Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 22:38

Nou zeg, gisteravond heerlijk gewandeld met Mattie, echt veel lol in gehad (beide partijen), en nu had ik ook batterijen gehaald om de lichtbanden om zijn benen weer goed fel te hebben... wordt ik spontaan ziek. Daar ging mijn plan voor de grotere ronde vanavond en morgen.
-O-
poedersuiker.

Gisteren zijn we met de clicker gaan wandelen, en dan gaat me de startknop toch op extra attent! :D Zo leuk om te zien.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:16

Beterschap!!

Hier net lekker met de jongste op pad geweest. Stap was lastig..blij beest!
Afbeelding

Maflinger_S

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 16:24

Oeh, een berig fjordje ... een beetje flieft ...

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:49

Wat een schatje om te zien! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 15:50

Oh ja .. misschien komt er toch ooit wel een nieuw paardje O:) <3
(heb altijd gezegd als die van mij er niet meer zijn dat er een fjord komt :Y) Haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 17:51

Pfff, ben bij de HA geweest voor mijn been ... scheenbeenvliesontsteking -O-
Oorzaak: de afstand van de wandelingen -O-

Blijkbaar ben ik door mijn reuma gevoeliger voor ontstekingen en overbelast ik dus mijn scheenbeen bij het wandelen. Moet nu de afstand drastisch terugschroeven (na eerst rusten en ontstekingsremmers nemen en ijs en zalf) en dat een tijdje doen. Als het dan weg blijft kan ik voorzichtig proberen weer wat verder te gaan, maar zodra ik last krijg moet ik weer terug naar minder. En de kans is heel groot dat ik de 10 km niet meer ga halen.

Daar gaan mijn dag- en trektochten |(

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 18:06

Oh bah wat een naar nieuws. Das echt niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 19:25

Hmmja, baal er wel van. Maar hopelijk kan ik toch weer wat opbouwen .. gaat even zoeken zijn.
Kan ook niet zeggen "dan doe ik wel grondwerk" want in (los) zand lopen is helemaal niet goed :+

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:23

Dankjewel allemaal! Ze vindt echt alles leuk en is net een xxl teddybeer :D.

Wat jammer zeg! 'Gelukkig' is het weer nu toch wat minder mooi, ga je ook minder snel ver wandelen denk ik. Hopelijk gaat het in het voorjaar weer een stuk beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:36

Ja, dat is zo, maar had met toch voorgenomen om mij niks van het weer aan te trekken en gewoon te gaan...
Stomme is ook dat ik niet kan zeggen "ik ga dan in de plaats even lekker in de binnenbak werken" als het slecht weer is want daar heb ik ook, soms zelfs nog meer, last.

Dus het gaat even zoeken zijn...
Misschien toch maar weer opzadelen en pony laten lopen :Y)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:41

Daar gaan je wandelplannen.

Heel goed: zelfde rondjes blijven doen maar dan alleen ernaast in- en uitstappen en het middenstuk erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 00:33

Achja, ergens verbaast het me niet.. plannen maken is hier iets wat nooit werkt, als het niet door de pony is ligt het wel aan mij :+ :')

Dat zou een oplossing kunnen zijn... moet pony wel lief zijn voor mijn bekken :7

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 11:44

*Komt ook weer even binnenvallen*

Oooh wat balen [***], hoop dat rijden dan wel een beetje lukt. Of een combinatie van lopen en rijden natuurlijk.
Ik ben gister weer eindelijk een stukje wezen lopen. Bijna 8 km door de regen en wind bah! Maargoed het was de enige dag sinds een tijd dat het weer kon dus we zijn gewoon gegaan. Gelukkig is mn vriend ook niet vies van wat wandelen dus die ging lekker mee. Toch handig met twee paarden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:27

Bos was zo mooi vanochtend :+:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:31

Oooh, mooi inderdaad! <3

Het rijden had ik ook al afgeschaft omwille van zijn af en toe onverwachte uitbarstingen en mijn bekken (want daar zit de basisreuma zeg maar) is daar nooit zo blij mee. Dus het gaat even zoeken worden hoe we het gaan oplossen om toch er op uit te kunnen. En neen, voor de koets is ook geen optie, been there, done that .. :')

En toch stoer, 8 km door de regen!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:58

[***] schreef:
Oooh, mooi inderdaad! <3

Het rijden had ik ook al afgeschaft omwille van zijn af en toe onverwachte uitbarstingen en mijn bekken (want daar zit de basisreuma zeg maar) is daar nooit zo blij mee. Dus het gaat even zoeken worden hoe we het gaan oplossen om toch er op uit te kunnen. En neen, voor de koets is ook geen optie, been there, done that .. :')

En toch stoer, 8 km door de regen!

Heb je al eens gedacht aan een step? Zo ga ik best eens naar buiten. Kun je je laten meetrekken aan de zijkant en je bent er zo af als er iets is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:11

Oeh, dat lijkt me spannend :+
En ben je dan niet gebonden tot gewone, verharde, wegen/fietspaden? Zo'n ding kan vast niet met bos/veldwegen om denk ik.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:35

Je hebt ze ook met grote/ stevige wielen.

https://goo.gl/images/psv12H

Ik zie ze vaak met sledehondentrainingen, althans dan zijn het variaties van een step.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:05

Over die kickbike bestaat ook een eigen topic waarin ervaringen worden uitgewisseld.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:40

Ik gebruik mijn hondenstep met verschillende banden naar gelang het weer en seizoen. Ik heb de pawtrekker, is wel al 10 jaar oud dus weet niet of ze nog als dusdanig bestaan. Maar het werkt super!

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 21:40

[***] schreef:
Oeh, dat lijkt me spannend :+
En ben je dan niet gebonden tot gewone, verharde, wegen/fietspaden? Zo'n ding kan vast niet met bos/veldwegen om denk ik.

Ik ga er gemakkelijk off road mee hoor!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:01

Ik vind het echt heel vervelend voor je, [***]. :( Hopelijk werkt je lijf mee met het herstel.
Zelf fiets ik met Mattie ook regelmatig, vind hij geweldig! Dan kan hij net wat vlotter stappen en houd ik hem toch bij. Is dat misschien iets voor jou, of is fietsen ook niet handig met je bekkenklachten? (misschien heb ik eroverheen gelezen, sorry. Heb ik een handje van. :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 13:18

@ Onali : mooi, maar hangt ook een mooi prijskaartje aan :P

@ Maflinger_S : ik ga het eens bekijken!

@ Willemina_L : eens zoeken of ik er nog wat over vind, bedankt.

Zit me wel af te vragen of een step dan zoveel beter is dan gewoon wandelen.. hoewel je dan niet de echte wandelbeweging maakt natuurlijk, is toch weer een andere manier.

@ marley93 : dank je. Fietsen zit ik inderdaad ook aan te denken, maar is sowieso lastig met mijn bekken (hoewel het volgens mij kiné/osteopaat zou moeten beteren naarmate ik meer fiets, als ik rustig opbouw :P ). Daarnaast vrees ik een beetje voor de uitspattingen die er af en toe inzitten bij ponybeest ... Kan me niet echt permitteren om op mijn plaat te gaan, heb het al lastig genoeg zonder ongelukken :')

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 14:05

Ik laat me echt kilometers meesleuren met de step, zou ik wandelend niet kunnen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 15:54

Was even de eerste die ik had gepakt hoor. Ze zullen 2de hands vast een stuk goedkoper zijn.

Ik had een goedkope, maar die bleek echt veel te laag te zijn. Mijn rug deed echt zeer na 100 meter steppen.
Onze stal lag aan een zandpad en je reed er je auto aan kapot, optie was om een stuk terug je auto te parkeren en dan te lopen.
Maar aangezien ik ook al wandelde met de pony's was en en mij net teveel. Toen rond gekeken op MP naar een 2de hands step of opvouwbare fiets. Moest ook weer in mn auto passen natuurlijk.