteken

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:44

runningkawa schreef:
Dan wel

Nou ja...als je met een pony bent hoef je niet weg te galloperen als vrouw zijnde hoor

Er staat immers altijd op de bordjes, verboden voor ruiters en paarden, niet voor amazones en ponys Haha!

heb ik ff geluk Haha!

fesje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:51

Weet je wat ik er slecht van vind:
Je haalt het papiertje bijvoorbeeld 20 jaar terug en je kunt het steeds verlengen. Maar weet je nu de theorie nog??? En kun je rijden dat is dan ook nog de vraag???? Als je weer opnieuw naar het ruiterbewijs gaat kijken dan moet er ook opnieuw naar het rijden en de theorie gekeken worden bij verlenging! Wat heeft dat papiertje anders voor zin!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:15

runningkawa schreef:
Verdorie, had ik dat toch moeten doen...
Makkelijk in het parcours Ja
Voor hindernis 1 opstijgen en na hindernis 10 landen Haha!

Das eigenlijk een soort van in uit. In de bak spring uit de bak. Haha!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:20

fesje19 schreef:
Weet je wat ik er slecht van vind:
Je haalt het papiertje bijvoorbeeld 20 jaar terug en je kunt het steeds verlengen. Maar weet je nu de theorie nog??? En kun je rijden dat is dan ook nog de vraag???? Als je weer opnieuw naar het ruiterbewijs gaat kijken dan moet er ook opnieuw naar het rijden en de theorie gekeken worden bij verlenging! Wat heeft dat papiertje anders voor zin!

Wat heeft de theorie nu te maken met in het verkeer rijden met een paard. Weten waar de singel zit en hoe je teugels vast moet houden. Gooi iemand maar eens met zijn paard of pony midden in den haag en laat hem/ haar dan maar naar scheveningen rijden in het verkeer. Ga daar achteraan rijden met je examenboekje. Dan zie je hoe iemand handelt in situatie`s dat is toch waar het omgaat. Verder dien je je als combinatie toch gewoon aan de verkeersregels te houden. Asl het stoplicht rood is moet je toch gewoon stoppen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:45

Malibu_ schreef:

Ik raad je aan eerst het hele topic even door te lezen, voordat je zo'n vraag stelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:48

Dirkje?
Hier hebben ze geen verkeerslichten Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:50

Bij ons zijn ook geen verkeerslichten in het hele dorp. Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:20

Hier ook niet Haha! In de hele omgeving hier geen verkeerslicht te bekennen.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:28

Okee voor de hunne bewoners het volgende.
Als je nu met je eenhoorn achter een molshoop vandaan komt en er komt toevallig een dino van rechts heeft hij voorrang en dien je dus te stoppen.